Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2012, 23:45   #1
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard Lance Armstong

Citaat:
Lance Armstrong heeft op een congres rond kanker in het Canadese Montreal gezegd dat hij nog steeds zeven Tourzeges op zijn naam heeft staan. Vorige week nam het Amerikaans antidopingagentschap USADA de overwinningen van Armstrong af.

Armstrong kwam op het congres vertellen over zijn strijd tegen teelbalkanker in 1996. "'Ik ben Lance Armstrong en ik heb kanker overleefd. En ja, ik heb zeven keer de Ronde van Frankrijk gewonnen', klonk het onder luid applaus.

'En voor diegenen die niet weten waarover ik praat, ik hou van jullie', voegde hij er aan toe. Armstrong zei ook dat hij zonder de steun van zijn dokters de Ronde van Frankrijk geen zeven keer had kunnen winnen.

Armstrong kondigde aan dat zijn stichting 'Livestrong' 500.000 dollar zal investeren om de kankerbehandelingen over de hele wereld mee te financieren. 'Ik ga me niet laten afleiden door andere zaken, er is nog veel te veel werk rond kanker', besloot hij met een verwijzing naar zijn problemen met de antidopinginstanties.
Nooit een fan van Lance Armstrong geweest , maar respecteerde tot een zeker niveau zijn narcistische gedrevenheid , maar begin meer en meer te walgen van deze man en de manier waarop hij een ziekte als kanker misbruikt om zijn eigen personencultus levendig te houden.

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 30 augustus 2012 om 23:48.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 08:06   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Hij heeft zelf altijd de publiciteit gezocht en moet nu (zoals tegenwoordig via zijn advokaat) niet doen alsof ze "hem" moeten hebben...

Ja,Hij is waarschijnlijk de meest gedreven en meest toegewijde wielrenner geweest van zijn generatie...maar dat betekende NIET dat hij dan verboden middelen mocht pakken....


De Amerikaanse wielerfederatie heeft in amper 4 jaar tijd,en blijkbaar zonder rekening te houden met patriotische overwegingen en "belangen" de losse draadjes van het dopingverhaal samengeraapt en gedaan wat de Internationale Wielerfederatie,en de Europese wielerfederaties, nog in geen 40 jaar voor mekaar gekregen hebben: een helder,gestaafd, en juridisch vrijwel "af" rapport samengesteld over de doping....

Ganse landstreken in Europa in de zomer overhoop zetten omdat een drugscircus moet passeren,dat KAN toch niet langer?

En ja,die meneer Bruyneel lijkt me bijna klaar voor een gevangenisstraf!

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2012 om 08:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 08:12   #3
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Hoeveel renner rijden er echt rond zonder iets te gebruiken?
Indurain at biefsteakjes, Armstrong zou een heel circus ineengestoken hebben, en dat zijn maar enkele namen. Wie weet wat voor middelen er nog circuleren dat ze niet weten...
Waar is den tijd dat een goeie geuze de enige doping was...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 14:20   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Lance Armstrong is sportief dood, en Bruyneel ook.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 15:45   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lance Armstrong is sportief dood, en Bruyneel ook.
Als de wielerunie niet NU (tussen de wegwedstrijdseizoenen door) snoeihard ingrijpt dan is de ganse sport volgend jaar "dood"....Welke internationale sponseor wil zijn naam op een drugcircus plaatsen?

Niemand gelooft nu nog dat het probleem "beperkt" blijft tot een paar ploegen en een paar renners.Het ziet ernaar uit dat enkele diegenen die technisch wat achterlopen,of wat dommer zijn,tegen de lamp lopen,en dat de "groten der Aarde" vrijgesteld waren.

Een paar jaar geleden trokken de Duitse TV-zenders zich uit de verslaggeving van de Tour de France terug omdat er enkele zeer prominente zaakjes bovenkwamen.Het was een eerste serieuze waarschuwing.Nu heeft Radio Shack meneer Bruyneel aan de deur gezet...misschien zullen we straks vernemen dat RS nog wat verder gaat.Tenslotte hoopt een dergelijke firma uit de zware investeringen in een wielerploeg ergens wat "return on investment" te krijgen al is het maar als POSITIEVE reclame.Je kunt niet verwachten dat electronica-boeren,postbezorgers,bankiers etc.....met eigen volk diegenen zullen moeten kontroleren die met hun reclame rondrijden,dat gaat wat te ver...

En DAAR zijn we tenslotte bij het enige wat telt in deze "sport",het grote GELD!

Tenzij de wielerunie ook daar eens optreedt ,maar ik denk dat de Paus nog eerder zal mogen trouwen .
Het zou ook al helpen om de grote wedstrijden wat minder onmenselijk zwaar te maken

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2012 om 15:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 10:07   #6
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Rabobank heeft de stap gezet, de eerste van velen vermoedelijk. Het werd tijd.

Nu nog wielrennen uit de olympische spelen van 2016 smijten en er is kans dat wielrennen terug kan opgebouwd worden als sport, in plaats van het commerciele dopingscircus dat het de laatste 20 jaar was.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 10:33   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Id
De beslissing van Rabo is na te volgen...


Team Mobile deed het ook al eerder (2006) maar dat zonk blijkbaar niet in.

Dat zal de UCI een lesje leren (oa geld aannemen van drug cheats)

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 oktober 2012 om 10:38.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 11:49   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het wielrennen is zo rot dat het onmogelijk is om dat van nul terug op te bouwen. Het zou terug met dezelfde mensen gebeuren dus zouden er ook terug dopingtoestanden bij de vleet zijn.

Volgens mij zullen ze doen zoals ze altijd doen: verontwaardigd zijn, zeggen dat het nu echt gaat veranderen, enkele mensen straffen en dan gewoon verder doen zoals ze bezig waren. Jan met de pet wil immers op zondag naar het wielrennen kijken en die geeft er geen moer om dat daar veel doping bij komt kijken, dat is inmiddels al meer dan eens bewezen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 12:25   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het wielrennen is zo rot dat het onmogelijk is om dat van nul terug op te bouwen. Het zou terug met dezelfde mensen gebeuren dus zouden er ook terug dopingtoestanden bij de vleet zijn.

Volgens mij zullen ze doen zoals ze altijd doen: verontwaardigd zijn, zeggen dat het nu echt gaat veranderen, enkele mensen straffen en dan gewoon verder doen zoals ze bezig waren. Jan met de pet wil immers op zondag naar het wielrennen kijken en die geeft er geen moer om dat daar veel doping bij komt kijken, dat is inmiddels al meer dan eens bewezen.
Jan met de pet gaat de zaken niet bepalen in het wielrennen maar wel de sponsors en het bestuur en niet te vergeten de wet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 12:56   #10
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
'En voor diegenen die niet weten waarover ik praat, ik hou van jullie', voegde hij er aan toe. Armstrong zei ook dat hij zonder de steun van zijn dokters de Ronde van Frankrijk geen zeven keer had kunnen winnen.
Sorry, hier kon ik het niet houden van het lachen.

"Confession!" zouden ze bij Monty Python zeggen, want deze zaak begint daarmee te concurreren.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 16:57   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jan met de pet gaat de zaken niet bepalen in het wielrennen maar wel de sponsors en het bestuur en niet te vergeten de wet.
Waarop denk je dat sponsors zich baseren als ze willen sponseren? Op het aantal mensen die ze kunnen bereiken he dus hoe meer belangstelling het wielrennen krijgt hoe meer het voor hen opbrengt. Het wielrennen is sinds het begin van de grote schandalen alleen maar populairder geworden. Als men de wielerfan in de straat vraagt hoe hij denkt over doping dan haalt hij zijn schouders op, "iedereen doet het toch" is het meest gehoorde antwoord.

Gelukkig laten heel veel grote sponsors Armstrong nu vallen als een baksteen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 17:27   #12
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hoeveel renner rijden er echt rond zonder iets te gebruiken?
Indurain at biefsteakjes, Armstrong zou een heel circus ineengestoken hebben, en dat zijn maar enkele namen. Wie weet wat voor middelen er nog circuleren dat ze niet weten...
Waar is den tijd dat een goeie geuze de enige doping was...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v..._van_Frankrijk

Van 1992-2012 : 15 van de 20 winnaars/reservewinnaars werden reeds officieel betrapt op doping...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 07:02   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Meneer Coucke (Omega Pharma) is zeer optimistisch als hij denkt dat de sport zichzelf wel zal zuiveren door "de slechten er uit te gooien"....Hij meet zichzelf blijkbaar erg grote schoenen aan.

Als de sponsors van het wielrennen zo langzaamaan beperkt blijven tot fabrikanten van sportspullen en "investeringsvehikels" dan blijft WINNEN zo belangrijk dat men ALLES zal doen om dat te bereiken......

IK zou toch niet graag mijn eigen farmacie-reclame op die truitjes zien,ook de lotto mag wel eens bedenken wat ze daar nog doen .....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 oktober 2012 om 07:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 07:08   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waarop denk je dat sponsors zich baseren als ze willen sponseren? Op het aantal mensen die ze kunnen bereiken he dus hoe meer belangstelling het wielrennen krijgt hoe meer het voor hen opbrengt. Het wielrennen is sinds het begin van de grote schandalen alleen maar populairder geworden. Als men de wielerfan in de straat vraagt hoe hij denkt over doping dan haalt hij zijn schouders op, "iedereen doet het toch" is het meest gehoorde antwoord.

Gelukkig laten heel veel grote sponsors Armstrong nu vallen als een baksteen.
klopt.
Bedrijven moeten echter anders denken.Vergeten we nooit dat de sponsors niet speciaal geinteresseerd zijn in wielerliefhebbers maar in "exposure" in prime time op de Media.
Moest de duivensport dergelijke mogelijkheden bieden,ze zouden de duivensport sponsoren....
Rabobank heeft echter beslist dat het woord "vertrouwen",voor hen,als bank,extreem zwaar weegt.En zij willen hun naam niet geassocieerd hebben met omstandigheden en bezigheden waar er geen vertrouwen kan zijn,ook niet in de afzienbare toekomst.

Misschien dat ook andere sponsors eens dat woordje mogen afwegen tegenover "exposure"......Een merknaam is iets waar zorgvuldig mee moet omgegaan worden..
(ikzelf denk aan Omega Pharma,waarom Marc Coucke niet ONMIDDELIJK de uitgang zoekt,is voor mij onbegrijpelijk ..... )

Laatst gewijzigd door kelt : 20 oktober 2012 om 07:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 12:13   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Merckx praat ook niet graag over wat zijn vriend Armstrong is overkomen: http://www.standaard.be/artikel/deta...21020_00341984

Misschien doet het hem te veel aan zijn eigen overwinningen denken en wil hij anderzijds niet meer geassocieerd worden met de onverkwikkelijke verhalen die over Armstrong de ronden doen. Zo zie je maar: in nood kent men zijn vrienden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 12:15   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Merckx praat ook niet graag over wat zijn vriend Armstrong is overkomen: http://www.standaard.be/artikel/deta...21020_00341984

Misschien doet het hem te veel aan zijn eigen overwinningen denken en wil hij anderzijds niet meer geassocieerd worden met de onverkwikkelijke verhalen die over Armstrong de ronden doen. Zo zie je maar: in nood kent men zijn vrienden.
Een woord van afkeuring zou gepast zijn van zo een groot kampioen...als hij niet in hetzelfde beddeke ziek was. Met zijn ontwijken verdedigt hij natuurlijk zijn vriend.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2012 om 12:16.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 12:58   #17
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Merckx en Armstrong zijn bevriend, ik kan wel begrijpen dat Merckx zijn vriend niet zal afvallen.

Los daarvan zijn het beide (grote) dopingzondaars.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 13:24   #18
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Meneer Coucke (Omega Pharma) is zeer optimistisch...
Hij zit dan ook met de ideale sponsor voor het wielrennen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 13:26   #19
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Merckx en Armstrong zijn bevriend, ik kan wel begrijpen dat Merckx zijn vriend niet zal afvallen.

Los daarvan zijn het beide (grote) dopingzondaars.
Je kan niet een echt 'grote' sporter genoemd worden als je niet openhartig kan zijn over hoe je de reglementen aan je laars lapte in je carrière om aan je overwinningen te geraken. Merckx mag van mij ook een trapje lager.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 oktober 2012 om 13:26.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 13:31   #20
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Axel Merckx wordt eveneens genoemd in het USADA-dossier. De Italiaanse dokter Ferrari raadde hem in de periode 1994-1998 testosteron aan , Axel Merckx heeft wel nooit toegegeven dat hij het verboden product ook effectief heeft gebruikt.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be