Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2018, 07:48   #141
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Doe ik regelmatig eens. Niets van gemerkt.
Probeer eens iets anders dan De Meire of Avenue Louise.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
KMOs liggen niet enkel in winkelstraten, wandel jij eens ergens anders.
Zeg jij nu dat we in KMO zone's onze winkels, cafe's, restaurants en alle andere éénmanszaken gaan terugvinden die uit de stadskern verdwenen zijn?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 juli 2018 om 07:56.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 07:49   #142
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 juli 2018 om 07:50.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 08:59   #143
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niet veel eigenlijk. Ik lig niet wakker van dingen die buiten mijn bereik liggen. Ik lig wel wakker van overheden die niet in staat zijn rechtszekerheid te bieden aan hun burgers. Ik lig wakker van een justitie die niet meer blijkt te werken. Dat is een wereld waar onze kinderen in moeten opgroeien en hun leven in moeten opbouwen.
Dingen die binnen jouw bereik liggen kan je beïnvloeden. Denk jij echt dat jij invloed hebt op:
- overheden
- rechtszekerheid aangeboden door de staat
- justitie
- de toekomstige wereld van onze kinderen ?

Jean-Luc Dehaene heeft meermaals gesteld dat je een probleem niet oplost door er van wakker te liggen; in tegendeel zelfs.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 09:11   #144
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dingen die binnen jouw bereik liggen kan je beïnvloeden. Denk jij echt dat jij invloed hebt op:
- overheden
- rechtszekerheid aangeboden door de staat
- justitie
- de toekomstige wereld van onze kinderen ?

Jean-Luc Dehaene heeft meermaals gesteld dat je een probleem niet oplost door er van wakker te liggen; in tegendeel zelfs.
Wat ons de laatste 8 jaar door overheidsdiensten en justitie door de strot is geduwd zou in een beschaafd land niet mogelijk mogen zijn.
Kan ik dat beïnvloeden? De kans is klein.
Kan ik mijn medeburger een stukje wakker schudden door met deze rotzooi naar buiten te treden? De kans is al groter.

Alles begint bij bewustwording. Een blog, een boek over deze zaak en wie weet wat verder. Wij zijn als Vlamingen veel te naïef en laten ons massaal op de kop schijten zonder te reageren op al wat fout loopt.
Zolang we zelf uit de problemen blijven, schouders ophalen en wegkijken...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 21:13   #145
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En constant zitten zagen dat de rijken nog meer belastingen zouden moeten betalen zoals de partijen die jij aanhangt, is dat niet te vermoeiend?

Linkse leugenaars vallen voor de zoveelste keer door de mand.
De rijken moeten hard aangepakt worden en dat waar het het meeste pijn doet, hun portefeuille.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 juli 2018 om 21:14.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 06:59   #146
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Maar daar sla je de bal al mis.
Het is niet rechtvaardig dat de vruchten van arbeid van duizenden mensen terecht komt bij enkelen. Volgens mij moet je een onderscheid maken tussen de middenklasse en de rijke elite. Spreken van een "minderheid" en een "meerderheid" is naast de kwestie.
Dat is nochtans prima wat die cijfers aantonen: een minderheid draait op voor een meerderheid. En daar is letterlijk niets rechtvaardig aan.

Biologisch gezien is er trouwens niets verkeerd aan het gegeven dat de vrucht van arbeid van velen bij enkelen terecht komen; de mens is daar voor voorgeprogrammeerd.

Citaat:
Dat België niks heeft te bieden volg ik volledig en dat wie de kans heeft het land verlaat is ook begrijpelijk. Gelukkig heeft een ingenieur of vakman nog steeds die keuze. De blijvers zullen zich nog ontelbare keren moeten aanpassen aan een fenomeen dat niet meer weg te denken is uit de Belgische politiek - dit van de gebroken beloftes.
En dat ga je enkel versterken door te gaan stellen dat net die mensen nog meer belastingen zouden moeten betalen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 07:31   #147
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat is nochtans prima wat die cijfers aantonen: een minderheid draait op voor een meerderheid. En daar is letterlijk niets rechtvaardig aan.
Mij lijkt het rechtvaardig dat iedereen de mogelijkheid heeft om voor zijn gezin te zorgen. Dat betekent dat één loon voldoende moet zijn om een bescheiden leven te leiden - ook als je via je geboorte zeer bescheiden kaarten hebt ontvangen om aan het spel deel te nemen.
Dat men dat gaat bereiken door een ingesteldheid - zolang IK maar voldoende heb - lijkt me sterk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Biologisch gezien is er trouwens niets verkeerd aan het gegeven dat de vrucht van arbeid van velen bij enkelen terecht komen; de mens is daar voor voorgeprogrammeerd.
Biologisch gezien is er ook niks verkeerd aan het opvreten van soortgenoten die lichamelijk niet opgewassen zijn tegen rechtstreekse aanvallen.
Maar we zijn mensen - geen beesten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
En dat ga je enkel versterken door te gaan stellen dat net die mensen nog meer belastingen zouden moeten betalen.
Behalve bedenkelijke politieke figuren die stemmen willen ronselen is niemand gebaat met sociale onrust. De wereld moet sowieso blijven draaien en iedereen heeft recht op een dak, warmte en eten zonder daarom zijn (of haar) toevlucht te moeten nemen tot illegale praktijken.

Hier eens kijken:

https://en.wikipedia.org/wiki/Distribution_of_wealth

en kom dan nog eens uw "rechtvaardigheid" argumenteren.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 14:31   #148
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mij lijkt het rechtvaardig dat iedereen de mogelijkheid heeft om voor zijn gezin te zorgen. Dat betekent dat één loon voldoende moet zijn om een bescheiden leven te leiden - ook als je via je geboorte zeer bescheiden kaarten hebt ontvangen om aan het spel deel te nemen.
Dat men dat gaat bereiken door een ingesteldheid - zolang IK maar voldoende heb - lijkt me sterk.
Waarmee je omheen de hete brei fietst: er is niets rechtvaardig aan alles bij een minderheid te halen, om uit te delen aan een meerderheid.

En nee, wat jij aangeeft lijkt me geen definitie van rechtvaardigheid. Hoogstens van liefdadigheid of Sinterklaas spelen op kosten van een ander.

Citaat:
Biologisch gezien is er ook niks verkeerd aan het opvreten van soortgenoten die lichamelijk niet opgewassen zijn tegen rechtstreekse aanvallen.
Maar we zijn mensen - geen beesten.
Mensen zijn dan ook dieren; het enige verschil is dat hun neocortex wat beter ontwikkeld is, en dat is dan bepalend voor het rationele, denkende, taal en alles wat becijferd is, maar onderlinge relaties worden door net dezelfde biologie en instincten aangestuurd als bij om het even welk ander dier. Jij stelde dat het niet ok was: de wetenschap spreekt je daarin tegen. Je kan je hoogstens beroepen op je eigen moraliteit.

Citaat:
Behalve bedenkelijke politieke figuren die stemmen willen ronselen is niemand gebaat met sociale onrust.
Waarom zou je dan pleiten om nog meer belastingen voor zij die vandaag alles al betalen, waardoor ze nog sneller hun bijdragen gaan wegtrekken uit het systeem en waardoor je systeem nog sneller instort. Wat denk je dan dat er gaat gebeuren met je sociale rust?

Citaat:
De wereld moet sowieso blijven draaien en iedereen heeft recht op een dak, warmte en eten zonder daarom zijn (of haar) toevlucht te moeten nemen tot illegale praktijken.
Dat is een claim, geen gegeven. Er is net zoveel te zeggen over het gegeven dat niet iedereen recht heeft op een dak, warmte en eten. Overbevolking is een probleem, en dat mag heus wel gecorrigeerd worden.

Citaat:
Hier eens kijken:

https://en.wikipedia.org/wiki/Distribution_of_wealth

en kom dan nog eens uw "rechtvaardigheid" argumenteren.
Die link ondersteunt wat ik zeg dus wat is je punt?

Tenzij je de richting wil uitgaan dat de Belg (volgens jouw link wereldwijd op nummer 3) met zijn $148.141 mediaan wealth per kop dringend eens wat moet beginnen herverdelen met FR, IT, UK, NL of, beter nog, Vietnam, Yemen, Congo & Malawi.

Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 18:17   #149
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Mensen zijn dan ook dieren; het enige verschil is dat hun neocortex wat beter ontwikkeld is, en dat is dan bepalend voor het rationele, denkende, taal en alles wat becijferd is, maar onderlinge relaties worden door net dezelfde biologie en instincten aangestuurd als bij om het even welk ander dier.
niet elk dier over dezelfde kam scheren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Jij stelde dat het niet ok was: de wetenschap spreekt je daarin tegen.
Geef eens een voorbeeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je kan je hoogstens beroepen op je eigen moraliteit.
Dat moet ge eens uitleggen. Is moraliteit volgens u louter individueel?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 09:49   #150
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
niet elk dier over dezelfde kam scheren.
Heb je daar een biologische reden voor? Of wil je stellen dat dopamine, endorphine, oxytocine en serotonine maar illusies zijn die geen zelfde impact heeft?

Citaat:
Geef eens een voorbeeldDat moet ge eens uitleggen.
Dat is domweg het effect van Oxytocine. Mensen zijn in se hiërarchische wezens die nood hebben aan leiders; dat is niet eens een filosofisch debat, dat is domme biologie. De mens is daar biologisch voor voorgeprogrammeerd. Het gevolg daarvan is net zozeer dat de mens er biologisch gezien weinig issues mee heeft dat leiders (veel) meer hebben en krijgen.

Citaat:
Is moraliteit volgens u louter individueel?
Moraliteit is inderdaad zuiver individueel. Hoofdreden nummer één waarom je nooit een debat zal winnen op basis van moraliteitsargumentaties, en al zeker niet op basis van een moreel superioriteitsgevoel.

En je geeft het voorbeeld in dit eigenste topic al. Voor jou is het immoreel om niet iedereen de mogelijkheid te geven om te leven en voor zijn/haar gezin te zorgen, voor mij is het immoreel om dat wel te doen en daarmee te blijven pleiten voor bevolkinsgroei.


Maar als grote moralist: voor wanneer jouw delen van jouw wealth met de minder bedeelden? Of is dat enkel iets dat anderen moeten doen?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 08:01   #151
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Heb je daar een biologische reden voor? Of wil je stellen dat dopamine, endorphine, oxytocine en serotonine maar illusies zijn die geen zelfde impact heeft?
Chinees gestudeerd?
Wel, ik niet. En ik weet dat iedere vader en moeder er alles aan gaat doen om hun kinderen niet te moeten zien lijden.
Er komt een moment dat die niet meer zo vriendelijk gaan vragen om uw geldbeugel leeg te maken. En daar gaat al uw chinees niks aan veranderen.

Waar denk je dat oorlogen worden geboren? Denk je dat het hier niet meer mogelijk is?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 08:05   #152
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht

Tenzij je de richting wil uitgaan dat de Belg (volgens jouw link wereldwijd op nummer 3) met zijn $148.141 mediaan wealth per kop dringend eens wat moet beginnen herverdelen met FR, IT, UK, NL of, beter nog, Vietnam, Yemen, Congo & Malawi.

Nog wat 'mediaan' cijfers aan het misbruiken?
Als Bill Gates morgen beslist om op Kreta gaan te wonen dan kan je ook argumenteren dat het 'mediaan' inkomen van die grieken wel een extra jaarlijkse belasting van 10.000€ verantwoord.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 11:15   #153
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog wat 'mediaan' cijfers aan het misbruiken?
Als Bill Gates morgen beslist om op Kreta gaan te wonen dan kan je ook argumenteren dat het 'mediaan' inkomen van die grieken wel een extra jaarlijkse belasting van 10.000€ verantwoord.
Ken je het verschil tussen het gemiddelde en de mediaan?
Als Bill Gates op Kreta gaat wonen, dan verandert er nauwelijks iets aan de mediaan.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 12:07   #154
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Chinees gestudeerd?
Wel, ik niet. En ik weet dat iedere vader en moeder er alles aan gaat doen om hun kinderen niet te moeten zien lijden.
Er komt een moment dat die niet meer zo vriendelijk gaan vragen om uw geldbeugel leeg te maken. En daar gaat al uw chinees niks aan veranderen.

Waar denk je dat oorlogen worden geboren? Denk je dat het hier niet meer mogelijk is?
Leuk dat je naar oorlogen verwijst; die zijn namelijk een rechtstreeks gevolg van het beleid dat je voorstaat

En nee, dat is geen Chinees, dat is Nederlands. Zoek de termen eens op; je zal verbaasd staan wat ze betekenen en welke impact ze hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog wat 'mediaan' cijfers aan het misbruiken?
Als Bill Gates morgen beslist om op Kreta gaan te wonen dan kan je ook argumenteren dat het 'mediaan' inkomen van die grieken wel een extra jaarlijkse belasting van 10.000€ verantwoord.
Ik weet goed genoeg waarom ik de mediaan gebruik.
Jij kent duidelijk het verschil niet tussen mediaan en gemiddelde
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 22:06   #155
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ken je het verschil tussen het gemiddelde en de mediaan?
Niet bij stilgestaan dat het wat anders zou betekenen.
Ik heb het even opgezocht en mijn voorbeeld is dus wel degelijk dik verkeerd gekozen. Bedankt voor de correctie.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 22:12   #156
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niet bij stilgestaan dat het wat anders zou betekenen.
Ik heb het even opgezocht en mijn voorbeeld is dus wel degelijk dik verkeerd gekozen. Bedankt voor de correctie.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 05:55   #157
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.631
Standaard

Misschien betalen de gewone mensen dmv hun ondergewaardeerde arbeid.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:08   #158
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Waarmee je omheen de hete brei fietst: er is niets rechtvaardig aan alles bij een minderheid te halen, om uit te delen aan een meerderheid.
Waarmee je om de hete brei heen fietst.
Alles valt of staat met wat men minderheid en meerderheid noemt.

Ik had het over de rijke mensen of rijke bedrijven.
Raar dat hier op het forum zoveel mensen zich aangesproken voelen als het over rijken gaat. Ik noem onze middenklasse geen rijke mensen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:15   #159
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Waarom zou je dan pleiten om nog meer belastingen voor zij die vandaag alles al betalen, waardoor ze nog sneller hun bijdragen gaan wegtrekken uit het systeem en waardoor je systeem nog sneller instort. Wat denk je dan dat er gaat gebeuren met je sociale rust?
Opnieuw, wie zijn 'zij' ?
Noem me één schatrijke persoon die zijn centen heeft verdiend en daar op een eerlijke manier belastingen op heeft betaald. Er is de laatste tijd genoeg rotzooi van dat volk komen bovendrijven om hier de juiste conclusies te trekken.

Noem één schatrijk bedrijf dat zich de macht mag aanmeten om economieën te en hele naties te kunnen ontwrichten.
Nog even voor alle duidelijkheid. Ik heb het niet over de laag van de bevolking die wat centen hebben gespaard en zich daarover zorgen maken.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:20   #160
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Leuk dat je naar oorlogen verwijst; die zijn namelijk een rechtstreeks gevolg van het beleid dat je voorstaat.
Och, ik denk niet dat één lid van onze rijkste families naar het wapen gaat grijpen als zijn of haar fortuin wordt gehalveerd.
Was er ooit geen wijze man die zei: Vrees enkel diegenen die niets meer te verliezen hebben ?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be