Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2016, 16:45   #121
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Ik weet alles van filosofie. Vooral hoe je zelf kan beschermen om niet in je eigen filosofische valkuilen te vallen.
Je weet helemaal niks van filosofie af en ook nu weet je weer niks zinnigs te zeggen.
Citaat:

Nee. Je ontbeert kennis om het antwoord te begrijpen. En dan ga je je weer verschuilen achter je gebrek met grootspraak en begin je (weer) verbaal om je heen te slaan.
ook hier alleen maar gebakken lucht.
Citaat:

Ik begrijp alles. Zelfs hoe jij blijft hangen in je idiote cirkelredeneringen en oneigenlijke "argumenten" zoals 'water is nat omdat er in Groningen gas in de grond zit. Er moet wel gas in Groningen zitten omdat water nat is, en daarmee bewijs ik dat water brandbaar is'. En als het blijkt dat water niet brandt als je er een lucifer bij houdt, is dat een probleem dat de wetenschap mag oplossen.
ook dit is weer dikke onzin die nergens op slaat.
Niveau kleuterschool....
Citaat:

Jij claimt dat het heelal logisch is. Logica dicteert dat alle planeten dezelfde kant op draaien om hun as. Venus doet dat niet, en dat is dan opeens een 'detail' dat een ander moet oplossen.
Zo is het, een taak voor de wetenschap.
Citaat:
En dat van de zwembroek is al lang filosofisch bewezen.
Dat geheugen van jou begint écht een zeef te worden.
Dus nog maar eens in de herhaling:
die zwembroekenonzin heb ik allang ontkracht.
Citaat:
Nog nooit enige logische verklaring gezien van jou.
Alleen maar verschuilen achter "Ik hou me met veel grotere en algemenere dingen bezig, namelijk met begrippen als eeuwigheid en oneindigheid en de logica van Hegel en met God." en dergelijke kul "argumenten".
zo is het en daar weet je nog steeds geen antwoord op.
Citaat:

Die nog altijd beter is dan jouw begrip van filosofie én wetenschap bij elkaar. Om het over wiskunde maar niet te hebben. Jouw niveau ontstijgt de lagere school niet eens.
ook dit is alleen maar bagger.
Citaat:
Dit was het gevolg van jouw redeneringskunst. Wetenschap was nodig om de idiotie van hekserij te ontkrachten.
met de nieuwe toverkunst van de wetenschap zelf dat het heelal uit een singulariteit tevoorschijn is gekomen.
Daar kan zelfs een heks niet tegen op.....



Citaat:
Als je met het spel wilt meespelen, moet je je aan de spelregels houden en dan moet je dus ook met échte bewijzen komen.
Gelul in de ruimte van een zot die opeens "one hundred and eighty" roept tijdens een potje snooker is niet serieus te nemen in het spel. Dan wordt je (al dan niet hardhandig) verwijderd uit de zaal. En dan ga een potje zitten janken dat je niet meer mee mag doen.
weer allemaal onzin.
Citaat:
Tja, je hebt jezelf buiten de zaal gewerkt van het spel. En vooral huilend blijven volhouden dat "one hundred and eighty" perfect past bij snooker en dat de rest van de wereld jou niet wilt begrijpen. Zakdoekje?
En nog steeds niet slim genoeg om begrijpen wat de argumenten"beledigingen" zijn waarom je uit de zaal bent gezet. (zie al jouw verbanningen van de tientallen fora)
ook allemaal bagger.
Nergens enig inhoudelijk tegenargument, zoals gewoonlijk van jou en wat zich nog meer allemaal "wetenschap" noemt....

Het heelal van de wetenschap zonder enige toekomst, zal ondergaan met haar eigen leugenachtigheid.



Maar mijn heelal heeft wel een toekomst en zal voor eeuwig bestaan.

Maar dat is al te moeilijk voor de zogenaamde "wetenschap" om eens te overdenken dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Ze kan alleen maar bagger produceren als het om mijn atoomtheorie gaat, bagger aan leugens en beledigingen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 mei 2016 om 16:51.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 17:50   #122
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Jij claimt dat het heelal logisch is.
Zeker, maar is er logica van de filosofie en logica van de wetenschap, waarvan je dus blijkbaar nog steeds het verschil niet weet.
Citaat:
Logica dicteert dat alle planeten dezelfde kant op draaien om hun as. Venus doet dat niet, .....
Dus de logica van de wetenschap blijkt niet te kloppen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 mei 2016 om 17:54.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 05:35   #123
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Wat alleen gezegd kan worden door een wiskunde-nitwit.


Het beledigen zit tussen jouw oren. En hoe minder iemand weet, hoe sneller hij of zij zich beledigd voelt. En die gaan dan de ander uitschelden en beschuldigen van het niet hebben van argumenten terwijl ze de argumentatie niet eens begrijpen. (Zoals jouw bewering dat alle rekenmachines op de wereld fout zijn)
Inderdaad, als ik op mijn rekenmachine invoer: 5 gedeeld door 0, krijg ik error als resultaat.
Hoe gemakkelijk om daar even: oneindig neer te zetten.
Maar dat is natuurlijk veel te moeilijk voor het beperkte verstand van de wetenschap voor wie de oneindigheid veel te moeilijk is om te begrijpen, laat staan ermee te kunnen rekenen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 05:43   #124
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Jij claimt dat het heelal logisch is. Logica dicteert dat alle planeten dezelfde kant op draaien om hun as. Venus doet dat niet, en dat is dan opeens een 'detail' dat een ander moet oplossen.
Filosofisch is dat helemaal geen probleem, want de dialectiek van Hegel openbaart dat elke stelling zijn eigen tegendeel heeft, de antithese dus.
En dat is hier Venus die de andere kant op draait....

Nu de wetenschap nog, die in haar eigen rechtlijnigheid geen enkele tegendeligheid of ook maar tegenspraak kan verdragen en even dictatoriaal is als de kerk.
Alles moet dezelfde kant op......en krijgt een nachtmerrie als dat niet zo is.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 05:44   #125
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht

Als je met het spel wilt meespelen, moet je je aan de spelregels houden en dan moet je dus ook met échte bewijzen komen.
Gelul in de ruimte van een zot die opeens "one hundred and eighty" roept tijdens een potje snooker is niet serieus te nemen in het spel. Dan wordt je (al dan niet hardhandig) verwijderd uit de zaal. En dan ga een potje zitten janken dat je niet meer mee mag doen.
Na de zwembroekenfilosofie hebben we nu ook al de snookerfilosofie.
Het gaat vooruit.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 08:09   #126
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Uit het leven gegrepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je weet helemaal niks
weet je weer niks zinnigs te zeggen.
ook hier alleen maar gebakken lucht.
ook dit is weer dikke onzin die nergens op slaat.
Niveau kleuterschool....
daar weet je nog steeds geen antwoord op.
ook dit is alleen maar bagger.
Daar kan zelfs een heks niet tegen op.....
weer allemaal onzin.
ook allemaal bagger.
Nergens enig inhoudelijk tegenargument,
Ze kan alleen maar bagger produceren
bagger aan leugens en beledigingen.
Een bloemlezing van de fijne redeneerkunst van de zichzelf voortdurend herhalende 'copy and paste' Harrie geplukt uit één willekeurige posting.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 08:54   #127
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Uit het leven gegrepen.



Een bloemlezing van de fijne redeneerkunst van de zichzelf voortdurend herhalende 'copy and paste' Harrie geplukt uit één willekeurige posting.
Mocht jij menen dat Microwezentje ergens iets zinnigs heeft gezegd, dan wil ik het gaarne van je horen.

Maar mijns inziens is het allemaal bagger, wat ik dan alleen (helaas) als zodanig kan kwalificeren en niet anders.

Maar ik heb toch nog mijn best gedaan en wat je in de daarop volgende posten kunt lezen, als je dat interesseert tenminste.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 mei 2016 om 09:03.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 11:55   #128
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De zoveelste grandioze misvatting en bewijs van totale wiskundige onkunde.
Hier een mooi voorbeeld van de fijnzinnige redeneerkunst van JeeBee.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 11:59   #129
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht

Ik begrijp alles. Zelfs hoe jij blijft hangen in je idiote cirkelredeneringen en oneigenlijke "argumenten" zoals 'water is nat omdat er in Groningen gas in de grond zit. Er moet wel gas in Groningen zitten omdat water nat is, en daarmee bewijs ik dat water brandbaar is'. En als het blijkt dat water niet brandt als je er een lucifer bij houdt, is dat een probleem dat de wetenschap mag oplossen.
Als je meent dat er sprake is van een cirkelredenering, dan wil ik gaarne horen waar en wat en waarom.
Want dat verhaal van het water en het Groningergas, dat slaat natuurlijk nergens op.
Of ben je daar soms op gepromoveerd, zoals ook al op je zwembroekenlogica......
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 13:00   #130
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mocht jij menen dat Microwezentje ergens iets zinnigs heeft gezegd, dan wil ik het gaarne van je horen.
Ik geef alleen maar zinnige antwoorden.
JIJ bent degene die nergens op ingaat.
Maar jouw beperkte denkraam ziet natuurlijk de tekst "bagger" als uitgebreid onderbouwd antwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar mijns inziens is het allemaal bagger, wat ik dan alleen (helaas) als zodanig kan kwalificeren en niet anders.
Alle onzin die jij post is al tot in den treuren behandeld en onderuitgeschoffeld. En het enige dat van jou komt is "nee hoor" en dan denk je dat je een uitgebreid en ook weer uitstekend onderbouwd antwoord hebt geven. Geeft mooi jouw "discussieervermogen" weer. (uiteraard allemaal te vinden op het forum, maar dat zoek je zelf maar uit)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar ik heb toch nog mijn best gedaan en wat je in de daarop volgende posten kunt lezen, als je dat interesseert tenminste.
Ik ga er niet eens meer op in. Te dom om voorbeelden te snappen en te zot om het te begrijpen.
Bij Twitter hadden ze 'slechts' 9,349 tweets nodig om dat te begrijpen. Hier hebben ze het na ruim 15800 posts nog steeds niet door. <insert willekeurig Nederlands vooroordeel over Belgen hier >
Verder dan "Je weet helemaal niks, weet je weer niks zinnigs te zeggen, ook hier alleen maar gebakken lucht, ook dit is weer dikke onzin die nergens op slaat, Niveau kleuterschool...., daar weet je nog steeds geen antwoord op, ook dit is alleen maar bagger, Daar kan zelfs een heks niet tegen op.....,weer allemaal onzin, ook allemaal bagger, Nergens enig inhoudelijk tegenargument, Ze kan alleen maar bagger produceren, bagger aan leugens en beledigingen", zonder enige argumentatie kom je niet.
(oh wacht, dat zijn voor jou uitstekend onderbouwde argumenten )
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 13:31   #131
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Ik geef alleen maar zinnige antwoorden.
JIJ bent degene die nergens op ingaat.
Maar jouw beperkte denkraam ziet natuurlijk de tekst "bagger" als uitgebreid onderbouwd antwoord.
Hier weer niks inhoudelijks dus.
Citaat:

Alle onzin die jij post is al tot in den treuren behandeld en onderuitgeschoffeld. En het enige dat van jou komt is "nee hoor"
twee dikke leugens, ten eerste heb je me nooit onderuit geschoffeld.
Zo ja, wil ik alsnog horen waar.
En waar je toch nog iets inhoudelijks beweert (maar verder geen antwoord is op wat ik beweer, zoals die onzin van je zwembroekenlogica) geef ik altijd nog een reactie, waar het maar mogelijk is.
Of ook dat Venus verhaal wat ook nergens op slaat.
Of snooker en dat gasverhaal.
Allemaal dikke onzin.
Citaat:
en dan denk je dat je een uitgebreid en ook weer uitstekend onderbouwd antwoord hebt geven. Geeft mooi jouw "discussieervermogen" weer. (uiteraard allemaal te vinden op het forum, maar dat zoek je zelf maar uit)
Vele malen heb ik jouw onzin beantwoord, zoals die van Venus, maar aangezien je nog steeds het verschil niet weet tussen filosofie en wetenschap kan ik wel aan de gang blijven.
En ik ben zeker geen dictator, maar dat is de wetenschap die niks van mijn atoomtheorie wil weten.
Ik sta open voor elk redelijk tegenargument wat ik echter nog nooit heb gehoord en ook zeker niet van jou.
Het enige wat je produceert is bagger wat nergens op slaat.
Citaat:

Ik ga er niet eens meer op in. Te dom om voorbeelden te snappen en te zot om het te begrijpen.
Bij Twitter hadden ze 'slechts' 9,349 tweets nodig om dat te begrijpen. Hier hebben ze het na ruim 15800 posts nog steeds niet door. <insert willekeurig Nederlands vooroordeel over Belgen hier >
Verder dan "Je weet helemaal niks, weet je weer niks zinnigs te zeggen, ook hier alleen maar gebakken lucht, ook dit is weer dikke onzin die nergens op slaat, Niveau kleuterschool...., daar weet je nog steeds geen antwoord op, ook dit is alleen maar bagger, Daar kan zelfs een heks niet tegen op.....,weer allemaal onzin, ook allemaal bagger, Nergens enig inhoudelijk tegenargument, Ze kan alleen maar bagger produceren, bagger aan leugens en beledigingen", zonder enige argumentatie kom je niet.
(oh wacht, dat zijn voor jou uitstekend onderbouwde argumenten )
Allemaal bagger en beledigingen zonder enig inhoudelijk argument, noch op mijn atoomtheorie en noch op deze draad die over het oneindige gaat.

Maar goed, ik ben al die dikke leugens en beledigingen wel gewend, al 41 jaar lang.

En wat zou ik verder ook kunnen verwachten van iemand die zijn zwembroek niet uit trekt voordat ie die in zijn zak steekt.....

Dat moet dan wetenschap heten.....



Behalve natuurlijk de logica van de wetenschap die slechts tijdelijk is, zolang er zwembroeken zijn..., en daarom is ook het heelal van de wetenschap slechts tijdelijk: eens ontstaan gaat ze ook weer onder.
Nu gelukkig maar eens van die ellende verlost te zijn.

De waarheid van de heilige geest is echter eeuwig.
Goed omdat met Pinksteren te herdenken.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 mei 2016 om 13:40.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 16:18   #132
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dearleather Bekijk bericht
the universe is eternal
maar de aarde is dat niet , binnen 5 miljard jaar is de kern uitgedoofd
zonder meer waar, dus tegen die tijd moeten we zien dat we de aarde hebben verlaten om de ruimte in te gaan om op andere planeten bij andere sterren te kunnen wonen of geheel in ruimteschepen te wonen of ook de aarde in een ruimteschip om te bouwen.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 10:41   #133
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

14 - Het probleem van het bewijzen.

Maar het feit dat er geen één vóór de laatste deling bestaat en er eigenlijk ook geen laatste kan zijn om op de oneindigheid zelf uit te komen (omdat elke deling een volgende deling impliceert) en je dus al delende de limiet der inwendige oneindigheid nooit kan bereiken, wil niet zeggen dat die oneindigheid niet bestaat, want je kan heel gemakkelijk begrijpen dat het wel zo is, in ieder geval als het bestaan van de idee daarvan, want of het dan ook werkelijk uiterlijk zo bestaat (wat ik wel denk), daar kunnen de meningen dan over verschillen.

En hier komt de tegenstelling op een andere wijze opnieuw tevoorschijn, namelijk dat je de oneindigheid uiterlijk nooit kunt bewijzen (eigenlijk als aantonen), omdat de oneindigheid onbereikbaar is, maar ook nooit kunt bewijzen dat het niet zo is, omdat elke grens mogelijkerwijs weer opnieuw overschrijdbaar is.

Wie kan bewijzen (aantonen) dat een grens definitief, dus in alle eeuwigheid(!), een grens zal wezen?
Zo is steeds weer gebleken dat het heelal groter is dan we eerst dachten en met de microkosmos is dat evenzo, als steeds kleiner dus, met zelfs de extreme idee van een singulariteit, die oneindig klein moet wezen.
Heeft de wetenschap dat laatste ooit experimenteel aangetoond?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 20:08   #134
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

... En dan is er ook nog de eigenwijsheid. Die bestaat ook, al is het maar als denkbeeld. Je kan hem niet proefondervindelijk aantonen. Hij heeft geen lengte en breedte, geen gewicht enzovoort. Maar iedereen heeft er mee kennis gemaakt. En als je het wilde bewijzen werd je tegengesproken, verdorie.

Laatst gewijzigd door Piero : 23 juni 2016 om 20:09.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 10:04   #135
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
... En dan is er ook nog de eigenwijsheid. Die bestaat ook, al is het maar als denkbeeld. Je kan hem niet proefondervindelijk aantonen. Hij heeft geen lengte en breedte, geen gewicht enzovoort. Maar iedereen heeft er mee kennis gemaakt. En als je het wilde bewijzen werd je tegengesproken, verdorie.
Ja, ja, zo is het maar net:

de ware wijsheid is uit God die eeuwig en oneindig is.

De eigenwijsheid is uit de wetenschap, die eindig is en daarom ook gelukkig weer onder zal gaan, samen met het krakkemikkige heelal dat zij heeft bedacht......
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:50   #136
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
maar dat is de wetenschap die niks van mijn atoomtheorie wil weten.
En hoe zou dat toch komen????

Eén mannetje zonder één enkele volgeling meent het beter te weten dan de verzamelde mensheid.

Dan dwingt een would-be Napoleon in een gesloten instelling nog meer respect af dan een blaaskaak die tot in den treure alles afwijst om in zijn eigen ongelijk te blijven geloven.

Het treurige lot van een verspild leven: alles glipt weg en de onzinnige theorie sterft samen met de laatste adem.

En niemand maalt er om. De theorie is overigens nu al dood alleen blijft de kip zonder kop maar kraaien.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 24 juni 2016 om 13:51.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 14:26   #137
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Eén mannetje zonder één enkele volgeling meent het beter te weten dan de verzamelde mensheid.
ik ben geen aanhanger van Harrie's atoomtheorie, maar het meerderheidsargument is zowat het minst wetenschappelijke argument dat je kan hanteren.
Zelfs al beweren alle mensen dat koeien vleugels hebben en er kunnen mee vliegen, dan nog is dat geen bewijs voor de correctheid van hun stelling.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 14:40   #138
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
ik ben geen aanhanger van Harrie's atoomtheorie, maar het meerderheidsargument is zowat het minst wetenschappelijke argument dat je kan hanteren.
Zelfs al beweren alle mensen dat koeien vleugels hebben en er kunnen mee vliegen, dan nog is dat geen bewijs voor de correctheid van hun stelling.
En toch regeert de consensus overde correctheid, ook in de wetenschap. Daarom wordt HC genegeerd of, erger nog voor hem, gezien als amusement.

Een voorbeeld: https://www.scientias.nl/wetenschapp...-van-de-aarde/

Laatst gewijzigd door Piero : 24 juni 2016 om 14:43.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 14:58   #139
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
En hoe zou dat toch komen????

Eén mannetje zonder één enkele volgeling meent het beter te weten dan de verzamelde mensheid.
Zo zie je maar: de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Citaat:
Dan dwingt een would-be Napoleon in een gesloten instelling nog meer respect af dan een blaaskaak die tot in den treure alles afwijst om in zijn eigen ongelijk te blijven geloven.

Het treurige lot van een verspild leven: alles glipt weg en de onzinnige theorie sterft samen met de laatste adem.

En niemand maalt er om. De theorie is overigens nu al dood alleen blijft de kip zonder kop maar kraaien.
Nu, dat heb je allemaal weer prachtig gezegd, JeeBee.
Je overtreft jezelf weer en ik denk dat je hier wel diep over hebt nagedacht.

Iets inhoudelijks kan ik er niet in ontdekken, maar het is een kniesoor die daar op zou letten.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 15:05   #140
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
ik ben geen aanhanger van Harrie's atoomtheorie, maar het meerderheidsargument is zowat het minst wetenschappelijke argument dat je kan hanteren.
Zelfs al beweren alle mensen dat koeien vleugels hebben en er kunnen mee vliegen, dan nog is dat geen bewijs voor de correctheid van hun stelling.
Zo is het maar net, Superstaaf, ik ben blij dat je me even komt helpen.

De waarheid komt niet voort uit de domme massa, maar uit de geniale enkeling.

Mijn atoomtheorie is:

1- sowieso veel beter dan het heelal van de wetenschap, want eeuwig en levend.

2 - ik kan een flink aantal essentiële dingen veel beter verklaren (zoals de evolutie theorie).

3 - het zit veel logischer in elkaar.

4 - ik kan er het bestaan van God mee bewijzen.

Maar goed: dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben en dat er van het heelal van de wetenschap niet veel klopt, dat zou niet moeten mogen.
Een schande is dat....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be