Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2021, 21:20   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Halve eeuw focus op eigendom verwerven, maakt blind voor mensen die dat niet kunnen
...
Ik laat even buiten beschouwing dat er mensen zijn die gerust zouden kunnen een woning verwerven omdat ze genoeg verdienen, maar dat niet verkiezen.

Van welke mensen nemen wij aan dat ze geen woning kunnen verwerven, onderverdeeld in 1) absoluut niet hun eigen schuld 2) wel hun eigen schuld, 3) twijfelachtig.
Voor een aantal van die mensen is absoluut sociale woningvoorziening (sociale woning of huursubsidie of ?) nodig.

Absoluut niet hun eigen schuld:
- gehandicapten en ernstig zieken
. ...

Wel hun eigen schuld:
- verslaving drank, drugs, gokken ...
- ...

Twijfelachtig (de ene keer wel, de andere keer niet):
- alleenstaande moeders van meerdere kinderen
- ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 22:12   #22
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik laat even buiten beschouwing dat er mensen zijn die gerust zouden kunnen een woning verwerven omdat ze genoeg verdienen, maar dat niet verkiezen.

Van welke mensen nemen wij aan dat ze geen woning kunnen verwerven, onderverdeeld in 1) absoluut niet hun eigen schuld 2) wel hun eigen schuld, 3) twijfelachtig.
Voor een aantal van die mensen is absoluut sociale woningvoorziening (sociale woning of huursubsidie of ?) nodig.

Absoluut niet hun eigen schuld:
- gehandicapten en ernstig zieken
. ...

Wel hun eigen schuld:
- verslaving drank, drugs, gokken ...
- ...

Twijfelachtig (de ene keer wel, de andere keer niet):
- alleenstaande moeders van meerdere kinderen
- ...
Of gewoon geen vast inkomen schoof.

En zo zijn er genoeg. Veelal laagbetaalde banen. Mensen die niet kunnen door omstandigheden.

De mening die jij hier poneert is nogal wereldvreemd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 13:16   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of gewoon geen vast inkomen schoof.

En zo zijn er genoeg. Veelal laagbetaalde banen. Mensen die niet kunnen door omstandigheden.

De mening die jij hier poneert is nogal wereldvreemd.
Beter lezen beste vriend.
Ik stel net dat voor een aantal mensen het absoluut nodig is om hen via het solidariteitsmechanisme te helpen aan een woonst.

Ge blijft het onmogelijk vinden, maar toch is het zo: de nva is een sociale gemeenschapspartij. Maar wel met een duidelijk accent op "wie verantwoordelijkheid kan opnemen, moet dat ook doen".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 00:18   #24
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
bof. Hangt altijd af van de eigen keuzes en prioriteiten.

Ik ben 36 en virtueel schuldenvrij. Ik laat uiteraard om fiscale redenen mijn lening verder lopen. Ik ben dan reeel schuldenvrij op mijn 40ste. Tegen dan kan ik rentenieren als ik dat wil, weliswaar niet als rijke stinker, maar eenvoudig leven zonder strikt genomen nog te moeten werken. Ik ga wel nog werken, ik doe te graag wat ik doe, maar ik zal heel gemakkelijk opdrachten kunnen weigeren en enkel doen wat ik 100% wil doen.

Eigen keuze eigen wet hé. Veel mensen geven op jonge leeftijd veel te veel geld uit, en werken véél te weinig. Op latere leeftijd trouwens ook.
Zoals Warren Buffet al veel gezegd heeft: compound interest is het achtste wereldwonder. Iedereen mag uiteraard in zijn leven doen met zijn geld wat ie wil, maar er zijn zeer veel domme mensen die, wanneer ze 1000 euro gespaard hebben, er 1000 uitgeven. En de laatste tijd zelfs eerder 1200. Diezelfden kijken dan zeer afgunstig naar mensen die dat niet doen, maar na een paar jaar op hun gemak zijn. En dan komt natuurlijk het geroep naar extra belastingen...
het is maar waar je voor kiest natuurlijk.

doen wat je wil als je jong bent en dan later langer werken, of enkel werken als je jong bent en dan later als je oud bent rentenieren en dromen van al de dingen die je had kunnen doen als je jong was geweest.

dat is voordeel van een vrij land, iedereen mag doen wat hij wil en op zijn sterfbed de dingen betreuren die hij niet heeft gedaan.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 12:29   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Tussen wit en zwart zit heel veel grijs, en zelfs heel mooie grijstinten zoals zilver of andere metaalkleurtjes.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 01:24   #26
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
hierbij een voorbeeld dat aangeeft dat je met een huis te bouwen meer verdient dan door te huren,
daarbij wordt je na 25 jaar eigenaar en kan je huis dienen als vierde pensioenpijler


HUREN OF BOUWEN?
DE CIJFERS
Het is zo eenvoudig niet als u voorstelt.

- Wat als je ergens maar tijdelijk blijft. Is kopen nog zo interessant als je maar een paar jaar blijft?

- Je hebt het voordeel van een potentiele meerwaarde als eigenaar maar ook wel wat risico's. De meerwaarde is niet gegarandeerd, je hebt veel meer risico op zware kosten dan als huurder en huizen zijn ook vrij illiquide zeker als je je geld snel nodig hebt is een huisverkoop vaak problematisch (denk maar aan een scheiding bvb)

- ergens denk ik ook dat de stijgende huizenprijzen niet kunnen blijven duren. De evolutie van de huizenprijzen gaat veel veel sneller dan die van de inkomens. Met zeer lage intrestvoeten is dat enigszins gecamoufleerd maar beeld je maar eens in dat we een al bij al nog erg modale interest van 3% moeten betalen op leningen en je zal de prijzen zien instorten denk ik.

(En dan maakt het niet uit dat jij een lening hebt die een vaste rentevoet heeft, het gaat erom wat degene die jouw huis wil kopen op tafel kan leggen..)



Het grootste voordeel van kopen is in mijn ogen dat het een vorm van gedwongen sparen is en je een reserve opbouwt. Dat kan je ook doen zonder te kopen maar vereist evident meer discipline.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 maart 2021 om 01:24.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 11:44   #27
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

niks is simpel in deze, de cultuur waarin men opgroeit de spreekwoordelijke baksteen in de maag

Ik heb voor een eigendom gekozen omdat ik dit de beste optie voor mij vond

Laatst gewijzigd door edwinp : 10 maart 2021 om 11:44.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 16:38   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Opbouw van bezit van onroerend goed is niet soepel genoeg geregeld in Vlaanderen.

Hoe word je niet financieel afgestraft als je je eerste appartementje dat je gekocht hebt toch niet verkoopt, als je je eerste kleine huisje aankoopt, maar de afbetaling van dat huisje gedeeltelijk verricht met de huuropbrengsten van dat appartementje?

Of voor een paar jaar verhuist voor je werk enz. bla bla ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 17:30   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Opbouw van bezit van onroerend goed is niet soepel genoeg geregeld in Vlaanderen.

Hoe word je niet financieel afgestraft als je je eerste appartementje dat je gekocht hebt toch niet verkoopt, als je je eerste kleine huisje aankoopt, maar de afbetaling van dat huisje gedeeltelijk verricht met de huuropbrengsten van dat appartementje?

Of voor een paar jaar verhuist voor je werk enz. bla bla ...
Bezit van onroerend goed is decennia lang enorm hard gesteund door de overheid (woonbonus en dergelijke).

En uw voorbeeld van het niet verkopen van het eerste appartement/huis maar het liever doorverhuren: het is door zo'n gedrag dat andere mensen gedwongen worden om te huren hé. Omdat die mensen hun tweede OG verhuren in plaats van door te verkopen, verkleint het aanbod van woningen die kunnen worden gekocht. Hoe meer mensen een tweede eigendom hebben, hoe moeilijker andere mensen aan hun eerste eigendom geraken (zeker in een dichtbevolkt gebied als Vlaanderen).

De overheid moet volgens u dus aan de ene kant mensen steunen bij de aankoop van de woning maar aan de andere kant mensen die hun oorspronkelijke woning willen verhuren in plaats van te verkopen ook nog eens steunen?

U beseft toch dat die twee vormen van steun elkaar opheffen?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 maart 2021 om 17:31.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 18:30   #30
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het is zo eenvoudig niet als u voorstelt.

- Wat als je ergens maar tijdelijk blijft. Is kopen nog zo interessant als je maar een paar jaar blijft?

- Je hebt het voordeel van een potentiele meerwaarde als eigenaar maar ook wel wat risico's. De meerwaarde is niet gegarandeerd, je hebt veel meer risico op zware kosten dan als huurder en huizen zijn ook vrij illiquide zeker als je je geld snel nodig hebt is een huisverkoop vaak problematisch (denk maar aan een scheiding bvb)

- ergens denk ik ook dat de stijgende huizenprijzen niet kunnen blijven duren. De evolutie van de huizenprijzen gaat veel veel sneller dan die van de inkomens. Met zeer lage intrestvoeten is dat enigszins gecamoufleerd maar beeld je maar eens in dat we een al bij al nog erg modale interest van 3% moeten betalen op leningen en je zal de prijzen zien instorten denk ik.

(En dan maakt het niet uit dat jij een lening hebt die een vaste rentevoet heeft, het gaat erom wat degene die jouw huis wil kopen op tafel kan leggen..)

Het grootste voordeel van kopen is in mijn ogen dat het een vorm van gedwongen sparen is en je een reserve opbouwt. Dat kan je ook doen zonder te kopen maar vereist evident meer discipline.
Ik heb lang hetzelfde gedacht, dat het toch ooit eens moest zakken.
Maar als je kijkt naar het buitenland dan besef je dat het nog veel hoger kan.

Dwaze bouwvoorwaarden en kunstmatige gecreëerde schaarste zijn de grootste problemen, en beiden worden gewoon door de overheid gecreëerd.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 19:46   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik heb lang hetzelfde gedacht, dat het toch ooit eens moest zakken.
Maar als je kijkt naar het buitenland dan besef je dat het nog veel hoger kan.

Dwaze bouwvoorwaarden en kunstmatige gecreëerde schaarste zijn de grootste problemen, en beiden worden gewoon door de overheid gecreëerd.
Vlaanderen is een grote stad aan het worden met bijna overal grote stad prijzen.

Moeten we nog meer blijven volbouwen ? Dat houdt op een gegeven moment ook op hé.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 21:08   #32
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
HUREN OF BOUWEN?
Na een zekere leeftijd is bouwen toch een beetje onzinnig - niet?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 21:12   #33
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Maar als je kijkt naar het buitenland dan besef je dat het nog veel hoger kan.
Of veel goedkoper. Trek een cirkel van 150 km rond Parijs en kijk naar de vraagprijs van de woningen die daar te koop staan.
De vrijheid, het actieve hobby gebeuren en het goedkoper leven krijg je er nog als extra bovenop.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 maart 2021 om 21:12.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 21:22   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Na een zekere leeftijd is bouwen toch een beetje onzinnig - niet?
Mijn ouders hebben het op latere leeftijd gedaan, en het is de beste beslissing ooit. Ze zitten nu in een recente woning met alle comfort van hun pensioen te genieten.

Hun leeftijdsgenoten zijn volop aan het renoveren of verkassen naar appartementen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 21:23   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Of veel goedkoper. Trek een cirkel van 150 km rond Parijs en kijk naar de vraagprijs van de woningen die daar te koop staan.
De vrijheid, het actieve hobby gebeuren en het goedkoper leven krijg je er nog als extra bovenop.
Er is een goede correlatie tussen werk kunnen vinden dat deftig betaalt & huizenprijzen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 21:38   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bezit van onroerend goed is decennia lang enorm hard gesteund door de overheid (woonbonus en dergelijke).

En uw voorbeeld van het niet verkopen van het eerste appartement/huis maar het liever doorverhuren: het is door zo'n gedrag dat andere mensen gedwongen worden om te huren hé. Omdat die mensen hun tweede OG verhuren in plaats van door te verkopen, verkleint het aanbod van woningen die kunnen worden gekocht. Hoe meer mensen een tweede eigendom hebben, hoe moeilijker andere mensen aan hun eerste eigendom geraken (zeker in een dichtbevolkt gebied als Vlaanderen).

De overheid moet volgens u dus aan de ene kant mensen steunen bij de aankoop van de woning maar aan de andere kant mensen die hun oorspronkelijke woning willen verhuren in plaats van te verkopen ook nog eens steunen?

U beseft toch dat die twee vormen van steun elkaar opheffen?
Hold your horses.

De overheid moet zeker niet (teveel) steunen om een tweede onroerende eigendom te verwerven, maar zeker ook niet bestraffen met belastingen.

Bovendien moet niet iedereen zo te werk gaan om zijn appeltje voor de dorst klaar te krijgen.
Mensen die beroepshalve of hobby-halve vaak verhuizen, kunnen perfect hun vermogen opbouwen via de beurs, al dan niet via beleggingsfondsen.
Toch heb ik een boontje voor wie belegt in onroerend goed. Die gasten kunnen niet op 1 2 3 gaan lopen met hun centen naar het buitenland; die gasten betalen (nu nog teveel, maar soit) hun katastrofaal inkomen op die eigendommen, de fiscus kan controleren vanwaar hun financiën rechtmatig komen .... dat zijn eigenlijk voorbeeldige belastingsbetalende burgers.

(en nu geen tweede maal mij dingen in de schoenen schuiven: ik heb al eer gesteld dat er in een gemeenschap - en de nva is een gemeenschapspartij - nood is aan sociale hulp voor een aantal woningzoekenden.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 22:12   #37
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vlaanderen is een grote stad aan het worden met bijna overal grote stad prijzen.

Moeten we nog meer blijven volbouwen ? Dat houdt op een gegeven moment ook op hé.
Zolang er niet ingevulde vraag is naar woningen zal er moeten bijgebouwd worden. En zolang de bevolking groeit zal de vraag blijven stijgen.

Als er overschot was dan zouden de prijzen zakken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Of veel goedkoper. Trek een cirkel van 150 km rond Parijs en kijk naar de vraagprijs van de woningen die daar te koop staan.
De vrijheid, het actieve hobby gebeuren en het goedkoper leven krijg je er nog als extra bovenop.
Een cirkel van 150 km rond parijs is het dubbel van de oppervlakte van belgie. Daarin zal je altijd wel goedkopere woningen vinden. In de Ardennen zijn er ook goedkopere plaatsen te vinden.

Het komt altijd terug neer op vraag en aanbod.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 22:41   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Zolang er niet ingevulde vraag is naar woningen zal er moeten bijgebouwd worden. En zolang de bevolking groeit zal de vraag blijven stijgen.

Als er overschot was dan zouden de prijzen zakken.
Dat is net het punt hé. Er is geen oneindig aanbod. We zijn reeds aan de limiet wat mogelijk is. We kunnen niet nog meer natuur en landbouw inwisselen voor woongebied. Er zijn nu al een massa problemen met verkeer, lintbebouwing, dure nutsvoorzieningen, waterinfiltratie.....



Citaat:
Een cirkel van 150 km rond parijs is het dubbel van de oppervlakte van belgie. Daarin zal je altijd wel goedkopere woningen vinden. In de Ardennen zijn er ook goedkopere plaatsen te vinden.

Het komt altijd terug neer op vraag en aanbod.
Ja en het is tijd om inderdaad weg te trekken uit deze streek als je goedkoop wilt wonen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 23:29   #39
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is een goede correlatie tussen werk kunnen vinden dat deftig betaalt & huizenprijzen....
Niet echt van belang na einde actieve loopbaan. Verder zijn er duizenden jobs die je waar dan ook kan uitvoeren. Mijn inziens eens goed dat de pandemie dat eens goed onder onze neus wrijft.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2021, 23:32   #40
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die gasten kunnen niet op 1 2 3 gaan lopen met hun centen naar het buitenland....
Is daar dan wat mis mee? Bij mijn weten mag iedereen beslissen waar hij of zij, zijn of haar pensioen uitgeeft.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be