Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 6 april 2009, 06:15   #1
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling
 
Jürgen Todenhöfer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Locatie: Lanaken
Berichten: 68
Standaard waarom altijd roepen tegen zionisten?

de laatste oorlog tegen Gaza is niet alleen door zionisten gevoerd maar ook door egyptische regering en fatah.

een ideologische oorlog van zionisten samen met dictatoriale seculiere "sociaaldemocraten" tegen hamas.



maar ja die dachten dat zionisten een oorlog gaan voeren tegen hamas, niet tegen kinderen, vrouwen en ziekenhuizen.

hier een poliieke analyse automatisch vertaald vanuit het Arabisch (bron is Het invloedrijke Arabische televisiestation Al-Jazeera)

http://translate.google.com/translat...istory_state0=
Jürgen Todenhöfer is offline  
Oud 6 april 2009, 08:51   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Todenhöfer Bekijk bericht
...maar ja die dachten dat zionisten een oorlog gaan voeren tegen hamas, niet tegen kinderen, vrouwen en ziekenhuizen.

En dat is ook wat geschiedde. Maar je moet wel alle feiten hebben om dat te weten.

Waarom er toch ook een ziekenhuis is vernield en vrouwen en kinderen bij de slachtoffers waren slachtoffer? Kijk maar zelf:

Pujadas op FR2 ( meestal beschouwd als anti-Israel )



.
__________________
Antoon is offline  
Oud 6 april 2009, 15:13   #3
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling
 
Jürgen Todenhöfer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Locatie: Lanaken
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
En dat is ook wat geschiedde. Maar je moet wel alle feiten hebben om dat te weten.

Waarom er toch ook een ziekenhuis is vernield en vrouwen en kinderen bij de slachtoffers waren slachtoffer? Kijk maar zelf:

Pujadas op FR2 ( meestal beschouwd als anti-Israel )



.
er bestaat geen "waarom" om da te rechtvaardigen, en wie probeert is mentaal niet in orde en moet onmiddelijk in een ziekenhuis opgenomen worden!
Jürgen Todenhöfer is offline  
Oud 6 april 2009, 20:40   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Todenhöfer Bekijk bericht
de laatste oorlog tegen Gaza is niet alleen door zionisten gevoerd maar ook door egyptische regering en fatah.

een ideologische oorlog van zionisten samen met dictatoriale seculiere "sociaaldemocraten" tegen hamas.

maar ja die dachten dat zionisten een oorlog gaan voeren tegen hamas, niet tegen kinderen, vrouwen en ziekenhuizen.

hier een poliieke analyse automatisch vertaald vanuit het Arabisch (bron is Het invloedrijke Arabische televisiestation Al-Jazeera)

http://translate.google.com/translat...istory_state0=
U en die Duitser op uw avatar zijn voor het links sprookje gevallen. De werkelijkheid ligt anders. Israël voert geen zuiveringsacties uit in Gaza. Zij hebben een minimum minimorum aan slachtoffers gemaakt, en dat zie je ook in de resultaten. Elk ander offensief, gedaan door andere landen, maakte slachtoffers van een veel grotere magnitude (dat betekent orde van grootte).

Arabische landen die tegen Hamas zijn houden zich angstaanjagend stil, en andere Arabische landen steunen, samen met Iran, Hamas financieel. Hamas bestaat dankzij de gratie van Saoedi-Arabië en Iran, een monstercoalitie van de twee moorddadigste en barbaarse regimes ter wereld.

Bij wijze van spreken een flinke treffer op Riyaad en Teheran kan een einde maken aan deze nonsens.
liberalist_NL is offline  
Oud 7 april 2009, 13:22   #5
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
de twee moorddadigste en barbaarse regimes ter wereld.
Israël en de VS?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 7 april 2009, 13:45   #6
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U en die Duitser op uw avatar zijn voor het links sprookje gevallen. De werkelijkheid ligt anders. Israël voert geen zuiveringsacties uit in Gaza.
Jurgen had het dan ook niet over een zuiveringsactie. Dat heb jij erbij gesleept.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zij hebben een minimum minimorum aan slachtoffers gemaakt, en dat zie je ook in de resultaten. Elk ander offensief, gedaan door andere landen, maakte slachtoffers van een veel grotere magnitude (dat betekent orde van grootte).
Ik heb hier al eens gezegd dat deze stelling nonsens is. Tijdens de eerste twee weken van de aanval op Libanon in 2006 vielen er ca. 55 doden. Tijdens de eerste twee dagen in Gaza stond de teller op 300. Dat is niet wat ik versta onder een 'minimum minimorum'. Merk op dat het tweemaal om hetzelfde leger ging. Ik zie in zo'n cijfers niets minder dan een doelbewust raken van 'soft targets'. Dat laatste is trouwens ook al aangetoond door andere posters die wezen op het gecreëerde en toegestane klimaat van ontmenselijking van de Palestijnse bevolking. Zie bvb de T-shirts en de talrijke verklaringen van IDF-soldaten over het doodschieten van burgers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Arabische landen die tegen Hamas zijn houden zich angstaanjagend stil, en andere Arabische landen steunen, samen met Iran, Hamas financieel. Hamas bestaat dankzij de gratie van Saoedi-Arabië en Iran, een monstercoalitie van de twee moorddadigste en barbaarse regimes ter wereld.
1. Veel van die Arabische landen zijn dan ook bondgenoten van de VS en Israël, een gegeven dat wellicht moeilijk verzoenbaar is met uw racisme. Als die landen hun steun voor de Palestijnse zaak uitspreken, moeten ze er steeds weer op wijzen dat hun ondemocratische regimes te afhankelijk zijn van 'Westerse' steun. Merk op dat de democratische basis in die landen (=de bevolking) daar vaak totaal anders over denkt. Goede voorbeelden van zo'n landen zijn bvb Egypte en Saudi-Arabië.
2. Kan u aantonen dat Saudi-Arabië (en Iran for that matter) Hamas financieel steunt? En als dat het geval is, kan u mij dan nog een zinnige verklaring geven waarom agressor Israël wel financieel en militair gesteund zou mogen worden en Hamas niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Bij wijze van spreken een flinke treffer op Riyaad en Teheran kan een einde maken aan deze nonsens.
Mensen als u opsluiten zou deze rotzooi ook kunnen beëindigen. Daar hoeven geen miljoenen doden voor te vallen, en al helemaal geen miljoenen onschuldigen...
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 7 april 2009 om 13:49.
Andy is offline  
Oud 7 april 2009, 14:50   #7
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling
 
Jürgen Todenhöfer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Locatie: Lanaken
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U en die Duitser op uw avatar zijn voor het links sprookje gevallen. De werkelijkheid ligt anders. Israël voert geen zuiveringsacties uit in Gaza. Zij hebben een minimum minimorum aan slachtoffers gemaakt, en dat zie je ook in de resultaten. Elk ander offensief, gedaan door andere landen, maakte slachtoffers van een veel grotere magnitude (dat betekent orde van grootte).

Arabische landen die tegen Hamas zijn houden zich angstaanjagend stil, en andere Arabische landen steunen, samen met Iran, Hamas financieel. Hamas bestaat dankzij de gratie van Saoedi-Arabië en Iran, een monstercoalitie van de twee moorddadigste en barbaarse regimes ter wereld.

Bij wijze van spreken een flinke treffer op Riyaad en Teheran kan een einde maken aan deze nonsens.

wabliefT?
Jürgen Todenhöfer is offline  
Oud 7 april 2009, 15:37   #8
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik heb hier al eens gezegd dat deze stelling nonsens is. Tijdens de eerste twee weken van de aanval op Libanon in 2006 vielen er ca. 55 doden. Tijdens de eerste twee dagen in Gaza stond de teller op 300. Dat is niet wat ik versta onder een 'minimum minimorum'. Merk op dat het tweemaal om hetzelfde leger ging. Ik zie in zo'n cijfers niets minder dan een doelbewust raken van 'soft targets'. Dat laatste is trouwens ook al aangetoond door andere posters die wezen op het gecreëerde en toegestane klimaat van ontmenselijking van de Palestijnse bevolking. Zie bvb de T-shirts en de talrijke verklaringen van IDF-soldaten over het doodschieten van burgers.
Er is wel een klein verschilletje in bevolkingsdichtheid tussen de droge bergen van Zuid-Libanon en Gaza. En die t-shirts werden in Israël ook met de verdiende weerzinwekking uitgekotst.
Citaat:
1. Veel van die Arabische landen zijn dan ook bondgenoten van de VS en Israël, een gegeven dat wellicht moeilijk verzoenbaar is met uw racisme. Als die landen hun steun voor de Palestijnse zaak uitspreken, moeten ze er steeds weer op wijzen dat hun ondemocratische regimes te afhankelijk zijn van 'Westerse' steun. Merk op dat de democratische basis in die landen (=de bevolking) daar vaak totaal anders over denkt. Goede voorbeelden van zo'n landen zijn bvb Egypte en Saudi-Arabië.
Uhm... nee. Egypte en Jordanië hebben zelf ook te maken met radicaal Islamisme zoals Hamas. Zij hebben een hekel aan Israël, maar begrijpen anderzijds ook Israëls reactie.
Citaat:
2. Kan u aantonen dat Saudi-Arabië (en Iran for that matter) Hamas financieel steunt? En als dat het geval is, kan u mij dan nog een zinnige verklaring geven waarom agressor Israël wel financieel en militair gesteund zou mogen worden en Hamas niet?
Moet ik het nu wéér herhalen?
http://www.hudson.org/index.cfm?fuse...etails&id=5167
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4795574.stm
Citaat:
Mensen als u opsluiten zou deze rotzooi ook kunnen beëindigen. Daar hoeven geen miljoenen doden voor te vallen, en al helemaal geen miljoenen onschuldigen...
O, integendeel. Als mensen zoals ik niet zouden bestaan zouden we nu al met z'n allen naar Mekka bidden.
liberalist_NL is offline  
Oud 7 april 2009, 15:47   #9
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
O, integendeel. Als mensen zoals ik niet zouden bestaan zouden we nu al met z'n allen naar Mekka bidden.
U post wel vaker dergelijke verzinsels. deze keer is het nog grappig ook...

Uw negationistische posten over het afslachten van honderden Palestijnse kinderen door Israeliërs zijn dan weer compleet weerzinwekkend.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 7 april 2009, 16:21   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
U post wel vaker dergelijke verzinsels. deze keer is het nog grappig ook...

Uw negationistische posten over het afslachten van honderden Palestijnse kinderen door Israeliërs zijn dan weer compleet weerzinwekkend.
Ik ontken geen enkele gebeurtenis. Niets. Geen enkel mensenleven.
liberalist_NL is offline  
Oud 7 april 2009, 16:45   #11
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ontken geen enkele gebeurtenis. Niets. Geen enkel mensenleven.
Inderdaad. Liberalist_NL ontkent de etnische zuivering op de Palestijnen niet. Alleen ziet hij geen graten in die zuivering omdat hij de Palestijnen een dom volk vindt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Citaat:
Dus u wil het verlicht despotisme invoeren omdat het volk dom is?
Ja. En omdat het als een gevolg daarvan een gevaar voor de Joodse buren vormt.
Nadien probeerde u die uitspraak te vergoeilijken door te stellen dat u toch enkel had gezegd dat de Palestijnen een dom volk zijn, en dat u hen niet "achterlijk" genoemd hebt.

En als we liberalist_NL een racist noemen, dan gaat die dat nog ontkennen ook...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 7 april 2009, 17:24   #12
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Inderdaad. Liberalist_NL ontkent de etnische zuivering op de Palestijnen niet. Alleen ziet hij geen graten in die zuivering omdat hij de Palestijnen een dom volk vindt.

Nadien probeerde u die uitspraak te vergoeilijken door te stellen dat u toch enkel had gezegd dat de Palestijnen een dom volk zijn, en dat u hen niet "achterlijk" genoemd hebt.

En als we liberalist_NL een racist noemen, dan gaat die dat nog ontkennen ook...
U weet best wat er in de rest van die draad stond. Namelijk, dat ik Palestijnen vanwege hun keuzes 'dom' vond. Niet vanwege een genetisch gebrek of van dat andere racistische gezwets.

Iemands taal, onschadelijke gebruiken, of huidskleur interesseren mij totaal niet. Nooit. Kom dus niet af dat mijn redeneringen racistisch zouden zijn. Daar doet u wereldwijde vooruitgang geen goed mee.
liberalist_NL is offline  
Oud 7 april 2009, 17:49   #13
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Er is wel een klein verschilletje in bevolkingsdichtheid tussen de droge bergen van Zuid-Libanon en Gaza. En die t-shirts werden in Israël ook met de verdiende weerzinwekking uitgekotst.
Nadat ze door de lagere officieren van het beste leger ter wereld wel goedgekeurd waren.
Ik merk op dat je over andere argumenten (zoals de verklaringen van individuele soldaten en de religieus-messianistische tint die Israël aan het conflict wilde geven) geen aandacht schenkt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Uhm... nee. Egypte en Jordanië hebben zelf ook te maken met radicaal Islamisme zoals Hamas. Zij hebben een hekel aan Israël, maar begrijpen anderzijds ook Israëls reactie.
U zou dit soort van ogenschijnlijke tegenstellingen kunnen oplossen door een onderscheid te maken tussen een ondemocratisch pro-Israëlisch regime en de bevolking. Dan ziet de puzzel er heel anders uit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
1. In het geval van de Saudische steun, gaat het duidelijk om steun aan de Palestijnse Autoriteit. Als Hamas mee in de regering zit, is het niet meer dan normaal dat zij ook over een deel van dat geld kunnen beslissen.
2. In het geval van Iran zijn de subsidies aan Hamas (in de veronderstelling dat dit bericht correct is) spectaculair toegenomen nadat Hamas de verkiezingen won en Hamas door het Westen geboycot werd. Niet meer dan terecht natuurlijk.
3. U antwoordde niet op mijn vraag waarom Israël gesteund mag worden, maar elke steun aan Hamas (als lid van de PA of ter compensatie van de boycot) stopgezet zou moeten worden?
4. U stelde dat Hamas maar bestaat bij de gratie van deze steun. Het komt natuurlijk niet bij u op dat Hamas ook bij minstens een deel van de bevolking een geliefde beweging is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
O, integendeel. Als mensen zoals ik niet zouden bestaan zouden we nu al met z'n allen naar Mekka bidden.
Ja natuurlijk, dat is wat Hamas gewapenderhand tracht op te leggen aan de leden van het FPLP.

Het gebrekkige belang van religieuze motieven van bewegingen als Hamas en Hezbollah werd in 2006 aangetoond toen men voor 41 suicide bombers naging uit welke religieuze hoek ze kwamen. Van de 41 mensen, kon men er 38 identificeren. Daarvan bleken er welgeteld 8 fundamentalisten. 27 waren afkomstig uit linkse politieke bewegingen en er waren 3 christenen. Onder de christenen bevond zich nota bene een gediplomeerd iemand. (bron, geciteerd in)

Voor Hamas is dit soort van onderzoek helaas nog niet verricht. Maar het zal u ongetwijfeld niet tegenhouden uw racisme te spuien.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 7 april 2009, 18:02   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Nadat ze door de lagere officieren van het beste leger ter wereld wel goedgekeurd waren.
Ik merk op dat je over andere argumenten (zoals de verklaringen van individuele soldaten en de religieus-messianistische tint die Israël aan het conflict wilde geven) geen aandacht schenkt.
Wat wilt u erover horen...
[quote]
U zou dit soort van ogenschijnlijke tegenstellingen kunnen oplossen door een onderscheid te maken tussen een ondemocratisch pro-Israëlisch regime en de bevolking. Dan ziet de puzzel er heel anders uit.
Citaat:
1. In het geval van de Saudische steun, gaat het duidelijk om steun aan de Palestijnse Autoriteit. Als Hamas mee in de regering zit, is het niet meer dan normaal dat zij ook over een deel van dat geld kunnen beslissen.
2. In het geval van Iran zijn de subsidies aan Hamas (in de veronderstelling dat dit bericht correct is) spectaculair toegenomen nadat Hamas de verkiezingen won en Hamas door het Westen geboycot werd. Niet meer dan terecht natuurlijk.
3. U antwoordde niet op mijn vraag waarom Israël gesteund mag worden, maar elke steun aan Hamas (als lid van de PA of ter compensatie van de boycot) stopgezet zou moeten worden?
4. U stelde dat Hamas maar bestaat bij de gratie van deze steun. Het komt natuurlijk niet bij u op dat Hamas ook bij minstens een deel van de bevolking een geliefde beweging is.
Ja natuurlijk, dat is wat Hamas gewapenderhand tracht op te leggen aan de leden van het FPLP.
U bezondigt uzelf nu gigantisch aan het apologeren van haat en geweld, met allerlei onzinredenen. Op uw vraag... van mij hoeft Israël niet per se gesteund te worden. Maar hé, ik ga er niet over. Het probleem met Arabische-Iraanse steun aan de Palestijnen is dat zij dat geld niet zomaar geven, zoals ik in een zelfgestarte draad ook al een Arabier heb laten zeggen in een video. Zij geven dat geld mét commando's.
Citaat:
Het gebrekkige belang van religieuze motieven van bewegingen als Hamas en Hezbollah werd in 2006 aangetoond toen men voor 41 suicide bombers naging uit welke religieuze hoek ze kwamen. Van de 41 mensen, kon men er 38 identificeren. Daarvan bleken er welgeteld 8 fundamentalisten. 27 waren afkomstig uit linkse politieke bewegingen en er waren 3 christenen. Onder de christenen bevond zich nota bene een gediplomeerd iemand. (bron, geciteerd in)
Voor Hamas is dit soort van onderzoek helaas nog niet verricht. Maar het zal u ongetwijfeld niet tegenhouden uw racisme te spuien.
Dat zij een links wereldbeeld hadden zegt niets over hun religieuze opvattingen; hoewel een zelfmoordenaar politieke redenen heeft voor zijn daden, hij gaat er alleen maar mee door vanwege zijn opvattingen over het leven na de dood. Vandaar dat je, zoals je net quotete, disproportioneel veel moslims daarin terugvindt.
liberalist_NL is offline  
Oud 7 april 2009, 18:26   #15
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

@Liberalist.
Ik heb niet gezegd dat je er disproportioneel veel moslims terugvindt onder suicide bombers. Dat is uw uitspraak. U geeft voor die uitspraak geen bron (geen telling, geen cijfers, geen literatuur, helemaal niets).

Datzelfde boek van Pape (u kan hier een samenvatting vinden) zegt nochtans duidelijk dat er geen correlatie bestaat tussen bvb Salafisme (een strekking die meestal als 'extremistisch' wordt aangeduid) en terrorisme. Er bestaan daarentegen wel correlaties tussen Amerikaanse militaire acties in de Perzische Golf-regio en terrorisme.

Zoiets als een geloof in een leven na de dood en het krijgen van enkele maagden is dan ook een waanidee dat vooral hier door racisten en andere minder begaafden wordt verspreid. Veel van de mensen die zich opblazen zijn geen moslim (30/38=79% in het geval van de Hezbollah-terroristen), terwijl zij die zich opblazen over het algemeen beter opgeleid zijn dan zij die zich niet opblazen. Dat beter opgeleiden meer geloven in zoiets als een leven na de dood moet bij mijn weten noch bewezen worden.

De motivaties voor zelfmoordacties moeten dan ook niet gezocht worden in de religieuze sfeer, maar in een bevrijdingsgedachte, een strijd tegen het imperialisme/bezetting/zionisme/racisme... Zowat alle aanwijzingen (inclusief de terminologie die terroristen gebruiken) wijst in die richting.

Speciaal voor u een stukje samenvatting van een hoofdstuk uit het boek van Pape:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pape
Ch. 10: The Demographic Profile of Suicide Terrorists

“In general, suicide attackers are rarely socially isolated, clinically insane, or economically destitute individuals, but are most often educated, socially integrated, and highly capable people who could be expected to have a good future” (200). Pape discusses problems of data-gathering (201-02). He establishes 462 individuals in his “universe” of suicide terrorists available for analytical purposes (203). Hezbollah suicide bombers in the period 1982-1986 were 71% Communist/Socialist, 21% Islamist, 8% Christian (204-07). In general, suicide terrorists are in their early 20s (207-08). Females are fewer in Islamist groups: “Islamist fundamentalism may actually reduce the number of suicide terrorists by discouraging certain categories of individuals” (208-09). Female suicide terrorists tend to be older than male (209-10). There is no documented mental illness in any case of suicide terrorism, though there are 16 cases of personal trauma (e.g. the loss of a loved one) (210-11). Arab suicide terrorists are in general better educated than average and are from the working or middle classes (211-16). “[T]hey resemble the kind of politically conscious individuals who might join a grassroots movement more than they do wayward adolescents or religious fanatics” (216).
bron
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 7 april 2009, 18:37   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

De 9/11 zelfmoordterroristen waren Saoedi's, een land dat juist goede betrekkingen heeft met de Verenigde Staten. Niet dat ik vind dat ze daar goede betrekkingen mee zouden moeten hebben - eerder integendeel - maar het bewijst wel dat wat u zegt totaal niet klopt.

Terrorisme ontstaat door religieuze kinderindoctrinatie via media en opvoeding. Dat legt deze Arabier je goed uit: http://www.memritv.org/clip/en/623.htm
liberalist_NL is offline  
Oud 7 april 2009, 18:40   #17
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U bezondigt uzelf nu gigantisch aan het apologeren van haat en geweld, met allerlei onzinredenen. Op uw vraag... van mij hoeft Israël niet per se gesteund te worden. Maar hé, ik ga er niet over.
Uiteraard vind u dat Israël op zowat alle mogelijke wijzen gesteund moet worden. Nooit heb ik u hier een veroordeling (met sancties) voor Israël weten te bepleiten. U heeft er niet voor gepleit om Israël herstelbetalingen op te leggen voor de oorlogen in Libanon en Gaza, u pleitte er niet voor om Israël herstelbetalingen op te leggen voor de wantoestanden op de West-Bank (zoals de vernielingen van landbouwgrond).
U heeft er evenmin voor gepleit om Israëlische gezagsdragers voor een oorlogstribunaal te brengen, en u bepleitte ook geen (desnoods eenzijdige) VN-tussenkomsten toen Israël meermaals op oorlogspad trok. Evenmin veroordeelde u de wapenleveringen aan dat land toen het Gaza in puin aan het schieten was. U ontkende zowat alles (gaande van het illegale karakter van het offensief, over de doelstellingen tot en met de gevolgen van het offensief), om toch maar niet te moeten zeggen dat Israël er een puinhoop van gemaakt heeft.
U bleef het regime wel roemen om haar 'democratische' karakter, ook al verbood uw modeldemocratie verschillende partijen en installeerde het een wetgeving waar de fascisten jaloers op zouden zijn. Over de voortdurende annexaties op de West-Bank, de pogingen tot staatsgreep, de gevangen genomen of gedode parlementairen, de illegale regering Abbas,... zweeg u in alle talen.

Uw definitie van 'niet steunen' is zoveel als 'we laten ze gewoon doen, ook al overtreden ze zowat elke regel van het internationaal recht'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liberalist
Het probleem met Arabische-Iraanse steun aan de Palestijnen is dat zij dat geld niet zomaar geven, zoals ik in een zelfgestarte draad ook al een Arabier heb laten zeggen in een video. Zij geven dat geld mét commando's.
Dat ze dat geld slechts onder bepaalde voorwaarden geven kan best zijn. Hamas is, in tegenstelling tot datgene wat jij ervan wil maken, meer dan een organisatie die maar leeft dankzij de Iraanse en Saudische steun. Moest het enkel buitenlandse steun aannemen (zoals een deel van Fatah bvb), dan zou het geen democratische basis hebben. Aan die populariteit ga jij met je racisme steeds weer voorbij.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 7 april 2009, 18:55   #18
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U weet best wat er in de rest van die draad stond. Namelijk, dat ik Palestijnen vanwege hun keuzes 'dom' vond. Niet vanwege een genetisch gebrek of van dat andere racistische gezwets.

Iemands taal, onschadelijke gebruiken, of huidskleur interesseren mij totaal niet. Nooit. Kom dus niet af dat mijn redeneringen racistisch zouden zijn. Daar doet u wereldwijde vooruitgang geen goed mee.
Is het FDF dan geen racistische partij meer? Zij beroepen zich ook niet op een genetische afwijking, maar op de taal als element voor discriminatie. Jij beroept je op religie als element voor discriminatie.
Volgens jouw opinie moeten joden het recht krijgen om anderen uit hun huizen te jagen en te vermoorden. Moslims, christenen en niet-gelovigen krijgen binnen jouw visie geen enkele rechten. Jij beschouwt hen toch maar als dommeriken die niet waard zijn om in de weg te lopen van de door jou superieur beschouwde joden.
Zoiets heet racisme.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 7 april 2009, 18:57   #19
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Uiteraard vind u dat Israël op zowat alle mogelijke wijzen gesteund moet worden. Nooit heb ik u hier een veroordeling (met sancties) voor Israël weten te bepleiten. U heeft er niet voor gepleit om Israël herstelbetalingen op te leggen voor de oorlogen in Libanon en Gaza, u pleitte er niet voor om Israël herstelbetalingen op te leggen voor de wantoestanden op de West-Bank (zoals de vernielingen van landbouwgrond).
U heeft er evenmin voor gepleit om Israëlische gezagsdragers voor een oorlogstribunaal te brengen, en u bepleitte ook geen (desnoods eenzijdige) VN-tussenkomsten toen Israël meermaals op oorlogspad trok. Evenmin veroordeelde u de wapenleveringen aan dat land toen het Gaza in puin aan het schieten was. U ontkende zowat alles (gaande van het illegale karakter van het offensief, over de doelstellingen tot en met de gevolgen van het offensief), om toch maar niet te moeten zeggen dat Israël er een puinhoop van gemaakt heeft.
Dat is ook niet waar. Er zijn gebieden waarvan ik vind dat Israël ze absoluut terug moet geven (niet enkel de bezette gebieden).
Citaat:
U bleef het regime wel roemen om haar 'democratische' karakter, ook al verbood uw modeldemocratie verschillende partijen en installeerde het een wetgeving waar de fascisten jaloers op zouden zijn. Over de voortdurende annexaties op de West-Bank, de pogingen tot staatsgreep, de gevangen genomen of gedode parlementairen, de illegale regering Abbas,... zweeg u in alle talen.
Dat is ook niet waar. Ik heb altijd gezegd dat de nederzettingen terug moesten. En over de parlementairen is mijn mening nooit gevraagd; maar indien ze echt een gevaar voor Israël vormen, begrijp ik het wel (= niet hetzelfde als goedkeuren).
Uw definitie van 'niet steunen' is zoveel als 'we laten ze gewoon doen, ook al overtreden ze zowat elke regel van het internationaal recht'.
Citaat:
Dat ze dat geld slechts onder bepaalde voorwaarden geven kan best zijn. Hamas is, in tegenstelling tot datgene wat jij ervan wil maken, meer dan een organisatie die maar leeft dankzij de Iraanse en Saudische steun. Moest het enkel buitenlandse steun aannemen (zoals een deel van Fatah bvb), dan zou het geen democratische basis hebben. Aan die populariteit ga jij met je racisme steeds weer voorbij.
Racisme? De wereld wordt steeds gekker en gekker.

Hamas is populair omdat ze net als de nazi's in de jaren 30 onmogelijke doch utopische beloften deden. En een wanhopig volk valt daarvoor.
liberalist_NL is offline  
Oud 7 april 2009, 19:01   #20
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Is het FDF dan geen racistische partij meer?
Is zeker racistisch.
Citaat:
Zij beroepen zich ook niet op een genetische afwijking, maar op de taal als element voor discriminatie. Jij beroept je op religie als element voor discriminatie.
Religie is maar een set opvattingen en regels, hoor. Waarom zouden we dat respect gunnen? Omdat er geen bewijs voor is, is er niets om respect aan te geven behalve hun welwillendheid het te geloven. Dus waarom zou dat meer respect verdienen dat iemands welwillendheid om in zijn neus te peuteren?
Citaat:
Volgens jouw opinie moeten joden het recht krijgen om anderen uit hun huizen te jagen en te vermoorden. Moslims, christenen en niet-gelovigen krijgen binnen jouw visie geen enkele rechten. Jij beschouwt hen toch maar als dommeriken die niet waard zijn om in de weg te lopen van de door jou superieur beschouwde joden.
Wat fijn toch, dat jij zo goed voor mij kan spreken.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 april 2009 om 19:01.
liberalist_NL is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be