Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2021, 08:29   #21
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Op een normale bijsluiter staan bijwerkingen die bij tussen de 1 op de 1.000 en een op de 10.000 keer voorkomen al vermeldt als "komt zelden voor".
Het gaat hier wel om jonge mensen, die sowieso al maar 1 kans op 10.000 hebben om aan corona te sterven als ze besmet worden. Het verschil met het vaccin is dan niet zo groot.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dus het staat je geheel vrij om daar voor jou persoonlijk een term als zeldzaam aan te hangen of niet, maar de kans dat je rijk wordt via een loterij is groter.
De kans om de hoofdprijs te winnen bij de spelen van de nationale loterij is wel wat kleiner dan 1 op 100.000.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 08:31   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat, daarentegen, is weer niet waar. Mensen beseffen niet hoe ongelofelijk klein die kans is.
Het is niet netjes om in naam van "de andere mensen" te spreken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 08:32   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is niet netjes om in naam van "de andere mensen" te spreken.
Ik spreek niet in hun naam, ik stel vast dat ze spelen. Mochten ze die kansen beseffen, dan zouden ze niet spelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2021 om 08:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 08:42   #24
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het gaat hier wel om jonge mensen, die sowieso al maar 1 kans op 10.000 hebben om aan corona te sterven als ze besmet worden. Het verschil met het vaccin is dan niet zo groot.

De kans om de hoofdprijs te winnen bij de spelen van de nationale loterij is wel wat kleiner dan 1 op 100.000.
Al die 8 gevallen van jonge mensen waren er met serieuze andere ziekten. Dus de kans voor gezonde jongen mensen stervend aan corona is eerder 1op 500.000 ofzo. Dat was tenminste toch zo voor de ergere mutaties hier waren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:04   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.803
Standaard Frank Vandenbroucke wil minder liegen en verzwijgen

Frank Vandenbroucke wil minder liegen en verzwijgen, hij gooit alle kaarten op tafel, "want alleen zo blijft het vertrouwen bestaan". Dat we al 3 maanden ondersterfte hebben wil hij natuurlijk niet op de radio zeggen want dat zou de goede zaak niet vooruit helpen. Vandenbroucke als eerlijke politieker gaan we toch met een pakje zout moeten nemen.

https://radio1.be/luister/select/de-...p-tafel-leggen

Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) praat in De Ochtend over de beslissing om geen AstraZenica-vaccin toe te dienen aan mensen jonger dan 55 jaar. Hij gooit alle kaarten op tafel, "want alleen zo blijft het vertrouwen bestaan". Verder heeft hij het ook over het al dan niet toekennen van privileges aan mensen die reeds gevaccineerd werden, al hekelt Vandenbroucke het woord 'privileges'.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:11   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Men kan niet eerlijk zijn en "de goeie zaak vooruit helpen".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:12   #27
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Al die 8 gevallen van jonge mensen waren er met serieuze andere ziekten. Dus de kans voor gezonde jongen mensen stervend aan corona is eerder 1op 500.000 ofzo. Dat was tenminste toch zo voor de ergere mutaties hier waren.
Ik ken ze niet alle 8 maar deze die in de krant kwamen hadden andere aandoeningen waardoor ze sowieso geen vaccin konden nemen, als je ze moet vergelijken een vaccinatie mag er geen enkel risico zijn voor die groep.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:28   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik ken ze niet alle 8 maar deze die in de krant kwamen hadden andere aandoeningen waardoor ze sowieso geen vaccin konden nemen, als je ze moet vergelijken een vaccinatie mag er geen enkel risico zijn voor die groep.
Als ik mij niet vergis krijgen risicogevallen voorrang als het om vaccinatie gaat, onafhankelijk de leeftijd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:29   #29
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
56 plus moet de rotzooi vaccinatie?

AstraZeneca dan toch onveilig?

Geef die troep dan maaar aan de oudjes. Er is immers voor betaald.

Ons land heeft beslist om het AstraZeneca-vaccin niet meer toe te dienen aan mensen die 55 jaar of jonger zijn. Geen veilig vaccin?

Deze namiddag meldde het Europees Geneesmiddelenagentschap EMA dat de bloedstolsels in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes (trombocytopenie) zeer zeldzame bijwerkingen van het AstraZeneca-vaccin zijn. De algemene voordelen van het vaccin bij het voorkomen van Covid-19, met het bijbehorende risico van ziekenhuisopname en overlijden, wegen wel nog altijd op tegen de risico’s op bijwerkingen, aldus het EMA.
Hoeveel 56 plussers roken er?.

Geen rotzooi in je lijf, toch?

Heb je al eens gezien wat er in Coca Cola zit? Of in sommige snoepgoed?

Geen rotzooi in je lijf, toch?

Voorverpakte boterhamsmeersels, allemaal E200- nummers (= rotzooi). Toch kopen mensen het want het is lekker?

Geen rotzooi in je lijf, toch?

56 plussers met een bierpens die elke dag minstens 3 duvels drinken en leverwaarden hebben om van te huilen?

Geen rotzooi in je lijf, toch?


En nu we toch bezig zijn, laten we ook ineens auto's afschaffen want er sterven uiteindelijk meer mensen in een auto-ongeluk dan aan astra-zeneca.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:31   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.197
Standaard

Nogal hysterische beslissing van de overheid...
Het lijkt wel alsof ze bang zijn van hun eigen schaduw.
Het vaccineren gaat al absurd traag, nu nog een beetje de boel in het honderd laten draaien door de scenario's aan te passen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:34   #31
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men kan niet eerlijk zijn en "de goeie zaak vooruit helpen".
Je kunt eerlijk zijn, en daarmee de goede zaak vooruit helpen. Alleen gaat dat zijn professionele en financiële zaak niet vooruit helpen
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:38   #32
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

minder liegen. Grootmeester Vandenbroucke geeft geen reet om ons. Die beslissing om dat vaccin enkel nog aan 55 plussers toe te dienen zal enkel vertragend werken op de totale vaccinatie.

Ik ben benieuwd hoeveel verdriet van nabestaanden van doden op de covid-afdeling er gaan komen door het beschermen van een bijwerking die kan optreden in 0,00065% van de gevallen.

(ik zuig dat percentage niet uit mijn duim he: 222 gevallen / 34.000.000 vaccinaties = 0,000006529)

De EMA blijft erachter staan, de experts blijven erachter staan, de WHO blijven erachter staan. Kortom, iedereen met hersenen en ervaring in de medische sector blijven erachter staan.

Grootmeester en leider vandenbroucke niet, dus wij moeten onze bek dichthouden en lijdzaam toekijken hoe grootmeester Vandenbroucke zijn volk uitmoordt.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:39   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nogal hysterische beslissing van de overheid...
Het lijkt wel alsof ze bang zijn van hun eigen schaduw.
Het vaccineren gaat al absurd traag, nu nog een beetje de boel in het honderd laten draaien door de scenario's aan te passen...
Zo hysterisch is dat niet. Het ligt in de lijn van de vaccinatiestrategie.
Behalve risicogevallen komen voorlopig geen 56- aan de beurt.
En die AZ vaccins zullen ze niet in de vuilbak kieperen.
Ik vind het een storm in een glas water.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:40   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis krijgen risicogevallen voorrang als het om vaccinatie gaat, onafhankelijk de leeftijd.
Behalve als je een aandoening hebt waarbij je geen vaccin mag nemen, bv bij problemen met de immuniteit.

bv bij dit geval
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210304_95777974

Myrthe had een aangeboren hartafwijking, en een immuunstoornis. “Als baby is ze al geopereerd, maar op haar vijfde heeft ze haar eerste openhartoperatie ondergaan”, vertelt Ilse. “Die was mislukt. Dan hebben ze drie openhartoperaties gedaan in een week tijd. Daarna heeft ze een hersenbloeding gekregen, waardoor ze haar beperking heeft. Eigenlijk is ze jaren heel goed geweest. In 2014 kreeg ze opnieuw een openhartoperatie, en toen heeft ze heel zware epilepsieaanvallen gekregen.
Maar ja: daar is ze allemaal niet aan gestorven. Ze is gestorven aan corona.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:42   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zo hysterisch is dat niet. Het ligt in de lijn van de vaccinatiestrategie.
Behalve risicogevallen komen voorlopig geen 56- aan de beurt.
En die AZ vaccins zullen ze niet in de vuilbak kieperen.
Ik vind het een storm in een glas water.
Het gaat nog wat duren voor de min 65 aan de beurt komen denk ik. Volgens wat ik hoor zit men hier momenteel de 85 jarigen te vaccineren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:43   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nogal hysterische beslissing van de overheid...
Het lijkt wel alsof ze bang zijn van hun eigen schaduw.
Het vaccineren gaat al absurd traag, nu nog een beetje de boel in het honderd laten draaien door de scenario's aan te passen...
Dat is waar. Het triestige daaraan is dat onze overheid hierin is opgejaagd door de paniekerige reactie van overheden in andere landen die we net als veel betrouwbaarder percipiëren (zoals Nederland, Duitsland en Denemarken).

Je krijgt dan druk van dat deel van de bevolking dat sterk risicoavers is.

We zitten in een paradoxale opeenstapeling van elkaar tegenwerkende risicoaverse neurosen:

- Corona is gevaarlijk dus we leggen de samenleving al langer dan een jaar stil (om toch maar tot elke prijs het risico te beperken);

- we ontwikkelen vaccins om de kleine kans dat we sterven of in het ziekenhuis belanden uit te sluiten;

- we stoppen met vaccins die een nog kleinere kans op trombose inhouden.

....
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:45   #37
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
minder liegen. Grootmeester Vandenbroucke geeft geen reet om ons. Die beslissing om dat vaccin enkel nog aan 55 plussers toe te dienen zal enkel vertragend werken op de totale vaccinatie.

Ik ben benieuwd hoeveel verdriet van nabestaanden van doden op de covid-afdeling er gaan komen door het beschermen van een bijwerking die kan optreden in 0,00065% van de gevallen.

(ik zuig dat percentage niet uit mijn duim he: 222 gevallen / 34.000.000 vaccinaties = 0,000006529)

De EMA blijft erachter staan, de experts blijven erachter staan, de WHO blijven erachter staan. Kortom, iedereen met hersenen en ervaring in de medische sector blijven erachter staan.

Grootmeester en leider vandenbroucke niet, dus wij moeten onze bek dichthouden en lijdzaam toekijken hoe grootmeester Vandenbroucke zijn volk uitmoordt.
Ze zijn nog 80 plussers aan het vaccineren dus dat gaat voorlopig geen verschil maken tot na de zomer wanneer de mensen jonger dan 55 aan de beurt komen.

Voor 24 en jonger is er een andere vergelijking
222 gevallen / 34.000.000 vaccinaties = 0,000006529
0 gevallen / 1.000.000 besmettingen = 0,000000000

(Er zijn 8 gevallen in die leeftijd maar ze hadden aandoeningen waardoor een vaccin ook uit den boze zou zijn dus vandaar de 0.)

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 8 april 2021 om 09:48.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:51   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat nog wat duren voor de min 65 aan de beurt komen denk ik. Volgens wat ik hoor zit men hier momenteel de 85 jarigen te vaccineren.
Juist daarom dat ik mij die bedenking maakte. Op den duur wordt het geslacht der engelen een boeiender onderwerp.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 09:57   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Behalve als je een aandoening hebt waarbij je geen vaccin mag nemen, bv bij problemen met de immuniteit.

bv bij dit geval
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210304_95777974

Myrthe had een aangeboren hartafwijking, en een immuunstoornis. “Als baby is ze al geopereerd, maar op haar vijfde heeft ze haar eerste openhartoperatie ondergaan”, vertelt Ilse. “Die was mislukt. Dan hebben ze drie openhartoperaties gedaan in een week tijd. Daarna heeft ze een hersenbloeding gekregen, waardoor ze haar beperking heeft. Eigenlijk is ze jaren heel goed geweest. In 2014 kreeg ze opnieuw een openhartoperatie, en toen heeft ze heel zware epilepsieaanvallen gekregen.
Maar ja: daar is ze allemaal niet aan gestorven. Ze is gestorven aan corona.
Ik heb het artikel gelezen. Triestig, dat is het minste wat je kan zeggen.
Ze is wel gestorven aan corona hé, niet door een vaccin.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 10:03   #40
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Het aantal (gekende) bijwerkingen van AstraZenica bij (relatief gezonde)mensen >55j is nul, een beetje actueel blijven ipv wat te roepetoeten..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be