Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2011, 18:06   #4221
pinophai
Partijlid
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Ekeren
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik zou om te beginnen stellen dat alles wat onder de Mensenrechten valt niet via democratische stemming kan worden ontnomen.

Ongetwijfeld valt er hier en daar aan bovenstaande wat aan te passen, maar dat lijkt me een goede beginpositie.
Dus een paraplu democratie waar uiteindelijk anderen bepalen wat democratisch is.
__________________
Weg met de Robin Hood partij
pinophai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 18:51   #4222
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik zou om te beginnen stellen dat alles wat onder de Mensenrechten valt niet via democratische stemming kan worden ontnomen.

Ongetwijfeld valt er hier en daar aan bovenstaande wat aan te passen, maar dat lijkt me een goede beginpositie.
Dus geen volledige democratie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik keur het niet goed, voor alle duidelijkheid.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 02:10   #4223
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Toen ik deze ochtend het bijgaand artikel in Het Laatste Nieuws las, viel ik van mijn stoel.

Alexandra Colen en Philippe Vander Sande steunen de middeleeuwse seniel Léonard?

Je weet nog dat ik me druk maakte toen Alexandra kranten ging verbranden vanwege de link met de nazi-boekenverbranding. Ze heeft ze uiteindelijk verscheurd, maar het blijft dégoutant en negatief.

Heel de (katholieke) wereld keert zich tegen Léonard, en terecht, maar het Vlaams Belang vindt het bij monde van Alexandra en Philippe een toffe gast ? Gekker kan toch niet!

Als je een losbandig sexleven lijdt, ben je het dus waard bent om te kreperen? Ikzelf vrij altijd veilig met condoom, mensen die dat niet doen zijn uitermate dom, akkoord. Maar als alle domme mensen door hun domheid moesten sterven zou het uitermate stil worden op onze aardbol.

Om verder te gaan: homo's zijn abnormaal en moeten bestreden worden, bejaarde pedofiele klootzakken-priesters moeten niet gestraft worden, échte gelovigen houden van kinderverkrachters, enzoverder! Hallo? Is dit een nachtmerrie? Nee, het VB is akkoord met deze walgelijke nonsens!

Een gouden raad Filip. Als je niet wil dat �*lle VB-ers overlopen naar de N-VA en het VB onder de kiesdrempel zakt, smijt dan onmiddellijk Alexandra en Philippe uit de partij! Dat is het enige signaal dat je kan geven om het VB te redden, neem het van mij aan. Deze extreem-conservatieve krankzinnige koers k�*n niet. Je houdt de foute figuren bij en smijt de juiste (Morel en van Hecke) buiten.

Kan iemand mijn zienswijze weerleggen met een gefundeerde argumentatie?
Wat kan je nu verwachten van A. Colen? Ze is waarschijnlijk zelfs vriendjes met Fabiola via Opus Dei.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 17:25   #4224
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat kan je nu verwachten van A. Colen? Ze is waarschijnlijk zelfs vriendjes met Fabiola via Opus Dei.
Ik denk dat ze eerder het koningshuis haat, en geen van beiden hoort bij Opus Dei.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 18:38   #4225
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik denk dat ze eerder het koningshuis haat,
Omdat de koning een bastaardkind heeft misschien?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 18:56   #4226
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Omdat de koning een bastaardkind heeft misschien?
Misschien omdat ze Vlaams-Belanger is?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 12:55   #4227
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Misschien omdat ze Vlaams-Belanger is?
Wat zou dat er mee te maken kunnen hebben ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 10:29   #4228
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Kunnen jullie lezen? Het VB steunt bij monde van Colen en Vander Sande aartsbisschop Léonard. En dat is walgelijk, ik ken zelfs geen scheldproza die extreem genoeg is om zulke houdingen af te keuren. Duidelijk zo?
Aan Xander vragen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 00:42   #4229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Qua verdediging van moraal doet hij het goed, maar hij zou wel wat strenger moeten optreden tegen liturgisch misbruik, vooral dat van zijn mede-bisschoppen. Zijn veroordeling van traditionalisten als ongenuanceerd en extreem vind ik ook erg jammer.
Ja, u mag niet vergeten dat de aartsbisschop van Mechelen nu eenmaal geen directe macht heeft in de andere Belgische bisdommen. Iedere bisschop blijft autonoom binnen zijn bisdom, tenzij de paus een bisschop-coadjutor aanstelt, iets wat maar zelden gebeurt.

Mgr. Léonard heeft indertijd in Namen geprobeerd de liturgische wantoestanden enigszins te beperken, maar hij heeft moeten ondervinden dat het dreigde één tegen allen te worden. De liturgische verwarring is dermate erg geworden dat er eigenlijk geen enkele bisschop nog orde op zaken kan stellen binnen de bestaande structuren. De tijden zijn echt wel anders geworden: wat een mgr. Van Peteghem te Gent nog lukte, zal door de toegenomen verdwazing nu niet meer lukken. Men heeft het te ver laten komen. Met alle gevolgen van dien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 07:26   #4230
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, u mag niet vergeten dat de aartsbisschop van Mechelen nu eenmaal geen directe macht heeft in de andere Belgische bisdommen. Iedere bisschop blijft autonoom binnen zijn bisdom, tenzij de paus een bisschop-coadjutor aanstelt, iets wat maar zelden gebeurt.

Mgr. Léonard heeft indertijd in Namen geprobeerd de liturgische wantoestanden enigszins te beperken, maar hij heeft moeten ondervinden dat het dreigde één tegen allen te worden. De liturgische verwarring is dermate erg geworden dat er eigenlijk geen enkele bisschop nog orde op zaken kan stellen binnen de bestaande structuren. De tijden zijn echt wel anders geworden: wat een mgr. Van Peteghem te Gent nog lukte, zal door de toegenomen verdwazing nu niet meer lukken. Men heeft het te ver laten komen. Met alle gevolgen van dien.

Wat bedoel je eigenlijk met liturgische wantoestanden ?
Ik kom alleen in kerken voor begrafenissen, maar heb toch de indruk dat de structuur van een mis niet wezenlijk anders is dan pakweg 20 jaar geleden ? (behalve dat er muzikale omlijsting is, en meer ruimte voor mensen die een getuigenis over de overledene komen voorlezen).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 07:47   #4231
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

Conservatieven die elkaar steunen. Well, colour me shocked.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 08:53   #4232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat bedoel je eigenlijk met liturgische wantoestanden ?
Ik kom alleen in kerken voor begrafenissen, maar heb toch de indruk dat de structuur van een mis niet wezenlijk anders is dan pakweg 20 jaar geleden ? (behalve dat er muzikale omlijsting is, en meer ruimte voor mensen die een getuigenis over de overledene komen voorlezen).
Het gaat veel verder dan alleen maar een verschil in muziek. Dat laatste is trouwens slechts een oppervlakkig element.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 09:10   #4233
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het gaat veel verder dan alleen maar een verschil in muziek. Dat laatste is trouwens slechts een oppervlakkig element.
Wordt er nog zoals in mijn kindertijd met akoustische gitaar een eind weegs gegaan en "wij zijn samen onderweg, hallelujah" gezongen?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 09:12   #4234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wordt er nog zoals in mijn kindertijd met akoustische gitaar een eind weegs gegaan en "wij zijn samen onderweg, hallelujah" gezongen?
Kortom, liturgische wantoestanden. Sedert de jaren zestig en sedertdien is het er allemaal op achteruitgegaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 09:19   #4235
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, liturgische wantoestanden. Sedert de jaren zestig en sedertdien is het er allemaal op achteruitgegaan.
Persoonlijk vond ik het moment waarop werd gezegd "verhef uw hart" en iedereen vervolgens ging rechtstaan wel een topper.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 20:31   #4236
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Persoonlijk vond ik het moment waarop werd gezegd "verhef uw hart" en iedereen vervolgens ging rechtstaan wel een topper.
?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be