Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bart Tommelein (Open VLD) - 12 tot 18 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bart Tommelein (Open VLD) - 12 tot 18 maart °1962 Oostende. Liberaal volksvertegenwoordiger (VLD) voor de kieskring West-Vlaanderen sedert 18 mei 2003. - Lid van de VLD-fractie. - Gegradueerde in de toegepaste communicatie. - Gemeenteraadslid van Oostende. - Lid van de Raadgevende interparlementaire Beneluxraad.

 
 
Discussietools
Oud 13 maart 2007, 20:39   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard Moeten verslaafden onvruchtbaar worden gemaakt?

Gisteren was er een interessante documentaire op de BBC die aantoonde hoe de liberalen verantwoordelijk zijn voor de totale infantilisering en verschraling van het begrip "vrijheid". De petitesse van het liberale vrijheidsbegrip werd geschetst aan de hand van de kruideniers en KMO'ers mentaliteit die eigenlijk zo typisch is voor de PVV/VLD/OPEN VLD.

De BBC toonde dat dit soort poujadisme dikwijls neerkomt op: "vrijheid voor kruideniers om meer groentjes te verkopen, en minder vrijheid voor iedereen die de commercie in de weg staat of die geen utilitaire waarde heeft".

Aangezien de PVV/OPEN VLD nu de partij bij uitstek is van het hedendaagse utilitarisme kan men zich afvragen of de Freudiaanse verspreking van Margriet Hermans - een aan vet en suiker verslaafde zangeres - over het steriliseren van drugsverslaafden eigenlijk niet de kern van de PVV/OPEN VLD ideologie uitmaakt.

Welke mensen zijn nuttig volgens u? En bent u akkoord dat alle niet-nuttige mensen eigenlijk door de Staat gecontroleerd, geïncarcereerd en eventueel gecastreerd moeten worden?

U ziet dat de PVV/OPEN VLD-ideologie snel verglijdt naar een nieuw soort totalitarisme, waarbij alle kruideniers en andere nutteloze hardwerkende Vlamingen "vrij" mogen zijn, terwijl zij die niet onder de simplistische notie van dat poujadistische vrijheidsconcept vallen, door de Staat moeten worden gecolloceerd.

Hoe legt u uit aan mensen dat het vrijheidsbegrip zoals dat bij Margriet Hermans naar voor kwam, niet het echte vrijheidsbegrip is van de PVV/OPEN VLD/KRUIDENIERS?

Veel mensen denken dat uw visie op vrijheid uitermate beperkt is. Hoe overtuigt u hen van het tegendeel?
C2C is offline  
Oud 13 maart 2007, 22:21   #2
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Moeten we dan ook alle rokers castreren?
Asshen Sukar is offline  
Oud 13 maart 2007, 22:53   #3
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Moeten we dan ook alle rokers castreren?
En alle aan alcohol verslaafde hardwerkende Vlamingen? Dat zijn er volgens recent onderzoek maar liefst 500,000.
C2C is offline  
Oud 14 maart 2007, 08:46   #4
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Moeten we dan ook alle rokers castreren?
------

Neen,...maar zij moeten wel zelf de latere medische kosten dragen van de behandeling voor de ontwikkelde longkankers.
bob. is offline  
Oud 14 maart 2007, 08:50   #5
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En alle aan alcohol verslaafde hardwerkende Vlamingen? Dat zijn er volgens recent onderzoek maar liefst 500,000.
--------


Neen, maar in de lijst van patienten waarvoor een levertransplantatie noodzakelijk is komen ze wel steeds na diegenen die hun lever niet in de prak gedronken hebben.
bob. is offline  
Oud 14 maart 2007, 20:26   #6
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Alle gekheid en liberalisme op een stokje, ik wacht nog altijd op de heer Tommelein's antwoord: is het vrijheidsbegrip van de PVV/VLD louter op utilitaristische principes gebaseerd?
C2C is offline  
Oud 14 maart 2007, 20:44   #7
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Ik vond het toch maar een dom idee, je mocht mensen hun recht niet afnemen om kinderen te hebben.
In plaats van met zo'n idee op te komen, zouden ze beter hen proberen te helpen met het afkicken!
/Sarah/ is offline  
Oud 14 maart 2007, 21:48   #8
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Alle gekheid en liberalisme op een stokje, ik wacht nog altijd op de heer Tommelein's antwoord: is het vrijheidsbegrip van de PVV/VLD louter op utilitaristische principes gebaseerd?
Kun je eens toelichten welk BBC-programma je bekeken hebt, wat ze daar precies vertelden en hoe ze het uitlegden?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 14 maart 2007, 22:31   #9
Bart Tommelein
 
 
Bart Tommelein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 101
Standaard

Ook ik was met verstomming geslagen door het standpunt van Margriet Hermans om drugsverslaafden tijdelijk te castreren. Het standpunt van mevrouw Hermans staat mijlen ver van mijn visie en dat van de Open Vld. Iets wat trouwens onmiddellijk duidelijk werd gesteld door de partij.
Op de vraag welke mensen nuttig zijn antwoord ik met volle overtuiging: ‘alle mensen’. Ikzelf, als liberaal, stel vrijheid als absolute waarde. Ik ben ervan overtuigd dat ieder mens voor zichzelf kan uitmaken wat hij of zij wil en hiertoe voldoende bekwaam is. De politiek moet er mijns inziens over waken dat mensen zo vrij mogelijk zijn. Pamperen en betuttelen kan niet. Let wel, bij vrijheid hoort verantwoordelijkheid.
__________________
http://www.tommelein.be
Bart Tommelein is offline  
Oud 14 maart 2007, 22:37   #10
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Onverantwoord om mensen onvruchtbaar te maken. Moreel verwerpelijk, ethisch niet te verantwoorden.

Het kunnen krijgen van kinderen is een prachige gave die niemand mag afnemen.
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline  
Oud 15 maart 2007, 12:59   #11
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Tommelein Bekijk bericht
Ook ik was met verstomming geslagen door het standpunt van Margriet Hermans om drugsverslaafden tijdelijk te castreren. Het standpunt van mevrouw Hermans staat mijlen ver van mijn visie en dat van de Open Vld. Iets wat trouwens onmiddellijk duidelijk werd gesteld door de partij.
Op de vraag welke mensen nuttig zijn antwoord ik met volle overtuiging: ‘alle mensen’. Ikzelf, als liberaal, stel vrijheid als absolute waarde. Ik ben ervan overtuigd dat ieder mens voor zichzelf kan uitmaken wat hij of zij wil en hiertoe voldoende bekwaam is. De politiek moet er mijns inziens over waken dat mensen zo vrij mogelijk zijn. Pamperen en betuttelen kan niet. Let wel, bij vrijheid hoort verantwoordelijkheid.
-----------

Het gele is verkiezings-profilering

Het rode moet je maar even uitleggen aan de slachtoffers en/of nabestaanden van de ..' Dutroux 's ,..Ben-Allal 's , ..Horion 's , enz... van deze wereld.(de namen zijn symbolen om mijn stelling te verduidelijken, er zijn nog veel ergere gevallen)

Het groene is een vlag die vele ladingen dekt, waarin jij jezelf kan indekken voor escalaties van het rode.


De keuze van mijn gekozen kleuren hebben geen onderliggende betekenis hoor
bob. is offline  
Oud 15 maart 2007, 13:11   #12
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Onverantwoord om mensen onvruchtbaar te maken. Moreel verwerpelijk, ethisch niet te verantwoorden.

Het kunnen krijgen van kinderen is een prachige gave die niemand mag afnemen.
-----------


Kinderen,....het leven op zich , is inderdaad een wonder van de natuur.
Maar laten we niet te melig worden en de realiteit ontkennen op een manier zoals de VLD (excuus,..." open VLD " {braak} ) die de laatste 6 jaar heeft ontkend.
Over 100 jaar, wanneer er zoveel mensen op deze aardkloot rondlopen dat territorium-stress de levensbedreigende factor van formaat is geworden , zal de mensheid elkaar uitmoorden zoals nooit tevoren.

Kinderen krijgen kan nu dan wel een prachtige gave zijn die niemand mag afnemen, maar het afnemen van een volwassen leven omwille van plaats- , voedsel- , water-, energiegebrek zou ook niet mogen.
En daar gaat dan jouw stelling van de huidige laissez-faire.
bob. is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be