Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Waarom stemt u voor het Vlaams Belang?
Ik stem niet voor het Vlaams Belang. 44 54,32%
Ik stem voor het V.B. uit protest, de vorige regeringen hebben er nl. niets van gebakken. 12 14,81%
Ik ben tegen andere culturen. 8 9,88%
De partij heeft een aantal punten die ik interessant vindt en die geen betrekking hebben op de behandeling van andere culturen. 22 27,16%
Uit nieuwsgierigheid: ik wil weten wat er gebeurt als het V.B. aan de macht komt. 4 4,94%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2005, 19:13   #81
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk
Das waar, maar daar zal het VB ook niets aan kunnen veranderen. De situatie is nu eenmaal zo kromgegroeid (en niet alleen in Belgie) dat zelfs God er niets meer aan kan veranderen.
Neen, dat is niet juist.
De heersende politiek, weet nu al jaaaaaren waar de problemen liggen, telkens als er verkiezingen op til staan, hoor je de beloftens, en we zullen dit... en we zullen dat... en het is gedaan met dat...
en telkens zijn er van die idioote mensen die er in lopen, en die deze blaaskaken opnieuw verkiezen...
Door het cordon wc hebben de dictatoriale partije, want ze noemen zich democratisch... ze zijn eerder het tegenovergestelde is men verplicht om altijd samen te gaan met de zelfhatende linkse dummie's.
Met als gevolg, er komt niets van al hetgeen men belooft heeft.
Als men ballen aan zijn lijf zou hebben zou men in coalitie stappen met het Vlaams Belang, en zou er verandering kunnen komen.
Ten beginnen met een strenger immigratie beleid, een represief beleid, inplaats van het doodlul beleid.

Citaat:
Je moet ook toegeven dat het VB hiervoor ook verantwoordelijk is door xenofobie te prediken, maar ook doordat VB sympathisanten binnen het politieapparaat deze toestanden in de hand werken.
Nu nog beter gaat u soms beweren dat de vreemdelingen die in het gevang zitten, dat dat eigenlijk de schuld is van het Vlaams Belang?
Het is niet de fout van het Vlaams Belang dat er meer criminaliteit en overlast is door vreemdelingen, het is de schuld van het falend beleid, en de maffiosi van een CGKR en andere nozemclubjes.
Jaja just jong de politie dat zijn allemaal rascisten, het zijn zelfs zo grote xenofoben, dat men ze niet durft op de bon te zetten om niet voor rascist uitgescholden te worden... heel juist, de politie zijn een bende rascisten...
Zever niet, politie wordt langs alle kanten tegengewerkt om zijn job naar behoren uit te oefenen.

Citaat:
Wat het vlaams-waals probleem betreft, zolang de rooie rakkers er de plak zwaaien zal dit zeker niet veranderen. Daar zal het VB ook niets aan kunnen veranderen.
Misschien daarom dat ze in Walonië in hun broek doen van de schrik voor het Vlaams Belang, omdat het Vlaams Belang de enige dreiging voor hun profetariaat vormt, komt bijna elk iniatief om het Vlaams Belang te kelderen uit Waalse hoek....
Vlaanderen onafhankelijk liever gisteren dan morgen.


Citaat:
Eigenlijk vraag ik me nog steeds af waar het VB voor staat. Ik vind dat deze partij een kleurloos allegaartje van gefrustreerde ex-VUers is geworden.
Surf dan eens naar de webstek van het Vlaams Belang.

Citaat:
Op het VB stemmen is een proteststem. Punt. Deze partij kan en wil niet regeren. Het is een zweeppartij. Punt.
Op het Vlaams Belang stemmen, is stemmen op het enige alternatief, en voor propere politiek. Punt.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 8 oktober 2005, 19:27   #82
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Omdat de standpunten van het VB extreem zijn en aanzetten tot discrimatie. En ik moet dit jaar een thesisonderwerp kiezen... ik wil eens kijken wat voor potentiëel er allemaal is. Snap je?
Je zou beter de opkomende Belgische beweging als onderwerp gebruiken i.p.v. van het voorbijgestreefd Vlaams-nationalisme. Binnen enkele jaren is er geen VB meer.
Hans1 is offline  
Oud 8 oktober 2005, 20:54   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Je zou beter de opkomende Belgische beweging als onderwerp gebruiken i.p.v. van het voorbijgestreefd Vlaams-nationalisme.


Waarom is er na 175 jaar Belgique eigenlijk een 'opkomende' Belgische Beweging nodig, Hanske?
Is 'het' dan toch niet gelukt zonder?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 oktober 2005, 21:42   #84
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Je zou beter de opkomende Belgische beweging als onderwerp gebruiken i.p.v. van het voorbijgestreefd Vlaams-nationalisme.
Heeft den Belziek dan een beweging nodig om in leven te blijven, ik dacht dat dat niet nodig was?.
Dus wat je hier verklaart is simpel na 175 jaar Vlaamse onderdrukking is België op sterven na dood en is er een Belgische beweging nodig...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by phoebe on 08-10-2005 at 22:44
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Je zou beter de opkomende Belgische beweging als onderwerp gebruiken i.p.v. van het voorbijgestreefd Vlaams-nationalisme.
Heeft den Belziek dan een beweging nodig om in leven te blijven, ik dacht dat dat niet nodig was?.
Dus wat je hier verklaart is simpel na 175 jaar Vlaamse onderdrukking is België op sterven na dood en is er een Belgische beweging nodig...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Je zou beter de opkomende Belgische beweging als onderwerp gebruiken i.p.v. van het voorbijgestreefd Vlaams-nationalisme.
Heeft den Belziek dan een beweging nodig om in leven te blijven, ik dacht dat dat niet nodig was?.
Dus wat je hier verklaart is simpel na 175 jaar Vlaamse onderdrukking is België op sterven na dood...zonder de opkomende Belgische beweging.....[/size]
[/edit]
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn


Laatst gewijzigd door phoebe : 8 oktober 2005 om 21:44.
phoebe is offline  
Oud 9 oktober 2005, 11:37   #85
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Neen, dat is niet juist.
Op het Vlaams Belang stemmen, is stemmen op het enige alternatief, en voor propere politiek. Punt.
Qua interpunctie moet uw afsluitende zin niet met een punt, doch veeleer met een vraagteken afgesloten worden.
Door het uitspelen van - wat onweerleegbaar - tegenstrijdige begrippen zijn en het vraagteken, verwerft uw uitsmijter net die kristallijne ironie, waarvoor ik het vb de laatste jaren hebben leren kennen en appreciëren. Het vb en proper. U bent een humorist(e), die voorwaar kan toeven in de middens van de heren Dewinter en Vanhecke.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by 4x10E6 on 09-10-2005 at 12:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Neen, dat is niet juist.
Op het Vlaams Belang stemmen, is stemmen op het enige alternatief, en voor propere politiek. Punt.
Qua interpunctie moet uw afsluitende zin niet met een punt, doch veeleer met een vraagteken afgesloten worden.
Door het uitspelen van - wat onweerleegbaar - tegenstrijdige begrippen zijn en het vraagteken, verwerft uw uitsmijter net die kristallijne ironie, waarvoor ik het vb de laatste jaren hebben leren kennen en appreciëren. Het vb en proper. U bent een humorist(e), die voorwaar kan toeven in de middens van de heren Dewinter en Vanhecke.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Neen, dat is niet juist.
Op het Vlaams Belang stemmen, is stemmen op het enige alternatief, en voor propere politiek. Punt.
Qua interpunctie moet uw afsluitende zin niet met een punt, doch veeleer met een vraagteken afgesloten worden.
Door het uitspelen van - wat onweerleegbaar - tegenstrijdige begrippen zijn en het vraagteken, aldus verwerft uw uitsmijter net die kristallijne ironie, waarvoor ik het vb de laatste jaren hebben leren kennen en appreciëren. Het vb en proper. U bent een humorist, die kan voorwaar toeven in de middens van de heren Dewinter en Vanhecke.[/size]
[/edit]
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 9 oktober 2005 om 11:39.
4x10E6 is offline  
Oud 11 oktober 2005, 06:29   #86
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Gene zever, maar ik speel met de gedachte om op het VB te stemmen. Probleem is alleen dat ik van Dewinter zijn verschijning bang ben. Die man komt zo verschrikkelijk boosaardig over dat ik het nu al in mijn broek doe. Stel je voor dat zo iemand premier wordt. Of nog erger, burgemeester van Antwerpen. Oeioei.

Alee, Annemans vind ik veel sympathieker, rustige intelligente volksjongen. Zo komt hij toch over...
kaptenkirk is offline  
Oud 11 oktober 2005, 18:28   #87
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk
Gene zever, maar ik speel met de gedachte om op het VB te stemmen. Probleem is alleen dat ik van Dewinter zijn verschijning bang ben. Die man komt zo verschrikkelijk boosaardig over dat ik het nu al in mijn broek doe. Stel je voor dat zo iemand premier wordt. Of nog erger, burgemeester van Antwerpen. Oeioei.

Alee, Annemans vind ik veel sympathieker, rustige intelligente volksjongen. Zo komt hij toch over...
U moet u politieke keuze niet laten afhangen op iemand zijn sexappeal, maar op die persoon zijn deskundigheid.
En dan zit u bij het Vlaams Belang bij de juiste partij.
Deskundigheid troef.
Trouwens smaken verschillen, ik persoonlijk vind Letterme maar een saaie piet, en Perron in Antwerpen een slecht verzorgde nozem,(vogelverschrikker) als je die s'nachts tegenkomt, schrikt ge u een hoedje....
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 11 oktober 2005, 18:30   #88
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Zijn er dan politici met sex-appeal? Ik ken er toch geen...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 11 oktober 2005, 18:32   #89
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Qua interpunctie moet uw afsluitende zin niet met een punt, doch veeleer met een vraagteken afgesloten worden.
Door het uitspelen van - wat onweerleegbaar - tegenstrijdige begrippen zijn en het vraagteken, verwerft uw uitsmijter net die kristallijne ironie, waarvoor ik het vb de laatste jaren hebben leren kennen en appreciëren. Het vb en proper. U bent een humorist(e), die voorwaar kan toeven in de middens van de heren Dewinter en Vanhecke.
Mijn antwoord was in uw eigen vraagstelling beantwoord.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 11 oktober 2005, 18:33   #90
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Zijn er dan politici met sex-appeal? Ik ken er toch geen...
Ik ook niet.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 11 oktober 2005, 18:37   #91
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Mss de Mother of all Overlopers, marie-rose.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 11 oktober 2005, 19:12   #92
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Mss de Mother of all Overlopers, marie-rose.

Leg het programma van de N-VA van voor de fusie en dat van na de fusie eens naast elkaar. Als er iemand 'overgelopen' is, zijn het m.i. eerder Bourgeois en Dewever dan Morel als u begrijpt wat ik bedoel.

Qua sex-appeal: bij de vrouwelijke politica wordt dit de laatste jaren toch veel belangrijker. Bij de mannen daartegenover... De Freddy Willockxen en Vandelanottes zijn nog steeds in trek [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 11-10-2005 at 20:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Mss de Mother of all Overlopers, marie-rose.

Leg het programma van de N-VA van voor de fusie en dat van na de fusie eens naast elkaar. Als er iemand 'overgelopen' is, zijn het m.i. eerder Bourgeois en Dewever dan Morel als u begrijpt wat ik bedoel.

Qua sex-appeal: bij de vrouwelijke politica wordt dit de laatste jaren toch veel belangrijker. Bij de mannen daartegenover... De Freddy Willockxen en Vandelanottes zijn nog steeds in trek [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Mss de Mother of all Overlopers, marie-rose.

Leg het programma van de N-VA van voor de fusie en dat van na de fusie eens naast elkaar. Als er iemand 'overgelopen' is, zijn het m.i. eerder Bourgeois en Deweverdan Morel als u begrijpt wat ik bedoel.

Qua sex-appeal: bij de vrouwelijke politica wordt dit de laatste jaren toch veel belangrijker. Bij de mannen daartegenover... De Freddy Willockxen en Vandelanottes zijn nog steeds in trek [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 oktober 2005 om 19:12.
Rr00ttt is offline  
Oud 11 oktober 2005, 19:29   #93
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Mss de Mother of all Overlopers, marie-rose.
Als er 1 iemand is "overgelopen" dan is het de NV-A door haar principes aan de haak te hangen in ruil voor macht en zo de Vlaams Nationalisten onder de NV-A schaamte loos te veraden.
Bourgios en De Wever zijn de ware overlopers, niet Marie- Rose Morel, zij heeft haar principes niet op den tocht gezet.
Maar dat zal u waarschijnlijk maar moeilijk kunnen verkropen...
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 11 oktober 2005, 19:37   #94
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Omdat de standpunten van het VB extreem zijn en aanzetten tot discrimatie. En ik moet dit jaar een thesisonderwerp kiezen... ik wil eens kijken wat voor potentiëel er allemaal is. Snap je?
Het Vlaams Belang zet aan tot discriminatie? De standpunten van het Vlaams Belang zijn extreem? Kunt u daar dan misschien enkele concrete voorbeelden geven. Of staat u net als alle andere politiek-correcten uit uw nek te kletsen, gewoon omdat het leuk is 1 miljoen Vlamingen als fascisten te versleiten? Als 1 miljoen Vlamingen Vlaams Belang kiezen kan ik daar enkel uit concluderen dat deze samenleving enkele fameuze gebreken vertoont! Wat dat met extreem en discriminatie te maken heeft, is mij dan ook een raadsel.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 11 oktober 2005, 19:39   #95
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

K zou eerder durven stellen dat het Vb als grootste partij de mainstream is. haar zogezegd extreme standpunten worden door de meerderheid van de bevolking gedeeld.
Het zijn juist de linkse multiculstandpunten die extreem zijn.
ilfalco is offline  
Oud 11 oktober 2005, 19:49   #96
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Is dat zo? Al wat ik vaststel is dat het Vb nog geen discriminerende daden heeft gesteld en dat de 'democratische' partijen, groen! voorop niet anders doen dan dat.
Het Vlaams Blok heeft wel al discriminerende daden aangekondigd: zodra ze aan de macht zijn (hopelijk dus nooit) willen ze alle huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht ontbinden en verbieden.
Een partij die holebi's en holebi-relaties minderwaardig vindt zal nooit mijn stem krijgen. Ik hou het wel bij een linkse partij die wel respect heeft voor de mensenrechten (ook die van holebi's), wel geen extreem-linkse partij, want ik denk graag voor mezelf en bij extremistische partijen (extreem-links, -rechts of -godsdienstig) moet iedereen denken wat hun führer of paus denkt...

Het Vlaams Belang = Anti-holebi-belang = anti-Fozzie-belang
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 11 oktober 2005, 23:04   #97
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Het Vlaams Blok heeft wel al discriminerende daden aangekondigd: zodra ze aan de macht zijn (hopelijk dus nooit) willen ze alle huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht ontbinden en verbieden.
Een partij die holebi's en holebi-relaties minderwaardig vindt zal nooit mijn stem krijgen. Ik hou het wel bij een linkse partij die wel respect heeft voor de mensenrechten (ook die van holebi's), wel geen extreem-linkse partij, want ik denk graag voor mezelf en bij extremistische partijen (extreem-links, -rechts of -godsdienstig) moet iedereen denken wat hun führer of paus denkt...

Het Vlaams Belang = Anti-holebi-belang = anti-Fozzie-belang
Het hangt er maar vanaf wat u als anti-holebi beschouwt. In de politiek correcte gedachtengang ben je al 'anti holebi' als je tegen homo-adoptie bent. Wie tegen het homo-huwelijk is, verklaart zichzelf in PC kringen inmiddelijk tot de nieuwe Khomeini

Ik vind het VB geen 'anti-holebi' partij, maar het is duidelijk wel een conservatieve partij.

Onder 'anti-holebi' versta ik toch nog iets anders, dan denk ik eerder aan godsdiensten zoals de Islam . In die zin is het maar de vraag of uw 'linkse' partijen echt uw belang wel dienen. Ga maar eens in eender welke migrantenwijk kijken wat de arbeiders/vlaamse armen nog waard zijn voor de linksen. Er zit meer kiespotentieel in de migranten en jullie zal het zelfde lot te wachten staan volgens mij.

Ik denk dus niet echt dat er een partij is die de 'Fozzie' belangen dient. Al hangt dat er nogal wat van af hoe groot uw homosexuele militeringsdrang is en welke uw tijdshorizon is.
Rr00ttt is offline  
Oud 12 oktober 2005, 00:33   #98
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Het hangt er maar vanaf wat u als anti-holebi beschouwt. In de politiek correcte gedachtengang ben je al 'anti holebi' als je tegen homo-adoptie bent. Wie tegen het homo-huwelijk is, verklaart zichzelf in PC kringen inmiddelijk tot de nieuwe Khomeini

Ik vind het VB geen 'anti-holebi' partij, maar het is duidelijk wel een conservatieve partij.

Onder 'anti-holebi' versta ik toch nog iets anders, dan denk ik eerder aan godsdiensten zoals de Islam . In die zin is het maar de vraag of uw 'linkse' partijen echt uw belang wel dienen. Ga maar eens in eender welke migrantenwijk kijken wat de arbeiders/vlaamse armen nog waard zijn voor de linksen. Er zit meer kiespotentieel in de migranten en jullie zal het zelfde lot te wachten staan volgens mij.

Ik denk dus niet echt dat er een partij is die de 'Fozzie' belangen dient. Al hangt dat er nogal wat van af hoe groot uw homosexuele militeringsdrang is en welke uw tijdshorizon is.
Als het Vlaams Blok het vrouwenstemrecht (als verworven recht van de vrouwen) zou afschaffen, dan zou dit toch niet in het belang zijn van de vrouwen. Wel, als het Vlaams Blok het verworven recht van holebi's om te huwen wil af schaffen (en zo duizenden holebi-koppels terug in de rechtsonzekerheid willen duwen) dan is dit ook duidelijk tegen het belang van de holebi's.

Er is inderdaad nog veel werk aan de winkel om holebi's beter aanvaard te krijgen bij de moslims. Nu ken ik wel moslims die holebi's veel beter aanvaarden dan het doorsnee Blok-kopstuk (die zelfs gewoon op een "homo-huwelijk" mee feesten zonder met een scheef oog naar het koppel te kijken). Niet alle moslims zijn "anti-holebi", net zoals niet alle katholieken, joden, etc... Binnen elke geloofsgemeenschap zijn er conservatievere en progressievere stromingen, wederzijds begrip komt er enkel via dialoog en correcte informatie. Dit zal er dus duidelijk wel niet komen dank zij het Vlaams Blok daar ze enkel het onbegrip tussen de holebi-gemeenschap en de moslim-gemeenschap wil aanwakkeren. En dan nog wel op een zeer laakbare manier, tegen de holebi's zeggen ze "stem voor ons, dan zorgen wij dat die homofobe moslims verdwijnen" en ondertussen maken ze wel een monsterverbond door met de conservatieve moslims en extreme katholieken in een ante-holebi-betoging op te stappen, waarmee ze eigenlijk zeggen "stem voor ons, dan rekenen we af met de holebi's". Uw verdeel en heers strategie zal bij mij niet pakken.

Het Vlaams Blok baseert hun holebi-standpunten enkel op vooroordelen en heeft nooit een debat willen voeren met de vertegenwoordigers van de holebigemeenschap, laat staan dat zich correct te informeren via de wetenschappelijke studies.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 12 oktober 2005, 13:17   #99
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie

Het Vlaams Blok baseert hun holebi-standpunten enkel op vooroordelen en heeft nooit een debat willen voeren met de vertegenwoordigers van de holebigemeenschap, laat staan dat zich correct te informeren via de wetenschappelijke studies.

Dat laatste is pertinent onwaar. In een van de vorige afleveringen van zwart/wit heeft jurgen verstrepen contact opgenomen met de holebifederatie om in debat te treden. De holebi federatie weigerde echter te spreken met mensen die tot het VB behoren...
Rr00ttt is offline  
Oud 12 oktober 2005, 13:24   #100
Truder
Minister-President
 
Truder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.821
Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Eén op de vier kiezers hebben op het Vlaams Belang gestemd.

Waarom in hoofdzaak?
Ik kan hier geen keuze uit maken, geen van de dingen zijn van toepassing op mijn stemgedrag. Uw vraagkeuze loopt over van de vooroodelen, als u op deze manier uw thesis in elkaar gaat flikkeren weet ik al wat voor waarde ze gaat hebben.

Is het zo moeilijk om eens zonder vooroordelen het Vlaams Belang en hun kiezers te benaderen?
__________________
De VRT brengt geen onafhankelijke journalistiek, maar eenzijdige persoonlijke interpretaties van de werkelijkheid.
Socialist Jules Destrée "Sire, u regeert over twee volkeren. In België zijn er de Walen en de Vlamingen; er zijn geen Belgen."
Truder is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be