Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2019, 10:45   #181
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Is dat moeilijk om met je ogen te rollen terwijl je knipoogt?
In 3 tijden niet ik neem mijn tijd zeker al het over Francaises gaat.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 10:46   #182
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toen de Franse koningin Johanna van Navarra een bezoek bracht aan Brugge en ze de pracht en praal zag waarin de Brugse dames getooid waren ontlokte dit haar opmerking dat ze dacht dat ze toch de enige koningin was.

Dit voorval was haar steeds bijgebleven want na de Brugse Metten gaf ze aan de graaf van Artois het volgende mee.
DAT is nu eens een koninginneke naar mijn hart zie !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 12:06   #183
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Beetje raar dat de (extreem rechtse) Nationalisten nu nog altijd last hebben van de Spanjaarden want over xxxxer mag je nix meer zeggen.
Een simplist kon het niet beter verwoorden...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 12:42   #184
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wie laat er nu zijn vlag op zijn voorhoofd tatoueren ?
Dat is in mijn geval niet eens nodig : mijn gebruikelijke Franse stijl tailleurs en accessoires en mijn opmaak laten weinig twijfel bestaan omtrent mijn afkomst en persoonlijkheid. Overigens zijn er weinig dingen die verder van mij af liggen dan eender welke tatouage, op welk lichaamsdeel ook.... Beurk.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 13:52   #185
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Flauw hoor. Wist je dat er een flink aantal van die bankiers ook effectief in de gevangenis zijn gevlogen? Nogal wat anders dan die Dexia en Fortis affaires.
En was dat dan niet hun plaats???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 14:01   #186
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat is in mijn geval niet eens nodig : mijn gebruikelijke Franse stijl tailleurs en accessoires en mijn opmaak laten weinig twijfel bestaan omtrent mijn afkomst en persoonlijkheid. Overigens zijn er weinig dingen die verder van mij af liggen dan eender welke tatouage, op welk lichaamsdeel ook.... Beurk.
De Vlaamse boeren zouden zeggen: stront, stront, wie heeft u gescheten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 14:15   #187
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De Vlaamse boeren zouden zeggen: stront, stront, wie heeft u gescheten...
Ik kom eerlijk gezegd weinig of niet in contact met boeren van waar dan ook, dus ik zou niet weten wat zij al dan niet doen of zeggen. U kennelijk wel.
Hoe dan ook, wat boeren zeggen maakt voor mij niets uit, net zo min als wat ik zeg voor hen iets uitmaakt, neem ik aan. We leven nu eenmaal in totaal verschillende werelden, nietwaar.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 14:39   #188
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een andere zaak is: ik ben heel blij dat ik in België woon en ik vind België het beste land ter wereld om in te wonen en werken.
In hoeveel andere landen heb je al gewoond en gewerkt?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 14:45   #189
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Raar verhaal.

Als een West-Vlaming er aan kan verdienen, spreekt hij desnoods Swahili.
Zelfs Hollands indien nodig, maar er valt helaas niks aan hen te verdienen, aan die Hollanders. Dus dat valt vrijwel nooit voor in W-VL.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 15:23   #190
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik kom eerlijk gezegd weinig of niet in contact met boeren van waar dan ook, dus ik zou niet weten wat zij al dan niet doen of zeggen. U kennelijk wel.
Hoe dan ook, wat boeren zeggen maakt voor mij niets uit, net zo min als wat ik zeg voor hen iets uitmaakt, neem ik aan. We leven nu eenmaal in totaal verschillende werelden, nietwaar.
Ha, ha, ha, zeg liever dat u in uw bekrompen Parijse snobisten wereld leeft... en maak u geen zorgen, zulke werelden ken ik ook... Om daar nu allemaal direct het Parijse etiket op te zetten... daarvoor moet men inderdaad enorm Parijs misvormd zijn om te denken dat alleen Parijs daar een patent op heeft...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 15:39   #191
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee hoor, die groeien op met het Engels.

Op school zijn ze dan verplicht van een van de meest walgelijke talen die bestaan - het Frans, te leren.

Uiteraard wreekt dat zich, zulke verplichting, niets om van te verschieten. Zelfs leerkrachten Frans studeren af zonder fatsoenlijke kennis van het Frans... - lol -
Was geen kritiek op de jeugd. Moest het van mij afhangen dan zou Frans ook een keuzevak zijn. Dan gaan we uit gewoonte zeker al geen Frans gebruiken om iets te bestellen in bijvoorbeeld Brussel.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 15:55   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ha, ha, ha, zeg liever dat u in uw bekrompen Parijse snobisten wereld leeft... en maak u geen zorgen, zulke werelden ken ik ook... Om daar nu allemaal direct het Parijse etiket op te zetten... daarvoor moet men inderdaad enorm Parijs misvormd zijn om te denken dat alleen Parijs daar een patent op heeft...
Ze is toch maar wat aan het trollen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 15:55   #193
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bij de norbertijnen in Grimbergen komt wellicht slechts één soort brood op tafel. Bij de bakker heb je een heel assortiment. Als je daar als een soort mister Bean alleen de woorden "een brood" uitbrengt gaat men u vragen welke soort.
Bij vrijwel alle bakkers hanger er bordjes of kaartjes met de naam van het brood. We mogen toch hopen dat Juncker gewoon iets kan aflezen. Of heeft hij te lang in het hautaine Francofone Bruxelles verbleven bij de francofone Vlamingenhaters? Wie bij de hond slaapt krijgt zijn luizen zo zegt het spreekwoord.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 16:52   #194
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In zijn alles kapotmakende opdringerigheid...
Door een Waalse vriend gezegd en er valt over na te denken.
Wij spreken Frans en waar ze Frans spreken begrijpen we mekaar over de ganse wereld.
Jullie spreken Nederlands maar 2 dorpen verder begrijpen jullie mekaar niet meer ... hij heeft een punt met als ons dialecten.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 17:17   #195
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Bij vrijwel alle bakkers hanger er bordjes of kaartjes met de naam van het brood. We mogen toch hopen dat Juncker gewoon iets kan aflezen. Of heeft hij te lang in het hautaine Francofone Bruxelles verbleven bij de francofone Vlamingenhaters? Wie bij de hond slaapt krijgt zijn luizen zo zegt het spreekwoord.
Uw spreekwoord rammelt van alle kanten.



Citaat:
De mensenluizen en hondenluizen zijn verschillend van elkaar en kunnen niet overgedragen worden van hond op mens of van mens op hond. Dit komt omdat luizen gastheerspecifiek zijn. Het is dus geen zoönose. Dat wil niet zeggen dat luizen niet op mensen kunnen komen, maar omdat ze gastheerspecifiek zijn zullen ze dan doodgaan. Zorg dat de kinderen niet teveel aan de hond zitten als hij net behandeld is tegen luizen.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 17:45   #196
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Door een Waalse vriend gezegd en er valt over na te denken.
Wij spreken Frans en waar ze Frans spreken begrijpen we mekaar over de ganse wereld.
Jullie spreken Nederlands maar 2 dorpen verder begrijpen jullie mekaar niet meer ... hij heeft een punt met als ons dialecten.
Dat klopt.
De Fransen hebben een onderwijssysteem dat nogal straf inzet op het Frans van de Académie Française.
Wij hadden zo'n instelling niet, omdat de zogenaamde elite zich liever uitdrukte in het Frans. En omdat de sociale ladder beklimmen, inhield dat men zich afwendde van het Nederlands.

Onze dialecten zijn dan eigenlijk tegelijk een rijkdom en een zwakte.

Dus ben ik ook van mening dat het volledig overbodig is voor een Waal (niet voor een Brusselaar) om Nederlands te leren. Even overbodig als iemand uit Lille of Metz Nederlands te leren. Mits de consequentie dat we dan ook eindelijk juridisch de twee landen worden die we al zo lang zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 18:06   #197
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt.
De Fransen hebben een onderwijssysteem dat nogal straf inzet op het Frans van de Académie Française.
Wij hadden zo'n instelling niet, omdat de zogenaamde elite zich liever uitdrukte in het Frans. En omdat de sociale ladder beklimmen, inhield dat men zich afwendde van het Nederlands.

Onze dialecten zijn dan eigenlijk tegelijk een rijkdom en een zwakte.

Dus ben ik ook van mening dat het volledig overbodig is voor een Waal (niet voor een Brusselaar) om Nederlands te leren. Even overbodig als iemand uit Lille of Metz Nederlands te leren. Mits de consequentie dat we dan ook eindelijk juridisch de twee landen worden die we al zo lang zijn.
Hangt er van af in welke functie. Mijn ervaring is dat in functies waar er zowel Nederlands als Frans noodzakelijk is beide taalgroepen trachten de ‘andere’ taal te spreken. Ik heb het al regelmatig meegemaakt dat ik Frans wil praten en de ‘anderstalige’ Nederlands wil praten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 18:53   #198
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat is in mijn geval niet eens nodig : mijn gebruikelijke Franse stijl tailleurs en accessoires en mijn opmaak laten weinig twijfel bestaan omtrent mijn afkomst en persoonlijkheid..
Beweren/denken/dat gewoon maar uw uiterlijke verschijning U *in het algemeen* gemakkelijk als een Française laat herkennen, lijkt er mij wel serieus over. Ik zou het niet kunnen. Behalve het evidente "blekere" type uit het Noorden, of het wat donkerder type uit het Zuiden - maar dat is niet de opmaak he - zou ik totaal niet kunnen raden welke vrouw nu uit welk Europees land komt gewoon door naar haar opmaak te kijken.

Ja, er zijn zo wel dingen die "herkenbaar" zijn, zoals sokken aandoen als je sandalen draagt. Dat is iets waarmee je Fransen zwaar op stang kan jagen De Duitsers rondom mij hebben allemaal sokken aan in hun sandalen, de Fransen (maar ook de Italianen, Spanjaarden....) zouden dat voor geen geld willen doen. Ik doe het enkel als ik slaag wil krijgen van mijn vrouw

Maar dat zijn mannen-moppen. Vrouwen daarentegen, nee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2019 om 18:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 19:01   #199
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Door een Waalse vriend gezegd en er valt over na te denken.
Wij spreken Frans en waar ze Frans spreken begrijpen we mekaar over de ganse wereld.
Jullie spreken Nederlands maar 2 dorpen verder begrijpen jullie mekaar niet meer ... hij heeft een punt met als ons dialecten.
Alsof er in Frankrijk of Wallonië geen dialecten zouden bestaan ?

Nooit de film "Bienvenu chez les ch'tis" gezien zeker
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 19:05   #200
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat is in mijn geval niet eens nodig : mijn gebruikelijke Franse stijl tailleurs en accessoires en mijn opmaak laten weinig twijfel bestaan omtrent mijn afkomst en persoonlijkheid. Overigens zijn er weinig dingen die verder van mij af liggen dan eender welke tatouage, op welk lichaamsdeel ook.... Beurk.
U heeft gelijk. Als je naar Brigitte Macron haar kapsel kijkt dan weet je ook dat ze zo Frans is als een poedel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be