Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2021, 15:51   #121
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is hier meer censuur dan je denkt. En tegelijkertijd heerst er de illusie dat je vrij bent. De vergelijking met anderen maken gebeurt ook steeds vanuit Europese gedefinieerde criteria. Men zou beter eens kijken naar zaken zoals een geluksindex. Het gevoel van veiligheid, zekerheid over de toekomst. Vrije tijd. Dingen waar mensen echt om geven, in plaats van steeds maar variaties op het westerse morele superioriteit thema te bedenken.

Als ik na een reis buiten Europa land in Zaventem merk ik steeds een aantal opvallende verschillen met minder 'ontwikkelde' landen. Ten eerste de bedompte gezichten. Ten tweede de haast. Ten derde de tinten van grijs klederdracht.

Onze supieriere waarden zijn een illusie. Hoe sneller we dus illusie laten vallen hoe meer echte dialoog mogelijk wordt.

Mbt Australië. Ik ben niet helemaal zeker hoe het nu daar zit ivm Chinese media. Ik zou me kunnen vergissen met bovenstaande SBS commentaar. Maar er is wel een duidelijke tendens tot toenemende censuur tegen media niet gecontroleerd door westerse entiteiten in het Westen. Ik betwijfel ook niet dat China censureert. Het verwondert me soms wel dat iets zoals SCMP mag opereren in China.

Op mijn standaard kabel abonnement krijg ik tientallen angelsaxische kanalen, waaronder BBC en CNN. Maar toegang tot RT of chinese Engelstalige nieuwszenders heb ik niet. Jammer.
Ik ben bij telenet en kan RT ontvangen.
Ik bekijk die regelmatig.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 15:55   #122
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat men in het Westen dikwijls niet erbij verteld is dat voordat Japan Pearl Harbor aanviel de VS de scheepsroutes naar Japan geblokkeerd hadden. Iets wat als een oorlogsdaad gezien wordt ook moest het vandaag de dag gebeuren. De aanval op de oorlogsbodems van de VS door Japan was een antwoord op het gebruik van die schepen tegen Japan.

Moest Japan die oorlog gewonnen hebben zou de main stream media kudde schandaal spreken over de pogingen tot uithongering van de VS of iets dergelijks en Pearl Harbor als de poging Japan te bevrijden van die wurggreep. Net zoals wij nu gebrainwashed zijn te denken dat atoomwapens droppen op bevolkingscentra goed te praten is door te zeggen dat het mensenlevens heeft gered in plaats van het in de eerste plaats te zien als een oorlogsmisdaad.
Waar kan ik hierover dokumentatie vinden ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 16:17   #123
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waar kan ik hierover dokumentatie vinden ?
Dat wordt zelfs op Wikipedia vermeld, alhoewel slechts terloops. De mythe dat Pearl Harbor een totaal ongeprovoceerde aanval was doorbreken is niet erg populair in het VS imperium kan je begrijpen.

Trouwens indien de VS denken de voor China essentiële scheepsroutes door de zuid Chinese zee te kunnen afsluiten zouden de wel eens tegen een tweede Pearl Harbor kunnen aankijken.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 16:19.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 16:40   #124
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat wordt zelfs op Wikipedia vermeld, alhoewel slechts terloops. De mythe dat Pearl Harbor een totaal ongeprovoceerde aanval was doorbreken is niet erg populair in het VS imperium kan je begrijpen.

Trouwens indien de VS denken de voor China essentiële scheepsroutes door de zuid Chinese zee te kunnen afsluiten zouden de wel eens tegen een tweede Pearl Harbor kunnen aankijken.
Maar dat door jou verfoeide VS imperium stond China wel bij tegen de Japanse agressie. Dan breekt mijn klomp wel als ik zie hoezeer je dit bekritiseert.

Imperia zijn geen mooie dingen he. Maar jij schijnt blijkbaar te redeneren in termen van goed en kwaad. Een utopist dus. Sta me toe dat ik dit een vorm van verdwazing vind. Ik ben niet blind voor Amerikaans imperialisme. Ik vind het wel gratuit om steeds op die nagel te blijven slaan om het nu eenmaal salonfahig is.

Als er nu iets is waar ik op neerkijk dan is het wel salonfahigkeit.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 17:36   #125
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar dat door jou verfoeide VS imperium stond China wel bij tegen de Japanse agressie. Dan breekt mijn klomp wel als ik zie hoezeer je dit bekritiseert.

Imperia zijn geen mooie dingen he. Maar jij schijnt blijkbaar te redeneren in termen van goed en kwaad. Een utopist dus. Sta me toe dat ik dit een vorm van verdwazing vind. Ik ben niet blind voor Amerikaans imperialisme. Ik vind het wel gratuit om steeds op die nagel te blijven slaan om het nu eenmaal salonfahig is.

Als er nu iets is waar ik op neerkijk dan is het wel salonfahigkeit.
Tegenwoordig is het meerlopen met het stimuleren van China haat salonfähig te noemen. Met kritiek op de VS en een paar anderen zwem je tegen de stroom in.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 17:41.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 17:47   #126
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Tegenwoordig is het meerlopen met het stimuleren van China haat salonfähig te noemen. Met kritiek op de VS en een paar anderen zwem je tegen de stroom in.
Sorry, maar kritiek op de VS is zoals schijten op het christendom of de bange blanke man. Als u dat echt gelooft dan bent u nogal vrij geisoleerd in een bubbel moet ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 maart 2021 om 17:47.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 17:56   #127
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Sorry, maar kritiek op de VS is zoals schijten op het christendom of de bange blanke man. Als u dat echt gelooft dan bent u nogal vrij geisoleerd in een bubbel moet ik zeggen.
Ziet hoe de westerlingen Chinezen ten hulp schoten toen ze het er voor het zeggen hadden.

https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1643659640


Ik vrees dat er velen in de VS en Europa in een zelf gecreeerde propaganda bubbel hangen van het benevolente moreel superieure VS imperium. My Lai noch Abu Graib noch de dagelijkse bombardenenten door VS en handlangers zal ze wakker schudden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg XingjiangYemen.jpg‎ (50,7 KB, 26x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 18:12.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 18:10   #128
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

In feite past de draad perfect in een aan de gang zijnde propaganda oorlog tegen China. "Chinees imperialisme" is namelijk een van de terugkerende code woorden hierbij. Wie is er hier dan eigenlijk salonfähig?

A Case Study In Racist Anti-Chinese Sentiment Fuelled By American Bots and Western Propaganda

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 18:15.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 18:23   #129
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Wie de vreedzame panda de nek wil breken zal de kwade draak wakker schudden.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 18:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 19:36   #130
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In feite past de draad perfect in een aan de gang zijnde propaganda oorlog tegen China. "Chinees imperialisme" is namelijk een van de terugkerende code woorden hierbij. Wie is er hier dan eigenlijk salonfähig?

A Case Study In Racist Anti-Chinese Sentiment Fuelled By American Bots and Western Propaganda
Met dat verschil dan wel dat kritiek op de VS mij bitter weinig doet. Kritiek op China lijkt u echter te raken en uw haast emotionele reacties doen mij vermoeden dat u dit ziet als een zaak vh goede vs het kwade.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 maart 2021 om 19:37.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 19:38   #131
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wie de vreedzame panda de nek wil breken zal de kwade draak wakker schudden.
Is dit de Chinese variant van "Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft"?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 20:33   #132
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Ze zeggen altijd dat de ccp een leger van mensen in dienst heeft om op sites en sociale media propaganda te verspreiden.

Ik wist alleen niet dat er ook Nederlandstaligen tussen zaten.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 22:22   #133
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Met dat verschil dan wel dat kritiek op de VS mij bitter weinig doet. Kritiek op China lijkt u echter te raken en uw haast emotionele reacties doen mij vermoeden dat u dit ziet als een zaak vh goede vs het kwade.
Ik zou eerder denken dat degene die het niet kan laten op de man te spelen probleem heeft met kritiek.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 maart 2021 om 22:31.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 22:24   #134
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zou eerder denken dat degene die het niet kan laten op de man te spelen probleem heeft het kritiek.
Geen problemen met kritiek op VS. Ik voel me ook niet geroepen om telkens ik daar kritiek op zie er te moeten op reageren.

Maar dit draadje gaat nu specifiek over China.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 22:30   #135
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ze zeggen altijd dat de ccp een leger van mensen in dienst heeft om op sites en sociale media propaganda te verspreiden.

Ik wist alleen niet dat er ook Nederlandstaligen tussen zaten.
Als er hier een iemand betaald wordt op dit forum dan is het de Stasi ridder. Die stoeft er bijna mee. Niet verwonderlijk zijn dat ook dikwijls mensen die denken dat anderen ook betaald worden. Dat 'spionnenwereldje' waarbij je je anders voordoet dan je bent degradeert je als persoon, tast je 'ziel' aan. Dat is nu iets waar ik geen respect voor kan opbrengen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 01:27   #136
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Australië is heel open wat dat betreft. Er zijn ook radiostations die 24/24 in het Mandarijn uitzenden. Ook in andere talen trouwens, zoals Vietnamees, Arabisch, Italiaans, Spaans, Japans, Indisch, ...
EN Skynet.au gelukkig in 't Engels. 'Ietwat' gekleurd, daar niet van
Ook hier kennen we die diversiteit in het aanbod. 't Blijft plezant voor de liefhebbers.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 01:34   #137
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waar kan ik hierover dokumentatie vinden ?
Meende je dat nu?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 11:17   #138
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Meende je dat nu?
Heb je het antwoord van bach gelezen ?
# 123
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 11:20   #139
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Heb je het antwoord van bach gelezen ?
# 123
Weet jij eigenlijk wel waar China ligt?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 12:42   #140
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat men in het Westen dikwijls niet erbij verteld is dat voordat Japan Pearl Harbor aanviel de VS de scheepsroutes naar Japan geblokkeerd hadden. Iets wat als een oorlogsdaad gezien wordt ook moest het vandaag de dag gebeuren. De aanval op de oorlogsbodems van de VS door Japan was een antwoord op het gebruik van die schepen tegen Japan.

Moest Japan die oorlog gewonnen hebben zou de main stream media kudde schandaal spreken over de pogingen tot uithongering van de VS of iets dergelijks en Pearl Harbor als de poging Japan te bevrijden van die wurggreep. Net zoals wij nu gebrainwashed zijn te denken dat atoomwapens droppen op bevolkingscentra goed te praten is door te zeggen dat het mensenlevens heeft gered in plaats van het in de eerste plaats te zien als een oorlogsmisdaad.
De gruwelijkheden die de Japanse legers uitvoerden tegen onschuldige burgers in Aziatische landen die ze binnenvielen zijn onnoembaar. Zonder die atoombommen was het aantal slachtoffers nog veel hoger geweest. Op zich was het droppen van die bommen gerechtvaardigd om de oorlog te doen stoppen, wat ook gebeurd is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be