Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2012, 07:46   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Kom jij van een andere planeet ofzo?
Dat gekibbel tussen Belgie en Holland is er altijd al geweest hoor. Niks nieuws onder de zon.
Het is overigens niet verrassend dat de Nederlandse 'arrogantie' hier in het 'down-to-earth' Belgie op de korrel wordt genomen.
Als Nederland verliest van een ploeg waarvan ze vooraf zeiden dat ze die wel eventjes opzij zouden zetten ga je in Belgie altijd zo'n reacties krijgen.

Maar je moet ook niet overdrijven met veralgemenen. Er zijn best veel Belgen die voor de Nederlanders supporteren in toernooien waar de Belgen niet bij zijn. Maar Belgische supporters zijn nu eenmaal makkelijker te verliezen als de Nederlanders hun arrogante 'wij zijn de beste!' ten toon gaan spreiden.
Doe maar gewoon Nederlanders, als jullie Belgische steun willen.
dat is ook waar hoor, de Nederlandse arrogantie is over heel Europa gekend. Voor deze match was er niemand in Nederland die ook maar 1 seconde twijfelde over de winstkansen. Meer zelf, ze waren al meer bezig over de match tegen Duitsland dan deze match.

Over heel Europa supporterde iedereen voor de underdog, Denemarken. Uiteraard, iedereen ziet graag arrogantie afgestraft.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:24   #42
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.064
Standaard

Nederland is gewoon een matige ploeg geworden. Ik snap niet waar die favorietenrol vandaan komt. Met een achterlinie Vanderwiel - Heitinga - Vlaar - Willems ga je geen potten breken hoor. In de spits hebben ze wel wat aardig materiaal rondlopen maar zolang Robben de boel daar mag lopen verzieken moet je ook daar niet veel goeds verwachten. Neen, ik zie Nederland niet veel klaarmaken tegen Portugal en Duitsland.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:27   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nederland is gewoon een matige ploeg geworden. Ik snap niet waar die favorietenrol vandaan komt. Met een achterlinie Vanderwiel - Heitinga - Vlaar - Willems ga je geen potten breken hoor. In de spits hebben ze wel wat aardig materiaal rondlopen maar zolang Robben de boel daar mag lopen verzieken moet je ook daar niet veel goeds verwachten. Neen, ik zie Nederland niet veel klaarmaken tegen Portugal en Duitsland.
Nederland heeft de grote 4 a 5, maar de rest van de spelers is middelmatig. Het is geen team, Duitsland wel.

Ik zie ze dus never van Duitsland winnen, maar Portugal stelt weinig voor hoor. Daar zie ik ze nog wel kans tegen maken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:29   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Och voetbal. Ik ben al blij dat de Rode Duivels niet meedoen. Volgend jaar wordt het misschien interessanter met de Rode Duivelinnen in Zweden. De vrouwen doen het veel beter dan de mannen. Hoog tijd dat die eens wat meer aandacht krijgen in deze onstaat. Zij verdienen dat. En d'er zit knap volk tussen.

ps: Dat Nederland wint, gelijk speelt of verliest, laat me ijskoud. Geen leedvermaak.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 11 juni 2012 om 09:30.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:30   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Och voetbal. Ik ben al blij dat de Rode Duivels niet meedoen. Volgend jaar wordt het misschien interessanter met de Rode Duivelinnen in Zweden. De vrouwen doen het veel beter dan de mannen. Hoog tijd dat die eens wat meer aandacht krijgen in deze onstaat. Zij verdienen dat. En d'er zit knap volk tussen.

ps: Dat Nederland wint, gelijk speelt of verliest, laat me ijskoud. Geen leedvermaak.
Dat gaat nooit gebeuren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:34   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat gaat nooit gebeuren.
'k Weet het. Schandalig. In Bilbao is dat net hetzelfde. Ik supporter al jaren voor de vrouwenploeg. Die spelen bijna elk seizoen kampioen, brengen betere voetbal dan de mannenploeg en zijn aardig om naar te kijken. Eén keer op het jaar mogen ze eens in San Mames spelen. Schandalig.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:37   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
'k Weet het. Schandalig. In Bilbao is dat net hetzelfde. Ik supporter al jaren voor de vrouwenploeg. Die spelen bijna elk seizoen kampioen, brengen betere voetbal dan de mannenploeg en zijn aardig om naar te kijken. Eén keer op het jaar mogen ze eens in San Mames spelen. Schandalig.
Voetbal is nu eenmaal teveel een mannensport, dat denken vele mensen tenminste hè.

Ik ken genoeg meisjes/vrouwen die een redelijk balletje kunnen trappen, maar helaas is het nog teveel een mannensport.

Hopelijk komt er ooit verandering, en dat vrouwen net zo veel aandacht krijgen als de mannen. Maar ik DENK dat dat nog lang gaat duren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:51   #48
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Voetbal is nu eenmaal teveel een mannensport, dat denken vele mensen tenminste hè.

Ik ken genoeg meisjes/vrouwen die een redelijk balletje kunnen trappen, maar helaas is het nog teveel een mannensport.

Hopelijk komt er ooit verandering, en dat vrouwen net zo veel aandacht krijgen als de mannen. Maar ik DENK dat dat nog lang gaat duren.
Zeer zeker. Maar zeg nu zelf: als de vrouwelijke tennis- en atletiekatleten zoveel aandacht kunnen krijgen, moet dat ook kunnen voor de vrouwelijke voetballers. Dat is kwestie van media-aandacht. Willen of niet willen, dat is de vraag.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:53   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zeer zeker. Maar zeg nu zelf: als de vrouwelijke tennis- en atletiekatleten zoveel aandacht kunnen krijgen, moet dat ook kunnen voor de vrouwelijke voetballers. Dat is kwestie van media-aandacht. Willen of niet willen, dat is de vraag.
Tja, je hebt ergens gelijk. Maar ook wij moeten eerlijk tegen elkaar wezen, mannen zijn over het algemeen ook gewoon beter in voetbal.

Sommige vrouwen kunnen erg goed voetballen, maar ik zie toch niet snel een vrouwelijke voetballer opstaan die even goed is als Lionel Messi bijvoorbeeld.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:55   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Tja, je hebt ergens gelijk. Maar ook wij moeten eerlijk tegen elkaar wezen, mannen zijn over het algemeen ook gewoon beter in voetbal.

Sommige vrouwen kunnen erg goed voetballen, maar ik zie toch niet snel een vrouwelijke voetballer opstaan die even goed is als Lionel Messi bijvoorbeeld.
Dat is waar. Ik zeg ook niet dat er geen aandacht meer zou mogen zijn voor mannenvoetbal. Ik zeg wel: schenk veel meer aandacht aan vrouwenvoetbal. Evenveel of bijna evenveel zodat er een aanvaardbare verhouding is.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:56   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat is waar. Ik zeg ook niet dat er geen aandacht meer zou mogen zijn voor mannenvoetbal. Ik zeg wel: schenk veel meer aandacht aan vrouwenvoetbal. Evenveel of bijna evenveel zodat er een aanvaardbare verhouding is.
Ik ben het helemaal met je eens, wie had dat gedacht hè.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:58   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik ben het helemaal met je eens, wie had dat gedacht hè.
more gargle here! sixteen half ones of malt and chasers!
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 09:59   #53
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
more gargle here! sixteen half ones of malt and chasers!
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 10:03   #54
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de Nederlandse arrogantie is over heel Europa gekend. ...
Zullen we het op Vlaanderen houden?

In de rest van Europa is 'Nederland' vooral heel erg geen thema.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Voor deze match was er niemand in Nederland die ook maar 1 seconde twijfelde over de winstkansen. ....
De opniniepeilingen op de grote NL voetvalsites zeggen iets heel anders.

Zo gelooft slechts 26 % van de Nederlanders (1 juni 2012) dat 0031 Europees kampioen wordt.

Nog nooit zo laag in de laatste 20 jaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Over heel Europa supporterde iedereen voor de underdog, Denemarken.
Jij weet wat Europa denkt?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 12:56   #55
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Broodje aap verhaal. Die Nederlandse arrogantie is eigenlijk Vlaamse nukkigheid. Perceptie is alles. Gelukkig is de gemiddelde Europeaan niet zoals de Vlaming...

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 juni 2012 om 12:57.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 14:29   #56
Karasi
Lokaal Raadslid
 
Karasi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2012
Berichten: 373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is ook waar hoor, de Nederlandse arrogantie is over heel Europa gekend. Voor deze match was er niemand in Nederland die ook maar 1 seconde twijfelde over de winstkansen. Meer zelf, ze waren al meer bezig over de match tegen Duitsland dan deze match.

Over heel Europa supporterde iedereen voor de underdog, Denemarken. Uiteraard, iedereen ziet graag arrogantie afgestraft.
Oranje arrogantie
http://www.youtube.com/watch?v=wTVhG...&feature=g-pop
__________________
"I guess the only thing that doesn't change in life is that things change."
E.C
Karasi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 14:31   #57
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karasi Bekijk bericht
Hahhha, helden actie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 14:48   #58
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Arrogantie is 'poets'. Geen arrogantie dus.

Wijziging: Blijkt geacteerd te zijn. Boe!

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 juni 2012 om 14:54.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 15:54   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zullen we het op Vlaanderen houden?

In de rest van Europa is 'Nederland' vooral heel erg geen thema.




De opniniepeilingen op de grote NL voetvalsites zeggen iets heel anders.

Zo gelooft slechts 26 % van de Nederlanders (1 juni 2012) dat 0031 Europees kampioen wordt.

Nog nooit zo laag in de laatste 20 jaar.



Jij weet wat Europa denkt?
ja, ik lees ook buitenlandse sites en kijk niet enkel naar Nederlandstalige tv-zenders (moet je eens doen, maar pas op, er zou een wereld kunnen opengaan).

en ja, overal was de teneur: "ah, Nederland met hun zelfverklaarde wereldploeg, waar zitten ze nu??".

en PS: ik supporter voor Nederland, maar eerlijkheid is geen zonde hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 16:39   #60
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, ik lees ook buitenlandse sites en kijk niet enkel naar Nederlandstalige tv-zenders (moet je eens doen, maar pas op, er zou een wereld kunnen opengaan).

en ja, overal was de teneur: "ah, Nederland met hun zelfverklaarde wereldploeg, waar zitten ze nu??".

en PS: ik supporter voor Nederland, maar eerlijkheid is geen zonde hoor.
Bronnen, mijn beste. We zitten nl. op hetzelfde internet. Tot dan ben ik van mening dat het vooral Vlamingen zijn die een antipathie jegens Nederland gevoelen en een meer neutralere houding in Europa.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 juni 2012 om 16:40.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be