Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2002, 15:35   #21
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Iemand die zich verzet tegen de kolonisatie van zijn land door buitenlanders wordt vergeleken en bijna gelijkgeschakeld met een buitenlander die de kolonisatie van ons land door buitenlanders komt bepleiten.


Knappe vergelijking is me dat!



Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 14:13   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Iemand die zich verzet tegen de kolonisatie van zijn land door buitenlanders wordt vergeleken en bijna gelijkgeschakeld met een buitenlander die de kolonisatie van ons land door buitenlanders komt bepleiten.
Je hebt er weer helemaal niks van begrepen, en interpreteert met opzet verkeerd. Ik heb die vergelijking helemaal niet toevallig gemaakt.

In het toenmalige Belgisch Congo was Lumumba precies net zo goed geassimileerd als hier waar het Vlaams Blok in eigen land op aandringt (of oprotten). Jahjah is in mijn ogen ook zo'n soortement évalué die opkomt tegen de verdrukking, (ver)vooroordeling en discriminatie van zijn eigen volksgenoten.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 20:26   #23
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ga jij de problemen van de allochtonen hier in België vergelijken met de uitbuiting, dwangarbeid, gruweldaden enz... die in Congo plaatsgehad hebben???
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 20:31   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ga jij de problemen van de allochtonen hier in België vergelijken met de uitbuiting, dwangarbeid, gruweldaden enz... die in Congo plaatsgehad hebben???
Ik vrees dat die uitleg iets boven jou verstand gaat, mijn gezondsheidsadvies_van_de_dag: vergeet maar wat je hebt gelezen want straks hou je d'r nog een trauma aan over zoals Knuppel, Zorroster, Verhulst en Co
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 20:42   #25
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

België roofde de Congolese rijkdommen. Die mensen werden gedwongen om dat werk te doen, er zijn foto's van de slachtoffers van de gruweldaden. En wat doet België daarna? België vindt dat Patrice Lumumba moet uitgeschakeld worden. Daarna was er de corrupte Mobutu en nu sturen ze dat Congolese meisje terug. Voor die Congolese jonge meisjes die daar verkracht werden, doet België nauwelijks iets. Maar die allochtonen die geen Nederlands willen leren, krijgen wel een werkloosheidsuitkering. Hoe kan zo iemand nu werk vinden?? Die huwelijkspartners uit Marroko mogen hier blijven en dat Congolese meisje niet. Die Marrokanen mogen hier solliciteren voor een baan, ze hebben toegang tot ons onderwijs. En dat ga jij vergelijken met de uitbuiting in Congo???
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 20:45   #26
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ga jij de problemen van de allochtonen hier in België vergelijken met de uitbuiting, dwangarbeid, gruweldaden enz... die in Congo plaatsgehad hebben???
Ik vrees dat die uitleg iets boven jou verstand gaat, mijn gezondsheidsadvies_van_de_dag: vergeet maar wat je hebt gelezen want straks hou je d'r nog een trauma aan over zoals Knuppel, Zorroster, Verhulst en Co
Als je zelfingenomenheid rechtevenredig zou zijn met je dossierkennis, zou je in elk geval geen kwakkels als "évalué"s" of "discriminanten" posten, Piano.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 20:52   #27
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
België roofde de Congolese rijkdommen. Die mensen werden gedwongen om dat werk te doen, er zijn foto's van de slachtoffers van de gruweldaden. En wat doet België daarna? België vindt dat Patrice Lumumba moet uitgeschakeld worden. Daarna was er de corrupte Mobutu en nu sturen ze dat Congolese meisje terug. Voor die Congolese jonge meisjes die daar verkracht werden, doet België nauwelijks iets. Maar die allochtonen die geen Nederlands willen leren, krijgen wel een werkloosheidsuitkering. Hoe kan zo iemand nu werk vinden?? Die huwelijkspartners uit Marroko mogen hier blijven en dat Congolese meisje niet. Die Marrokanen mogen hier solliciteren voor een baan, ze hebben toegang tot ons onderwijs. En dat ga jij vergelijken met de uitbuiting in Congo???
WOW! Ik ben onder de indruk! Alle ellende van België in een notedop, je hebt je les goed van buiten geleerd

Ps: krijg jij dat rioolblad van het Blok ook gratis in je bus gestopt? Daar staat nog veel meer van die onzin in

Ps2: zeg eens tegen Zorro dat'm op ignore staat? hij lijkt dat vergeten te zijn



Laatste nummer (oktober 2002) van het VB "Antwerps Nieuws": De demonisatie van moslims draait in hoogste versnelling!
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 20:56   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Maar dat vertaalt zich niet hogerop in gelijkwaardige jobs en gelijke verloning.
Ook dit is niet waar anders zaten er niet eens allochtonen in de politiek.
Allochtonen die WILLEN kunnen het trouwens ook maken zonder universtair diploma. Kom maar eens in Limburg kijken hoeveel er daar een cafe of restaurantje hebben. De kasten van huizen die (meestal Turkse) allochtonen bezitten wijzen er ook niet op dat zij geen kansen kregen.

Jij excuseert die mensen al op voorhand als ze niet willen studeren, Piano.
Toch moeten ze van jou dezelfde kansen krijgen als anderen die wél studeerden.
Mijn dochter heeft trouwens ook een universitair diploma en ze is daarmee niet verder geraakt dan de boekhoudkundige afdeling van Monroe. Vandaag zit ze in het onderwijs.
En ze klaagt toch niet zoals de allochtonen want ze is blij dat ze werk heeft.

Ik ben wel te fatsoenlijk om jou een leugenaar te noemen. Zelfs al is het geen vergissing van jou.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 20:59   #29
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

1. Ik heb de Lumumbacommissie aan het werk gezien in 't nieuws.
Allez, ze toonden een kort verslag daarvan.

2. Ik heb de foto's gezien van verminkte Congolezen.

3. Leopold II schonk vastgoed aan zijn minnares. Vanwaar kwam die
rijkdom? Hij is nooit in Afrika geweest. Waarom wou hij dan Congo
hebben?

P.S.: In Nederland meldden ze in het nieuws dat er daar jonge Marrokanen geronseld worden voor de Jihad. Dat gebeurt daar structureel. Wil jij dan zo graag dat er in Antwerpen jongeren geronseld worden om moslimterrorist te worden??? Die voorpagina zegt NIETS over gematigde moslims!! Die Iraniërs klagen omdat het regime daar te streng is. Ze mogen geen muziek beluisteren. Moet het Vlaams blok zo'n regime STEUNEN dan???
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 21:04   #30
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
1. Ik heb de Lumumbacommissie aan het werk gezien in 't nieuws.
Allez, ze toonden een kort verslag daarvan.

2. Ik heb de foto's gezien van verminkte Congolezen.

3. Leopold II schonk vastgoed aan zijn minnares. Vanwaar kwam die
rijkdom? Hij is nooit in Afrika geweest. Waarom wou hij dan Congo
hebben?
Van de oogst van de rubber.

Een goed boek daaromtrent wat ik je kan aanbevelen is "Leopold II en Kongo" van Daniel Vangroeneweghe. 1985

Als de 'zwartjes' niet hard genoeg werkten werden hen meestal armen of benen afgehakt. Toffe pee dienen Keuning

Citaat:


Leopold II, die zijn Belgische mede-bourgeois hun kruideniersmentaliteit verweet, nam deel aan deze koloniale wedloop. Zijn "Internationale Vereniging voor de Ontdekking en Beschaving van Centraal Afrika" , zogezegd gericht tegen de slavenhandel, nam het plan van ontdekkingreiziger Stanley over ter ontsluiting van het Kongo-bekken.

Gebruik makend van de rivaliteit tussen de Europese grootmachten en op basis van zo'n 450 "verdragen" met lokale machtshebbers, erkende de konferentie van Berlijn in 1884 Kongo-Vrijstaat als zijn persoonlijk bezit. Voorwaarde was handelsvrijheid voor buitenlandse firma's. De onderwerping van de oostelijke Swahilirijken, maakte erna de weg vrij voor de ekonomische uitbuiting, via reusachtige koncessies. Daar had de Vrijstaat en dus Leopold II zelf een groot aandeel in.

Negentiende-eeuwse schrijvers zoals Joseph Conrad, Mark Twain en internationale onderzoekskommissies formuleerden een striemende aanklacht tegen deze brutale roofzucht. Om het ivoor werden de olifanten uitgeroeid. De opgelegde belastingskwota waren onhaalbaar, omdat rubber en palmolie steeds verder in het woud moest gewonnen worden.

Dan volgden strafexpedities met gijzelname van chefs, uitmoorden van hele dorpen, verminking door het afkappen van handen of voeten. Er waren willeurige opeisingen van voedsel en dragers voor de blanken en massaal gebruik van dwangarbeid. Duizenden arbeiders bezweken tijdens de aanleg van de spoorweg Matadi-Leopoldstad. Tussen 1885 en 1907 werden zo'n drie miljoen mensen omgebracht. "Rood rubber" werd een begrip.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 21:06   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
1. Ik heb de Lumumbacommissie aan het werk gezien in 't nieuws.
Allez, ze toonden een kort verslag daarvan.

2. Ik heb de foto's gezien van verminkte Congolezen.

3. Leopold II schonk vastgoed aan zijn minnares. Vanwaar kwam die
rijkdom? Hij is nooit in Afrika geweest. Waarom wou hij dan Congo
hebben?
Oppassen hé Stefanieke!
Als je de Piano niet rap gelijk gaat geven ga je zijn grijze schuif in hoor!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 21:06   #32
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Precies. Die foto zegt genoeg. Dat kan je niet vergelijken met hoe de allochtonen hier behandeld worden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 21:08   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Ik vrees dat die uitleg iets boven jou verstand gaat, mijn gezondsheidsadvies_van_de_dag: vergeet maar wat je hebt gelezen want straks hou je d'r nog een trauma aan over zoals Knuppel, Zorroster, Verhulst en Co
Wie bedoel je met "co" Piano?
Superstaaf misschien?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 21:12   #34
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Precies. Die foto zegt genoeg. Dat kan je niet vergelijken met hoe de allochtonen hier behandeld worden.

Lumumba is wel bijna 60 jaar n�* Leopold II h" stefanieke!

Citaat:


Leopold II, die zijn Belgische mede-bourgeois hun kruideniersmentaliteit verweet, nam deel aan deze koloniale wedloop. Zijn "Internationale Vereniging voor de Ontdekking en Beschaving van Centraal Afrika" , zogezegd gericht tegen de slavenhandel, nam het plan van ontdekkingreiziger Stanley over ter ontsluiting van het Kongo-bekken.

Gebruik makend van de rivaliteit tussen de Europese grootmachten en op basis van zo'n 450 "verdragen" met lokale machtshebbers, erkende de konferentie van Berlijn in 1884 Kongo-Vrijstaat als zijn persoonlijk bezit. Voorwaarde was handelsvrijheid voor buitenlandse firma's. De onderwerping van de oostelijke Swahilirijken, maakte erna de weg vrij voor de ekonomische uitbuiting, via reusachtige koncessies. Daar had de Vrijstaat en dus Leopold II zelf een groot aandeel in.

Negentiende-eeuwse schrijvers zoals Joseph Conrad, Mark Twain en internationale onderzoekskommissies formuleerden een striemende aanklacht tegen deze brutale roofzucht. Om het ivoor werden de olifanten uitgeroeid. De opgelegde belastingskwota waren onhaalbaar, omdat rubber en palmolie steeds verder in het woud moest gewonnen worden.

Dan volgden strafexpedities met gijzelname van chefs, uitmoorden van hele dorpen, verminking door het afkappen van handen of voeten. Er waren willeurige opeisingen van voedsel en dragers voor de blanken en massaal gebruik van dwangarbeid. Duizenden arbeiders bezweken tijdens de aanleg van de spoorweg Matadi-Leopoldstad. Tussen 1885 en 1907 werden zo'n drie miljoen mensen omgebracht. "Rood rubber" werd een begrip.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 21:13   #35
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Precies. Die foto zegt genoeg. Dat kan je niet vergelijken met hoe de allochtonen hier behandeld worden.
Hoe kom je daarbij, racistische Stefanie? Jonge allochtonen worden hier elke dag brutaal ontdaan van handen en voeten als ze geen slavenarbeid willen verrichten voor ons! Er zijn al zeker 10 miljoen allochtonen omgekomen door het wrede beleid van ons land! Deze allochtonen vechten hier een strijd uit tegen een vreemde bezettingsmacht! ... :D
De allochtonen nu zijn PERFECT te vergelijken met de Congolezen onder het koloniale bewind! Wie is nu zo dom om dat niet te geloven! Dat moet vast een évalué zijn!
Leopold II meende immers ook dat de Belgische bedrijven vaste quota moesten krijgen om Congolese jongeren aan te werven.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 21:13   #36
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Precies. Die foto zegt genoeg. Dat kan je niet vergelijken met hoe de allochtonen hier behandeld worden.
Hoe kom je daarbij, racistische Stefanie? Jonge allochtonen worden hier elke dag brutaal ontdaan van handen en voeten als ze geen slavenarbeid willen verrichten voor ons! Er zijn al zeker 10 miljoen allochtonen omgekomen door het wrede beleid van ons land! Deze allochtonen vechten hier een strijd uit tegen een vreemde bezettingsmacht! ...
De allochtonen nu zijn PERFECT te vergelijken met de Congolezen onder het koloniale bewind! Wie is nu zo dom om dat niet te geloven! Dat moet vast een évalué zijn!
Leopold II meende immers ook dat de Belgische bedrijven vaste quota moesten krijgen om Congolese jongeren aan te werven.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 21:59   #37
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Citaat:
Stefanie schreef:
Precies. Die foto zegt genoeg. Dat kan je niet vergelijken met hoe de allochtonen hier behandeld worden.


Lumumba is wel bijna 60 jaar n�* Leopold II h" stefanieke!
Wij hebben zulke dingen nooit met de Marrokanen gedaan. En bovendien was dat werk niet enkel voor de Marrokanen. Ook Italianen en Belgen deden destijds dat werk. Belgen en Italianen deden hetzelfde werk als de Marrokaanse gastarbeiders.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 22:03   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Wij hebben zulke dingen nooit met de Marrokanen gedaan. En bovendien was dat werk niet enkel voor de Marrokanen. Ook Italianen en Belgen deden destijds dat werk. Belgen en Italianen deden hetzelfde werk als de Marrokaanse gastarbeiders.

Zelfs autochtonen deden hetzelfde werk in de mijnen Stefanieke.

Ze waren er zelfs in de meerderheid...

Ikzelf had er een vader en vier broers werken.
Mijn vader geraakte als kleermaker niet meer aan de kost.
Mijn broers wilden werk dicht bij huis.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 22:06   #39
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Inderdaad, Knuppel. Dat bedoelde ik juist.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 22:08   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Inderdaad, Knuppel. Dat bedoelde ik juist.
Sorry. Hihihihhi...
"Belgen" zijn inderdaad ook autochtonen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be