Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2012, 21:59   #2901
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nee ik snap dit niet. Ik denk hier niet. Ik zeg wat ik voorhad. De politici kregen het de laatste 70 jaar niet opgelost, de perfide werkloosheidsval. Dank zij de neoliberaliteit zit er ook geen oplossing in, voorlopig.

DE belasting op de inkomsten uit arbeid moet omlaag, en het eerst op de laagste
Dan trek je bovendien ook de laagste lonen gelijk.
Dit gaat ook niet goed komen. Je gaat immers mensen die iets hoger opgeleid zijn uiteindelijk hetzelfde loon laten krijgen dan laag opgeleiden. Dan zal je bijvoorbeeld iemand die van zijn 18 direct gaat werken evenveel laten verdienen dan iemand die tot zijn 21 moet studeren.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 22:06   #2902
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een idee wat het extra kost om dat t e verwerven?
In vergelijking met een uitkering thuis?
Eeen idee hoeveel belastingen en sociale bijdragen ik daarop betAALDE ?

iK KWAM 8000BF MAAND TEKORT OM FRUGAAL TE LEVEN met het minimumloon
1989-1995
Na een failissement moest ik 3 maand verder op dopgeld. Daarvan moest naast eten, transport (sollicitaties) ook huur, electriciteit, enzovoort betaald worden. Het bedrag was toern nog ergens rond de 800 euro per maand. Resultaat: op het eind van de maand legde ik zelfs geld opzij. En dit dan nog zonder mijn internet- of kabelabonnement op te zeggen...

Ik ben trouwens toen een job begonnen waarvan ik op voorhand wist dat ik er de pest aan zou hebben. Profiteren laat ik liever aan anderen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 22:07   #2903
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is wel duidelijk dat ge hier niet over mensen met klotejobs spreekt
Ze oefenen die jobs nu toch gretig uit daar, soms zelfs 2 tegelijk om aan een adequaat inkomen te geraken. Twee vliegen in 1 klap: minder werklozen en knelpuntjobs worden systematisch ingevuld. Plus het bespaart nog eens miljarden geld die anders aan uitkeringen verspild worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 22:14   #2904
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Na een failissement moest ik 3 maand verder op dopgeld. Daarvan moest naast eten, transport (sollicitaties) ook huur, electriciteit, enzovoort betaald worden. Het bedrag was toern nog ergens rond de 800 euro per maand. Resultaat: op het eind van de maand legde ik zelfs geld opzij. En dit dan nog zonder mijn internet- of kabelabonnement op te zeggen...

Ik ben trouwens toen een job begonnen waarvan ik op voorhand wist dat ik er de pest aan zou hebben. Profiteren laat ik liever aan anderen.
Ik heb ook 1,5 jaar lang een job uitgeoefend waar ik een hekel aan had en dat was verre van dik betaald. Rond 2008-2009 was het zeker niet gemakkelijk om een andere job te vinden in de financiën, maar liever een kutjob ondertussen dan geen job. Profiteren of gaan doppen terwijl ik ook kan werken is tegen mijn zelfwaardigheid.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 23:01   #2905
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Na een failissement moest ik 3 maand verder op dopgeld. Daarvan moest naast eten, transport (sollicitaties) ook huur, electriciteit, enzovoort betaald worden. Het bedrag was toern nog ergens rond de 800 euro per maand. Resultaat: op het eind van de maand legde ik zelfs geld opzij. En dit dan nog zonder mijn internet- of kabelabonnement op te zeggen...

Ik ben trouwens toen een job begonnen waarvan ik op voorhand wist dat ik er de pest aan zou hebben. Profiteren laat ik liever aan anderen.
De Stachanov onder de doppers voor wie armoedegrenzen geen belemmering zijn.

We zullen graag jouw toenmalige omstandigheden eens aan een neutrale controle onderwerpen, want ze missen geloofwaardigheid, tenzij je halve of geen huur moest betalen of andere hulpmiddelen ter beschikking had.

Profiteren onder de armoedegrens is onmogelijk.

Langdurig geen waardige job mogen uitoefenen is tegen de basisrechten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 23:02   #2906
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb ook 1,5 jaar lang een job uitgeoefend waar ik een hekel aan had en dat was verre van dik betaald. Rond 2008-2009 was het zeker niet gemakkelijk om een andere job te vinden in de financiën, maar liever een kutjob ondertussen dan geen job. Profiteren of gaan doppen terwijl ik ook kan werken is tegen mijn zelfwaardigheid.
Ik heb 15 jaar de pest gehad aan een job waar ik goed verdiende en zes jaar waar ik als arme werkende verdiende.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juni 2012 om 23:04.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 23:05   #2907
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ze oefenen die jobs nu toch gretig uit daar, soms zelfs 2 tegelijk om aan een adequaat inkomen te geraken. Twee vliegen in 1 klap: minder werklozen en knelpuntjobs worden systematisch ingevuld. Plus het bespaart nog eens miljarden geld die anders aan uitkeringen verspild worden.
Maar het is schaamteloze uitbuiterij en citroenneren
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 23:25   #2908
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Stachanov onder de doppers voor wie armoedegrenzen geen belemmering zijn.

We zullen graag jouw toenmalige omstandigheden eens aan een neutrale controle onderwerpen, want ze missen geloofwaardigheid, tenzij je halve of geen huur moest betalen of andere hulpmiddelen ter beschikking had.

Profiteren onder de armoedegrens is onmogelijk.

Langdurig geen waardige job mogen uitoefenen is tegen de basisrechten.
En wat is die waardige job dan volgens u?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 09:20   #2909
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
En wat is die waardige job dan volgens u?
1 Wedde netto boven de armoedegrens
2 behoorlijke (normale) arbeidscondities.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 09:40   #2910
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Stachanov onder de doppers voor wie armoedegrenzen geen belemmering zijn.

We zullen graag jouw toenmalige omstandigheden eens aan een neutrale controle onderwerpen, want ze missen geloofwaardigheid, tenzij je halve of geen huur moest betalen of andere hulpmiddelen ter beschikking had.
Ik bestelde o.a. geen lectuur op Amazon. Dergelijke dingen helpen meer dan je zou denken.

Citaat:
Profiteren onder de armoedegrens is onmogelijk.
Onzin, dat is perfect mogelijk. Door bvb geen job te zoeken.

Citaat:
Langdurig geen waardige job mogen uitoefenen is tegen de basisrechten.
Langdurig niet werken omdat je je te goed vindt voor de aangeboden job is tegen de basisrechten.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 16:12   #2911
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Na een failissement moest ik 3 maand verder op dopgeld. Daarvan moest naast eten, transport (sollicitaties) ook huur, electriciteit, enzovoort betaald worden. Het bedrag was toern nog ergens rond de 800 euro per maand. Resultaat: op het eind van de maand legde ik zelfs geld opzij. En dit dan nog zonder mijn internet- of kabelabonnement op te zeggen...

Ik ben trouwens toen een job begonnen waarvan ik op voorhand wist dat ik er de pest aan zou hebben. Profiteren laat ik liever aan anderen.
Amai! Dan hebt u toch een heel lage huishuur en hebt u waarschijnlijk de hele tijd op boterhammen met confituur geleefd. Mij lukt dat niet en ik heb meer dan 800 stempelgeld!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 16:34   #2912
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, dat ligt nu al hoog genoeg + we zitten in tijden dat er bespaard moet worden, niet nog meer uitgeven.



Dat gaat perfect in Duitsland is dat zelfs zo van toepassing. Vandaar dat ze er economisch ook zo sterk voor staan en nu zo'n enorme welvaart kennen.



Kijk, mensen moeten die functie van mij niet invullen. Zolang ze maar geen geld krijgen als ze systematisch vacatures weigeren en het vertikken om te gaan werken.
Duitsland zou ik nu niet direct als na te streven voorbeeld durven aanhalen. Daar behoren veel mensen tot de zogenaamde 'working poor'. Economische welvaart betekent niet zozeer welvaart voor de bevolking. De economie van China en India draaien ook goed maar slechts een klein deel van de bevolking plukken de vruchten ervan. Ik zou nooit willen ruilen met de gemiddelde Chinese of Indische werknemer ook al draait de economie daar nu op volle toeren. Volgens mij is dat misschien net de reden van hun economisch succes: lage arbeidskosten; lees onderbetaalde arbeiders die veel uren kloppen gecombineerd met veel export. Als we terug de arbeidsvoorwaarden ten tijde van Daens gaan invoeren zal de economie wrs. ook boomen en kunnen we concurreren met China.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:26   #2913
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
1 Wedde netto boven de armoedegrens
2 behoorlijke (normale) arbeidscondities.
Dus een wedde om eten en drinken te kunnen kopen en een arbeidsplaats waar ze geen zweep gebruiken?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:36   #2914
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Duitsland zou ik nu niet direct als na te streven voorbeeld durven aanhalen. Daar behoren veel mensen tot de zogenaamde 'working poor'. Economische welvaart betekent niet zozeer welvaart voor de bevolking. De economie van China en India draaien ook goed maar slechts een klein deel van de bevolking plukken de vruchten ervan. Ik zou nooit willen ruilen met de gemiddelde Chinese of Indische werknemer ook al draait de economie daar nu op volle toeren. Volgens mij is dat misschien net de reden van hun economisch succes: lage arbeidskosten; lees onderbetaalde arbeiders die veel uren kloppen gecombineerd met veel export. Als we terug de arbeidsvoorwaarden ten tijde van Daens gaan invoeren zal de economie wrs. ook boomen en kunnen we concurreren met China.
Je kan ook altijd kiezen voor het failliet.
Momenteel is het Duitsland die Europa overeind houd maar toch geeft iedereen er kritiek op.
Toch zit Duitsland qua armoedecijfers niet sterk boven deze in België.
http://www.indexmundi.com/map/?v=69&l=nl
Bovendien lopen we met het type beleid dat in vele landen wordt gevoerd een grote kans om er collectief armer van te worden. Moest het beleid over hans Europa altijd geweest zijn zoals dat in Duitsland dan waren we op dit moment dus veel beter af.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 07:21   #2915
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Amai! Dan hebt u toch een heel lage huishuur en hebt u waarschijnlijk de hele tijd op boterhammen met confituur geleefd. Mij lukt dat niet en ik heb meer dan 800 stempelgeld!
ALs je maar 800 € trekt, dan moet je niet in een villa kruipen, en dan koop je ook geen confituur want dat is dure en ongezonde toespijs. Eigenlijk koop je dan zelfs beter geen brood. Aardappelen zijn even voedzaam en veel goedkoper.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 07:57   #2916
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Amai! Dan hebt u toch een heel lage huishuur en hebt u waarschijnlijk de hele tijd op boterhammen met confituur geleefd. Mij lukt dat niet en ik heb meer dan 800 stempelgeld!
Mijn huishuur was toen (2002) 350 euro per maand. Dat is inderdaad niet veel. Tel daarbij nog het geld op van mijn internetconnectie en kabelabonnement, plus het geld dat ik opzij zette, en je komt rond de 550 euro die ik aan huur had kunnen besteden. Inflatie indachtig, zou dit vandaag een 600tal euro zijn vermoed ik. Best genoeg om iets schappelijks van te huren. En neen, het waren niet heel de tijd bokes met confituur. Maar het was ook niet afhaalchinees of een club americain. Dopgeld dient dan ook niet voor luxe.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 08:03   #2917
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

Ik niets op tegen dat een bedrijf winst maakt, maar niet ten koste van alles of iedereen. Sociale bescherming moet er zeker zijn.
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 08:14   #2918
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik niets op tegen dat een bedrijf winst maakt, maar niet ten koste van alles of iedereen. Sociale bescherming moet er zeker zijn.
Wat een onzin.
De winst van een bedrijf wordt in vrijheid verworven.
De klanten betalen vrijwillig voor een dienst of product, de werknemers verrichten hun arbeid om die dienst verlenen of dat product te fabriceren in vrije overeenkomst met de bedrijven.
Hoe kan zoiets 'ten koste van alles en iedereen' gebeuren?

Het zijn veeleer de 'staatsbedrijven' die nepdiensten organiseren waar geen hond om vraagt, maar waar wel iedereen ONvrijwillig belastingen voor afdokt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 10:05   #2919
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Ik bestelde o.a. geen lectuur op Amazon. Dergelijke dingen helpen meer dan je zou denken.
Dan heb je ongelijk. Ik heb een hele Kindle-bibliotheek klassieken GRATIS. Overigens ben ik al twee jaar niet meer arm. Toen ik arm was had ik niets. Geen PC, geen TV en geen Amazon. En geen GSM. Nu heb ik een GSM van 10€

Jij denkt zeker dat je zuiniger bent dan een Zen-asceet? Ik eet ook geen vlees. En geen vis. En ga nooit uit op terrasjes noch restaurant noch café. Noch onderhield vroeger enoige betalende sociale contacten zoals clubs.. (nu ben ik in twee clubs, een keramiek-club en een Taekwondo-club en dat kost me minstens 100€ per maand extra) En heb geen eigen vervoer. Ik zit nu net boven de armoedegrens.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juni 2012 om 10:13.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 10:14   #2920
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat een onzin.
De winst van een bedrijf wordt in vrijheid verworven.
De klanten betalen vrijwillig voor een dienst of product, de werknemers verrichten hun arbeid om die dienst verlenen of dat product te fabriceren in vrije overeenkomst met de bedrijven.
Hoe kan zoiets 'ten koste van alles en iedereen' gebeuren?

Het zijn veeleer de 'staatsbedrijven' die nepdiensten organiseren waar geen hond om vraagt, maar waar wel iedereen ONvrijwillig belastingen voor afdokt.
Komaan precies of alles wat in de privé van diensten geleverd wordt, ook geen "nepdiensten" zijn. Kijk nu naar de havenVerrebroekdock nooit afgewerkt, Doeldok NOOIT gebruikt. En de waanzin dat doel moet verdwijnen.
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 26 juni 2012 om 10:17.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be