Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2015, 09:43   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard Knack - Opwarming van aarde is VN-complot om nieuwe wereldorde te creëren

Spot on?
Citaat:
De opwarming van de aarde is een verzinsel dat door de VN wordt gebruikt om een nieuwe wereldorde onder controle van die VN te creëren. Dat zegt een van de belangrijkste adviseurs van de Australische premier Tony Abbott. 'De echte agenda is geconcentreerde politieke autoriteit, de opwarming van de aarde is de haak'.
Blij dat Knack het lef toont om dit te rapporteren
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 10:00   #2
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Ik neem aan dat je dit stuk iets minder belangrijk vindt :-p

Citaat:
In het opiniestuk blijft het echter bij beweringen, feiten om ze te onderbouwen voert Newman niet aan.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 10:01   #3
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik neem aan dat je dit stuk iets minder belangrijk vindt :-p
Klein licht,

Jouw vraag is ietwat onduidelijk
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 10:09   #4
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Volgens mij zijn die van Knack hem aan het uitlachen. Volgens jou niet?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 16:12   #5
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Volgens mij zijn die van Knack hem aan het uitlachen. Volgens jou niet?
Als je niet verder kijkt als je neus lang is, zoals dat bij jou vaak het geval, zal dat zo waarschijnlijk wel lijken.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 16:47   #6
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Spot on?


Blij dat Knack het lef toont om dit te rapporteren
U gelooft dus niet dat de aarde opwarmt ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 18:18   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.135
Standaard

De wereld is boven de 400ppm geraakt
Of we daardoor extreem weer hebben is mij niet duidelijk, wat wel duidelijk is, dat co2 hoger is dan duizenden jaren terug
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 19:18   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
U gelooft dus niet dat de aarde opwarmt ?
Ik denk dat of de aarde nu opwarmt of niet, bijzaak is. Ik denk dat Newman wel gelijk heeft betreffende de agenda. Climate change is een politiek drukkingsmiddel om meer liberticide te worden (net zoals de war on terrorism trouwens).

Waar Newman het fout doet, is door willen te argumenteren met de feiten. Het punt is dat die feiten geen belang hebben. De politieke vraag of we ons die feiten moeten aantrekken of niet, wordt immers niet meer gesteld, en dat is nu net de belangrijkste zaak.

Inderdaad, het politiek totaal terechte standpunt: "of de aarde nu opwarmt of niet kan ons niet schelen, wij willen NU een VRIJ en GOED leven leiden" is taboe geworden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 21:56   #9
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat of de aarde nu opwarmt of niet, bijzaak is. Ik denk dat Newman wel gelijk heeft betreffende de agenda. Climate change is een politiek drukkingsmiddel om meer liberticide te worden (net zoals de war on terrorism trouwens).

Waar Newman het fout doet, is door willen te argumenteren met de feiten. Het punt is dat die feiten geen belang hebben. De politieke vraag of we ons die feiten moeten aantrekken of niet, wordt immers niet meer gesteld, en dat is nu net de belangrijkste zaak.

Inderdaad, het politiek totaal terechte standpunt: "of de aarde nu opwarmt of niet kan ons niet schelen, wij willen NU een VRIJ en GOED leven leiden" is taboe geworden.
Om eerlijk te zijn, denk ik dat het geen reet uitmaakt of de EU of de VS minder uitstoot. Die brandstof wordt dan gewoon door arme Chinezen, Indiërs, Brazilianen, .... opgestookt en dan staan we even ver.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 06:47   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn, denk ik dat het geen reet uitmaakt of de EU of de VS minder uitstoot. Die brandstof wordt dan gewoon door arme Chinezen, Indiërs, Brazilianen, .... opgestookt en dan staan we even ver.
Ik zou het enigszins anders formuleren.
Gaan we ,als BURGER,nog lang tolereren dat allerlei shit-argumentatie(bvb de "klimaatverandering"),aangehaald wordt om ons beetje bij beetje in een dwangbuis van regelneverij,taksatie en beperkingen te duwen?

Het ENIGE probleem is dat we,als planeet Aarde,niet weten wat doen met 7 miljard mensen.DAT is het probleem.

Er is een omgekeerd evenredig verband tussen bevolkingsaantallen en mensenrechten.Als MENS kunnen,moeten,we wel ingrijpen!.ZELF door ons gedrag,maar ook als kiezer in het stemhoje door het verwijderen van beroeps-regelneven.

Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2015 om 06:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 07:54   #11
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou het enigszins anders formuleren.
Gaan we ,als BURGER,nog lang tolereren dat allerlei shit-argumentatie(bvb de "klimaatverandering"),aangehaald wordt om ons beetje bij beetje in een dwangbuis van regelneverij,taksatie en beperkingen te duwen?

Het ENIGE probleem is dat we,als planeet Aarde,niet weten wat doen met 7 miljard mensen.DAT is het probleem.

Er is een omgekeerd evenredig verband tussen bevolkingsaantallen en mensenrechten.Als MENS kunnen,moeten,we wel ingrijpen!.ZELF door ons gedrag,maar ook als kiezer in het stemhoje door het verwijderen van beroeps-regelneven.
Dat lost zichzelf op, als die landen meer welvaart krijgen en condooms kunnen kopen en als zaken zoals de Chinese één-kind-politiek binnen 20 jaar zijn volle uitwerking krijgt.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 07:58   #12
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou het enigszins anders formuleren.
Gaan we ,als BURGER,nog lang tolereren dat allerlei shit-argumentatie(bvb de "klimaatverandering"),aangehaald wordt om ons beetje bij beetje in een dwangbuis van regelneverij,taksatie en beperkingen te duwen?

Het ENIGE probleem is dat we,als planeet Aarde,niet weten wat doen met 7 miljard mensen.DAT is het probleem.

Er is een omgekeerd evenredig verband tussen bevolkingsaantallen en mensenrechten.Als MENS kunnen,moeten,we wel ingrijpen!.ZELF door ons gedrag,maar ook als kiezer in het stemhoje door het verwijderen van beroeps-regelneven.
Het werkelijke probleem is de confrontatie van "onderwerping" aan een groepje mensen wiens gedachten op de claim ligt dat ze god zijn en de aarde in hun bezit hebben..

Maar de mensheid heeft een verleden die anders was dan de tegenwoordige toestand, en dan stelt zich het probleem anders voor dan de "controle" of "overheersing" over mensen wiens bewustwording over de problematieken afgeleid of gehinderd worden dankzij die claim die nergens steek houdt wegens het verleden.

Kortom, waarom eist een kleine groep van mensen 'gehoorzaamheid' van miljoenen mensen die ze dood willen ? De reden is de aarde is hun bezit en dat is blijkbaar een koninkrijkje die uit geweld bestaat en de daarvan afgeleide reële afgedwongen opgelegde illusies, net zolang miljoenen mensen die krachten blijven voeden die in eerste instantie negatief geladen zijn, kan de mensheid nooit verder gaan of op zijn minst de nodige inzichten op te doen in het verband van de aarde en diens werkelijke geschiedenis !!

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 9 mei 2015 om 08:00.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 12:38   #13
droge humor kassa404
Burger
 
Geregistreerd: 15 oktober 2011
Berichten: 181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knack Bekijk bericht
Newman beschuldigt de VN ervan het thema klimaatverandering te gebruiken om democratie opzij te schuiven ten voordele van communisme.
Die NWO en de VN zijn dus communisten ?
Goed dat ik het weet.

Laatst gewijzigd door droge humor kassa404 : 9 mei 2015 om 12:39.
droge humor kassa404 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 16:39   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn, denk ik dat het geen reet uitmaakt of de EU of de VS minder uitstoot. Die brandstof wordt dan gewoon door arme Chinezen, Indiërs, Brazilianen, .... opgestookt en dan staan we even ver.
Jaren geleden was er een reportage over het onderzoek van een IJslandse professor - jammer, maar zijn naam is uit mijn geheugen verdwenen. Hij nam aan dat de opwarming van de aarde een feit is, maar hij verwierp het gegeven dat de mens de voornaamste oorzaak zou zijn. Uit zijn onderzoeken van poolijs bleek er immers sprake van een cyclische beweging van warme en koude periodes op aarde. Hij betoogde dat de mens die beweging misschien wel had versneld, maar uiteindelijk niet als de oorzaak kon worden aangeduid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 17:32   #15
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

En wat is er mis met een wereldregering? Dat is toch iets waar elk beschaafd mens naar vraagt?
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 17:35   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En wat is er mis met een wereldregering? Dat is toch iets waar elk beschaafd mens naar vraagt?
Ieder verstandig mens is wantrouwig jegens autoriteit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 17:40   #17
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En wat is er mis met een wereldregering? Dat is toch iets waar elk beschaafd mens naar vraagt?
Er is niets mis met een wereldregering, maar niet een wereldregering volgens de democratie want die is er niet, het draait om de poging dat te installeren om de macht te kunnen bestendigen waarbij de autoriteit van de macht wenst dat mensen naar hen luisteren en gehoorzamen..wetten en regels zijn volgens bureaucratische principes ontworpen om hen te dienen maar niet de mens in een soort klassenopdeling van "slaven" en "heersers" !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 9 mei 2015 om 17:42.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 18:11   #18
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat of de aarde nu opwarmt of niet, bijzaak is. Ik denk dat Newman wel gelijk heeft betreffende de agenda. Climate change is een politiek drukkingsmiddel om meer liberticide te worden (net zoals de war on terrorism trouwens).

Waar Newman het fout doet, is door willen te argumenteren met de feiten. Het punt is dat die feiten geen belang hebben. De politieke vraag of we ons die feiten moeten aantrekken of niet, wordt immers niet meer gesteld, en dat is nu net de belangrijkste zaak.

Inderdaad, het politiek totaal terechte standpunt: "of de aarde nu opwarmt of niet kan ons niet schelen, wij willen NU een VRIJ en GOED leven leiden" is taboe geworden.
Je moet er niet teveel achter zoeken. Australië - steenkool - co2 - geld. Slechts 4 woordjes die de uitleg en het motief van de beste man samenvatten.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 mei 2015 om 18:12.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 20:26   #19
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou het enigszins anders formuleren.
Gaan we ,als BURGER,nog lang tolereren dat allerlei shit-argumentatie(bvb de "klimaatverandering"),aangehaald wordt om ons beetje bij beetje in een dwangbuis van regelneverij,taksatie en beperkingen te duwen?

1)Het ENIGE probleem is dat we,als planeet Aarde,niet weten wat doen met 7 miljard mensen.DAT is het probleem.

Er is een omgekeerd evenredig verband tussen bevolkingsaantallen en mensenrechten.Als MENS kunnen,moeten,we wel ingrijpen!.ZELF door ons gedrag, 2)maar ook als kiezer in het stemhoje door het verwijderen van beroeps-regelneven.
Met het eerste ben ik akkoord dat weet je, spijtig dat het bewustzijn hieromtrent nog niet algemeen doorgedrongen is (er is nog werk aan de winkel).
Het tweede (regelneverij) is een logisch gevolg van het eerste.
Met hoe meer we zijn, hoe meer regels er immers nodig zijn om de zaak enigszins beschaafd te houden.
Geen (of minder) regels zou betekenen dat veel meer mensen elkaars hoofd gaan inslaan hetgeen wel een vermindering van de aantallen zou opleveren, maar niet echt op een manier waar ik zelf kan achter staan.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 06:33   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Met het eerste ben ik akkoord dat weet je, spijtig dat het bewustzijn hieromtrent nog niet algemeen doorgedrongen is (er is nog werk aan de winkel).
Het tweede (regelneverij) is een logisch gevolg van het eerste.
Met hoe meer we zijn, hoe meer regels er immers nodig zijn om de zaak enigszins beschaafd te houden.
Geen (of minder) regels zou betekenen dat veel meer mensen elkaars hoofd gaan inslaan hetgeen wel een vermindering van de aantallen zou opleveren, maar niet echt op een manier waar ik zelf kan achter staan.
Ik zie toch een verschil tussen wetten (die zeer lange tijd standhouden,zie de "Code Napoleon" die nog altijd de inspiratie is van menig West-Europees wetboek ) en die prutsreglementjes van wat warhoofden en dromers.

Laatst gewijzigd door kelt : 10 mei 2015 om 06:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be