Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2018, 18:29   #2041
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

Iemand moest eens de moeite doen om de som van al die staatsschulden te maken. Ik stel vast dat...……..als er een schuldenaar is is er ook een schuldeiser. Mijn vraag...…….wie is of zijn schuldeiser van die duizenden miljarden??????????Ik ben onlangs in Dubai geweest en ik denk dat er daar wel al enkele zitten...…
https://www.google.be/search?q=DUBAI...w=1280&bih=637
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 03:13   #2042
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Iemand moest eens de moeite doen om de som van al die staatsschulden te maken. Ik stel vast dat...……..als er een schuldenaar is is er ook een schuldeiser. Mijn vraag...…….wie is of zijn schuldeiser van die duizenden miljarden??????????Ik ben onlangs in Dubai geweest en ik denk dat er daar wel al enkele zitten...…
https://www.google.be/search?q=DUBAI...w=1280&bih=637

George Carlin - We are part of Nature

https://www.youtube.com/watch?v=94uJ...uOAMv-7OYOIFug
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 15:43   #2043
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Iemand moest eens de moeite doen om de som van al die staatsschulden te maken.
Men beseft de natuur van staatsschulden niet altijd. In een systeem waar de staat ook de uitgever van geld is, is de staatsschuld niks anders dan de hoeveelheid geld in omloop.

In systemen waar de staat niet de uitgever van geld is, wordt staatsschuld wel iets meer een "echte" schuld. Maar in een fiat systeem is zelfs dat niet waar.

In feite zijn veel "schulden" niks anders dan uitwisselingen van fluiditeit. Als gij bijvoorbeeld een "schuld" hebt uitstaan omdat gij een huis hebt gekocht, dan is dat niet echt een "schuld". Gij hebt een schuld aangegaan om fluiditeit te hebben en als onderpand hebt gij daar een huis voor.

In een fiat monetair systeem is een schuld een creatie van geld tegen een minder fluide waarde. Een hypothecaire lening is fluide geld creatie in ruil voor een huis.

In het begin kan je stellen dat het huis voor 95% van de bank is en naarmate je afbetaalt, wordt geld vernietigd en krijg je meer en meer van het bezit van je huis in handen. Op het einde is het geld dat je geleend had, vernietigd en is het huis van jou. De rente erop is de "rem" om niet onbegrensd geld te scheppen, en is normaal gezien winst voor de bank, behalve dat zij zelf OOK een goed deel daarvan moet afgeven aan de centrale bank, die daarvan meestal een goed deel als belasting moet betalen aan de lidstaten die erachter zitten, of dat rentegeld vernietigt of weer schept. Zo moet bvb de FED 93% van haar geïnde rente als belasting aan de federale staat betalen.

Een staatsschuld moet dus nooit afbetaald worden zoals een lening voor een woning, maar moet wel binnen zekere perken gehouden worden vanwege de geldcreatie die eraan vast zit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 12:45   #2044
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard EU maakt auto onbetaalbaar

Steeds als conspiracy afgedaan, maar nu komen de autofabrikanten ermee.

BTW, wat een timing!
De Europese overkoepelende organisatie van autofabrikanten waarschuwt dat autorijden iets voor de rijken wordt. Dit naar aanleiding van strengere uitstootnormen die auto’s onbetaalbaar zouden maken.

De EU is al maanden verdeeld over hoe strikt de CO2-uitstoot van auto’s en bestelwagens moet zijn. Een daling van 30 procent in 2030 gaat een aantal landen niet ver genoeg en de auto-industrie kan daaraan wel voldoen, maar de conclusie is wel dat auto’s dan extreem duur worden. Daarvoor waarschuwt de ACEA, die vijftien fabrikanten met aanzienlijke Europese belangen vertegenwoordigt.
https://www.hln.be/auto/-autorijden-...nten~a8f56126/



Nogmaals hartelijk dank EU!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be