Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2021, 11:12   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dat is een kringredenering.
Ik stel dat het perfect mogelijk is dat een democratie objectief verkeerde beslissingen neemt.
Ik twijfel daar in grote mate aan.

Er zijn mensen, de introverte types in het algemeen, zonder nog naar de bijkomende onderverdelingen te kijken, komen daarbij op in gedachten, die nooit op objectieve feiten voortgaan, ze werken met de interpretatie die ze subjectief van het object maken.
Het hoeft geen betoog dat zulke, in wezen irrationele types, geen beslissingen nemen op objectieve basis. Maar, dat moet ook niet, democratische beslissingen nemen gaat over het uiten van uw mening, in antwoord op gestelde vragen. Ook al is uw mening 'verkeerd' voor mensen die andere en tegengestelde psychologische types zijn, het is toch een democratische beslissing.

Dat zulke beslissing later nefaste gevolgen zou kunnen hebben doet niets af van het gegeven dat het een democratische beslissing was.

Ik meen dat uw uitleg, de beslissing moet 'juist' zijn naar subjectieve normen of het mag niet doorgaan, zal enkel tot immobilisme leiden
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 maart 2021 om 11:14.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:13   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom zou de meerderheid het per definitie bij het rechte eind hebben?

Er waren tijden dat de meerderheid dacht dat de aarde het centrum van het heelal was.
Het gaat niet over "de waarheid" natuurlijk, maar over de "keuze". Als een meerderheid van het volk denkt dat de aarde plat is, en dat men DAAROM voordeel heeft van sluizen te bouwen zodat de zee niet leegloopt aan de boord van de oceaan, DAN is dat de juiste beslissing van dat volk. Er zijn dan meer mensen die denken dat men zo moet handelen dan mensen die denken dat men zo niet moet handelen, en dat is het enige dat bekomen moet worden. Elkeen zou dus individueel hetzelfde gedaan hebben in een grotere groep, dan de groep die dat niet zou gedaan hebben.

Met andere woorden, voor een democratie een "stommiteit' begaat, moet die stommiteit door een meerderheid gedragen worden. Dat is dan de enige "juiste" beslissing. Als men een MINDERHEID de beslissing laat nemen, dan is het veel gemakkelijker om een stommiteit laten te begaan, omdat een kleinere groep dan een meerderheid "verkeerd" moet zijn om die zaken te doen.

Of nog anders: als een meerderheid "verkeerd" is, dan is er niks aan te doen. Als een minderheid verkeerd is en daar de meerderheid toe dwingt, zijn er veel en veel meer manieren om "mis" te zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2021 om 11:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:28   #43
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik twijfel daar in grote mate aan.

Er zijn mensen, de introverte types in het algemeen, zonder nog naar de bijkomende onderverdelingen te kijken, komen daarbij op in gedachten, die nooit op objectieve feiten voortgaan, ze werken met de interpretatie die ze subjectief van het object maken.
Het hoeft geen betoog dat zulke, in wezen irrationele types, geen beslissingen nemen op objectieve basis. Maar, dat moet ook niet, democratische beslissingen nemen gaat over het uiten van uw mening, in antwoord op gestelde vragen. Ook al is uw mening 'verkeerd' voor mensen die andere en tegengestelde psychologische types zijn, het is toch een democratische beslissing.

Dat zulke beslissing later nefaste gevolgen zou kunnen hebben doet niets af van het gegeven dat het een democratische beslissing was.

Ik meen dat uw uitleg, de beslissing moet 'juist' zijn naar subjectieve normen of het mag niet doorgaan, zal enkel tot immobilisme leiden
we praten naast mekaar. Een democratische beslissing is een beslissing die door een meerderheid na een kies-proces wordt genomen. Daar ben ik het uiteraard mee eens. Het is hetzelfde als zeggen dat een zwarte kleur zwart van kleur is.
ik stel dat het perfect mogelijk is dat een democratisch genomen beslissing objectief fout is.
Dat je je bij een objectief fout genomen democratische beslissing "moet neerleggen" is een andere discussie.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 12:22   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
we praten naast mekaar. Een democratische beslissing is een beslissing die door een meerderheid na een kies-proces wordt genomen. Daar ben ik het uiteraard mee eens. Het is hetzelfde als zeggen dat een zwarte kleur zwart van kleur is.
ik stel dat het perfect mogelijk is dat een democratisch genomen beslissing objectief fout is.
Dat je je bij een objectief fout genomen democratische beslissing "moet neerleggen" is een andere discussie.
Hoe stel je dat dan vast?

Trouwens, de beslissing genomen door de despoot, al dan niet verlicht, kan even- zo niet nog meer, fout zijn.

Dus ja, anarchie misschien dan?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 12:34   #45
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe stel je dat dan vast?

Trouwens, de beslissing genomen door de despoot, al dan niet verlicht, kan even- zo niet nog meer, fout zijn.

Dus ja, anarchie misschien dan?
dat heb ik niet gezegd. Uiteraard kunnen beslissingen genomen door een al dan niet verlicht despoot evengoed objectief verkeerd zijn.
Het ene sluit het andere niet uit.
Mijn standpunt blijft dat objectief verkeerde beslissingen objectief verkeerd blijven, ook al worden ze genomen door een democratische meerderheid.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 12:51   #46
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat is het verband tussen migratie en die aanslagen ?
zonder die massale import van islamieten in Europa, de voorbije zestig jaar, was Europa wellicht meer gespaard geweest van dat onheil.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 13:18   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
dat heb ik niet gezegd. Uiteraard kunnen beslissingen genomen door een al dan niet verlicht despoot evengoed objectief verkeerd zijn.
Het ene sluit het andere niet uit.
Mijn standpunt blijft dat objectief verkeerde beslissingen objectief verkeerd blijven, ook al worden ze genomen door een democratische meerderheid.
Maar, je gaat voorbij aan het psychologische punt van de zaak. Ik zeg dat wanneer jij vaststelt/beweerd, dat een door het volk genomen beslissing verkeerd is, dit een subjectieve beslissing is.

Dus, je kan niet over objectieve beslissingen oordelen op een zuivere, vrij van invloed van uw subject, manier. Al zeker niet wanneer je introvert blijkt te zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 13:30   #48
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar, je gaat voorbij aan het psychologische punt van de zaak. Ik zeg dat wanneer jij vaststelt/beweerd, dat een door het volk genomen beslissing verkeerd is, dit een subjectieve beslissing is.

Dus, je kan niet over objectieve beslissingen oordelen op een zuivere, vrij van invloed van uw subject, manier. Al zeker niet wanneer je introvert blijkt te zijn.
Wat je stelt is geen tegenargument voor mijn punt. In een democratie kan de meerderheid inderdaad "beslissen/kiezen" om deze objectieve waarheid naast zich neer te leggen en te kiezen voor een waarheid die ze psychologisch beter kan aanvaarden.

Maar dat maakt de keuze niet objectief meer waar.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 13:47   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wat je stelt is geen tegenargument voor mijn punt. In een democratie kan de meerderheid inderdaad "beslissen/kiezen" om deze objectieve waarheid naast zich neer te leggen en te kiezen voor een waarheid die ze psychologisch beter kan aanvaarden.

Maar dat maakt de keuze niet objectief meer waar.
Ik heb de indruk dat je in termen denkt zoals bijvoorbeeld absolute waarheden. Dat zulke absolute waarheden niet bestaan weten we sinds Einstein zijn relativiteitstheorieën.

Vermits zulke absolute waarheden relativiteit uitsluiten valt het me moeilijk om er geloof aan te hechten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 13:59   #50
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat je in termen denkt zoals bijvoorbeeld absolute waarheden. Dat zulke absolute waarheden niet bestaan weten we sinds Einstein zijn relativiteitstheorieën.

Vermits zulke absolute waarheden relativiteit uitsluiten valt het me moeilijk om er geloof aan te hechten.
2 + 2 = 4
de aarde draait rond de zon
etc.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 14:32   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat je in termen denkt zoals bijvoorbeeld absolute waarheden. Dat zulke absolute waarheden niet bestaan weten we sinds Einstein zijn relativiteitstheorieën.

Vermits zulke absolute waarheden relativiteit uitsluiten valt het me moeilijk om er geloof aan te hechten.
Ik denk dat je helaas relativiteit niet begrijpt. Je verwart de taalkundige betekenis met de wetenschappelijke betekenis.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 16:07   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
2 + 2 = 4
de aarde draait rond de zon
etc.
Ja, goed gezien.

Maar, we hadden het over uw subjectieve inschatting, die u verhinderd van objectief te zijn.

Ik probeer opnieuw, de objectieve waarheid van de extraverte medemens staat in regel diametraal tegenover de objectieve waarheid van de introverte medemens.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 maart 2021 om 16:09.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 16:08   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat je helaas relativiteit niet begrijpt. Je verwart de taalkundige betekenis met de wetenschappelijke betekenis.
Denken ja, daar ben jij goed in.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 16:09   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Denken ja, daar ben jij goed in.
En mannekes tekenen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 16:10   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En mannekes tekenen.
Precies!

Koffie drinken, uitleggen en honing verkopen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 16:13   #56
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies!

Koffie drinken, uitleggen en honing verkopen.
Yep.

The good life.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 16:36   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Yep.

The good life.
Met Felicity Kendal.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 17:42   #58
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, goed gezien.

Maar, we hadden het over uw subjectieve inschatting, die u verhinderd van objectief te zijn.

Ik probeer opnieuw, de objectieve waarheid van de extraverte medemens staat in regel diametraal tegenover de objectieve waarheid van de introverte medemens.
Neen, we hadden het over het feit dat democratisch genomen beslissingen objectief fout kunnen zijn, en over niets anders. Het verleden bewijst mijn punt duizendmaal, en ik zie op deze moment geen enkele indicatie dat ik naar de toekomst toe ongelijk zal krijgen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 maart 2021 om 17:42.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 17:47   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Neen, we hadden het over het feit dat democratisch genomen beslissingen objectief fout kunnen zijn, en over niets anders. Het verleden bewijst mijn punt duizendmaal, en ik zie op deze moment geen enkele indicatie dat ik naar de toekomst toe ongelijk zal krijgen.
Dan zijn we weer op het uitgangspunt, uw subjectieve beslissing daarover is enkel dat, subjectief en dus nagenoeg zonder waarde.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 17:50   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Yep.

The good life.
Helaas stopte het leven voor vele landgenoten.

#shariaforlove
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be