Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2010, 17:48   #141
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als er niks gebeurd met Geert Wilders word hij misshien ook wel de grootste, en dan kan hij er misschien ook nog wat mee doen, in plaats van dat er een LPF-achtig debakel ontstaat. Maar de formatie is gebaseerd op de huidige zetelverdeling, en daarin is de PvdA nog ruim groter dan de PVV. Roepen dat het kiezersbedrog is als de PvdA wel gaat regeren en de PVV niet is zoiets als roepen dat een nijlpaard in de groei een groter hok nodig heeft dan een olifant. Wat we tellen bij verkiezingen is het zeteltotaal, niet de groei. Mensen die niet van mening veranderen tellen net zo goed mee als mensen die dat wel doen.
Heb je mij dan iets horen roepen over kiezersbedrog?
(Al kan ik me wel voorstellen dat er VVD-kiezers zijn die zich in de zeik gezet voelen.)
In België is het al lang niet meer zo dat partijen die de verkiezingen "winnen"
automatisch aan de regering deelnemen.
En neen, ik heb het niet specifiek over het VB.
__________________
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl.
Nuclear Controversies (2004) Chernobyl Heart (2003)
Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 juli 2010 om 17:50.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 18:38   #142
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Heb je mij dan iets horen roepen over kiezersbedrog?
Nee, maar dat is wel een tendens in dit topic en dat andere (en onder PVV-stemmers in het algemeen, om ze maar eens lekker met zijn allen over een veel te kleine kam te scheren), dus beschouw het maar als een reactie in het algemeen in plaats van enkel op jouw bericht.
Citaat:
(Al kan ik me wel voorstellen dat er VVD-kiezers zijn die zich in de zeik gezet voelen.)
In België is het al lang niet meer zo dat partijen die de verkiezingen "winnen"
automatisch aan de regering deelnemen.
En neen, ik heb het niet specifiek over het VB.
Hier ook niet, bijna elke partij kan meestal wel roepen dat er een kleinere partij of een partij met minder winst (of meer verlies) wel in de regering zit en zij zelf niet. Je hebt nou eenmaal ook een combinatie nodig die werkt. Ik verdedig het systeem trouwens niet omdat ik nou zo tevreden was met de afgelopen kabinetten, meer omdat ik niet zoveel betere manieren weet om een regering samen te stellen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 juli 2010 om 18:40.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 09:43   #143
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee, maar dat is wel een tendens in dit topic en dat andere (en onder PVV-stemmers in het algemeen, om ze maar eens lekker met zijn allen over een veel te kleine kam te scheren), dus beschouw het maar als een reactie in het algemeen in plaats van enkel op jouw bericht.

Hier ook niet, bijna elke partij kan meestal wel roepen dat er een kleinere partij of een partij met minder winst (of meer verlies) wel in de regering zit en zij zelf niet. Je hebt nou eenmaal ook een combinatie nodig die werkt. Ik verdedig het systeem trouwens niet omdat ik nou zo tevreden was met de afgelopen kabinetten, meer omdat ik niet zoveel betere manieren weet om een regering samen te stellen.
Hier zijn we het dus helemaal over eens.
__________________
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl.
Nuclear Controversies (2004) Chernobyl Heart (2003)
Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 00:14   #144
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Heb je mij dan iets horen roepen over kiezersbedrog?
(Al kan ik me wel voorstellen dat er VVD-kiezers zijn die zich in de zeik gezet voelen.)
In België is het al lang niet meer zo dat partijen die de verkiezingen "winnen"
automatisch aan de regering deelnemen.
En neen, ik heb het niet specifiek over het VB.
Ook bij VVD-kiezers ligt dit gevoelig, schijnbaar wil een meerderheid wel een avontuur aangaan met de PVV al was het alleen uit strategische overwegingen, de groep die dit ook uit 'liefde' doet is kleiner...
Daarbij gaat het er in parlementair systeem nog altijd om wie de meeste zetels achter zijn regering weet te krijgen (zo hebben in Nederland het CDA en de VVD ook eens de winnaar, de PvdA, buitenspel gezet).
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:42   #145
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De PVV is niet racistisch. Maar wel ondemocratisch. Het willen verbieden van de koran gaat in tegen één van de hoofdkenmerken van democratie: de vrijheid van godsdienst.
Bovendien is de interne structuur van de PVV niet echt democratisch te noemen. Eén leider en verder geen leden geeft weinig democratisch vertrouwen.

Terecht cordon sanitaire van de PVV. Met partijen die zich niet aan de democratische spelregels houden kan worden gepraat, maar niet geregeerd.
Wetten moet je aanpassen naargelang de gebeurtenissen, de evolutie en de context. Daarom hebben wij bvb niet meer dezelfde wetgeving als de Salische Franken.
Zolang er hier geen invasie van moslims aan de gang was, was het niet nodig om koran-bezit te reglementeren.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 17:45   #146
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ook bij VVD-kiezers ligt dit gevoelig, schijnbaar wil een meerderheid wel een avontuur aangaan met de PVV al was het alleen uit strategische overwegingen, de groep die dit ook uit 'liefde' doet is kleiner...
Daarbij gaat het er in parlementair systeem nog altijd om wie de meeste zetels achter zijn regering weet te krijgen (zo hebben in Nederland het CDA en de VVD ook eens de winnaar, de PvdA, buitenspel gezet).
Uit strategische overwegingen?
Is meer iets voor politici dunkt mij.

Ik ben ervan overtuigd dat een groot gedeelte van de leden dat juist wil om inhoudelijke redenen,
maar niet voor de PVV gestemd heeft, oa om "fatsoensredenen".
__________________
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl.
Nuclear Controversies (2004) Chernobyl Heart (2003)
Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 12 juli 2010 om 17:45.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be