Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2014, 15:58   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik dacht dat even dat men botox in conservevoeding deed...
Ik denk dat zo'n potje spinazie veel ongezonder is dan verse bladspinazie. Hoeveel zouten men er al niet bijgevoegd heeft losgerekend!
Ook dat is al weerlegt.
En zout is duurder dan spinazie en water. daar gaat men niet teveel van gebruiken.
Citaat:
Daarbovenop, je zit met een glazen/blikken verpakking dat wederom een productieproces vraagt, verzwaard het transport, verhoogde uitstoot...
Ok, dat wil dus zeggen, alleen seizoensgebonden voedsel.

Citaat:
Ik zou het verheugend vinden te merken dat er steeds meer vers gekocht wordt en steeds minder conserve. You don't know what they put it in it. Or worse, wie er in geroggeld heeft.
Vers in de winkel, je weet nooit wie er met de ongewassen WCbezoekhanden de sla heeft bepoteld. Wie weet heeft de boer zijn patatten vers bemest...
Citaat:
Vers vlees in de supermarkt? Tuurlijk wel, er zijn supermarkten met goede slagers.
Er zijn ook goeie slagers. Maar tussen het slachthuis en de slager zit ook transport. Of gaan we de slager zelf laten slachten in zijn tuin?
Citaat:
Maar laten we een kat een kat noemen, er wordt veel weggegooid.
Met conserven is die hoeveelheid een pak minder.
Citaat:
Ja tuurlijk dat dat beter is dan ze weggooien. Maar het toont wel aan hoe gemakkelijk er gesjoemeld kan worden met datums.
Niet. De datum moet zodanig op de verpakking staan dat het uitwissen ervan duidelijke sporen nalaat. Bij conserven is het meestal laserprint op het deksel.
Dat de grootste hoop mensen dom genoeg is om bedrogen te worden op die manier, awel, da's minder voedsel weggeworpen.
Citaat:
Uiteindelijk vallen we terug op keuzes. Ik moest in de Aldi zijn voor iets dat in het boekje stond. Ik bekijk die hun aanbod groenten en fruit en ik heb direct doorgebriefd dat niemand daar voor mij nog iets moet halen van groenten of fruit.
Tja, je krijgt waarvoor je betaald.
Citaat:
Vanaf ik merk dat er iets Belgisch opzij geschoven wordt voor iets minder goed uit buitenland, mogen ze hun boecht houden
U bent in een luxepositie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 20:43   #42
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Ik lees:
"Ik denk dat zo'n potje spinazie veel ongezonder is dan verse bladspinazie. Hoeveel zouten men er al niet bijgevoegd heeft losgerekend!"
Dan kan je beter de spinazie zelf gaan wecken in glazen potten. Deed opoe ook.
Ik koop gewoon diepvries spinazie.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 00:22   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Buh wat voor een kutparadigma is dat!
Natuurlijk dat mijn ecoafdruk kattenpis is vergeleken met die van exxon.
Ik snap niet wat er kut aan is.
We zijn met te veel om te kunnen leven zoals we het wensen.
Dus moeten we met minder mensen geraken om te blijven leven zoalswe het wensen.
Niemand wil immers inboeten op levenskwaliteit.
Waarom zouden we dat trouwens als het helemaal niet hoeft?
Gewoon stoppen met hersenloos kweken en alle problemen zijn opgelost.


Citaat:
Maar het is een beweging in rust. Toen ik op mijn consumptie ben beginnen letten heb ik minstens 10 mensen na mij weten volgen.
Als die tien anderen er niet zijn, dan kan je gewoon consumeren zoals je het wenst.

Citaat:
Je moet het niet minimaliseren. Vele kleintjes maken een grote.
Wat het probleem is, ze buiten het uit. Iemand die geen nieuwe wagen kan betalen, wordt gestraft via wegentaks.
En het is die taks niet dat ons zuivere lucht gaat geven, noch zuivere lucht aankopen in een ander land.
Daar heb je een enorm sterk punt.
Maar opnieuw schuilt de oplossing er in om ernaar te streven met minder personen op deze aardbol en in ons land rond te struinen.
Als we nog met de helft of minder zijn, wat op vrij korte termijn te realiseren is, dan is het milieuprobleem gewoon van de baan.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 10:44   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
So what.
Liever zelf (comfortabel) overleven dan als soort, ras of volk in grijze miserie te zitten.


Een volk bereikt niks, het zijn individuën die iets bereiken.
Dikke vette 2 !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 10:45   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat probe(e)e(d)ren ze jou wijs te maken in de hoop om van jouw individuele prestaties te kunnen profiteren met de groep die ze moreel glorifiëren als smoes.

We zijn helemaal geen eenheid.
Er bestaan slechts tijdelijke verbintenissen, tot zolang er voor alle partijen (individuen) een win-win uit voortkomt.
Zodra een van de partijen zich bekocht of benadeeld begint te voelen, is het uit met de eenheid.
Ongelofelijk inderdaad hoe die smoes werkt, niewaar...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 10:57   #46
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

in feite ontstaan deze problemen van overconsumptie en te grote ecologische voetafdruk omdat we als mensheid het pad van de evolutieleer verlaten hebben. 't Is te zeggen: als we ons nog steeds aan de survival of the fittest zouden houden, dan zouden deze problemen zichzelf oplossen.

Maar omwille van onze menselijke aard, het willen helpen van zwakken, het willen in leven houden van zwaar zieken, etc etc etc, wordt onze "soort" er niet bepaald sterker op (wat tot nu toe wel het geval was) Au contraire zou ik durven zeggen. Tot nu toe wordt dat echter gecompenseerd door de vooruitgang op technisch/wetenschappelijk/medisch vlak. Willen we dus als mensheid het sterkst vooruitgaan, dan moeten we feitelijk weer meer als dieren reageren. Maar dat maakt ons dan natuurlijk stukken minder menselijk
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 12:23   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
in feite ontstaan deze problemen van overconsumptie en te grote ecologische voetafdruk omdat we als mensheid het pad van de evolutieleer verlaten hebben. 't Is te zeggen: als we ons nog steeds aan de survival of the fittest zouden houden, dan zouden deze problemen zichzelf oplossen.
Maak U geen zorgen: die ZULLEN zich vanzelf oplossen. Echter niet op een noodzakelijk "aangename" manier.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 12:35   #48
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ook dat is al weerlegt.
En zout is duurder dan spinazie en water. daar gaat men niet teveel van gebruiken.

Ok, dat wil dus zeggen, alleen seizoensgebonden voedsel.


Vers in de winkel, je weet nooit wie er met de ongewassen WCbezoekhanden de sla heeft bepoteld. Wie weet heeft de boer zijn patatten vers bemest...
Er zijn ook goeie slagers. Maar tussen het slachthuis en de slager zit ook transport. Of gaan we de slager zelf laten slachten in zijn tuin?

Met conserven is die hoeveelheid een pak minder.

Niet. De datum moet zodanig op de verpakking staan dat het uitwissen ervan duidelijke sporen nalaat. Bij conserven is het meestal laserprint op het deksel.
Dat de grootste hoop mensen dom genoeg is om bedrogen te worden op die manier, awel, da's minder voedsel weggeworpen.

Tja, je krijgt waarvoor je betaald.

U bent in een luxepositie.
Ik weet niet? Ik koop een blikje zwamworsjes en ik heb een hele zoute smaak. Dat kost nog geen euro zulke blikjes.
Ik weet niet hoe dat er aan toe gaat bij alle conservevoeding, maar er zitten dingen toegevoegd. En dan vraag ik me af hoe dat zo goedkoop kan zijn, diepvries spinazie kost mij 50 cent maar een zak bladspinazie waar na het kookproces minder van overschiet betaal ik tegen de 2 euro.
Natuurlijk dat we beter duwen naar seizoensgebonden groenten. En als we merken dat er goederen getransporteerd worden om slecht te worden, dan vraag ik me af "why transort it anyway?"

Ik was toevallig in de aldi omdat er iets in hun folder stond, niet dat ik daar groenten fruit koop. Wij opteren voor Albert Hein. Delhaize laat ik liever links, kunt ge nog meer plastiek de wereld in bommen misschien?

En dat men op conservevoeding niet kan sjoemelen tot daar aan toe, maar zelfgemaakte slaatjes en fruit van bakje verleggen is niet moeilijk he.
Ben ik in een luxepositie? Neen, maar ik hou wel van vrije keuzes.... Alleen is de climax van onze keuzes niet altijd zichtbaar...
If we could feel and see what we were doing, we wouldn't be doing it.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 12:40   #49
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik snap niet wat er kut aan is.
We zijn met te veel om te kunnen leven zoals we het wensen.
Dus moeten we met minder mensen geraken om te blijven leven zoalswe het wensen.
Niemand wil immers inboeten op levenskwaliteit.
Waarom zouden we dat trouwens als het helemaal niet hoeft?
Gewoon stoppen met hersenloos kweken en alle problemen zijn opgelost.



Als die tien anderen er niet zijn, dan kan je gewoon consumeren zoals je het wenst.


Daar heb je een enorm sterk punt.
Maar opnieuw schuilt de oplossing er in om ernaar te streven met minder personen op deze aardbol en in ons land rond te struinen.
Als we nog met de helft of minder zijn, wat op vrij korte termijn te realiseren is, dan is het milieuprobleem gewoon van de baan.
Als dat uw paradigma is moet ge nu van een gebouw gaan springen.
Kan je dat niet, moeten we samen leren leven met minder.
Ik wil helemaal geen dieren consumeren die hebben geleden, ik wil helemaal geen industrieel brood eten waarin arbeiders spuwen, noch conserve wortels en erwtjes, ....
Ik wil dat mijn boer achter de hoek zijn ruimte tot leven houdt, en geen stinkfabrieken naast zijn land komen.... Biogroenten met een afvalverbrandingsoven ernaast.... Welcome to earth!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 13:20   #50
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als dat uw paradigma is moet ge nu van een gebouw gaan springen.
Kan je dat niet, moeten we samen leren leven met minder.
Ik wil helemaal geen dieren consumeren die hebben geleden, ik wil helemaal geen industrieel brood eten waarin arbeiders spuwen, noch conserve wortels en erwtjes, ....
Ik wil dat mijn boer achter de hoek zijn ruimte tot leven houdt, en geen stinkfabrieken naast zijn land komen.... Biogroenten met een afvalverbrandingsoven ernaast.... Welcome to earth!
uw posts getuigen van bitter weinig kennis over nogal veel zaken.

Anders zou u weten dat groenten in conserven of diepvries VERSER zijn dan wat u koopt als "verse groenten"

Waarom ligt die prijs daar lager? Een aantal redenen: grote contracten, prijs op voorhand afspreken, minder tussenpersonen, minder verschillend vervoer, geen uitval, ...

Veel boeren die hun groenten oogsten voor diepvriesbedrijven, halen hun gewassen uit de grond en bijna dezelfde dag wordt dit al bewaard. Dat is met de "verse groenten" wel effe anders.

Ook uw uitspraak over "stinkfabrieken" en verbrandingsovens getuigd van een zeer grote onwetendheid. De uitstootnormen voor fabrieken zijn bij ons zowat van de strafste die er zijn. Ikzelf zit als politiek vertegenwoordiger in de intercommunale voor afvalverwerking. Vroeger(20 jaar terug) was die uitstoot idd een groot probleem. Maar dat is al lang zo niet meer: die wordt nu streng gecontroleerd door externe labo's en (in ons geval) zit men een factor 1000 onder de toegestane drempel qua uitstoot. Het is schadelijker om een steak te roosteren op de BBQ in de tuin, dan om die boven de schouw van de afvalverbrandingsoven te hangen.

Bovendien blijkt u nogal een straffe believer van bio... Ooit al zelf een appelboom of kriekelaar of zoiets gehad? Ik wel. Wij spoten daar niets op en ik moet zeggen dat de opbrengst mager was en bovendien visueel niet echt je dat. Als ik echter in de winkel sta en kijk naar de gewone appels en de bioappels, dan merk ik daar amper verschil tussen. Op de prijs na...

Dat deed er mij dus toe vermoeden dat die "bio" =/= vrij van bestrijdingsmiddelen. En gelijk had ik: er wordt in de "bio"landbouw wel degelijk gebruik gemaakt van allerhande bestrijdingsmiddelen die europees ook toegestaan zijn. Veel mensen weten dit niet en denken dat "bio"=puur natuur. Quod non! Maar men verdient graag geld aan naieve burgers.

lijstje met toegestane bestrijdingsmiddelen:
Citaat:
Het gebruik van bestrijdingsmiddelen[bewerken]

Er worden geen synthetische bestrijdingsmiddelen gebruikt. Toegestane middelen zijn:
zeep
minerale olie (= distillaat van aardolie!!! nvdr)
ijzer(III)fosfaat
bacteriepreparaten
kopersulfaat (in Nederland verboden, maar in andere landen toegestaan)
pyrethrine
plantaardige bestrijdingsmiddelen

Er zijn vijftien bestrijdingsmiddelen (insecticiden, antischimmelmiddelen) toegestaan, meestal natuurlijke gifstoffen uit planten of bacteriën.[7] Zo is middels EU-verordening nr. 404/2008 het insecticide (van bacteriële oorsprong) spinosad toegestaan. Verder legitimeert dezelfde verordening ook het gebruik van kaliumbicarbonaat en koperoctanoaat bij de bestrijding van verschillende schimmelziekten.

Ook zijn een aantal rijpingsbevorderaars wel toegestaan. Zo is door deze verordening het gebruik van ethyleen in bepaalde gevallen toegestaan, onder andere bij het narijpen van citrusvruchten.

.
zo u ziet, bio =/= vrij van bestrijdingsmiddelen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 13:26   #51
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Wat info over spinosad (= toegestaan bestrijdingsmiddel voor biologische landbouw):
Citaat:
Spinosad is wel zeer toxisch voor bijen, en matig toxisch tot toxisch voor regenwormen, vissen en waterorganismen. Het is dus niet te gebruiken wanneer bijen actief zijn. Spinosad wordt wel relatief afgebroken op de bladeren van de planten, en de afbraakproducten zijn veel minder toxisch voor bijen. In water wordt spinosad langzaam afgebroken
en dat in tijden waar dezelfde biocommunisten roepen dat de bijen aan het sterven zijn...

écht bio bestaat enkel als je het zelf kweekt zonder enige vorm van sproeistof en dan er maar bij neemt dat je regelmatig de helft van uw oogst mag weggooien wegens ziektes of insecten.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 13:30   #52
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat vind ik mooi gezegd. Maar als de rook rond je hoofd verdwijnt, bekijk je volkeren anders. We are a unity... samen bereiken we meer dan te wachten op die ene individu.
ik heb vooral de indruk dat er rond en in jouw hoofd veel rook hangt. Grote stellingen poneren om dan zelf te zeggen dat je het eigenlijk niet weet hoe het zit...
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 17:37   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als dat uw paradigma is moet ge nu van een gebouw gaan springen.
Hoe rijm je dat met mijn voorstel?
Minder procreëren is toch niet het zelfde als suïcideren?
Ik stel toch ook niet voor om gemaakte kinderen af te maken?
Enfin, ik weet eigenlijk niet waarom ik op dergelijke hysterische reactie inga.


Citaat:
Kan je dat niet, moeten we samen leren leven met minder.
Als we allemaal ophouden ons ongebreideld voort te planten dan hoeft dat debiele groene schrikbeeld zich niet te realiseren.
Daar is geen tekeningetje bij nodig...


Citaat:
Ik wil helemaal geen dieren consumeren die hebben geleden, ik wil helemaal geen industrieel brood eten waarin arbeiders spuwen, noch conserve wortels en erwtjes, ....


Ik wil dat mijn boer achter de hoek zijn ruimte tot leven houdt, en geen stinkfabrieken naast zijn land komen.... Biogroenten met een afvalverbrandingsoven ernaast.... Welcome to earth!
Zeer goed.
Ik heb niks beperkends in die richting gesuggereerd.
Meer nog: als we met minder zijn, dan kunnen je wensen makkelijker én ecologischer in vervulling gaan.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 18:19   #54
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
uw posts getuigen van bitter weinig kennis over nogal veel zaken.

Anders zou u weten dat groenten in conserven of diepvries VERSER zijn dan wat u koopt als "verse groenten"
Dat is omdat jij woorden in mijn mond legt.
Heb ik ergens gestate dat diepvries minder vers is??? Ik zei dat het goedkoper is!
Er is trouwens een verschil tussen conservevoeding en diepvriesgroenten he.
Conserve is minder vers, diepvries is goedkoper.
Dat is wat ik zei.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 18:20   #55
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hoe rijm je dat met mijn voorstel?
Minder procreëren is toch niet het zelfde als suïcideren?
Ik stel toch ook niet voor om gemaakte kinderen af te maken?
Enfin, ik weet eigenlijk niet waarom ik op dergelijke hysterische reactie inga.



Als we allemaal ophouden ons ongebreideld voort te planten dan hoeft dat debiele groene schrikbeeld zich niet te realiseren.
Daar is geen tekeningetje bij nodig...



Zeer goed.
Ik heb niks beperkends in die richting gesuggereerd.
Meer nog: als we met minder zijn, dan kunnen je wensen makkelijker én ecologischer in vervulling gaan.
Ja joenge doe het dan niet meer en zaagt verder da we met minder moeten leven he...
Ge kunt da maar pas zeggen als ge zelf consequent genoeg zijt...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 18:28   #56
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik heb vooral de indruk dat er rond en in jouw hoofd veel rook hangt. Grote stellingen poneren om dan zelf te zeggen dat je het eigenlijk niet weet hoe het zit...
Zoals?
Dat er in conservevoeding toegevoegde E producten en zouten zitten?
Dat diepvries goedkoper is?

Of gaan we mijn woorden verdraaien om het aan te kunnen pakken?
Dat is gemakkelijk, ik zou niet weten met wat ik poneer?
Wysiwyg

Laatst gewijzigd door Peche : 18 juni 2014 om 18:58.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 18:30   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja joenge doe het dan niet meer en zaagt verder da we met minder moeten leven he...
Ik zal dat argument blijven op tafel gooien, totdat iemand het op gedegen wijze weerlegt.
Ik begrijp dat sommigen dat 'zagen' vinden omdat ze er uit pure frustratie geen weerwoord kunnen op verzinnen buiten wat hysterisch gekrijs dat ik mezelf dan maar moet van kant maken, maar deep down weten ze dat ze naast de kwestie lullen.

Citaat:
Ge kunt da maar pas zeggen als ge zelf consequent genoeg zijt...
Dat ben ik uiteraard geweest!
Mijn voortplantingscijfer zit royaal onder het nationale en Europese gemiddelde, en dan zullen we maar vol mededogen zwijgen over het Afrikaanse gemiddelde...

De echte eco-terroristen zijn diegene die zichzelf met factor 2, 3 of meer vermenigvuldigen en aldus zorgen voor exponentiële toename van de ecologische belasting van de aarde.
En daar iets aan doen, zou al heel wat realistischer zijn dan oplichterijen zoals scheermeskestax of zwendel met lucht en andere groene debiliteiten.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 19:03   #58
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik zal dat argument blijven op tafel gooien, totdat iemand het op gedegen wijze weerlegt.
Ik begrijp dat sommigen dat 'zagen' vinden omdat ze er uit pure frustratie geen weerwoord kunnen op verzinnen buiten wat hysterisch gekrijs dat ik mezelf dan maar moet van kant maken, maar deep down weten ze dat ze naast de kwestie lullen.
Je vindt dat we minder mensen moeten maken in plaats van bewuster te consumeren? Ik ben niet tegen een geboortebeperking, maar ik vind dat je tegelijk bewust moet consumeren. Wat is voor jou hysterisch gekrijs? Dat je het voorbeeld moet geven? Ik heb dat niet gekrijst hoort, ik fluisterde het je toe
Hoe kan je consumptie nu minimaliseren? "och gewoon minder maken, evenveel consumeren, het kan!

Iere WWF op uw ballen nu se
http://www.wwf.be/nl/wat-doet-wwf/be...t-gebeuren/708


Citaat:
De echte eco-terroristen zijn diegene die zichzelf met factor 2, 3 of meer vermenigvuldigen en aldus zorgen voor exponentiële toename van de ecologische belasting van de aarde.
En daar iets aan doen, zou al heel wat realistischer zijn dan oplichterijen zoals scheermeskestax of zwendel met lucht en andere groene debiliteiten.
Ik denk dat iedereen beter begint bij degene in de spiegel.
"Wat eet ik? Wat doe ik op mijn gezicht? Wat spoel ik door de gootsteen"
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 19:38   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je vindt dat we minder mensen moeten maken in plaats van bewuster te consumeren? Ik ben niet tegen een geboortebeperking, maar ik vind dat je tegelijk bewust moet consumeren.
Als we de geboortes maar genoeg terug dringen, hoeven we ons om consumptie geen zorgen meer te maken.
Is dat geen fijn vooruitzicht?
Niemand hoeft in te leveren, niemand komt ooit tekort, en ondanks een consumptie die per hoofd gelijk blijft, putten we de reserves niet uit.
Dat is toch heel wat aanlokkelijker dan allemaal teruig naar af omwille van overbodig, zinloos, doelloos katholiek geïnspireerd, atavistisch konijnengedrag?

Citaat:
Wat is voor jou hysterisch gekrijs? Dat je het voorbeeld moet geven?
Op impulsieve wijze een totaal irrelevant voorbeeld zonder nadenken neerkwakken, komt zoals vele fout gebruikte hyperbolische reacties nogal hysterisch over...

Citaat:
Ik denk dat iedereen beter begint bij degene in de spiegel.
"Wat eet ik? Wat doe ik op mijn gezicht? Wat spoel ik door de gootsteen"
Met wat ik consumeer heeft niemand zaken, vooral de groene regelneven niet.
Hun oplossingen deugen niet, en gaan in tegen de logica, het gezond verstand en zelfs de evolutie, ze zijn in één woord achterlijk.
Mijn oplossing is mens- en wereldvriendelijk en gebaseerd op een streven naar vooruitgang voor iedereen.
Less (people) is more (consumption)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 21:12   #60
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als we de geboortes maar genoeg terug dringen, hoeven we ons om consumptie geen zorgen meer te maken.
Is dat geen fijn vooruitzicht?
Niemand hoeft in te leveren, niemand komt ooit tekort, en ondanks een consumptie die per hoofd gelijk blijft, putten we de reserves niet uit.
Dat is toch heel wat aanlokkelijker dan allemaal teruig naar af omwille van overbodig, zinloos, doelloos katholiek geïnspireerd, atavistisch konijnengedrag?
Dus als we met minder mensen zijn mogen we blijven doen wat we doen?
https://www.youtube.com/watch?v=z1QqMFnMCUU
Wat gebeurt er met brood?
Hoe smaakt een tomaat?

Er sterven er dagelijks 100 000 van de honger, dus maak U geen zorgen.

Citaat:
Op impulsieve wijze een totaal irrelevant voorbeeld zonder nadenken neerkwakken, komt zoals vele fout gebruikte hyperbolische reacties nogal hysterisch over...

Met wat ik consumeer heeft niemand zaken, vooral de groene regelneven niet.
Hun oplossingen deugen niet, en gaan in tegen de logica, het gezond verstand en zelfs de evolutie, ze zijn in één woord achterlijk.
Mijn oplossing is mens- en wereldvriendelijk en gebaseerd op een streven naar vooruitgang voor iedereen.
Less (people) is more (consumption)
Welk voorbeeld dan? Om U van kant te maken? Sorry hoor, maar ik vind dat relevant. Hysterisch roepen dat we met teveel zijn, maar geen plaats maken is niet consequent Maar dat is mijn mening.

Uw consumptie is iedereen zijn zaak. Wat gij laat vliegen, ademt een ander in. Wat gij opeet heeft een leven kunnen kosten, heeft een gezin uit elkaar kunnen rukken, kan armoede veroorzaken...
Think about it...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be