Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2020, 11:33   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Poetin en Xi Jinping leunen zich nu achterover en drinken een fijn glaasje wijn.

De eeuw van China?

Ook Erdogan gaat daarbij wel eens terugdenken aan die staatsgreeppoging van 2016.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:21   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
heb je zijn schoolresultaten misschien ?
Schoolresultaten en intelligent hebben niet altijd iets met elkaar te maken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:23   #43
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Schoolresultaten en intelligent hebben niet altijd iets met elkaar te maken he.
das waar narcisme en egoïsme leer je niet, dat ben je
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:23   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
En de staat als vijand ? zie maar dat je nooit beroep moet doen op de gezondheidsdiensten, de sociale zekerheid of de politionele diensten
Heeft niks met staat te maken. Dat de staat daar beslag op gelegd heeft, wil niet zeggen dat je staat nodig hebt daarvoor. Wil jij misschien zeggen dat men geen prive onderwijs kan geven, dat men geen prive ziekenzorg kan leveren, en dat men geen prive milities kan hebben die voldoende bewapend zijn ?

Gedurende het gros van de geschiedenis waren geneeskunde, verzorging, onderwijs en dergelijke een puur totale prive aangelegenheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2020 om 12:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:24   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
das waar narcisme en egoïsme leer je niet, dat ben je
Intelligentie is de graad waarin je strategieen kan ontwerpen die uw doelstellingen daadwerkelijk realiseren he.

Een entiteit is intelligent als het werkende strategieen kan bedenken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:33   #46
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
sommigen verwarren de term gek met idioot

een idioot is een solitaire zonderling, een gek is een idioot met 70 miljoen volgelingen
Een idioot is iemand die voor de lol op zijn kop gaat staan, een gek denkt dat hij Napoleon is.

Maar beiden zijn acceptabel als term voor, compleet willekeurig voorbeeld, een narcistische sociopaat en dwangmatig leugenaar.



Ik vind het vanuit een hoek ook wel een beetje grappig, dat Trump zijn prioriteit nu is om nog nieuwe demissionaire ministers aan te stellen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 november 2020 om 12:34.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:35   #47
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Een idioot is iemand die voor de lol op zijn kop gaat staan, een gek denkt dat hij Napoleon is.

Maar beiden zijn acceptabel als term voor, compleet willekeurig voorbeeld, een narcistische sociopaat en dwangmatig leugenaar.
Het blijft echter verwonderlijk dat ie nog zoveel volgelingen/mouwvegers (blijft) hebben. Neem nu Pompeo, dat is minister van Buitenlandse Zaken en ontkent ook doodleuk de verkiezingsuitslag.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:37   #48
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
4 topmilitairen ontslagen in het Pentagon en vervangen door getrouwen...

Ik wist het dat deze fat lady nog niet ging zingen, die man moet opgesloten worden.
https://edition.cnn.com/2020/11/10/p...gns/index.html
edwin toch, het wordt tijd dat je stopt je eigen fantasietjes te verkondigen als waarheid. dat is leuk als kleine kindjes het doen, maar als volwassenen dat doen dan worden ze gezien als gekken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:46   #49
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trump was een idioot, maar het is wel het D kamp en de media die maximaal voor polarisatie zijn gegaan he. Zij hebben nooit de verkiezingsuitslag van 2016 aanvaard, en hebben de techniek van de verbrande aarde toegepast om die idioot uit het WH te krijgen in 2000. Dat is gelukt, maar nu zit men wel met een smeulend landschap he.

Ik zie niet in waar Trump voor polarisatie heeft gezorgd dat niet een antwoord was op een D / media provokatie. Men had een zodanige haat voor Trump dat men blindelings veel en veel meer stuk gemaakt heeft. Exact zoals met corona maatregelen.

Ja, Trump was een bron van schaamte voor iedereen die zich onnozel genoeg inbeeldde dat de Amerikaanse federale staat ergens "prestige en rechtvaardigheid" voorstelde. Maar het was ook niet meer dan dat: een onnozelaar. Trump was niet echt iemand die zwaar polariseerde, toch niet in vergelijking met alles wat tegen Trump was, en geen grenzen kende in de expressie daarvan. Door dat "geen grenzen" zijn er zware brokken gemaakt.

Ik denk dat Biden's verkiezingsoverwinning een ongelofelijke Pyrrhus overwinning is, op een smeulend narokend land, het gevolg van de enorme brand die gestoken werd om aan die overwinning te komen.
dit.

trump is een clown, maar meer ook niet. de polarisatie komt bijna volledig door de haatcampagne van de media tegen trump.

als er 1 ding is dat trump goed gedaan heeft, dan is het wel het gevaar van de extreme bias van de media aangetoond. terwijl 50% van het volk republikeins stemt is 90% van de media democratisch.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:51   #50
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
dit.

trump is een clown, maar meer ook niet. de polarisatie komt bijna volledig door de haatcampagne van de media tegen trump.

als er 1 ding is dat trump goed gedaan heeft, dan is het wel het gevaar van de extreme bias van de media aangetoond. terwijl 50% van het volk republikeins stemt is 90% van de media democratisch.
Maar dan wel een 'zieke' clown, en dat maakt nu juist een heel groot verschil.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 13:01   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Een idioot is iemand die voor de lol op zijn kop gaat staan, een gek denkt dat hij Napoleon is.

Maar beiden zijn acceptabel als term voor, compleet willekeurig voorbeeld, een narcistische sociopaat en dwangmatig leugenaar.



Ik vind het vanuit een hoek ook wel een beetje grappig, dat Trump zijn prioriteit nu is om nog nieuwe demissionaire ministers aan te stellen.
Ik zou er toc niet teveel mee lachen. Die man is echt gek en hij is nu nog omringd door enkel zeloten. Een van de nieuwe defenieministers is een notoire islamhater.

Ik hoop dat ze ergens een grendel in de nuke knop ingebouwd hebben want ik acht hem bekwaam om een nuke op Iran te droppen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 13:07   #52
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
dit.

trump is een clown, maar meer ook niet. de polarisatie komt bijna volledig door de haatcampagne van de media tegen trump.

als er 1 ding is dat trump goed gedaan heeft, dan is het wel het gevaar van de extreme bias van de media aangetoond. terwijl 50% van het volk republikeins stemt is 90% van de media democratisch.
Alsof Trump niet reeds zeer polariserend was voor zijn politiek cariere.
De doorsnee media rapporteert feiten, laat dat net een probleem zijn voor Trump en zijn aanhangers. De Trump gezinde media is verlengde van zijn campagne team.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 13:22   #53
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Alsof Trump niet reeds zeer polariserend was voor zijn politiek cariere.
De doorsnee media rapporteert feiten, laat dat net een probleem zijn voor Trump en zijn aanhangers. De Trump gezinde media is verlengde van zijn campagne team.
als mijn hoofd u om de een of andere reden niet aanstaan, polariseer ik u dan?

trump is nu niet de meest verbindende man, maar het is de media die voor de polarisering gezorgd heeft door steeds maar leugens en haat te verspreiden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 13:32   #54
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
als mijn hoofd u om de een of andere reden niet aanstaan, polariseer ik u dan?
neen

Citaat:
trump is nu niet de meest verbindende man, maar het is de media die voor de polarisering gezorgd heeft door steeds maar leugens en haat te verspreiden.
Vervang media door Trump hierboven en het is juist.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 13:46   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou er toc niet teveel mee lachen. Die man is echt gek en hij is nu nog omringd door enkel zeloten. Een van de nieuwe defenieministers is een notoire islamhater.
Kunnen we enkel maar positief noemen he.

Dat jij kan stellen "zeloten" en dan afkomt met klagen over "islam hater" is toch eigenaardig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2020 om 13:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 13:54   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.093
Standaard

Of Trump een staatsgreep aan het plannen is, daar is tot op heden geen bewijs voor. Maar in ieder geval, het minste dat we kunnen stellen is dat de taal en de houding van Trump en zijn entourage steeds meer in die richting doet denken. De verklaring die de Secretary of State Mike Pompeo gisteren liet horen omtrent de overdracht van de macht was op zijn minst erg dubbelzinnig. Mocht ik Amerikaan zijn dan zou ik mij daar eerder ongemakkelijk bij voelen en mij serieus vragen stellen omtrent de intenties van Trump & Co.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 14:06   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
edwin toch, het wordt tijd dat je stopt je eigen fantasietjes te verkondigen als waarheid. dat is leuk als kleine kindjes het doen, maar als volwassenen dat doen dan worden ze gezien als gekken.
Welke fantasie ? Is het nog rationeel te noemen dat een verslagen president nog in zijn laatste rechte lijn een minister van defensie aan de deur zet, plus een stalinistische 'zuivering' van dat departement doorvoert ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 14:13   #58
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kunnen we enkel maar positief noemen he.

Dat jij kan stellen "zeloten" en dan afkomt met klagen over "islam hater" is toch eigenaardig.
Spirituele adviseur van het Amerikaanse Witte Huis en persoonlijke dominee van Trump is Paula White.

Engelen uit Afrika roepen Trump als winnaar uit
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 14:59   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Of Trump een staatsgreep aan het plannen is, daar is tot op heden geen bewijs voor. Maar in ieder geval, het minste dat we kunnen stellen is dat de taal en de houding van Trump en zijn entourage steeds meer in die richting doet denken. De verklaring die de Secretary of State Mike Pompeo gisteren liet horen omtrent de overdracht van de macht was op zijn minst erg dubbelzinnig. Mocht ik Amerikaan zijn dan zou ik mij daar eerder ongemakkelijk bij voelen en mij serieus vragen stellen omtrent de intenties van Trump & Co.
Het idee van de entourage is blijkbaar om voor staten waar republikeinen aan de macht zijn de kiesmannen te vervangen door republikeinse congresleden.

Die mensen leven in een parallelle realiteit. Zo een beetje als Comical Ali.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 15:13   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Spirituele adviseur van het Amerikaanse Witte Huis en persoonlijke dominee van Trump is Paula White.

Engelen uit Afrika roepen Trump als winnaar uit
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat men "notoire islamhater" blijkbaar als iets negatiefs wil voorstellen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be