Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2009, 20:03   #41
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
In Amerika is een besluit om geen inkomstbelasting (meer) te betalen niet echt fraude (zoals u en wikipedia beweren) maar een al lang bestaande klassieke interpretatie van de in 1789 geschreven Amerikaanse grondwet.
1787, niet 1789.
Welk amendement geeft het recht geen belastingen te betalen?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 20:07   #42
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Bronnen daarvoor?
Jeetje, ben jij gehandicapt of wa? Zoek het zelf! Ik ben je moeder niet. thele gedoe is een voorwerp van talloze rechtszaken.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 20:13   #43
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Kom op abou anis! Doe niet zo maagdelijk en onschuldig. Als meer dan 50% van een zogenaamd biografisch artikel eenzijdige kritiek bevat (en zelfs "Criticism" als titel heeft) dan weet ik al meer dan genoeg. In Wikipedia is dat schering en inslag (voornamelijk bij bepaalde onderwerpen).

Maar gelukkig zijn er alternatieven!
Ik nam je al niet erg serieus, na je link na conservapedia ben je je laatste sprankeltje geloofwaardigheid kwijt. In Wikipedia is het inderdaad gebruikelijk kritiek op onderwerpen op te nemen in het artikel. Dat is namelijk hun job: de gebruikers geven die kritiek niet zelf, zij geven bronnen waar die kritieken geuit worden. Zo bestaan ook de volgende kritische pagina's:

http://en.wikipedia.org/wiki/Objections_to_evolution
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Standar...standard_model
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_atheism
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 20:15   #44
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
1787, niet 1789.
Welk amendement geeft het recht geen belastingen te betalen?
Don't know, don't care (andere onderwerp = andere draad)
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 20:16   #45
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Jeetje, ben jij gehandicapt of wa? Zoek het zelf! Ik ben je moeder niet. thele gedoe is een voorwerp van talloze rechtszaken.
Waarvan de meeste allang afgelopen zijn en waar de man over de hele lijn schuldig is bevonden. Er zijn inderdaad een aantal andere fraude ... euh ... congregaties die inderdaad vinden dat belastingen betalen tegen de grondwet is. De IRS en de overheid vindt van niet. Als je de geloofwaardigheid van een wikipedia-artikel wil ondergraven, dan is het aan jou om met bronnen voor de dag te komen. Het valt me bovendien op dat je het alleen hebt over zijn gerechtelijke problemen en niet over zijn (gebrek aan) opleiding of fruitcake ideeën over wetenschap. Zoals ik eerder zei:

'nuff said.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 20:24   #46
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik nam je al niet erg serieus, na je link na conservapedia ben je je laatste sprankeltje geloofwaardigheid kwijt. In Wikipedia is het inderdaad gebruikelijk kritiek op onderwerpen op te nemen in het artikel.
Dat weet ik ook wel. Ik had het dan ook over de dosering (en de verhouding met de rest). Dat telt zwaarder. Daarmee geeft Wikipedia namelijk aan welke kant het kiest in vele onderwerpen.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 20:36   #47
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Excusez moi?
Je ne t'excuse point.

Je kraamt onzin uit.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 20:46   #48
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waarvan de meeste allang afgelopen zijn en waar de man over de hele lijn schuldig is bevonden. Er zijn inderdaad een aantal andere fraude ... euh ... congregaties die inderdaad vinden dat belastingen betalen tegen de grondwet is. De IRS en de overheid vindt van niet. Als je de geloofwaardigheid van een wikipedia-artikel wil ondergraven, dan is het aan jou om met bronnen voor de dag te komen. Het valt me bovendien op dat je het alleen hebt over zijn gerechtelijke problemen en niet over zijn (gebrek aan) opleiding of fruitcake ideeën over wetenschap. Zoals ik eerder zei:

'nuff said.
Maar blijkbaar toch niet 'nuff said' want jij bent er nog!

Dat 'gebrek aan geaccrediteerde opleiding' gedoe is een flutargument (argumentum ad verecundiam) als zouden er alleen geaccrediteerde 'experten' kennis hebben van alle onderwerpen, zoals bvb. het Darwinisme. Dat is gewoon nonsens.

Ik kan trouwens ook makkelijk een geaccrediteerde evolutie-disbeliever bijsleuren (heb ik al gedaan trouwens: volg de link in mijn openingspost) maar ik weet nu al dat jij dan gaat slalomen als een sidewinder en op zoek zal gaan naar een nieuwe flutargument.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 20:52   #49
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Je ne t'excuse point.

Je kraamt onzin uit.
Dat doe jij (door te beweren dat "mohammedaan" een moderne, koosjere aanduiding is).

Laatst gewijzigd door Bertie : 30 oktober 2009 om 20:54.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 20:57   #50
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
De bekende "mijn overgrootmoeder is een halveaap" religie
Ik ben zeker dat je overgrootmoeder dat niet was.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 21:02   #51
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Dat zijn "weggevertjes".

Waar het echt om gaat is de teneur van de paginas bij controversiele onderwerpen.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 21:11   #52
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik ben zeker dat je overgrootmoeder dat niet was.
Natuurlijk ben jij zeker.

Wat betreft de evolutie ben jij tenslotte de "believer" en ik de skeptic!
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 11:58   #53
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Dat hele evoluitionaire stamboom gedoe is klinkklare onzin. Zelfs Darwinisten (althans sommige) geven dat toe tegenwoordig.

Ja... veel tijd nodig om het mogelijk te maken allerlei kunstgrepen uit te voeren
Bron: institution of creation research. Lees: mensen die niet geïnteresseerd zijn in de waarheid, maar in het bewijzen van hun verhaal.
Als jij mij kan aanwijzen waar precies in dat kletsverhaal uhh artikel de harde beweringen en bewijzen staan die de gehele evolutietheorie onderuit halen ga ik daar gaag op in.

Kunstgrepen zijn overigens snel gedaan hoor, zorgvuldig onderzoek met controle en second opinions, daar gaat pas tijd in zitten.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 12:21   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Is dit niet een beetje idioot?

De atheïsten beslissen wat juist of fout is, dus natuurlijk zijn zij het intelligentst.
Mag ik je er even op wijzen, dat Darwin een zeer gelovige Christen was en dat hij er meerdere jaren heeft over gedaan om zijn eigen vaststellingen te kunnen aanvaarden.
Mag ik je er even op wijzen, de wetenschap steeds zeer hard gebonden is geweest aan de kerk en dat de medische wereld steeds in het geheim heeft moeten werken om zijn onderzoeken te kunnen doen.
Mag ik je er even op wijzen dat de grootste wetenschappers zeer gelovige mensen waren en zijn, die door de kerken werden en worden betaalt om te bewijzen dat de Bijbel juist zit en de enige juiste wetenschap is, maar dat elke onderzoek elke keer opnieuw bewijzen levert, dat de Bijbel fout zit.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:07   #55
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
...
Mag ik je er even op wijzen dat de grootste wetenschappers zeer gelovige mensen waren en zijn, die door de kerken werden en worden betaalt om te bewijzen dat de Bijbel juist zit en de enige juiste wetenschap is, maar dat elke onderzoek elke keer opnieuw bewijzen levert, dat de Bijbel fout zit.
Het blijft een feit dat de gigantische wetenschappelijke ontwikkeling die we gekend hebben de laatste eeuwen (5 eeuwen, 3 eeuwen, kies maar), quasi exclusief een zaak was van de judeo-christelijke wereld.

De judeo-christelijke gedachte moet toch wel zeer bevorderlijk zijn voor het zuivere wetenschappelijk denken.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:26   #56
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
De bekende "mijn overgrootmoeder is een halveaap" religie
Aah, in tegenstelling tot 'mijn redder is een zombie' religie?
Ik ken niemand die aan darwinisme doet eigenlijk, jij wel?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:28   #57
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Je categorieën interesseren mij niet. De al 6000+ jaar gaande menselijke beschaving is een aantoonbare harde feit, integenstelling tot je wilde theorieën met de verplicht bijbehorende falsificaties kunstmatig "reconstructies".
Er is meer bewijs voor evolutie als het bestaan van Jezus, en dat is hard, verifieerbaar bewijs, zelfs jij kan, mits je de moeite doet, de theorie onderzoeken op haar correctheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:29   #58
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Darwinisme is een officieel-wetenschappelijke term. Doe dus niet alsof het een negatieve uitdrukking is zoals bvb. "mohamedaan" ipv. "islamiet" (maar de vergelijking dringt zich op natuurlijk, dus ik begrijp je dilemma)
Darwinisme is een term bedacht door uw kamp in de hoop om de tegenstanders te destabiliseren, is hetzelfde als de stelling dat 'atheïsme een religie is", komplete onzin dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:37   #59
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Kom op abou anis! Doe niet zo maagdelijk en onschuldig. Als meer dan 50% van een zogenaamd biografisch artikel eenzijdige kritiek bevat (en zelfs "Criticism" als titel heeft) dan weet ik al meer dan genoeg. In Wikipedia is dat schering en inslag (voornamelijk bij bepaalde onderwerpen).

Maar gelukkig zijn er alternatieven!
LOL

"When referencing dates based on the approximate birth of Jesus, give appropriate credit for the basis of the date (B.C. or A.D.). "BCE" and "CE" are unacceptable substitutes because they deny the historical basis. See CE. "

"While use of "Common Era" attempts to erase recognition for the Christian basis of the calendar, there are not similar attempts to erase non-Christian religious names from the calendar, such as the days of the week named after Norse gods. Numerous texts, particularly schoolbooks, have replaced "B.C./A.D." with "Common Era" symbols over the past decade. "

Somehow i doubt their neutralism....
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:40   #60
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Dat weet ik ook wel. Ik had het dan ook over de dosering (en de verhouding met de rest). Dat telt zwaarder. Daarmee geeft Wikipedia namelijk aan welke kant het kiest in vele onderwerpen.
Bertie, iedereen kan wiki pagina's editeren, niets houdt u tegen om foutieve data te corrigeren, zolang je kan aanwijzen waarom het foutief zou zijn.... maar daar knelt nu net het schoentje vermoed ik.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be