Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2006, 05:39   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard foutje

Foutje

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 februari 2006 om 05:49.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 08:07   #2
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Foutje
Wie maakt er eens geen?......
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 09:06   #3
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Asiel verwart Vlaams Belang
Guido Tastenhoye, kamerlid voor Vlaams Belang, heeft gelobbyd bij de burgemeester van Schoten om een gezin uit Kazachstan te laten regulariseren. Tastenhoye maakt gebruik van artikel 9 van de asielwet die regularisatie op basis van humanitaire gronden toelaat. De burgemeester van de gemeente waar de betrokkenen wonen, moet dat dossier inleiden.

Naar De Standaard donderdag bericht, heeft Tastenhoye de feiten bevestigd. Het gezin -de ouders spreken Nederlands en het kind loopt school- is de VB-politicus op zijn dienstbetoon komen vinden. "Ze verblijven al zes jaar in België. Het gaat niet om illegalen, hun procedure loopt nog steeds", citeert De Standaard Tastenhoye. Guido Tastenhoye is voor Vlaams Belang de woordvoerder inzake illegalen en asielzoekers.

Nauwelijks een week geleden haalde hij hard uit naar de betogers die in Antwerpen voor een meer humane asielprocedure ijverden. Filip Dewinter spreekt van een "inschattingsfout". Volgens de Antwerpse kopman heeft zijn stadsgenoot zich laten leiden door "zijn hart en zijn emotie. (...) Ik ga dit Tastenhoye niet aanrekenen. Maar het is niet voor herhaling vatbaar". (Belga 08:44)
Dat was hetgene je moest hebben denk ik?
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 09:20   #4
groen!?
Provinciaal Statenlid
 
groen!?'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 736
Standaard

wat zouden de blokkers daarvan te zeggen hebben?
groen!? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 09:23   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Ja maar Groen!, Is het volgens jou nu goed, of niet goed?

Citaat:
Het gezin -de ouders spreken Nederlands en het kind loopt school- is de VB-politicus op zijn dienstbetoon komen vinden. "Ze verblijven al zes jaar in België. Het gaat niet om illegalen, hun procedure loopt nog steeds", citeert De Standaard Tastenhoye.
Ik begrijp dat het voor de anti-belangers met het bekende reflex om bij elke boe of bah "racist!" te roepen moeilijk ligt, maar uiteindelijk bewijst Tastenhoye in ieder geval dat hij geen racist is.

Tiens, zou de Vlaams Belangers dan toch geen .... ?


.

Laatst gewijzigd door Antoon : 23 februari 2006 om 09:25.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 09:27   #7
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Ik heb het al eerder gezegd, het is dansen op een slappe koord.

Eenerzijds mogen amokmakers, met de "juiste" papieren, die zich niet willen aanpassen en onze samenleving verfoeien, blijven.

Anderzijds mogen mensen die willen werken, leren, en onze samenleving een warm hart toedragen, maar niet de juiste papieren hebben, NIET blijven.

Dat verkoopt heel moeilijk, of niet.

Het wordt hoog tijd dat men het asielbeleid meer op dergelijke argumenten afstemt.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 09:43   #8
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Ben eigenlijk blij dat er eens een 'humaan' trekje boven komt bij een VB'er. Denk wel dat we het hier over een vrij blank gezin hebben. Mocht het hier gaan over Nigerianen zou hij wss helemaal niets ondernomen hebben...
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 09:51   #9
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Ben eigenlijk blij dat er eens een 'humaan' trekje boven komt bij een VB'er. Denk wel dat we het hier over een vrij blank gezin hebben. Mocht het hier gaan over Nigerianen zou hij wss helemaal niets ondernomen hebben...
Je weet toch hé dat je van het CGKR geen groep mag stigmatiseren, nu doet het VB een humane daad, ook niet goed......
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 09:58   #10
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Asiel verwart Vlaams Belang
Guido Tastenhoye, kamerlid voor Vlaams Belang, heeft gelobbyd bij de burgemeester van Schoten om een gezin uit Kazachstan te laten regulariseren. Tastenhoye maakt gebruik van artikel 9 van de asielwet die regularisatie op basis van humanitaire gronden toelaat. De burgemeester van de gemeente waar de betrokkenen wonen, moet dat dossier inleiden.

Naar De Standaard donderdag bericht, heeft Tastenhoye de feiten bevestigd. Het gezin -de ouders spreken Nederlands en het kind loopt school- is de VB-politicus op zijn dienstbetoon komen vinden. "Ze verblijven al zes jaar in België. Het gaat niet om illegalen, hun procedure loopt nog steeds", citeert De Standaard Tastenhoye. Guido Tastenhoye is voor Vlaams Belang de woordvoerder inzake illegalen en asielzoekers.

Nauwelijks een week geleden haalde hij hard uit naar de betogers die in Antwerpen voor een meer humane asielprocedure ijverden. Filip Dewinter spreekt van een "inschattingsfout". Volgens de Antwerpse kopman heeft zijn stadsgenoot zich laten leiden door "zijn hart en zijn emotie. (...) Ik ga dit Tastenhoye niet aanrekenen. Maar het is niet voor herhaling vatbaar". (Belga 08:44)
Dat was hetgene je moest hebben denk ik?
Goed gehoord ? Führer Dewinter zal het hem niet aanrekenen, heeft die man geluk dat we nog in een democratie leven...8)
En dan denk ik zomaar eventjes aan de vrijheid van Dedeckere binnen de VLD...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 10:02   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat heerschap heeft duidelijk "bijbedoelingen". De eerste VB-er met een hart moet ik nog altijd voor het eerst tegenkomen.
Dat is een goedkope vooroordeel, gebaseerd op .... niks.

Een beetje in lijn met jullie "racist!"-reflex.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 10:05   #13
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is een goedkope vooroordeel, gebaseerd op .... niks.

Een beetje in lijn met jullie "racist!"-reflex.
mmmhhhhmmm.... Denk dat het meer te maken heeft met het feit dat het hier gaat over een kamerlid. Dit zijn die-hard partijbeesten dus, die elk partijstandpunt moeten verdedigen. Nu als dit kamerlid daar tegenin gaat gaat hij regelrecht in tegen het partijstandpunt. (vind dat wel tof hoor btw)
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 10:09   #14
Den Dolf
Vreemdeling
 
Den Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Berichten: 93
Standaard

Dit bewijst naar mijn mening dat het Vlaams Belang gedemoniseerd wordt door de links denkenden in Vlaanderen. Zoals de realitiet uitwijst zijn ze niet de onmensen zoals vooral de spa, uit politiek eigenbelang, beweert.
Hoog tijd dat er in Vlaanderen een rechts beleid gevoerd wordt, een beleid waar de bevolking al jaren voor stemt.
Wat deze zaak betreft, de mensen in kwestie zijn beter aangepast dan de meeste magrebijnen die hier al 20 jaar verblijven en naar hier gekomen zijn om te profiteren of banditeren en geen enkele intentie hebben om deel uit te maken van onze maatschappij. Voor degenen die het tegendeel in de praktijk bewijzen heb ik alle respect.
Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 10:30   #15
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
Dit bewijst naar mijn mening dat het Vlaams Belang gedemoniseerd wordt door de links denkenden in Vlaanderen. Zoals de realitiet uitwijst zijn ze niet de onmensen zoals vooral de spa, uit politiek eigenbelang, beweert.
Hoog tijd dat er in Vlaanderen een rechts beleid gevoerd wordt, een beleid waar de bevolking al jaren voor stemt.
Wat deze zaak betreft, de mensen in kwestie zijn beter aangepast dan de meeste magrebijnen die hier al 20 jaar verblijven en naar hier gekomen zijn om te profiteren of banditeren en geen enkele intentie hebben om deel uit te maken van onze maatschappij. Voor degenen die het tegendeel in de praktijk bewijzen heb ik alle respect.
Indien dit ultra-rechts beleid er komt, vraag ik politiek asiel in het buitenland...8)
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 10:31   #16
Den Dolf
Vreemdeling
 
Den Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Berichten: 93
Standaard

U leest dingen die er niet staan
Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 10:34   #17
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
U leest dingen die er niet staan
Ik lees altijd wat er staat, om tussen de lijntjes door te lezen moet je al een verdomd goed lezer zijn. Kan ik alleen maar uit opmaken dat jij een ultra-rechts beleid voorstaat, wel mijn beste, ons huidige beleid is nu moeilijk links te noemen of vergis ik me?

PS: met zo'n nick is de lading moeilijk te verstoppen met zo een vlag he.....
__________________

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 23 februari 2006 om 10:35.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 10:34   #18
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Ben eigenlijk blij dat er eens een 'humaan' trekje boven komt bij een VB'er. Denk wel dat we het hier over een vrij blank gezin hebben. Mocht het hier gaan over Nigerianen zou hij wss helemaal niets ondernomen hebben...
Ik had het deze morgen er beter laten opstaan.
Maar ik vreesde deze reacties
Ik denk persoonlijk dat niet alle VBers voor uitwijzing van vreemdelingen zijn, Wel voor normale gedragingen van deze vreemdelingen(zie Deense cartoons).
Ik ben er al zo ene van.
Maar ik denk wel dat Guido Tastenhoye het hier goed bedoeld
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 10:37   #19
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik had het deze morgen er beter laten opstaan.
Maar ik vreesde deze reacties
Ik denk persoonlijk dat niet alle VBers voor uitwijzing van vreemdelingen zijn, Wel voor normale gedragingen van deze vreemdelingen(zie Deense cartoons).
Ik ben er al zo ene van.
Maar ik denk wel dat Guido Tastenhoye het hier goed bedoeld
Allez, duveltje, ge weet toch dat het uitkomt he. Wou u niet in discrediet brengen hoor.. Hij zal wel zo zijn redenen hebben om dit te doen. Misschien kent hij ze echt persoonlijk en vallen die mensen enorm mee. Daarin wordt vaak de fout gemaakt dat die mensen al te vaak maar een administratief nummertje zijn. Dat maakt het makkelijker om iemand uit te wijzen he.
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 10:45   #20
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Het lijkt me een interessant precedent, want het dwingt mensen in conflict te treden tussen het persoonlijk geweten en het partijbelang.
Naarmate het VB steeds dichter bij beleidsverantwoordelijkheid schuift zullen deze conflicten steeds meer toenemen, net als in andere partijen (zie maar naar Rik Daems).
Ik ben daarom van mening dat - hoezeer ik ook het VB programma verafschuw - dat het cordon beter zo snel mogelijk verdwijnt waardoor de spanningen binnen de 3 grote fracties binnen het Blok (Vlaams-Nationalisten, Conservatieven en racisten) sneller bloot zullen komen te liggen.
Ik las trouwens vanmorgen dat een van de topmedewerkers van Leterme hier net zo over dacht.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be