Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2021, 16:39   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
EU blokkeert AstraZeneca leveringen aan Australië. Goed of slecht?

Goed voor ons op korte termijn.
Slecht voor iedereen op lange termijn.
Op lange termijn gaan er genoeg vaccins zijn. Het komt er nu op aan om niet met ons voeten te laten spelen.
Hoe ze het in de USA doen (bedrijven verplichten om vaccins van concurrenten te maken, grondstoffen opvorderen,...) vind ik nogal Stalinistisch, maar een beetje drukzetten mag in deze toch.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 16:45   #22
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Straks vallen de Australiërs hier binnen, met de hulp van de rest van de commonwealth. De EU zal dan wel anders piepen.
Maar nee, onze EU border security zal daar wel een stokske voor steken.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 16:47   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Op lange termijn gaan er genoeg vaccins zijn.
Vaccins hebben een vrij korte bruikbaarheidsperiode.
Het is helemaal niet gezegd dat er "genoeg vaccins gaan zijn op lange termijn" tenzij je praat over 5 of 10 jaar of zo.

Veel kans dat de huidige vaccins grotendeels nutteloos zijn geworden in het najaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 16:50   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vaccins hebben een vrij korte bruikbaarheidsperiode.
Het is helemaal niet gezegd dat er "genoeg vaccins gaan zijn op lange termijn" tenzij je praat over 5 of 10 jaar of zo.

Veel kans dat de huidige vaccins grotendeels nutteloos zijn geworden in het najaar.
Het zal zijn zoals met het griepvaccin. Daar worden er elk jaar in België 3 miljoen van gebruikt. Als men weet hoeveel er nodig zijn dan maakt men die wel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 16:57   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zal zijn zoals met het griepvaccin. Daar worden er elk jaar in België 3 miljoen van gebruikt. Als men weet hoeveel er nodig zijn dan maakt men die wel.
Ah maar met dubbele dosis vaccins zou je wel 7 keer meer nodig hebben he. En hoe lang duurt de griep vaccinatie periode ook weer ? Doe die ook eens maal 7...

En ondertussen mag je de trein niet op of niet naar een restaurant he. Want je pasje is niet up to date.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 maart 2021 om 16:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 17:47   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Op lange termijn gaan er genoeg vaccins zijn. Het komt er nu op aan om niet met ons voeten te laten spelen.
Hoe ze het in de USA doen (bedrijven verplichten om vaccins van concurrenten te maken, grondstoffen opvorderen,...) vind ik nogal Stalinistisch, maar een beetje drukzetten mag in deze toch.
Ik bedoelde met "slecht op de lange termijn" breder dan alleen maar de vaccins.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 18:21   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Ik lees net dat "Belgie" al zowat 26 miljoen vaccins besteld heeft hier,daar en ginder.Dat is dus meer dan 2 keer de komplete bevolking.

Als andere naties ook zo IDIOOT bezig geweest zijn(en het ziet ernaar uit),dan kan ik helemaal begrijpen dat de fabrikanten de pedalen kwijt zijn....wel wetende dat binnen een paar maanden er procedures gestart zullen worden,desnoods met "wettelijke dwang" ,om van die contracten af te raken.....


idiots......een ingewikkeld logistiek systeem is defect vanaf het begin.......zo krijg je natuurlijk situaties van "vechtpartijen" en "schaarste" aan de grenzen...binnen twee maanden gevolgd door dumpingpraktijken....Het lijkt sprekend op de "mondmaskeroorlogen" van een jaar geleden (hoewel de stroom daar zelfs "simpeler",van China naar alhier,was)

Laatst gewijzigd door kelt : 5 maart 2021 om 18:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 21:59   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik lees net dat "Belgie" al zowat 26 miljoen vaccins besteld heeft hier,daar en ginder.Dat is dus meer dan 2 keer de komplete bevolking.

Als andere naties ook zo IDIOOT bezig geweest zijn(en het ziet ernaar uit),dan kan ik helemaal begrijpen dat de fabrikanten de pedalen kwijt zijn....wel wetende dat binnen een paar maanden er procedures gestart zullen worden,desnoods met "wettelijke dwang" ,om van die contracten af te raken.....


idiots......een ingewikkeld logistiek systeem is defect vanaf het begin.......zo krijg je natuurlijk situaties van "vechtpartijen" en "schaarste" aan de grenzen...binnen twee maanden gevolgd door dumpingpraktijken....Het lijkt sprekend op de "mondmaskeroorlogen" van een jaar geleden (hoewel de stroom daar zelfs "simpeler",van China naar alhier,was)
Niet alleen de luizige ikzelf, maar voor de rest echt wel iedereen, vindt het een goede zaak dat men niet gegokt heeft op één fabrikant, maar wel degelijk op meerdere.
Zodat bij mislukken van één, er toch nog voldoende eten en drinken was bij de andere.
Valt het mee, dan vermoed ik dat de overschot graag gratis aangeboden zullen worden aan ontwikkelingslanden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 06:13   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet alleen de luizige ikzelf, maar voor de rest echt wel iedereen, vindt het een goede zaak dat men niet gegokt heeft op één fabrikant, maar wel degelijk op meerdere.
Zodat bij mislukken van één, er toch nog voldoende eten en drinken was bij de andere.
Valt het mee, dan vermoed ik dat de overschot graag gratis aangeboden zullen worden aan ontwikkelingslanden.
Het is eigenlijk totaal andersom. Er werd veel te weinig en veel te laat besteld, omdat wij hier eerst "goedkeuringen" wilden. Dat was gewoon idioot. Fabrikanten zijn niet idioot: zij gaan geen enorme investeringen doen als de bestelling niet zeker is. Gezien de monsterachtige schade die het gemaatregel aan de maatschappij toebrengt, is elke "uitgave" voor iets dat daar vroeger een einde kan aan stellen om wat rapper kunnen beginnen de scherven te vegen en de wonden te likken, minuskuul in vergelijking met de kostprijs.

Met andere woorden, wij zijn totale idioten geweest van niet van in het begin, zonder enige voorwaarde van werken, maar wel met voorwaarden van levering, zoveel mogelijk vaccins hard op te kopen. En dan spreek ik over mei-juni vorig jaar. Wij hadden toen best voor 100 miljard (op EU niveau) vaccins kunnen kopen, waarvan het zelfs niet erg was dat we 90% door de WC konden spoelen, want 100 miljard, dat was een KOOPJE in vergelijking met de ongeziene ramp van het gemaatregel, en men had dat toen al nodig om politiek zijn gezicht te redden na het fiasco van de eerste lockdown.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 06:19   #30
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik lees net dat "Belgie" al zowat 26 miljoen vaccins besteld heeft hier,daar en ginder.Dat is dus meer dan 2 keer de komplete bevolking.

Als andere naties ook zo IDIOOT bezig geweest zijn(en het ziet ernaar uit),dan kan ik helemaal begrijpen dat de fabrikanten de pedalen kwijt zijn....wel wetende dat binnen een paar maanden er procedures gestart zullen worden,desnoods met "wettelijke dwang" ,om van die contracten af te raken.....


idiots......een ingewikkeld logistiek systeem is defect vanaf het begin.......zo krijg je natuurlijk situaties van "vechtpartijen" en "schaarste" aan de grenzen...binnen twee maanden gevolgd door dumpingpraktijken....Het lijkt sprekend op de "mondmaskeroorlogen" van een jaar geleden (hoewel de stroom daar zelfs "simpeler",van China naar alhier,was)
En uiteindelijk schetst deze situatie perfect de hypocrisie van alle verdragen en diplomatieke overeenkomsten tussen landen onderling. Als het er uiteindelijk toe doet, dan is het at the end elk voor zich. Ook binnen EU.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 09:10   #31
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet alleen de luizige ikzelf, maar voor de rest echt wel iedereen, vindt het een goede zaak dat men niet gegokt heeft op één fabrikant, maar wel degelijk op meerdere.
Zodat bij mislukken van één, er toch nog voldoende eten en drinken was bij de andere.
Valt het mee, dan vermoed ik dat de overschot graag gratis aangeboden zullen worden aan ontwikkelingslanden.
Ontwikkelingslanden hebben dat in feite niet nodig, wgs lagere gemiddelde leeftijd en ten tweede ook mss niet meer nuttig voor de dan vigerende variant.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 6 maart 2021 om 09:10.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 09:48   #32
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is eigenlijk totaal andersom. Er werd veel te weinig en veel te laat besteld, omdat wij hier eerst "goedkeuringen" wilden. Dat was gewoon idioot. Fabrikanten zijn niet idioot: zij gaan geen enorme investeringen doen als de bestelling niet zeker is. Gezien de monsterachtige schade die het gemaatregel aan de maatschappij toebrengt, is elke "uitgave" voor iets dat daar vroeger een einde kan aan stellen om wat rapper kunnen beginnen de scherven te vegen en de wonden te likken, minuskuul in vergelijking met de kostprijs.

Met andere woorden, wij zijn totale idioten geweest van niet van in het begin, zonder enige voorwaarde van werken, maar wel met voorwaarden van levering, zoveel mogelijk vaccins hard op te kopen. En dan spreek ik over mei-juni vorig jaar. Wij hadden toen best voor 100 miljard (op EU niveau) vaccins kunnen kopen, waarvan het zelfs niet erg was dat we 90% door de WC konden spoelen, want 100 miljard, dat was een KOOPJE in vergelijking met de ongeziene ramp van het gemaatregel, en men had dat toen al nodig om politiek zijn gezicht te redden na het fiasco van de eerste lockdown.
Wat als ze dan water geleverd hadden?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 10:16   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Valt het mee, dan vermoed ik dat de overschot graag gratis aangeboden zullen worden aan ontwikkelingslanden.
Dat gaan wij nu ook doen met onze voorraad vaccins tegen de Mexicaanse griep he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 10:17   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wat als ze dan water geleverd hadden?
Nee, er is een product beschrijving he. Dat moet conform zijn. Het gaat hem over een resultaat dat niet gehaald zou worden. Maar de beschrijving van het product moet wel overeenkomen met het bestelde.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 12:55   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is eigenlijk totaal andersom. Er werd veel te weinig en veel te laat besteld, omdat wij hier eerst "goedkeuringen" wilden. Dat was gewoon idioot. Fabrikanten zijn niet idioot: zij gaan geen enorme investeringen doen als de bestelling niet zeker is. Gezien de monsterachtige schade die het gemaatregel aan de maatschappij toebrengt, is elke "uitgave" voor iets dat daar vroeger een einde kan aan stellen om wat rapper kunnen beginnen de scherven te vegen en de wonden te likken, minuskuul in vergelijking met de kostprijs.

Met andere woorden, wij zijn totale idioten geweest van niet van in het begin, zonder enige voorwaarde van werken, maar wel met voorwaarden van levering, zoveel mogelijk vaccins hard op te kopen. En dan spreek ik over mei-juni vorig jaar. Wij hadden toen best voor 100 miljard (op EU niveau) vaccins kunnen kopen, waarvan het zelfs niet erg was dat we 90% door de WC konden spoelen, want 100 miljard, dat was een KOOPJE in vergelijking met de ongeziene ramp van het gemaatregel, en men had dat toen al nodig om politiek zijn gezicht te redden na het fiasco van de eerste lockdown.
Van die ene bewering, daar geloof ik geen kloten van.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 16:04   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van die ene bewering, daar geloof ik geen kloten van.
Ik denk niet dat wij een bestelling hard geplaatst hebben, zonder daaraan te koppelen dat het enkel indien de agentschappen het vaccin goedkeuren, de bestelling gehonoreerd zal worden.

Ik denk wel dat wij bestellingen geplaatst hebben voor die toelatingen gegeven werden, maar ik denk dat die voorwaarde van toelating voorkwam in alle bestellingen.

Met andere woorden, ik denk dat wij geen enkele bestelling betalen van een vaccin dat uiteindelijk niet is goedgekeurd.

Jij beweert dat dat zo niet is ? Welke vaccins hebben wij besteld en betaald die niet goedgekeurd werden ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 16:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 16:17   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Op lange termijn gaan er genoeg vaccins zijn. Het komt er nu op aan om niet met ons voeten te laten spelen.
Hoe ze het in de USA doen (bedrijven verplichten om vaccins van concurrenten te maken, grondstoffen opvorderen,...) vind ik nogal Stalinistisch, maar een beetje drukzetten mag in deze toch.
Trump zou een vliegdekschip hebben gestuurd om zijn standpunt kracht bij te zetten.

Misschien kan Italie een fregat sturen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 19:08   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk niet dat wij een bestelling hard geplaatst hebben, zonder daaraan te koppelen dat het enkel indien de agentschappen het vaccin goedkeuren, de bestelling gehonoreerd zal worden.

Ik denk wel dat wij bestellingen geplaatst hebben voor die toelatingen gegeven werden, maar ik denk dat die voorwaarde van toelating voorkwam in alle bestellingen.

Met andere woorden, ik denk dat wij geen enkele bestelling betalen van een vaccin dat uiteindelijk niet is goedgekeurd.

Jij beweert dat dat zo niet is ? Welke vaccins hebben wij besteld en betaald die niet goedgekeurd werden ?
Ik dacht dat er "gesponsord" werd om de research te activeren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 08:07   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Maar nee, onze EU border security zal daar wel een stokske voor steken.
Als het om geboren en getogen Australiërs gaat zullen ze dat zeker doen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 08:49   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

EU blokkeert AstraZeneca leveringen aan Australië. Goed of slecht?

Misschien net goed voor de Australiërs?

https://unser-mitteleuropa.com/wien-...ich-in-klinik/
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be