Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2019, 10:18   #1
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard Onze super alerte politie ....

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oles~a963a825/

Onze wegenwachters zien het de verkeerspolitie niet of worden ze te nat om te verbaliseren bij regenweer, blind zullen ze wel niet zijn .....
Camera's tot in ons slaapkamer maar dat hadden ze nog niet opgemerkt, ik wel en ook ik maakte er op dit forum reeds een opmerking over.
Eén km te hard of 5 m. te lang parkeren zonder betalen en je hebt steevast een boete.
Met alle respect voor de vrachtwagen chauffeurs maar bij regenweer inhalen is verboden en echt storend/gevaarlijk voor de gewone wagens als de wind verkeerd zit.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 11:09   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Redelijk lang geleden heb ik eens gelezen, als mijn geheugen me niet in de steek laat, dat de federale politie (of toen de rijkswacht) een aantal prioriteiten had voor verkeersrepressie. Die zouden gebaseerd zijn op oorzaken van verkeersongevallen.
Die waren: alcohol, snelheid, verkeerslichtnegatie en nog een of enkele.

Misschien moet die studie eens geactualiseerd worden, en breder bekeken.
In aspecten a) verkeersveiligheid b) verkeersdoorstroming c) leefbaarheid omgeving.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 11:22   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Redelijk lang geleden heb ik eens gelezen, als mijn geheugen me niet in de steek laat, dat de federale politie (of toen de rijkswacht) een aantal prioriteiten had voor verkeersrepressie. Die zouden gebaseerd zijn op oorzaken van verkeersongevallen.
Die waren: alcohol, snelheid, verkeerslichtnegatie en nog een of enkele.

Misschien moet die studie eens geactualiseerd worden, en breder bekeken.
In aspecten a) verkeersveiligheid b) verkeersdoorstroming c) leefbaarheid omgeving.
Was daar toen de gordeldracht ook niet bij ?
Niet echt een risico op ongevallen dacht ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 11:22   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Inhaalverbod vrachtwagens bij hevige regenval.

Veel chauffeurs trekken zich dat gewoon niet aan.

Vrachtwagenbestuurders uit andere landen geven er helemaal geen aandacht aan.

Volgende was ook best 'leuk'

Belgische chauffeur rijdt 22 kilometer per uur te snel en dat eindigt met boete van 192.000 euro.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 11:23   #5
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Redelijk lang geleden heb ik eens gelezen, als mijn geheugen me niet in de steek laat, dat de federale politie (of toen de rijkswacht) een aantal prioriteiten had voor verkeersrepressie. Die zouden gebaseerd zijn op oorzaken van verkeersongevallen.
Die waren: alcohol, snelheid, verkeerslichtnegatie en nog een of enkele.

Misschien moet die studie eens geactualiseerd worden, en breder bekeken.
In aspecten a) verkeersveiligheid b) verkeersdoorstroming c) leefbaarheid omgeving.
Ergens in het nabije verleden, max 2 jaar denk ik, werd dat onderwerp ook reeds aangekaart en zouden er actie's volgen.
Er is daar echt geld te verdienen en het zou de veiligheid en het rijcomfort op de wegen zeker ten goede komen.
Bij regen alleen al tussen Gent en Antwerpen heen en terug rijden en 300€ per overtreding en hun dag is goed.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 11:34   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Vanmorgen was het inderdaad weer van dattem. Opvallend genoeg zijn het meestal Belgische nummerplaten op de vrachtwagens die de regels aan hun vuile laarzen lappen. (ik spreek me niet uit over de nationaliteit van de bestuurder)
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:28   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Inhaalverbod vrachtwagens bij hevige regenval.

Veel chauffeurs trekken zich dat gewoon niet aan.

Vrachtwagenbestuurders uit andere landen geven er helemaal geen aandacht aan.

Volgende was ook best 'leuk'

Belgische chauffeur rijdt 22 kilometer per uur te snel en dat eindigt met boete van 192.000 euro.
Men kan daar niets tegen doen, want men kent de definitie van "neerslag" niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:29   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ergens in het nabije verleden, max 2 jaar denk ik, werd dat onderwerp ook reeds aangekaart en zouden er actie's volgen.
Er is daar echt geld te verdienen en het zou de veiligheid en het rijcomfort op de wegen zeker ten goede komen.
Bij regen alleen al tussen Gent en Antwerpen heen en terug rijden en 300€ per overtreding en hun dag is goed.
Dat doen ze, om de wagens met Franse nummerplaten te controleren op jointjes.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:55   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat doen ze, om de wagens met Franse nummerplaten te controleren op jointjes.
dat ze dat Frans crapuul hier maar buiten houden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:27   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat ze dat Frans crapuul hier maar buiten houden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:27   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vanmorgen was het inderdaad weer van dattem. Opvallend genoeg zijn het meestal Belgische nummerplaten op de vrachtwagens die de regels aan hun vuile laarzen lappen. (ik spreek me niet uit over de nationaliteit van de bestuurder)
Ge weet toch dat er b. nummerplaten op aanhangers kunnen zitten, terwijl de trekker ingeschreven is in het buitenland?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 13:49   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge weet toch dat er b. nummerplaten op aanhangers kunnen zitten, terwijl de trekker ingeschreven is in het buitenland?
Waarom schrijf ik er bij dat ik me niet uitspreek over de nationaliteit van de bestuurder? Ook niet met een B nummerplaat op de trekker.

Wat echter niet wegneemt dat iedereen die hier het wegennet gebruikt, ook buitenlanders, zich aan de wet moet houden, niet?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 16:37   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Was daar toen de gordeldracht ook niet bij ?
Niet echt een risico op ongevallen dacht ik.
Ik weet het niet meer.
Maar wat ik wel weet: gordeldracht vermindert de ernst van de kwetsuren. En aangezien de kostprijs van onze medische zorg nogal breed-maatschappelijk gesolidariseerd is via mutualiteiten, belastingen en verzekeringen, is de conclusie duidelijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 16:41   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Daarnet op de E40 terug. Gietende regen, je zag geen 50m ver, auto's hielden echt in maar de vrachtwagens vegen daar hun botten aan, we vliegen lekker verder tegen 90 in het midden.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 16:42   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom schrijf ik er bij dat ik me niet uitspreek over de nationaliteit van de bestuurder? Ook niet met een B nummerplaat op de trekker.

Wat echter niet wegneemt dat iedereen die hier het wegennet gebruikt, ook buitenlanders, zich aan de wet moet houden, niet?
Absoluut! Twee keren absoluut.
Alleen aanvaard ik wel prioriteiten in de repressie. Anders zouden we echt op iedere hoek van de straat, en aan iedere kilometerpaal op de snelweg, een flik moeten betalen.

Ik ben ook duidelijk niet helemaal akkoord met de actuele gang van zaken.
Liever tien keer meer moeite doen om één echte gevaarlijke snelheidsduivel te pakken, dan de blinde jacht op het merendeel van de overtredingen, namelijk 1 km (na correctie) per uur te snel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 17:09   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Absoluut! Twee keren absoluut.
Alleen aanvaard ik wel prioriteiten in de repressie. Anders zouden we echt op iedere hoek van de straat, en aan iedere kilometerpaal op de snelweg, een flik moeten betalen.

Ik ben ook duidelijk niet helemaal akkoord met de actuele gang van zaken.
Liever tien keer meer moeite doen om één echte gevaarlijke snelheidsduivel te pakken, dan de blinde jacht op het merendeel van de overtredingen, namelijk 1 km (na correctie) per uur te snel
.
Vwalla, we zijn het eens. Meerijden in het verkeer en er de gevaren uitplukken.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 18:04   #17
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik hoorde onlangs een zaakvoerder van een groot transportbedrijf regio Hulshout zeggen dat mensen respect voor zijn chauffeurs moeten hebben en desnoods op de wegen opzij moeten gaan als ze er aan komen. Want zonder zijn vrachtwagens wordt er niets meer geleverd. Hij vond dat zijn vrachtwagens op sluipwegen eveneens 90 km/uur mochten rijden. Ook al staar er 70 km/uur op de borden. En dat ze op autosnelwegen altijd op middelste baanvakken mogen rijden. Dat zijn chauffeurs overal voorrang mogen en moeten nemen. Het inhaalverbod bij regenweer lachte hij weg en hij zei dat gewone wagens dan een totaal verbod van rijden zouden moeten krijgen. Hij vond ook de maximum snelheid van 90 km/uur belachelijk en zei dat ze dit op minstens 120 km/uur moesten zetten. Eveneens vond hij de verplichte rusttijden en de tachografen onnozel. Maar hij pochte wel met zijn derde nieuwe Ferrari. Verdient dankzij de kilometerheffing en de meeste van zijn trekkers op Oostblok nummerplaten te laten rijden. En natuurlijk door onderbetaalde Buitenlandse chauffeurs die enkel maar gas kunnen geven en recht vooruit kunnen rijden.

Dringend een totaal inhaalverbod nodig en vooral veel meer kilometerheffing, trajectcontroles, veel meer controle op het gewicht en de tachografen en vooral veel zwaarder belasten zonder het aan de eindconsument te mogen doorrekenen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 01:26   #18
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik hoorde onlangs een zaakvoerder van een groot transportbedrijf regio Hulshout zeggen dat mensen respect voor zijn chauffeurs moeten hebben en desnoods op de wegen opzij moeten gaan als ze er aan komen.
Totdat de boetes worden verhoogd , liefst x10 of x20 , zou die dan nog lachen ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 01:54   #19
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Totdat de boetes worden verhoogd , liefst x10 of x20 , zou die dan nog lachen ??
Peanuts, x 100 of x 200 zouden effect sorteren. Of het positief of negatief zou uitdraaien weet ik niet, maar hoe hoger de boete hoe meer het de politie opbrengt.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 02:01   #20
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Akkoord , maar een bedrijfsleider zal uiteindelijk toch beter gaan nadenken !!
Boetes = nodeloos verspild geld !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be