Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2014, 06:55   #81
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Solliciteren zou moeten kunnen zonder schaamte.
Aan alle werkwinkels hangen er jobs te koop hier in de streek ,ik versta dat ook niet dat er dan nog mensen zijn die sukkelen om werk te vinden ,vroeger in ons vaders tijd gingen mensen gaan wonen in streken met hun gezin waar er werkgelegenheid was ze verhuisden desnoods hun brood verdienen was een vereiste ! nu is het allemaal te gemakkelijk gemaakt !! ze scheiden met kinderen en het is allemaal een klerezooi...de moderne zaak en het moderne leven.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 07:24   #82
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ja, ze zouden ervoor moeten zorgen dat iedereen kan werken!

Schrap die ambtenaren jobs zoals stratenvegers, groendiensten, etc...
Laat de vast benoemden de werklozen dirigeren en geef de werklozen daarvoor meer uitkering.
Hoger opgeleide werklozen kunnen administratief gaan helpen.

De zorgsector kreunt al jaar en dag om meer handen en middelen.
Met het geld dat vrijkomt door die onnodige ambtenaren* te schrappen kunt ge dan pampers geven aan de zorgsector en deftige zeep. Misschien ineens wat meer zalfjes en cremekes voor de ouderen met doorligwondes?
Heeft iemand al eens gezien hoe WIJ sterven anno 2014????

*onnodige ambtenaren zijn er zo die we buiten zien rondlopen met 4 tot 8 man waar er maar 2 effectief van aan het werken zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 14:37   #83
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
er zit een logica in wat je zegt, maar stel dat je effectief geen inkomen hebt uit arbeid en voor de rest niks om in die levensbehoeftes te voorzien, tja wat zijn de mogelijke opties dan? onder de brug in een kartonnen doos en verkommeren?
Oplossing: uitkering beperken in de tijd! Wedden dat je snel een job zult aannemen? Tenzij je natuurlijk kiest voor 'de brug'. Het zou je sieren mocht je de schaamteloze gedachte, dat anderen - uit solidariteit - moeten bijdragen in jouw levensbehoefte, zou bannen!
Dat sociale vangnet is veranderd in een hangnet en dus hoogtijd dat de koordjes worden losgemaakt; hoe sneller, hoe beter.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:05   #84
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Oplossing: uitkering beperken in de tijd! Wedden dat je snel een job zult aannemen? Tenzij je natuurlijk kiest voor 'de brug'. Het zou je sieren mocht je de schaamteloze gedachte, dat anderen - uit solidariteit - moeten bijdragen in jouw levensbehoefte, zou bannen!
Dat sociale vangnet is veranderd in een hangnet en dus hoogtijd dat de koordjes worden losgemaakt; hoe sneller, hoe beter.
er is nog altijd het OCMW ...

en niet te vergeten, ik zou heel content zijn met zelfs maar een job als kassierster bij de Aldi, maar ik heb daar onlangs zelfs nog gesolliciteerd en kreeg een "nee" idem voor de LIDL, jawel
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:07   #85
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

het is wel gemakkelijk van op arme werklozen te zitten vitten, maar wij kampen wel degelijk met existentiële problemen en voelen ons er niet happy bij ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:29   #86
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
er is nog altijd het OCMW ...

en niet te vergeten, ik zou heel content zijn met zelfs maar een job als kassierster bij de Aldi, maar ik heb daar onlangs zelfs nog gesolliciteerd en kreeg een "nee" idem voor de LIDL, jawel
Daar beginnen je tenen toch van te krullen zeker. Als het ene niet meer lukt dan gaan we maar naar het andere (OCMW)! Hoe durf je?

Bovendien heb ik ergens gelezen dat je sinds 2010 werkloos bent (maar nadien gratis hebt gewerkt als stagiair?). Wil je hiermee zeggen dat er gedurende de afgelopen +-48 maanden niets, maar dan ook niets, jouw richting is uitgekomen waarvan je dacht dat het eventjes niet te min was voor jou????? Er is wel meer dan een Lidl en/of een Aldi toch?

Heb je dan geen contactpersoon bij de VDAB?

Nogmaals, rva, vdab en ocmw gaan de handen wel binnenkort in elkaar slaan....Hoog tijd dus om zelf wat meer initiatief te nemen....en al zeker niet onterecht.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:46   #87
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Daar beginnen je tenen toch van te krullen zeker. Als het ene niet meer lukt dan gaan we maar naar het andere (OCMW)! Hoe durf je?

Bovendien heb ik ergens gelezen dat je sinds 2010 werkloos bent (maar nadien gratis hebt gewerkt als stagiair?). Wil je hiermee zeggen dat er gedurende de afgelopen +-48 maanden niets, maar dan ook niets, jouw richting is uitgekomen waarvan je dacht dat het eventjes niet te min was voor jou????? Er is wel meer dan een Lidl en/of een Aldi toch?

Heb je dan geen contactpersoon bij de VDAB?

Nogmaals, rva, vdab en ocmw gaan de handen wel binnenkort in elkaar slaan....Hoog tijd dus om zelf wat meer initiatief te nemen....en al zeker niet onterecht.
wat is het probleem?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:55   #88
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.024
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
er is nog altijd het OCMW ...

en niet te vergeten, ik zou heel content zijn met zelfs maar een job als kassierster bij de Aldi, maar ik heb daar onlangs zelfs nog gesolliciteerd en kreeg een "nee" idem voor de LIDL, jawel
Waarom zou je niet verder kijken dan een job als kassierster? Let wel: ik heb helemaal niks tegen kassiersters, heb dat in mijn jonge jaren ook nog gedaan.
Ik krijg de indruk dat je het een beetje opgegeven hebt. Je hebt een "nee" gekregen en daardoor lijkt het je de moeite niet om door te zetten. Fout!
Iets minder dan 2j geleden ben ik van job veranderd. Gewoon omdat ik de vorige beu was/ het niet meer zag zitten. Ik heb een heel groot risico genomen, heb zelf mijn ontslag gegeven ...(dus geen recht op uitkering).
Maar ik wilde koste wat kost iets doen waar ik me goed bij voel. Ik heb wekenlang alle dagen de jobaanbiedingen uitgepluisd, ik heb zelfs het OCMW -waarmee ik niets te maken heb/had- gecontacteerd om mij mee te helpen zoeken. Ik heb mij ook in 6 interimkantoren laten inschrijven...kortom ik deed ALLES om terug aan't werk te geraken. Intussen kreeg ik dus NUL euro op mijn rekening gestort. Toch is het mij gelukt. Ik heb een job gevonden die ik heel graag doe, met hart en ziel . Wel: ik ben er nog steeds trots op. Laat je dus niet ontmoedigen: blijf zoeken. De aanhouder wint.
Nog even dit: ik ben heel wat jaartjes ouder dan jij hoor !!!!!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 15:55   #89
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
wat is het probleem?
Jouw mentaliteit!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 16:08   #90
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Waarom zou je niet verder kijken dan een job als kassierster? Let wel: ik heb helemaal niks tegen kassiersters, heb dat in mijn jonge jaren ook nog gedaan.
Ik krijg de indruk dat je het een beetje opgegeven hebt. Je hebt een "nee" gekregen en daardoor lijkt het je de moeite niet om door te zetten. Fout!
Iets minder dan 2j geleden ben ik van job veranderd. Gewoon omdat ik de vorige beu was/ het niet meer zag zitten. Ik heb een heel groot risico genomen, heb zelf mijn ontslag gegeven ...(dus geen recht op uitkering).
Maar ik wilde koste wat kost iets doen waar ik me goed bij voel. Ik heb wekenlang alle dagen de jobaanbiedingen uitgepluisd, ik heb zelfs het OCMW -waarmee ik niets te maken heb/had- gecontacteerd om mij mee te helpen zoeken. Ik heb mij ook in 6 interimkantoren laten inschrijven...kortom ik deed ALLES om terug aan't werk te geraken. Intussen kreeg ik dus NUL euro op mijn rekening gestort. Toch is het mij gelukt. Ik heb een job gevonden die ik heel graag doe, met hart en ziel . Wel: ik ben er nog steeds trots op. Laat je dus niet ontmoedigen: blijf zoeken. De aanhouder wint.
Nog even dit: ik ben heel wat jaartjes ouder dan jij hoor !!!!!
thx ik heb idd de neiging van in m'n schulp te kruipen als ik een "nee" krijg .. kassierster zoek ik omdat ik het ondertussen opgegeven heb van alleen maar in m'n domein te zoeken, en ja ik heb idd de moed ook wat opgegeven om niet te zeggen 'bijna helemaal' .. eigenlijk verwacht ik op professioneel vlak niet echt veel meer van het leven, binnenkort ben ik 40, dan 45 en dan tegen 50 kan ik hopelijk met pensioen - ook al zal het maar het minimum zijn ...

toen ik mijn opleiding en stage bij de Vdab had afgrond (als administratief bediende, met succes geslaagd trouwens), heb ik een tijd (toch een dik anderhalf jaar) echt actief zitten solliciteren voor zowel A'pen als Brussel en ertussen: Mechelen, Kontich etc. => resultaat: 0! Maar wel veel heel veel stress erbij en je zelfzekerheid dat al niet fantastisch was bij de start met een dikke deuk erin.

Nee ik maak me geen illusies, ik heb genoeg gegeven, die opleiding was trouwens gedurende een dik jaar elke dag van 8u30 tot 17u in Brussel zijn (vanuit A'pen met de trein, vertrek 's morgens om 6u40!!)

Dus nee ik schaam me niet meer van zogezegd te 'parasiteren' .. moet ik dan als kuismadam capituleren en mij laten doen door het systeem? NEE! (lolz)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 16:32   #91
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.024
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
thx ik heb idd de neiging van in m'n schulp te kruipen als ik een "nee" krijg .. kassierster zoek ik omdat ik het ondertussen opgegeven heb van alleen maar in m'n domein te zoeken, en ja ik heb idd de moed ook wat opgegeven om niet te zeggen 'bijna helemaal' .. eigenlijk verwacht ik op professioneel vlak niet echt veel meer van het leven, binnenkort ben ik 40, dan 45 en dan tegen 50 kan ik hopelijk met pensioen - ook al zal het maar het minimum zijn ...

toen ik mijn opleiding en stage bij de Vdab had afgrond (als administratief bediende, met succes geslaagd trouwens), heb ik een tijd (toch een dik anderhalf jaar) echt actief zitten solliciteren voor zowel A'pen als Brussel en ertussen: Mechelen, Kontich etc. => resultaat: 0! Maar wel veel heel veel stress erbij en je zelfzekerheid dat al niet fantastisch was bij de start met een dikke deuk erin.

Nee ik maak me geen illusies, ik heb genoeg gegeven, die opleiding was trouwens gedurende een dik jaar elke dag van 8u30 tot 17u in Brussel zijn (vanuit A'pen met de trein, vertrek 's morgens om 6u40!!)

Dus nee ik schaam me niet meer van zogezegd te 'parasiteren' .. moet ik dan als kuismadam capituleren en mij laten doen door het systeem? NEE! (lolz)
Dat denk ik niet hoor.....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 17:21   #92
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
het is wel gemakkelijk van op arme werklozen te zitten vitten, maar wij kampen wel degelijk met existentiële problemen en voelen ons er niet happy bij ...
Dat is inderdaad makkelijk en ik begrijp dat het als werkeloze zeker niet makkelijk is maar de enige die er iets aan kan doen ben jij zelf. Zielig doen en zelfmedelijden hebben brengt je geen stap verder.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2014, 20:29   #93
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Zolang het kan, wilt het zeggen dat er nog geld voor is. En dan mogen ze het van mij liever geven aan mensen die werkloos zijn dan aan het leger, corrupte politici, een nieuwe maanreis, ...

Schaamte is iets persoonlijk. Dat je het nu voelt of niet, in essentie verandert dat niks aan de situatie. Je moet gewoon persoonlijk beslissen: wil ik nog een draai aan mijn leven geven en terug nieuwe jobs of opleidingen ontdekken?

Een leven van werkloosheid lijkt me niet echt spannend. Het is als op pensioen gaan. Heel je leven lang uitkijken naar het niets doen, om dan uiteindelijk toch opnieuw te verlangen naar je nuttig kunnen maken. Vaak heb je daarom van die werklozen die hun huis drie keer per dag stofzuigen en alles piekfijn in orde hebben. Da's volgens mij ook gewoon verspilling van energie.

Het doet me denken aan een hamster die regelmatig in haar rad moet lopen om haar energie kwijt te kunnen. En dat is dan vooral spijtig voor de hamster zelf en daarom vind ik de aanvallen van de talrijke staatskasbewaarders in dit topic weinig empathisch.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 16:06   #94
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door izzy Bekijk bericht
Heb je ooit gewerkt?
jawel: in supermarkten, fast-food en administratie (stage) .. en o ja, 3 dagen in de nacht-kuisploeg van een hotel, een ware hel
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 16:08   #95
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

ik heb zelfs zo'n Activa-kaart maar niemand wilt mij, een echt afdankertje van het systeem, een zwakkere van de maatschappij waarmee gespot wordt, ik zal blij zijn als ik op pensioen-leeftijd ben, eindelijk gemoedsrust
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 16:24   #96
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
tuurlijk, en ik preciseer er even bij dat ik omwille van de crisis niets in mijn domein vind ... ik zal pas kuismadam gaan spelen als het echt niet anders kan!!
O u kijkt neer op kuiswerk?
Tja, dit bewijst dat ons systeem verkeerd in elkaar zit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 16:25   #97
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
nu dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, men moet er ook de juiste ingesteldheid voor hebben, zowel fysiek als mentaal (zie de post van Lance)
U heeft de ingesteldheid van een profiteur.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 16:27   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
wooo die maaltijdcheques dat varieert nogal, zo had ik bij mijn laatste job in een supermarkt slechts rond de 20€ in totaal aan cheques, en voor een 30uren week verdiende ik nog geen 1200€ in de maand afgerond. Als dat geen uitbuiting is.

Maar als je natuurlijk maaltijdcheques van 5,70 en 7,00€ bedoelt dan volg ik je wel ...
30 uur / week is een 4/5 job.
Omgerekend naar een fulltime is dat 1500 euro per maand, een mooi loon als je het mij vraagt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 16:28   #99
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
heu ik kom net te zeggen dat ik omwille van de crisis niets in mijn domein vind ... de masters en bachelors pikken mijn jobjes in als dat geen lef is weet ik het ook niet ...
Uw jobkes inpikken?
Heeft u er dan?
Zouden deze mensen misschien, in tegenstelling tot u, solliciteren voor een job?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 16:29   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, de banen liggen voor het oprapen.

Dat jij je te goed voelt voor bepaalde banen is een ander verhaal.
Inderdaad.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be