Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2021, 06:34   #1321
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Gewoon scholen dicht tot september zodat iedereen terug in de zomer kan genieten. We gaan nu toch niet de scholen open doen om dat eind mei terug in lockdown te zitten


https://www.hln.be/onderwijs/verschi...omments-anchor
En in september zou het toch zot zijn om scholen open te doen, net wanneer de nieuwe varianten er zijn, he. We gaan toch Kerstmis niet op het spel zetten.

Trouwens, kijk, in 2020 zijn we zo zot geweest om scholen open te doen, en kijk waar we stonden in 2021. Scholen open doen is gewoon een gekte. Altijd. Het zou in de grondwet moeten staan dat scholen verboden zijn.

Jeugd zou trouwens verboden moeten zijn ook. Niks als ambras mee. Enkel gepensioneerden zouden toegelaten moeten zijn. In de grondwet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 april 2021 om 06:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2021, 08:13   #1322
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

De cijfers zijn aan het dalen sinds 29 maart. 2 dagen na de start van de nieuwe maatregelen. Geen enkel, maar dan ook geen enkel mediakanaal stelt zich vragen bij het nut van deze nieuwe maatregelen. Hemeltergend
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2021, 09:16   #1323
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Sommige scholen gaan niet open na de paasvakantie.

Hieronder een reactie op dat artikel. Van de zomer kunnen genieten is belangrijker als het onderwijs van de kinderen.

Gewoon scholen dicht tot september zodat iedereen terug in de zomer kan genieten. We gaan nu toch niet de scholen open doen om dat eind mei terug in lockdown te zitten


https://www.hln.be/onderwijs/verschi...omments-anchor
Toch nuanceren

Sommige scholen beslissen nu al om niet helemaal te openen na paasvakantie : VRT NWS
Kleuter, lager, eerste graad blijven gewoon open
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2021, 09:21   #1324
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Toch nuanceren

Sommige scholen beslissen nu al om niet helemaal te openen na paasvakantie : VRT NWS
Kleuter, lager, eerste graad blijven gewoon open
Het is altijd een beetje schipperen tussen een excuus vinden om niet moeten te werken als uw loon toch betaald wordt, en de rekker niet doen springen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2021, 09:44   #1325
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is altijd een beetje schipperen tussen een excuus vinden om niet moeten te werken als uw loon toch betaald wordt, en de rekker niet doen springen...
Ik kan mij levendig voorstellen dat het voor directies momenteel niet gemakkelijk is, rekening houden met het personeel, de ouders, en uiteraard de kinderen zelf.
Scholen sluiten vind ik een nogal gemakzuchtige oplossing, naar het personeel toe. Ik kan mij dan ook voorstellen dat er ouders zijn die niet tevreden zijn als een school autonoom beslist om de deuren gesloten te houden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 22:01   #1326
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik kan mij levendig voorstellen dat het voor directies momenteel niet gemakkelijk is, rekening houden met het personeel, de ouders, en uiteraard de kinderen zelf.
Scholen sluiten vind ik een nogal gemakzuchtige oplossing, naar het personeel toe. Ik kan mij dan ook voorstellen dat er ouders zijn die niet tevreden zijn als een school autonoom beslist om de deuren gesloten te houden.
Scholen doen hun stinkende best en ik ben hen daar heel erg dankbaar voor, maar ze kunnen helaas niet optornen tegen de dictatuur van FVDB en de virologen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 06:08   #1327
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Scholen doen hun stinkende best en ik ben hen daar heel erg dankbaar voor, maar ze kunnen helaas niet optornen tegen de dictatuur van FVDB en de virologen.
Laat ons zeggen dat vakbonden toch wel vaak gebruik maken van de situatie om proberen "niet te werken".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 07:49   #1328
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Laat ons zeggen dat vakbonden toch wel vaak gebruik maken van de situatie om proberen "niet te werken".
Vakbonden associeer ik niet met de leerkrachten waarmee ik in contact kom via mijn kinderen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 07:55   #1329
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vakbonden associeer ik niet met de leerkrachten waarmee ik in contact kom via mijn kinderen.
Kan zeker zijn in uw concrete geval, maar het feit dat de kleuterscholen toch dicht zijn gegaan is louter het gevolg van kleuterleraren (en hun vertegenwoordigers) die het unfair vonden dat zij geen week extra vakantie kregen terwijl men dat in de hogere jaren wel kreeg.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be