Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2018, 12:58   #1621
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je kunt de wagen enkel reserveren, bestellen is later...

Ik heb 2 jaar gewacht op een BMW, ik wist ook niet welk jaar. Nu gij weer.
2 jaar op een BMW Tegen dan is dat al een oud model
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:09   #1622
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
2 jaar op een BMW Tegen dan is dat al een oud model
Ik heb de wagen besteld 1,5 jaar vooraleer de handgemaakte productie ging beginnen. Nieuwer kan niet.

De productie duurde maar een kleine 3 jaar tussen oktober 1988 en juni 1991.
Gelimiteerd 8000 stuks. Hoeveel is dat per week? (aan mijn chassisnr kan ik dat zelfs schatten, ze begonnen met 1 auto per dag...)

Soit een andere -normale- benzinewagen, een Skoda Fabia, 9 maanden moeten wachten, ttz 6 maand extra wachttijd omdat Vag niet genoeg DSG kon produceren voor al hun merken in die tijd, de navraag was te hoog.
De DSG fabriek lag in Kassel (D) die moest ook nog uitgebreid worden in die tijd (2012)
Nu gij weer.
Ik bestel geen wagen die al in de showroom staat, of die ik rap rap kan krijgen interesseert me nu echt niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2018 om 13:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:21   #1623
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Welke is dat? Z8 of zo? Want ik weet niet welk model BMW zo gelimiteerd heeft? Nu 8000 stuks is al niet echt geen gelimiteerde versie meer. Echt gelimiteerd gaat van enkele stuks tot een kleine 500 maximum.

Nu dat sommigen jaren op een exclusieve wagen moeten wachten is niet te vergelijken met een massaproductie. Soms is de productie van een gelimiteerde versie nog niet gestart of al uitverkocht. En zie je al wagens te koop komen staan die nog niet geproduceerd zijn. Meestal aan een veel hogere prijs dan de effectieve aankoopprijs.

En bij mijn weten is het toch de bedoeling van Tesla dat hun model 3 een massaproductie wordt? En dan telt vandaag bestellen is zo snel mogelijk geleverd krijgen. En niet zeggen dat ze het niet weten wanneer je de wagen zal krijgen. Maar nogmaals ik blijf het prachtig vinden dat ze dit zich kunnen veroorloven, dat zoveel aandeelhouders er in blijven geloven en dat ze zoveel reserveringen blijven binnen halen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:22   #1624
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Welke is dat? Z8 of zo? Want ik weet niet welk model BMW zo gelimiteerd heeft? Nu 8000 stuks is al niet echt geen gelimiteerde versie meer. Echt gelimiteerd gaat van enkele stuks tot een kleine 500 maximum.

Nu dat sommigen jaren op een exclusieve wagen moeten wachten is niet te vergelijken met een massaproductie. Soms is de productie van een gelimiteerde versie nog niet gestart of al uitverkocht. En zie je al wagens te koop komen staan die nog niet geproduceerd zijn. Meestal aan een veel hogere prijs dan de effectieve aankoopprijs.

En bij mijn weten is het toch de bedoeling van Tesla dat hun model 3 een massaproductie wordt? En dan telt vandaag bestellen is zo snel mogelijk geleverd krijgen. En niet zeggen dat ze het niet weten wanneer je de wagen zal krijgen. Maar nogmaals ik blijf het prachtig vinden dat ze dit zich kunnen veroorloven, dat zoveel aandeelhouders er in blijven geloven en dat ze zoveel reserveringen blijven binnen halen.
Dat is de essentie van voorbestellen he: je staat eerste in rij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:24   #1625
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Het zijn geen La Ferrari's of Mc Laren Senna wagens hé Het blijft en is een massaproductie van een jonge autofabrikant die op de juiste moment op de "groene kar" is gesprongen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:26   #1626
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het zijn geen La Ferrari's of Mc Laren Senna wagens hé Het blijft en is een massaproductie van een jonge autofabrikant die op de juiste moment op de "groene kar" is gesprongen.
Voor het bedrijf maakt het niks uit. Er staan 400k klanten in de wachtrij. Dat is twee jaar productie aan 5000 per week.

Er is geen enkel ander autobedrijf dat die luxe heeft.

En als die 400k klanten bediend zijn, zijn zij ook rijdende reclame voor de wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:33   #1627
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen enkel ander autobedrijf dat die luxe heeft.
Dat bedoel ik dus. Ongelofelijk dat je zoiets als bedrijf kan. Wat ook veel zegt over de hype van E-wagens en "er toe willen behoren".
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:35   #1628
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor het bedrijf maakt het niks uit. Er staan 400k klanten in de wachtrij. Dat is twee jaar productie aan 5000 per week.

Er is geen enkel ander autobedrijf dat die luxe heeft.

En als die 400k klanten bediend zijn, zijn zij ook rijdende reclame voor de wagen.
Andere fabrikanten hoeven geen wachtlijsten om te weten dat ze hun wagens ook zullen verkopen. En in veel gevallen is de vraag zo hoog dat 1 stakingsdag en verloren produktie goed is om 4,3% opslag te geven om toch maar geen verdere achterstand op te lopen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:36   #1629
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Andere fabrikanten hoeven geen wachtlijsten om te weten dat ze hun wagens ook zullen verkopen. En in veel gevallen is de vraag zo hoog dat 1 stakingsdag en verloren produktie goed is om 4,3% opslag te geven om toch maar geen verdere achterstand op te lopen.
Dat kan goed zijn.

Maar voor een jong bedrijf is een wachtrij aan klanten een heeeeeel belangrijke factor om bvb leningen los te krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:38   #1630
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Welke is dat? Z8 of zo? Want ik weet niet welk model BMW zo gelimiteerd heeft? Nu 8000 stuks is al niet echt geen gelimiteerde versie meer. Echt gelimiteerd gaat van enkele stuks tot een kleine 500 maximum.
Z1, natuurlijk is 8000 echt gelimiteerd. Wist ik al bij de definitieve uitlevering.
BMW maakte er namelijk geen winst op.

Z8 was uiteindelijk 5703 stuks.

Waar jij aan denkt is het minimum aantal stuks om te mogen racen in een bepaalde wagenklasse, bij de GT-klasse was dat 400 stuks. De BMW M1 bvb, daar hebben ze 460 stuks van gemaakt, maar de laatste verkochten maar moeilijk in die jaren.


Citaat:
Nu dat sommigen jaren op een exclusieve wagen moeten wachten is niet te vergelijken met een massaproductie. Soms is de productie van een gelimiteerde versie nog niet gestart of al uitverkocht. En zie je al wagens te koop komen staan die nog niet geproduceerd zijn. Meestal aan een veel hogere prijs dan de effectieve aankoopprijs.
Vandaag zijn er poepnormale wagens waar je 5-10 maanden op moet wachten hoor, en dan moet je nog het kleingedrukte lezen dat er nog 4-6 weken kunnen bijkomen:
Citaat:
https://www.automobil-produktion.de/...wagen-226.html

Lieferzeiten-Ranking: Bis zu zehn Monate Wartezeit bei Neuwagen
am 11. Januar 2017
Tiens het staat ook in De Knack:
Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/auto/leve...al-802991.html

Leverings- en wachttijden voor auto worden langer

17/01/17 om 13:54 - Bijgewerkt om 13:54

Het modellenaanbod van de automerken blijft expanderen door de creatie van nieuwe nichesegmenten. Bovendien proberen de constructeurs maximaal in te spelen op de wensen van de individuele klant én worden almaar meer modellen buiten Europa geproduceerd. Zo hebben Audi, BMW, Mercedes en Volkswagen de voorbije jaren nieuwe fabrieken gebouwd in Mexico. Dat alles zorgt voor langere leverings- én wachttijden.

Tailormade, oftewel modellen op maat van de individuele klant. Dat is de nieuwe trend in de autowereld. Omzeggens alle constructeurs, dus ook de volumemerken, proberen maximaal in te spelen op de wensen van de individuele klant. Wie nu een Opel Karl koopt, kan als optie bijvoorbeeld een verwarmd stuurwiel bestellen. Vijf jaar geleden was dat ondenkbaar.

Maar omdat almaar meer mensen in de stad wonen, kiezen almaar mensen voor een compacte auto op voorwaarde dat die evenveel comfort en rijplezier biedt dan een limousine. Dat verplicht de constructeurs ertoe lange optielijsten te voorzien, wat er in de praktijk toe leidt dat geen enkele auto nog hetzelfde uitziet. Voor de bandwerkers in de autofabrieken betekent dat extra werk, voor de consument lange levertermijnen. In combinatie met productieplaatsen buiten Europa kunnen die snel hoog oplopen. Maar zelfs voor auto's die in Europa worden geproduceerd, bedragen die meerdere maanden. Voor een Volvo XC90 bedraagt de levertijd bijna twee jaar, voor de Ford RS één jaar en voor de Mercedes GLC 40 tot 44 weken. Wie straks met zijn nieuwe Fiat Spider op vakantie wil vertrekken, moet wachten tot na de zomer. Dat geldt overigens ook voor de Audi A3 Sportback e-tron en zelfs voor een Seat Ateca bedraagt de levertermijn 24 tot 32 weken.

6 weken levertijd gelden als normaal, maar wat is normaal? Lees daarom de kleine letters van uw koopovereenkomst goed na, want daarin zitten vaak clausules verscholen die het de merken mogelijk maken de overeengekomen aflevertermijn ongestraft te overschrijden.
Citaat:
En bij mijn weten is het toch de bedoeling van Tesla dat hun model 3 een massaproductie wordt?
Ja wordt. Massaproductie is het nog niet echt, dat is vanaf pakweg 300.000 per jaar, of meer dan het dubbele van vandaag. 5000 wagens per week is euh 260.000 per jaar. Soit, vandaag zullen ze wel aan 2500 per week zitten.

Citaat:
En dan telt vandaag bestellen is zo snel mogelijk geleverd krijgen.
Neen, reserveren om op de lange wachtlijst te komen er zijn er nog 450.000 voor jou. Echt bestellen is voor later.

Citaat:
En niet zeggen dat ze het niet weten wanneer je de wagen zal krijgen. Maar nogmaals ik blijf het prachtig vinden dat ze dit zich kunnen veroorloven, dat zoveel aandeelhouders er in blijven geloven en dat ze zoveel reserveringen blijven binnen halen.
Zo is het... en het maakt nu echt niet uit hoeveel 10-15% van hun reservering afzien, die plaatsen worden wel ingenomen.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2018 om 14:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:40   #1631
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

400k klanten, dat is tegen 45k gemiddeld per klant ongeveer 18 miljard dollar omzet.

Allez ja, Tesla draait nu 11 miljard euro omzet per jaar. En dat is inclusief solarcity en dergelijke.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:43   #1632
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat kan goed zijn.

Maar voor een jong bedrijf is een wachtrij aan klanten een heeeeeel belangrijke factor om bvb leningen los te krijgen.
Mee eens,
maar het geeft ook aan dat het vertrouwen in de groeimogelijkheden nog broos zijn.
Ook het op en neer gaan van de andelenkoers iedere keer iemand een tesla-scheet laat wijst daarop.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:45   #1633
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Mee eens,
maar het geeft ook aan dat het vertrouwen in de groeimogelijkheden nog broos zijn.
Ook het op en neer gaan van de andelenkoers iedere keer iemand een tesla-scheet laat wijst daarop.
Zoals alles in de financiele wereld:

Veel risico = veel potentiele winst
Weinig riscio = weinig potentiele winst

(je mag winst vervangen door verlies indien het niet meezit)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:52   #1634
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Die absoluut een Tesla willen en niet 1 - 1,5 jaar willen wachten op een model 3 kunnen een S of X nemen, wachttijd 2-3 maanden. lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2018 om 13:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 13:57   #1635
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Doet mij denken aan de soldenperioden. Je gaat voor een salon van 1500 euro zien en je komt thuis met een salon van 6000 euro
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 14:01   #1636
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Doet mij denken aan de soldenperioden. Je gaat voor een salon van 1500 euro zien en je komt thuis met een salon van 6000 euro
Aldi en Lidl taktiek, klanten lokken met koopjes die ze niet kunnen leveren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 14:07   #1637
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Aldi en Lidl taktiek, klanten lokken met koopjes die ze niet kunnen leveren.
Wie te laat komt wordt bestraft. Best uw tentje opspannen voor de koopjes. LOL.
Bood Lidl geen BMWs aan via eigen Autohaus? Proest...
(alvast sjoemeldiesels)

Audi was al niet meer goed genoeg:
https://www.merkur.de/wirtschaft/lid...r-9721748.html

Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2018 om 14:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 14:16   #1638
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Aldi en Lidl taktiek, klanten lokken met koopjes die ze niet kunnen leveren.
De gebroeders albrecht behoren tot de rijkste van duitsland

Laatst gewijzigd door Tavek : 11 april 2018 om 14:17.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 15:17   #1639
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een aankondiging van de Model Y en een chinese fabriek zou einde dit jaar fantastisch zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 15:18   #1640
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mid size SUV's zijn een groeiende markt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be