Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2019, 14:45   #1821
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zij is opgegroeid in België, kent weinig van het huidige Kazachstan.
En haar ouders hebben ongetwijfeld een zielig verhaal verteld om hier asiel te kunnen krijgen. (in de jaren 90 ging het overal in de ex-Sovjet-Unie bijzonder slecht, landen als Rusland en Kazachstan zijn er terug bovenop gekomen, landen als Oekraïne niet)
Maar u daarentegen kent elk ex-sovjetland op en top.

Personen die een negatief beeld hebben van hun geboorteland, dwalen per definitie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 14:54   #1822
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Kazakhstan staat in de human development index van de VN op nummer 58, Georgië op nummer 70, Oekraïne op nummer 88.

Dus: in vergelijking met Kazachstan zijn Oekraïners arm en onderontwikkeld. Met dank aan de oranje, en Maidan revolutie waar U zo hard voor supporterde.

Niets beter dan staalharde feiten om fake news tegen te gaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...elopment_Index

De hoofdstad van Kazachstan:




De tweede stad:



Oekraïne, vergane glorie.




Borat had kunnen gefilmd zijn in Oekraïne, maar niet in Kazakhstan.
Ik ga niet ontkennen dat het momenteel in Oekraïne niet al te goed aan toe gaat (wat wil je, het is een land in oorlog... hoe ging het met de Russische economie in 1942?), maar u maakt uzelf gewoon belachelijk met uw fotocollage.

U vergelijkt de beste delen van Kazachstan met de slechtste van Oekraïne.

Dit is ook Oekraïne:







TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 22:05   #1823
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb wel humor maar vind borat net als alle films van Cohen ordinair en beledigend.
.
Dat zegt ELKE persoon die geen gevoel voor humor heeft, bvb Trump.

Borat is onwaarschijnlijk geniaal grappig. Gij begrijpt dat gewoon niet. Mijne zoon is grote fan.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 22:50   #1824
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar u daarentegen kent elk ex-sovjetland op en top.

Personen die een negatief beeld hebben van hun geboorteland, dwalen per definitie.
Dat negatief beeld wordt hier al hele dagen geschetst door onze media. Zoals je ziet kan ik ook serieus kritisch zijn voor die landen.

Maar de positieve kanten mogen ook gezegd worden.

Als je op onze media al iets hoort over Kazachstan, Oekraïne, Rusland, etc. is het per definitie negatief. Goed, ze staan niet op westers niveau, maar behoren OOK volgens de VN tot de ontwikkelde wereld.
En van hun gastvrijheid, respect voor natuur, en eerlijkheid kunnen wij echt wel iets leren.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 22:56   #1825
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En van hun gastvrijheid, respect voor natuur, en eerlijkheid kunnen wij echt wel iets leren.
Is dit volgens jouw etnisch of nationaal gebonden?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 23:02   #1826
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ga niet ontkennen dat het momenteel in Oekraïne niet al te goed aan toe gaat (wat wil je, het is een land in oorlog... hoe ging het met de Russische economie in 1942?), maar u maakt uzelf gewoon belachelijk met uw fotocollage.

U vergelijkt de beste delen van Kazachstan met de slechtste van Oekraïne.

Dit is ook Oekraïne:







Ja, klopt, ben ik trouwens geweest overal(Kiev, Lvov). Maar Oekraïne wordt in de westerse media niet voorgesteld als een land vol idioten waar vrouwen auto's trekken, waar in parades Joden eieren leggen, etc.
Kazakhstan is een modern land met tekortkomingen zoals in elk land, maar in de verste verte niet te vergelijken met andere "stans" waar de Britten en de Amerikanen de boel grondig verpest hebben, zoals Pakistan of Afghanistan.

In de stans waar de Russen de baas waren zie je netjes aangelegde parken, goede urbanisatie, vrouwen zonder sluiers, vrouwen die rechter en minister zijn, zie je verliefde koppeltjes hand in hand (soms ook holebi, zij het iets discreter dan bij ons), zie je functionerende straatverlichting, is het super veilig, zie je geen bedelaars, heeft bijna iedereen een job en een redelijk appartement met alle nodige comfort, gaan de meeste mensen onder de 50 wekelijks op restaurant en/of disco.

In de stans waar Britten en Amerikanen het voor het zeggen hadden/hebben... zie je alleen vrouwen in burka's of geen vrouwen, worden er overal aanslagen gepleegd en moet je als westerse toerist constant vrezen voor je veiligheid, hebben de meeste mensen geen elektriciteit of fatsoenlijk onderdak, zijn de enige plaatsen waar je je 's nachts kunt uitgaan bordelen waar je 12 jarige jongetjes kunt neuken, is de helft van de bevolking verslaafd aan de heroïne, heeft de taliban het 's nachts voor het zeggen en ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 23:25   #1827
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat zegt ELKE persoon die geen gevoel voor humor heeft, bvb Trump.

Borat is onwaarschijnlijk geniaal grappig. Gij begrijpt dat gewoon niet. Mijne zoon is grote fan.
OK, als iemand grapjes begint te maken over uw dode moeder lacht U dan mee? Ik wel, tenminste als het goede grappen zijn.
Ik begrijp dat wel. Onderbroeken humor doet het altijd en overal goed. Niet iedereen heeft een universitair diploma en intellectuele ontwikkeling.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 23:34   #1828
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Is dit volgens jouw etnisch of nationaal gebonden?
Maakt deel uit van de cultuur, en natuurlijk de opvoeding, het onderwijs, etc.
Eerder nationaal dus dan etnisch.
Behalve in België, waar sommige minderheden echt in hun eigen wereld leven. En omdat de meeste constant import bruiden zoeken, komt daar geen verandering in...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 23:49   #1829
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
OK, als iemand grapjes begint te maken over uw dode moeder lacht U dan mee? Ik wel, tenminste als het goede grappen zijn.
maar ... WTF schrijft gij?? Borat gaat toch niet over grappen over overleden familieleden??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik begrijp dat wel. Onderbroeken humor doet het altijd en overal goed.
Borat is géén onderbroeken humor, en het probleem ligt bij u: gij ziet dat niet. het is net het omgekeerde van onderbroekenhumor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet iedereen heeft een universitair diploma en intellectuele ontwikkeling.


jongen toch!

Zelfs al toon ik u de dubbele bodems, en soms driedubbele bodems in Borat, DAN NOG, en ik herhaal, DAN NOG zult ge niet zien.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:33   #1830
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

MH17, hoe zit het daarmee?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:36   #1831
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
MH17, hoe zit het daarmee?
De Rechtszaak start volgend jaar Maart, nieuwe getuigen zijn naar voren gekomen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...elbelovend-uit
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:56   #1832
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De Rechtszaak start volgend jaar Maart, nieuwe getuigen zijn naar voren gekomen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...elbelovend-uit
het grote probleem met die affaire blijft
als we ervanuit gaan dat de rebellen het gedaan hebben

1 oekraine zat vliegtuigen te gebruiken voor bombardementen
2 oekraine liet dat vliegtuig toe goed wetend dat ze op vliegtuigen zaten te schieten
3 de rebellen schoten erop denkend dat het een oekrains vliegtuig was
4 rusland die buk geleverd heeft om die gasten te beschermen van luchtaanvallen, niet om burgers neer te schieten,

in mijn ogen zijn beide kanten schuldig
met het verschil dat het aan de russische kant een ongeluk zal geweest zijn en oekrainse kan van serieuze nalatigheid of crimineel als het expres was

Laatst gewijzigd door Aenigma : 24 juli 2019 om 09:57.
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 12:27   #1833
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
maar ... WTF schrijft gij?? Borat gaat toch niet over grappen over overleden familieleden??Borat is géén onderbroeken humor, en het probleem ligt bij u: gij ziet dat niet. het is net het omgekeerde van onderbroekenhumor.

jongen toch!

Zelfs al toon ik u de dubbele bodems, en soms driedubbele bodems in Borat, DAN NOG, en ik herhaal, DAN NOG zult ge niet zien.
Welke dubbele bodems en subtiliteiten in Borat? Geef mij eens een voorbeeld?
Het enige voorbeeld dat ik zelf zag is dat ze, terwijl ze denken dat de Joden in kakkerlakken zijn veranderd (ZEER subtiel) met elkaar in het Hebreeuws praten. Dat is een knappe inside joke. Maar voor de rest zie ik daar weinig subtiliteit in.
Een heel land en cultuur tot op het bot vernederen is erger dan grappen maken over overleden familieleden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 12:30   #1834
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De Rechtszaak start volgend jaar Maart, nieuwe getuigen zijn naar voren gekomen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...elbelovend-uit
Maar vermits Nederland helemaal geen bevoegdheid heeft volgens internationaal recht om deze zaak te behandelen (zie boven) is dit dus op voorhand een verloren zaak. Behalve westerse landen en enkele bondgenoten zal niemand de uitspraak aanvaarden, en al zeker geen beschuldigden uitleveren.
Dit had via de VN moeten gebeuren volgens internationaal recht. De VN werd niet geconsulteerd. Verloren moeite en verloren geld van de Nederlandse belastingbetaler, voor iets dat ongetwijfeld een propagandastunt tegen Rusland zal worden maar niets meer.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 juli 2019 om 12:31.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 12:39   #1835
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
het grote probleem met die affaire blijft
als we ervanuit gaan dat de rebellen het gedaan hebben

1 oekraine zat vliegtuigen te gebruiken voor bombardementen
2 oekraine liet dat vliegtuig toe goed wetend dat ze op vliegtuigen zaten te schieten
3 de rebellen schoten erop denkend dat het een oekrains vliegtuig was
4 rusland die buk geleverd heeft om die gasten te beschermen van luchtaanvallen, niet om burgers neer te schieten,

in mijn ogen zijn beide kanten schuldig
met het verschil dat het aan de russische kant een ongeluk zal geweest zijn en oekrainse kan van serieuze nalatigheid of crimineel als het expres was
inderdaad. Iedereen weet dat. Maar zo'n mooie kans om uit te halen naar Rusland wilden ze niet laten liggen. Het resultaat zal ernaar zijn. Mooie kans om uit te halen naar Rusland, voor de rest gewoon een slag in het water.

Als het echt de rebellen was geweest was het zonder twijfel een vergissing, dat weet iedereen, men had dan samen met Rusland dit kunnen onderzoeken, en Rusland ging de nabestaanden uitbetalen. (zoals de Amerikanen deden toen ze per ongeluk een Iraans passagiersvliegtuig neerschoten).

Maar dat zou niet passen in de koude oorlogsvisie van sommige Amerikanen en ook sommige Nederlanders, die Rusland nog steeds als de vijand zien. Het leed van de nabestaanden moet volgens hen uitgebuit en misbruikt worden voor politieke redenen.

Als het een false flag van Oekraïne was, het het Westen helemaal geen enkele reden om de waarheid te achterhalen. Dit zou enorm in het voordeel van Rusland spelen, en het post-Maidan regime dat het Westen steunde voor eeuwig en altijd verbranden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 13:07   #1836
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
het grote probleem met die affaire blijft
als we ervanuit gaan dat de rebellen het gedaan hebben

1 oekraine zat vliegtuigen te gebruiken voor bombardementen
2 oekraine liet dat vliegtuig toe goed wetend dat ze op vliegtuigen zaten te schieten
3 de rebellen schoten erop denkend dat het een oekrains vliegtuig was
4 rusland die buk geleverd heeft om die gasten te beschermen van luchtaanvallen, niet om burgers neer te schieten,

in mijn ogen zijn beide kanten schuldig
met het verschil dat het aan de russische kant een ongeluk zal geweest zijn en oekrainse kan van serieuze nalatigheid of crimineel als het expres was
Inderdaad, zo is het gewoon.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 13:28   #1837
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Welke dubbele bodems en subtiliteiten in Borat? Geef mij eens een voorbeeld?
ik kan eerder quantummechanica uitleggen aan mijn hond.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het enige voorbeeld dat ik zelf zag is dat ze, terwijl ze denken dat de Joden in kakkerlakken zijn veranderd (ZEER subtiel) met elkaar in het Hebreeuws praten. Dat is een knappe inside joke. Maar voor de rest zie ik daar weinig subtiliteit in.
Sasha Baron Cohen is zelf een jood. Weet gij dat dan niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een heel land en cultuur tot op het bot vernederen is erger dan grappen maken over overleden familieleden.
Wat een ongelooflijke achterlijke nonsens! Uw waardensysteem is compleet geschift.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 14:34   #1838
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar vermits Nederland helemaal geen bevoegdheid heeft volgens internationaal recht om deze zaak te behandelen (zie boven) is dit dus op voorhand een verloren zaak. Behalve westerse landen en enkele bondgenoten zal niemand de uitspraak aanvaarden, en al zeker geen beschuldigden uitleveren.
Dit had via de VN moeten gebeuren volgens internationaal recht. De VN werd niet geconsulteerd. Verloren moeite en verloren geld van de Nederlandse belastingbetaler, voor iets dat ongetwijfeld een propagandastunt tegen Rusland zal worden maar niets meer.
Doe niet onnozel. Rusland blokkeert of saboteert per definitie elke actie die haar kan dwingen. een mogelijk internationaal VN tribunaal stootte -uiteraard-
op een Russisch Veto.

Vroeg of laat (al duurt het 200 jaar of meer) komt het moment waarop er een hefboom komt die het mogelijk maakt om Rusland voor de gevolgen van die gerechtelijke uitspraak te plaatsen. En dan zal dat dan ook gebeuren en zullen de kinderen, kleinkinderen of achterkleinkinderen van de daders de prijs betalen van de misdaden van hun (over)(groot)ouders.

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 juli 2019 om 14:34.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 14:47   #1839
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
het grote probleem met die affaire blijft
als we ervanuit gaan dat de rebellen het gedaan hebben.
Helemaal niet, we hebben bewijzen zat dat de russen het gedaan hebben op vraag van de oekraiense separatisten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
1 oekraine zat vliegtuigen te gebruiken voor bombardementen
Is dat zo?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
2 oekraine liet dat vliegtuig toe goed wetend dat ze op vliegtuigen zaten te schieten
Ukraine sloot alle luchtverkeer onder 10 000 meter, nadat op 14 juli 2014 een Antonov werd neergeschoten io 6500 meter hoogte, naar alle waarschijnlijkheid ook door een Russische BUK, maar daar waren toen geen bewijzen van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
3 de rebellen schoten erop denkend dat het een oekrains vliegtuig was
Nee, de RUSSEN , militairen van de 53ste raketbrigade uit Koersk, schoten erop, denkend dat het een Oekraiens vliegtuig was omdat ze zo lomp en nonchalant waren geweest om geen radar- en commandowagen te voorzien, die het toestel kon identificeren.
Ze schoten dus blind en ze wisten het.
Dat is crimineel en dus moord onder de omstandigheden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
4 rusland die buk geleverd heeft om die gasten te beschermen van luchtaanvallen, niet om burgers neer te schieten,
Om die gasten - illegaal en heimelijk - te beschermen omdat ze het vuile werk deden voor rusland : de de facto destablilisatie van een europees land met vele duizenden doden en miljoenen slachtoffers en vluchtelingen tot gevolg,


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
in mijn ogen zijn beide kanten schuldig
Net zoals jouw stads- of gemeentebestuur schuldig is als een crimineel jou op straat doodschiet bedoel je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
met het verschil dat het aan de russische kant een ongeluk zal geweest zijn en oekrainse kan van serieuze nalatigheid of crimineel als het expres was
De schuldigen zijn gekend en de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt maar bij 1 man : de corrupte maffiabaas in het Kremlin, aan wiens klauwen het bloed van vele duizenden mensen kleeft. VVP.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 15:08   #1840
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Om die gasten - illegaal en heimelijk - te beschermen
Waarom zou het illegaal zijn om wapens te leveren?

De VS levert openlijk wapens aan zowel de Oekrainse regering als de Syrische rebellen, je mag kant kiezen in een burgeroorlog. Ik begrijp niet hoe je zoiets illegaal kunt maken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be