Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2008, 01:44   #21
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Moest een hoofddoek met het geloof verbonden zijn dan zou dit wel overdreven kunnen zijn, kan iemand me wel eens aantonen waar er in de Koran staat dat moslimas een hoofddoek moeten dragen? Tot nu toe heb ik dat nog nergens weten staan, van buitenlandse moslims heb ik wel al het tegendeel gehoord.
Waar in de Bijbel staat dat priesters celibatair moeten leven?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 01:59   #22
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Om er toch iets positief over te zeggen: ze hebben nu eindelijk de eerlijkheid om dat voorwendsel van de religieuze neutraliteit te laten vallen. Het gaat hun niet om religieuze symbolen, het gaat hun niet om de neutraliteit van openbare beambten, het gaat hun niet om de scheiding van Kerk en Staat, het gaat hen enkel en alleen om de islamitische hoofddoek.
Het gaat hen zelfs niet om de islamitische hoofddoek, het gaat hen enkel en alleen om wij/zij-gevoel en vreemdelingenhaat op te wekken en daar stemmen en macht mee te krijgen

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2008 om 02:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 05:42   #23
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Voor iemand die verzot is op een hype pet kan die even veel waarde hebben als een hoofddoek voor een moslima.

Of ga jij ervan uit dat gelovig zijn je meer (voorkeurs)rechten geeft?
Je weet best dat mensen dit niet op dezelfde manier ervaren. Zeg dat maar tegen je priester (dan wel over zijn dingen) en zien of je nog Jezus zijn bloed en snoepgoed krijgt.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 05:45   #24
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het gaat hen zelfs niet om de islamitische hoofddoek, het gaat hen enkel en alleen om wij/zij-gevoel en vreemdelingenhaat op te wekken en daar stemmen en macht mee te krijgen
Hun einde nadert en ze beginnen wanhopig te worden. Ze doen echt alles voor een beetje aandacht: danslied lanceren, domme voorstellen,... Het is echt om te huilen
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 06:29   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Wat een gedoe.

Iedereen weet dat schaamdoekmoeders toch nooit op oudercontact komen.

Misschien wil VB ze enkel toch naar de school lokken door een schaamdoek verbod voor te stellen? Gewoon komen ze dan wèl op straat, als ze maar kunnen protesteren!

Verder twee mogelijkheden:

- als het in Turkije kan, moet het hier ook kunnen

- als het hier onmogelijk is om je schaamdoek af te zetten, dan hoeven wij onze schoenen ook niet meer uit te doen bij een moskeebezoek!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 07:22   #26
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat een gedoe.

Iedereen weet dat schaamdoekmoeders toch nooit op oudercontact komen.
Veralgemening zonder bewijs gestaafd.
Mijn moeder werkt op het school en er zijn genoeg ouders met hoofddoek die komen.

Citaat:
Misschien wil VB ze enkel toch naar de school lokken door een schaamdoek verbod voor te stellen? Gewoon komen ze dan wèl op straat, als ze maar kunnen protesteren!
Veralgeming zonder bewijs.

Citaat:
Verder twee mogelijkheden:

- als het in Turkije kan, moet het hier ook kunnen
Dan zullen we alle regels uit de Islamistische wereld maar ineens overnemen.
Toch gek hoe selectief je kan zijn, als het op die regels aankomt.

Citaat:
- als het hier onmogelijk is om je schaamdoek af te zetten, dan hoeven wij onze schoenen ook niet meer uit te doen bij een moskeebezoek!
Een school is geen plaats waar religie bedreven wordt, ten andere staat in geen enkel schoolreglement dat een hoofddoek verboden zou zijn voor mensen die de lessen niet bijwonen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 07:46   #27
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat een gedoe.

Iedereen weet dat schaamdoekmoeders toch nooit op oudercontact komen.
schaamdoek?

schaamdoek
´ schaam - doek
de -woord (mannelijk)
schaamdoeken
doek die de schaamdelen bedekt
Gevonden op http://woordenboek.heelom.com/Echo/zoekr

Circe heeft er weer de ballen van begrepen...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 08:09   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
schaamdoek?

schaamdoek
´ schaam - doek
de -woord (mannelijk)
schaamdoeken
doek die de schaamdelen bedekt
Gevonden op http://woordenboek.heelom.com/Echo/zoekr

Circe heeft er weer de ballen van begrepen...

de ballen? Hebben ze dat nu ook al op hun hoofd groeien? Is dat genetisch bepaald of zo?

Dat islamitisch hoofdhaar schaamhaar is, weten we nu ondertussen toch allemaal? Waarom moeten ze het anders bedekken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 08:33   #29
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat islamitisch hoofdhaar schaamhaar is, weten we nu ondertussen toch allemaal? Waarom moeten ze het anders bedekken?
bron?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 08:36   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
bron?

bron waarom ze het moeten bedekken? geen idee, volgens hen staat dat in de koran (maar ik heb het nog niet gevonden) of vraagt Allah dat zelf (maar ik heb dat nog niet gehoord).

Bron of haar dat moet bedekt worden schaamhaar is? NATUURLIJK! dat spreekt toch vanzelf. Als het geen schaamhaar is, hoeft het toch niet bedekt te worden?

--------------------------

Maar nu iets anders: ik heb nergens gelezen dat moeders die naar het oudercontact komen geen schaamdoek zouden mogen dragen.
Ik lees eerder dat noch leerkrachten noch leerlingen in de scholen een schaamdoek mogen dragen.

Wat is uw bron dat moeder schaamhaar niet met haar schaamdoek naar school zou mogen komen op oudercontact?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 09:24   #31
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Omdat het over een geloofsovertuiging gaat, en niet over versiering. Vergelijk het dus met een kruis en niet met een gewone hoofddeksel, welpje.
Dat lijkt me geen reden. Dat onze wetgeving geloofsovertuiging nog op deze wijze beschermt, is imho een anachronisme. Want dan moet je de vraag stellen: welke godsdiensten en welke niet, en op basis waarvan? Het voorbeeld ligt voor de hand: als jij een godsdienst opricht die het carnavalsmasker verplicht, dan kan jij het recht eisen om met een carnavalsmasker op school, op het werk etc. te komen.

Dus, dat soort wettelijke bescherming van godsdiensten is niet meer van deze tijd en moet dringend afgeschaft worden. De vrijheid om je geloof privé te belijden en de vrijheid van meningsuiting volstaan in de 21ste eeuw.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:27   #32
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Een goei zaak, een stapje in de goeie richting. Als het nu nog een algemeen Europees verbod op voddekopjes in het openbaar zou zijn, dat zou pas een "giant leap for mankind" zijn.
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:43   #33
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Moest een hoofddoek met het geloof verbonden zijn dan zou dit wel overdreven kunnen zijn, kan iemand me wel eens aantonen waar er in de Koran staat dat moslimas een hoofddoek moeten dragen? Tot nu toe heb ik dat nog nergens weten staan, van buitenlandse moslims heb ik wel al het tegendeel gehoord.
Belachelijke opmerking:

Kan jij mij eens aantonen waar in de bijbel staat dat christenen een kruisje om de hals moeten dragen of dat joden een keppeltje en pijpenkrullen moeten dragen?
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:50   #34
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Belachelijke opmerking:

Kan jij mij eens aantonen waar in de bijbel staat dat christenen een kruisje om de hals moeten dragen of dat joden een keppeltje en pijpenkrullen moeten dragen?
in het geval van de joden staan die voorschriften weldegelijk in de Torah (vraag mij ook niet welke verzen): één gebod stipuleert dat Jahweh dat zij dit moeten dragen opdat hij hen kan terugvinden. Een ander gebod regelt het niet afscheren van de haren naast de oren -> pijpekrullen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:55   #35
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bron waarom ze het moeten bedekken? geen idee, volgens hen staat dat in de koran (maar ik heb het nog niet gevonden) of vraagt Allah dat zelf (maar ik heb dat nog niet gehoord).

Bron of haar dat moet bedekt worden schaamhaar is? NATUURLIJK! dat spreekt toch vanzelf. Als het geen schaamhaar is, hoeft het toch niet bedekt te worden?
bron dat islamitisch hoofdhaar = schaamhaar
(er zijn mensen die werkelijk niks begrijpen.)
Wat mijn gesprekken met Allah: als atheïst heb ik niet de gewoonte om met andermans ingebeelde vriendjes te spreken.

Trouwens, zou Circe joods hoofdhaar ook als schaamhaar betitelen? Chassisdische vrouwen mogen hun haar ook niet tonen aan anderen dan hun man. Maar zij gaan nog verder in dan hun islamitische vriendinnetjes: zij scheren het af en dragen een pruik. Vreemd dat alle hoofddoek-hysterici (en -hystericae) deze grove vorm van vrouwenonderdrukking ongemeld laten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 11:06   #36
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Belachelijke opmerking:

Kan jij mij eens aantonen waar in de bijbel staat dat christenen een kruisje om de hals moeten dragen of dat joden een keppeltje en pijpenkrullen moeten dragen?
U noemt mijn opmerking belachelijk maar zelf heeft u er duidelijk geen enkel probleem mee. Zijn er in oa. openbare gebouwen al (religieuze) symbolen verwijderd omdat deze schokerend zouden kunnen zijn voor moslims? Ik ben zeker van wel. Staan wij hier moord en brand voor te roepen? -kijkt uit zijn raam- Nee, nog niet gezien.

Wat is de reactie alweer als men hoofddoeken wil verbieden? Ik zie ook niet elke dag iemand met een gigantisch kruis om zijn nek maar voor een hoofddoek moet je gewoon even de bus nemen.

Oh ja, voor de Joden...ik weet het natuurlijk niet voor elke groep maar zoals ik het geleerd heb bij godsdienst staat er in de Thora "Bedek uw hoofd zodatd e vrees voor de hemel over uz al komen" of zoiets, niet elke rabbijn is het ermee eens dat dit een echte wet is maar door de eeuwen heen heeft dit gebruik wel de kracht van een wet gekregen.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 3 april 2008 om 11:11.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 16:31   #37
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dat lijkt me geen reden. Dat onze wetgeving geloofsovertuiging nog op deze wijze beschermt, is imho een anachronisme.
Mensen zoals jou zijn egoïsten. Als Ik er niet in geloof, dan NIEMAND. Als men het over vrijheid heeft, dan moet alles kunnen zolang de veiligheid niet in het gedrang komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Want dan moet je de vraag stellen: welke godsdiensten en welke niet, en op basis waarvan? Het voorbeeld ligt voor de hand: als jij een godsdienst opricht die het carnavalsmasker verplicht, dan kan jij het recht eisen om met een carnavalsmasker op school, op het werk etc. te komen.
Een godsdienst met 1 volgeling is compleet belachelijk, maar niet als het om méér dan een miljard gaat.
Er is geen enkele godsdienst die zegt dat je je gezicht moet bedekken, want dat is tegen de wet in 99% van de landen (Iran uitgezonderd). Dat er boerka's bestaan heeft niets met godsdienst te maken. En hoeveel boerka's heb je trouwens in België gezien? Ik heb deze 2x in mijn hele leven tegengekomen en dat was op de Turnhoutsebaan in Borgerhout. Het kan natuurlijk ook om dezelfde persoon gaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dus, dat soort wettelijke bescherming van godsdiensten is niet meer van deze tijd en moet dringend afgeschaft worden. De vrijheid om je geloof privé te belijden en de vrijheid van meningsuiting volstaan in de 21ste eeuw.
Zolang men niemand kwaad doet, is er geen probleem. En als er individuen zich misdragen, dan moeten ze individueel aangepakt worden.

Geloof hoort inderdaad privé en op straat bidden hoort dus ook niet. Maar men kan de manier van kleden niet verbieden.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 16:41   #38
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
...Zijn er in oa. openbare gebouwen al (religieuze) symbolen verwijderd omdat deze schokerend zouden kunnen zijn voor moslims? Ik ben zeker van wel...
En welke moslim in België heeft tot deze daad opgeroepen?
Een tijdje terug was er het (valse) bericht dat kerstversiering in het grote rechtsgebouw niet toegelaten werd omdat moslims dit schokkend zouden vinden. Wat blijkt dan? Veel moslims vieren ook kerstfeest voor de kinderen (weliswaar met kleinere kerstboom), waaronder ikzelf. Veel moslims (zie maar in Borgerhout) krijgen ook de Sint over de vloer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wat is de reactie alweer als men hoofddoeken wil verbieden? Ik zie ook niet elke dag iemand met een gigantisch kruis om zijn nek maar voor een hoofddoek moet je gewoon even de bus nemen.
Een te kleine hoofddoek zou wel belachelijk staan.

Dat we een grotere hebben moet je maar aanvaarden, hé

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Oh ja, voor de Joden...ik weet het natuurlijk niet voor elke groep maar zoals ik het geleerd heb bij godsdienst staat er in de Thora "Bedek uw hoofd zodatd e vrees voor de hemel over uz al komen" of zoiets, niet elke rabbijn is het ermee eens dat dit een echte wet is maar door de eeuwen heen heeft dit gebruik wel de kracht van een wet gekregen.
Zo zijn de mensen. De meeste hebben hun Heilige boek niet eens gelezen (in de meeste gevallen ongeletterd), en die enkelingen vertellen dan in eigen woorden wat het Heilig Boek te vertellen heeft. Al een geluk dat een bedekking niet beschreven werd als een groot stuk van 1 meter op 1 meter, want dan zou je inderdaad een andere bus moeten nemen.

Laatst gewijzigd door Moby : 3 april 2008 om 16:42.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 17:03   #39
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Mensen zoals jou zijn egoïsten. Als Ik er niet in geloof, dan NIEMAND. Als men het over vrijheid heeft, dan moet alles kunnen zolang de veiligheid niet in het gedrang komt.


Een godsdienst met 1 volgeling is compleet belachelijk, maar niet als het om méér dan een miljard gaat.
Er is geen enkele godsdienst die zegt dat je je gezicht moet bedekken, want dat is tegen de wet in 99% van de landen (Iran uitgezonderd). Dat er boerka's bestaan heeft niets met godsdienst te maken. En hoeveel boerka's heb je trouwens in België gezien? Ik heb deze 2x in mijn hele leven tegengekomen en dat was op de Turnhoutsebaan in Borgerhout. Het kan natuurlijk ook om dezelfde persoon gaan


Zolang men niemand kwaad doet, is er geen probleem. En als er individuen zich misdragen, dan moeten ze individueel aangepakt worden.

Geloof hoort inderdaad privé en op straat bidden hoort dus ook niet. Maar men kan de manier van kleden niet verbieden.
-Ze verbieden hoofddoeken want moslimas dragen die
-Ze verbieden boerkas want een klein aantal moslimas dragen die
-Ze verbieden badpakken die niet minstens 33% bloot vel tonen want...
-Ze verbieden kleine potsjes want joden dragen die
-Ze verbieden gele jurken want boedhisten dragen die
-Ze verbieden zwarte jurken want nonnen dragen die
-Ze verbieden bruine pijen want
-Ze verbieden paarse potsen want

Waar zijn "ze" mee bezig??
Al wat "ze" niet verbieden wordt dan binnenkort verplicht????

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2008 om 17:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 19:04   #40
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
...
Waar zijn "ze" mee bezig??
...
Het VB is 1 grote doppersclub. En wat doen doppers als ze geen werk hebben? Ze gaan anderen ambeteren...
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be