Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: bent u een communist
ja 16 22,54%
nee 51 71,83%
weet niet 4 5,63%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 14 september 2005, 11:09   #181
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Helemaal gelezen !!! Op het einde staat er dit zinnetje:



Ik denk dat wij eventueel wel partners zouden kunnen zijn, maar ik beslis daar niet alleen over. Ik denk dat het belangrijk is om overal op lokaal vlak de koppen bij elkaar te steken om te onderhandelen over de juiste strategie en of het zinvoller is om eenheidslijsten in te dienen dan om naast elkaar door te werken en met aparte lijstjes naar de verkiezingen te trekken.

Ik denk dat een linkse eenheidspartij op dit ogenblik wel meer dynamiek zou hebben dan een aantal jaren geleden. Het is mijn overtuiging dat het geheel meer kan zijn dan de som der delen, omdat een geloofwaardig initiatief van radicaal links een groeipool kan zijn en meer stemmen kan aantrekken, waardoor de kiesdrempel zelfs binnen bereik zou kunnen komen, mits een goede campagne.

Laat ons Limburg als voorbeeld nemen: op gemeentelijk vlak zal Sta Op er denkelijk niet in slagen een lijst te vormen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Maar als ik me niet vergis is er ook, op dezelfde dag, nog een andere verkiezing ? Voor de provincie misschien ?

Sta Op zou wel in staat kunnen zijn om op dat niveau wel een lijstje neer te leggen. En LSP misschien ook. En PVDA misschien ook. Over SAP-KP hebben we hier allang niks meer gehoord, maar misschien lopen er daar ook nog wel een paar van rond. Maar dan gaan we alweer met drie of vier lijstjes naar de verkiezingen. Is het dan niet verstandiger van onderlinge afspraken te maken, sterkere lijsten in te dienen en elkaar te helpen ?

Zou het dan niet verstandiger zijn om weer eens de koppen bij elkaar te steken om te zien wat er gezamenlijk gedaan kan worden ? Waar we helemaal niet kunnen opkomen, kunnen we sowieso geen stem halen.
Maak er desnoods gewoon een kartellijst van. De ideologische twistpunten zijn volgens mij net van iets te theoretische aard om van belang te zijn op gemeenteraadsverkiezingen. Zeker op dat niveau zouden er toch wel zeer veel punten moeten zijn waarop alle linkse krachten het eens kunnen zijn, een soort minimumprogramma waar alle deelnemers zich achter kunnen scharen. Daar hangen geen verplichtingen op lange termijn aan vast, elke partij kan nadien gewoon haar eigen weg verdergaan.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be