Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli) Lic. politieke & sociale wetenschappen, voorzitter Jong Spirit (het vroegere Prego), de jongerenafdeling van de VlaamsProgressieven.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2008, 09:17   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard Pensioensleeftijd optrekken ?

Beste

mijn economische logica zegt het volgend

1° ik studeer tot 20-25jaar
2° ik werk tot 55jaar
3° ik ben in pensioen tot 85jaar

Dus in 30 jaar tijd moet ik 85jaar van mijn leven financieren...
Wat is het spaarquotum die een mens nodig heeft om een pensioen van 20.000euro te behouden na pensioneleeftijd.

20.000 * 30 = 600.000euro.

Dit veronderstelt dat je 600.000euro per persoon, of 1.2M euro kunt aan de kant plaatsen om die welstand te financieren.

Wetende dat de overheid een royale 10.000euro kan voorzien moet je feitelijk maar de helft sparen, en de andere helft wordt afgepakt van uw kindjes die als slaven mogen werken voor u. Dus 0.6M euro is het bedrag die je feitelijk maar moet sparen. Bij mijn weten lopen er in Belgie 70.000 vermogende belgen rond die deze vermogenstatus bereiken.

Apart van al de sociale en electorale populisme die afstraalt van het verhogen van pensioenen en verlagen van pensioenleeftijden.


1° Ziet u een goeie manier om dit te blijven financieren ?
2° Bent u voor of tegen UITGROEI banen ?