Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2010, 13:27   #141
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Concilie





Concilie van Nicae (AD 325)
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 17:39   #142
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Duidelijk Banthoe's
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 06:04   #143
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Alle groten der aarde waren blijkbaar zwarten en men had blijkbaar de drang om zich wit te poederen. De tijden veranderen snel.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 08:05   #144
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat Egmond Codfried krak hetzelfde is als deze mannen:



Maar dan natuurlijk vanuit het andere gezichtspunt, dat van het zwarte ras. Ik zie geen enkel verschil: men dicht personen bepaalde lichaamseigenschappen toe die ze nooit gehad hebben en die er niet toe doen, en pogen een link te leggen tussen deze eigenschappen en de grootsheid van die personen.

Dit is feitelijk puur racisme (ideologisch racisme, niet het ranzige ze-pakken-ons-werk-af-racisme van Jan-met-de-pet) en het verbaast me dat dit heerschap nog niet verbannen is.

Het enige waar ik het mee kan vergelijken is dit, waar ze o.a. Cleopatra als en volbloed arische voorstellen. Allez zeg...
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 08:06   #145
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Alle groten der aarde waren blijkbaar zwarten en men had blijkbaar de drang om zich wit te poederen. De tijden veranderen snel.


Nu is het geen poeder meer zeker?
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 12:22   #146
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat Egmond Codfried krak hetzelfde is als deze mannen:

Maar dan natuurlijk vanuit het andere gezichtspunt, dat van het zwarte ras. Ik zie geen enkel verschil: men dicht personen bepaalde lichaamseigenschappen toe die ze nooit gehad hebben en die er niet toe doen, en pogen een link te leggen tussen deze eigenschappen en de grootsheid van die personen.

Dit is feitelijk puur racisme (ideologisch racisme, niet het ranzige ze-pakken-ons-werk-af-racisme van Jan-met-de-pet) en het verbaast me dat dit heerschap nog niet verbannen is.

Het enige waar ik het mee kan vergelijken is dit, waar ze o.a. Cleopatra als en volbloed arische voorstellen. Allez zeg...




http://puffin.creighton.edu/jesuit/andre/trinity.html

De meeste mensen informeren zich eerst voordat zij kritiek leveren.
Hierbij een zwarte Heilige Drieëenheid en een Zwarte Madonna. Er zijn vele site's die de Zwarte Madonna;s bespreken. Met mijn onderzoek link ik de Zwarte Madonna's met een zwarte adellijke en koninklijke elite (1500-1789) die geloofde dat zwart superieur was. Daarom aanbaden zij zwarte goddelijke personages.

http://images.google.nl/images?hl=nl...-8&sa=N&tab=wi

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 24 februari 2010 om 12:32.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 10:52   #147
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Koning Willem I
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 12:02   #148
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


Koning Willem I
Een beetje bizar om zo'n ets te gebruiken als bewijsvoering.
Nuja bewijzen is niet je sterkste kant, je ziet wat je wil zien natuurlijk. (krijg ik nu een enkeltje naar de negeerlijst?)
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 13:00   #149
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Een beetje bizar om zo'n ets te gebruiken als bewijsvoering.
Nuja bewijzen is niet je sterkste kant, je ziet wat je wil zien natuurlijk. (krijg ik nu een enkeltje naar de negeerlijst?)
Ik zou daar eerder uit afleiden dat die mens veel last had van acne. Al die puntjes op zn gezicht...
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 13:38   #150
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Nu heb ik alles gezien. Codfried slaagt er weer eens in om een zwart-wit tekening als bewijslast te voeren om aan te tonen dat een koning een neger was. Straks zal hij nog zeggen dat bert Bibber of Bea ook Afrikanen zijn
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:01   #151
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Dear friends,

Do not get bogged down in this discussion. Do not waste time with discussing these matters with these eurocentrist because they were educated to be ideological racist. They do not consider blacks as equal or even as humans. Here we have an important collection European source by eurocentrist writers which confirm that there were blacks in Europe in medieval times. I next found their descendents in the highest European nobility and royal families who identified as blue blood (1500-1789). This is a further conformation of the old sources, as these persons are described as Black:

William I of Orange: more brown then white, brown of complexion and beard
Baron Aarnout Joost van der Duyn: basanè, chimney sweeper
Anna Margaretha van Aerssen: black as chimney,
Baroness Isabelle de Charrière: not the white hands,
Charles II Stuart: The Black Boy, a tall Black man,
Rousseau: a genteel black in an Armenian coat,
Lorenzo de Medici: dark and swarthy with a flattened nose,
Charlotte Sophie of Mecklenburg Strelitz: a true mulatto face,
James Boswell: swarthy with black eyes and black hair
Anna Boleyn: very dark with black eyes and dark hair,
Elizabeth I: dark,
Baroness Germaine de Staël: too swarthy, bad complexion
Benjamin Constant: very bad complexion

My theory Blue Blood is Black Blood (1500-1789) is based on personal descriptions like these, further aided by portraits which indeed show the dark and black colouring. Some portraits often offer examples of classical African features as subnasal prognatism like in the case of Charlotte of Mecklenburg and William I of Orange. But Blacks come in many shades and with many different features; not all are prognastic. The many Moors in western art which survived the French Revolution should be regarded as symbols of blue blood. The Black Jesus’ and Black Madonna’s are symbols of Black superiority. The people I have identified as Blacks identify themselves with images of Moors in heraldry, family names and geographical names. So a Black European is mainly a person who self-identifies as Black and who looks black or coloured. Eurocentrism was invented to hide the episode of black domination which ended with the French Revolution. Ancient Regime was a Black regime. Racism against Blacks can be deconstructed as a liberation ideology, which first took hold in the US when the Colour-Line was implemented in 1691. Followed in Europe by the French Revolution (1789-1795). Yet with the many restorations of the nobility and kings whites only came into power after 1848, as the revolutions were inspired by the rich and learned black bourgeoisie. Queen Alexandra, the wife of King Edward VII (1901-1910) still practiced ‘enamelling,’ the old propagandistic trick of the black and coloured nobility to paint itself white with lead white or zinc white. The white portraits are an extension of this kind of legitimising of black rulers. These portraits are fakes or over paints regarding the skin colour and often hide classical African features. That’s why it’s often impossible to determine a person’s true features because every artist comes up with a different whitened look. Museums were established to show a revised history and Great Men like Da Vinci, William of Orange, Rembrandt, Van Beethoven, Haydn, and Goethe were only ‘discovered’ after they were whitened.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:06   #152
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Een beetje bizar om zo'n ets te gebruiken als bewijsvoering.
Nuja bewijzen is niet je sterkste kant, je ziet wat je wil zien natuurlijk. (krijg ik nu een enkeltje naar de negeerlijst?)


[Johan Adolf Pengel]

De bewijsvoering is gebaseerd op persoonsbeschrijvingen en op bronnen die gewag maken van zwarten in Europa vanaf 43.000 jaar geleden. Blauw bloed zie ik als verwijzend naar blauwe mannen, zoals de zwarten in de middeleeuwen werden genoemd. Vanwege de persoonsbeschrijvingen ga ik ervan uit dat de kleur significant was en dat de hoge adel vanwege hun donkere kleur en soms etnische trekken alsodanig herkenbaar was. Ten aanzien van Koning Willem I,dit is zijn donkerste gravure die ik vandaag vond, viel mij op dat zijn opa, Stadhouder Wilhelm IV, op sommige gravures sterke subnasale prognastie en een donkere huid vertoont. Ik vergelijk hem met de Surinaamse minister president Johan Adolf Pengel.

Je komt pas op mijn negeerlijst als je consistent de topic negeert en mij voortdurend persoonlijk aanvalt. Intussen besef ik dat veel mensen op mijn lijst waarschijnlijk mentaal zijn achtergebleven en een lage IQ hebben, waardoor het concept van een wetenschappelijk onderzoek of een rationele discussie op bases van bronnen, of sowieso een redelijk gesprek, hen totaal ontgaat.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 maart 2010 om 14:18.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:09   #153
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

http://www.africaresource.com/rasta/...-invasion2012/

Citaat:
The Bla-Maors – The Black Vikings And The Black Danes – Compiled by Invasion2012
A Description of the Black Vikings of Europe By Renowned European Writers – Compiled By- Invasion2012

“blá-maðr, m. A BLACK MAN, NEGRO, i.e. AN ETHIOPIAN, Al. 51, Orkn. 364 (referring to A.D. 1152), distinguished from the Saracens and Arabians; three ‘blámenn’ were sent as a present to the German emperor Frederic the Second, Fms. x. 3: in romances blámenn are mentioned as A KIND OF ‘BERSERKERS,’” q.v., Finnb. ch. 16, Kjalnes. S. ch. 15; cp. Scott’s Ivanhoe, note B. See AN ICELANDIC-ENGLISH DICTIONARY by Richard Cleasby and Gudbrand Vigfusson(1874)



3 Blau Mhors (Libyan Moors/Tuaregs)

“The Irish annalists were a lesson to all with their division of Norse invaders into White Foreigners, Norwegians(Finn-gaill), and Black Foreigners, Danes(Dubh-gaill), but it was a lesson no one heeded; nor do we know why they distinguished them by colour.” See A HISTORY OF THE VIKINGS by Gwyn Jones(1968)

“The Welsh chroniclers, for example, made no such clear distinction. The Danes coming in by way of England and the Norwegians by way of Ireland were pretty well all black: Black Gentiles(y Kenedloed Duon), Black Norsemen(y Normanyeit Duon), Black Host, Pagans, Devils and the like.”(CONT.) See A HISTORY OF THE VIKINGS by Gwyn Jones(1968)

“Prince of Maine Mor(moor) was accompanied by his father Eochaidh, and his two sons Breasal and Amlaff.” Eochaid mac Run, known in English simply as Eochaid, was king of the Picts from 878 to 889 He was a son of Run, King of Strathclyde, and his mother was the daughter of Kenneth MacAlpin (NIGER VAL DUBH)

“There are turning hither to our shore lithe keels, ring-stags [ships] with long sail-yards, many shields, shaven oars, A NOBLE SEA-LEVY, MERRY WARRIORS. Fifteen companies are coming ashore, but out in Sogn there lie seven thousand more. There lie here in the dock off Cliff-holt surf-deer [ships] SWART-BLACK and GOLD ADORNED. There is by far the most of their host.” Helge Lay, i. 197-206.” See SCANDINAVIAN BRITAIN by William Gershom Collingwood(1908)

“There was a man hight Thorvard; he married Freydis, a natural daughter of Erik the Red; he went [219] also with them, and Thorvald the son of Erik (100), and THORHALL who was called the hunter; he had long been with Erik, and served him as huntsman in summer and steward in winter; he was a large man, and strong, BLACK AND LIKE A GIANT, silent and foul-mouthed in his speech, and always egged on Erik to the worst” See SAGA OF THORFINN KARLSEFNI.


“According to Egils Saga, of the 2 famous sons of Kveldulf, Thorolf was tall and handsome like his mothers people, but Grim took after his father was black and ugly. Grim’s sons Thorolf and Egill, born out in Iceland, repeated the pattern- Thorolf was the image of his uncle, tall, handsome and sunny-natured, and many Egill was black, even uglier than his father, totuous and incalculable,…..etc. craggy head, broad nose, heavy jaw and swart visage.” See A HISTORY OF THE VIKINGS, GWYN JONES pg 86


“The evidence indicates that Blacks in ancient times came to Britian from Spain, Felix Arabia, Egypt, Ethiopia, West Africa, India, Persia and what is today named Denmark. These Negroes were builders, scientists, masters of ocean travel and inventors of letters, according to Higgins, they built Stonehende, Gerald Massey agrees pg 11 Book of The Beginnings.” See Ancient and Modern Britons- MacRitchie pg 2

“The Danes, then were like the ‘MOORs’ -black. Like them, too, they were Picts, as more than one eminent writer has proved. The title of’GROM’ (WOAD-STAINED) is not confined to Highland genealogies, it was the actual name of a grim old pagan Dane who ruled over Denmark,(it meant daub).” See page 121, -David MacRitchie- Ancient and Modern Britons: Volume One (Ancient & Modern Britons)

DUBH, BLACK,SWARTHY,SWARTI
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:12   #154
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Al die foto's van zogezegde zwarten, je ziet toch dat ze een andere schedel hebben die hen blank maakt of toch licht bruin.

Had je in 1800 verteld dat er ooit zwarten ooit een beschaving gehad hebben, dan lachten ze jou uit. Dus blijkbaar wisten ze daar ook van niks.

doet mij beetje denken aan zwarte suprematie, ook gekend als pure fantasie. dat rijmt zelfs nog.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:14   #155
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Al die foto's van zogezegde zwarten, je ziet toch dat ze een andere schedel hebben die hen blank maakt of toch licht bruin.

Had je in 1800 verteld dat er ooit zwarten ooit een beschaving gehad hebben, dan lachten ze jou uit. Dus blijkbaar wisten ze daar ook van niks.

doet mij beetje denken aan zwarte suprematie, ook gekend als pure fantasie. dat rijmt zelfs nog.

Heb jij misschien een betere verklaring voor de vele Moren in de westerse kunst, heraldiek etc.
Waarom de adel zich wit verfde met loodwit?
Waar racisme tegen zwarten vandaan komt?
Aan de schedelvorm kan men geen kleur afleiden, zwarten komen in vele soorten. Eerder kijk ik naar zelfidentificatie als zwart.
Mijn theorie is gebaseerd op persoonsbeschrijvingen van adel en koningen als zwart en gekleurd. Tevens worden zij als witten afgebeeld, maar ook als zwart en gekleurd.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 maart 2010 om 14:16.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:20   #156
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Wat dat verven in wit betreft, dat deden ze omdat ze een onderscheidt wilden tussen de arbeiders op het veld, die bruin gezond waren en zichzelf. ze wilden niet vergeleken worden met het gepeupel.

Wat dat racisme betreft, sommigen dachten dat Afrikanen apen waren zonder haar. Of dat Afrikanen vergeleken met Europeanen geen beschaving kenden en zelfs geen ziel hadden, waardoor dat je ermee mocht doen wat je wou.

Zoveel Afrikanen zullen er hier wel niet geweest zijn. Mijn overgrootouders hebben zelfs nooit een zwarte gezien, met uitzondering van zwarte piet.

Op foto's kun je alles tekenen of schilderen. Sommige standbeelden van keizers of koningen waren mannen die gespierd en groot geschapen waren, het betekent zeker niet dat het zo was.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:24   #157
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Marijke Meu en kinderen. De zoon is de latere Willem IV.
De doelgroep zal sterke etnische trekken herkennen in moeder en dochter. Daarnaast waren zij waarschijnlijk ook bruin of zwart van huid.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:26   #158
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Wat dat verven in wit betreft, dat deden ze omdat ze een onderscheidt wilden tussen de arbeiders op het veld, die bruin gezond waren en zichzelf. ze wilden niet vergeleken worden met het gepeupel.

Wat dat racisme betreft, sommigen dachten dat Afrikanen apen waren zonder haar. Of dat Afrikanen vergeleken met Europeanen geen beschaving kenden en zelfs geen ziel hadden, waardoor dat je ermee mocht doen wat je wou.

Zoveel Afrikanen zullen er hier wel niet geweest zijn. Mijn overgrootouders hebben zelfs nooit een zwarte gezien, met uitzondering van zwarte piet.

Op foto's kun je alles tekenen of schilderen. Sommige standbeelden van keizers of koningen waren mannen die gespierd en groot geschapen waren, het betekent zeker niet dat het zo was.
Ik ben mij bewust van de eurocentrische leugens en ik denk dat jij als typische Europese lijfeigenen hier deze leugens herhaalt, zonder ze eerst onderzocht te hebben. Het lijkt mij beter als je deze draad verder met rust laat.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 14:31   #159
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



'half-gewit'


http://www2.onb.ac.at/siteseeing/ba/...sh/jung00.html

'zwart'

De broer van Willem van Oranje
Graaf Johan VI van Nassau
De werkelijke voorvader van Beatrix
Een zwarte gravure. andere'half-gewitte' afbeeldingen
tonen subnasale prognastie

Deze site toont vele zwarte gravures van de Oranges.

http://www2.onb.ac.at/siteseeing/ba/oranien

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 maart 2010 om 14:33.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 16:20   #160
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

De bewijsvoering is gebaseerd op persoonsbeschrijvingen en op bronnen die gewag maken van zwarten in Europa vanaf 43.000 jaar geleden. Blauw bloed zie ik als verwijzend naar blauwe mannen, zoals de zwarten in de middeleeuwen werden genoemd. ..
Mij beste blauw bloed is gebaseerd op de bijna witte huidskleur van de toemalige adel (blijkbaar waren die van de veronderstelling dat zonlicht slecht was) daardoor waren de aders in armen en benen gemakkelijk te zien en ja hoor zelf nu nog bij mij hebben deze een blauwachtige kleur => blauw bloed voor de eenvoudige middeleeuwer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Intussen besef ik dat veel mensen op mijn lijst waarschijnlijk mentaal zijn achtergebleven en een lage IQ hebben, waardoor het concept van een wetenschappelijk onderzoek of een rationele discussie op bases van bronnen, of sowieso een redelijk gesprek, hen totaal ontgaat.
De eerste uitspraak zal de welwillendheid niet verhogen vooral dan omdat je wetenschappelijke bronnen van betwijfelend niveau zijn.

Logica zegt me dat de europese adel zeker niet zwart was of bestond uit halfbloedjes. Waarom? Interraciale huwelijken of relaties waren not done. Zelf indien er al nageslacht zou geweest zijn zouden deze geen hoge postjes bekomen hebben.
We zien zelfs nu dat de meeste europeanen niet klaar zijn voor een turkse of afrikaanse MP.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be