Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2018, 08:15   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Carte (gillets) jaune !- wanneer de rode ?

Terwijl dat men het bij de voetbalbond nog niet heeft begrepen. Indien dat Radja Nainggolan niet buiten de selectie werd gezet door Martinez kon hij Meunier (gele kaart) in die beslissende match vervangen en waren wij wereldkampioen geweest. Een trainer kan je maximum twee jaar in dienst houden en daarna weg ermee. Hij heeft op dat ogenblik al zijn technieken doorgegeven aan de spelers en is leeg. Trainers die het langer kunnen zij voor de bond onbetaalbaar. Vandaag krijgt het publiek opnieuw de rekening van de onkunde.
Même absent, Radja Nainggolan a une solution imparable pour aider les Diables
https://parismatch.be/actualites/spo...er-les-diables
On-be-grij-pe-lijk: Rode Duivels verliezen met 5-2 van Zwitserland en zijn uitgeschakeld in Nations League
Gisteren om 22:36 door Gert Gysen

https://www.gva.be/cnt/dmf20181118_0...eague-vergeten

Terwijl dat wij goed nieuws krijgen uit de politiek- geen lullen meer in het Vlaams parlement.
Wat heeft de man die nu ontslag neemt verwezenlijkt in al die jaren buiten een goede partijsoldaat te zijn?
Wat opvalt in d verklaring – nee, nee, ik heb geen ander job. Dit om zeker te zijn dat de vertrekpremie zal worden uitbetaalt. Hij heeft de les van minister Gatz goed onthouden, wij ook…
Vandeurzen zal ontslagvergoeding opnemen
Gisteren om 15:14 door Peter De Lobel

136.000 euro.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181118_03955724
Maar hoe zit het bij de « werkende mieren » ?
'De afschaffing van anciënniteit zal oudere werkzoekenden niet helpen'
Sacha Dierckx
07/10/18
https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...n-1375975.html


Burgers zonder moed (kloten aan hun lijf, vrouwen inbegrepen) en die dag na dag met alles wat de overheden hun oplegt akkoord gaan, dat is een zaak.
Maar wanneer zij in de weg gaan staan van diegene die willen stellen dat het genoeg is geweest dat is een spijtige zaak.
In Frankrijk met de actie “gillets jaunes” gingen zij met hun wapen (auto) zelf betogers doodrijden.
Te voet zouden zij dat nooit doen omdat het lafaards zijn.
Het ganse terwijl dat Macron-Jupiter-Louis XIV vandaag naar België komt om op de kosten van het “publiek geld” opnieuw te feesten. Misschien krijgt er weeral iemand “la Légion d’honneur” (komt er een nieuwe Fortis aan of krijgt Reynders er een tweede?)
Hausse du carburant : Jacline Mouraud pousse un coup de gueule devant la députée LREM des Yvelines

https://www.youtube.com/watch?v=Byrhrxa5r4I

Le coup de gueule de Jacline Mouraud - C ?* Vous - 06/11/2018

https://www.youtube.com/watch?v=CCxlDDt98Vk

Zemmour se lâche sur les gilets jaunes


https://www.youtube.com/watch?v=a0C0xtTM2l0

Gilets Jaunes : Macron remplace les impôts par des taxes. Avec Olivier Delamarche

https://www.youtube.com/watch?v=CVGPt2nPU20

Bruno Le Maire vivement interpellé par un ouvrier de PSA Mulhouse

https://www.youtube.com/watch?v=UU5yG6xxvUc

M. Le Pen : Macron s'est pris une veste jaune


https://www.youtube.com/watch?v=sWsxQdyvJho


Nochtans hebben zij ook kinderen en kleinkinderen , waarom als zij beslist hebben om niet te vechten voor deze hun toekomst gaan zij in de weg staan van deze die het wel willen doen.
Vakbonden zijn vandaag verbrand in eigen midden, zij die niet gehandeld hebben wanneer het moest. Door hun gebrek en afwezigheid hebben wij met zij allen de banken en soevereine geldcrisis moeten betalen. En wij doen dat nog elke dag. Niemand binnen het politiek bedrog heeft ons op geen enkel ogenblik verteld hoe groot de “rommelschulden waren”.
En natuurlijk is het de schuld van de “politiek” wie anders?
Wie maakt de wetten wie reguleert er en wie dereguleert er?
Tussen banken en overheid is het telkens opnieuw een wederdienst – wij de overheid geven jullie de ruimte om op rug van de burgers veel geld te verdienen en jullie geven ons het geld wanneer dat wij het vragen liefst zonder limiet. Daar was Dexia goed in met de publiek projecten die zij kregen en leningen die zij gaven allemaal beslist door dezelfde personen aandeelhouder . Het ganse leidde uiteindelijk tot de dividenden aan aandeelhouders met inbegrip de coöperanten.
ACW-Gemeentelijke Holding en uiteindelijk ARCO.
Coöperanten die op de hoogte waren van heel de binnen keuken aangezien dat zij ook in de politiek zaten. De schakels waren dus van de eerste tot de laatste in hun handen.
Het is ook daarom dat na de beslissingen over de F-35 en de nieuwe directeur van de Nationale bank zij ook zullen beslissen dat alle Arco coöperanten hun geld terugkrijgen. Zij zullen dus hun eigen uit betalen.
Quid: alle andere aandeelhouders?
Quid: Grondwettelijkhof?
Quid: Hoe gaat de EVP hun Europa een goedkeuring motiveren?
De schande voorbij…
En het ergste is dat zij vandaag al klaar staan om te herbeginnen deze keer met Belfius.
Vanwaar de conclusie – België de “schurkenstaat”
Ondertussen en met de nodige afstand heeft de burger begrepen dat “Fortis” en Lippens alleen maar gevallen is door DEXIA.
De overname van ABN AMRO was een schitterende zaak geweest voor ons land maar door de soevereine schulden (landen die boven hun middelen hebben geleend) en de rommelcrisis van de Amerikaanse hypotheekmarkt was het vertrouwen tussen banken weg. Wat maakte dat Fortis – Lippens niet meer in bezit kon komen van de nodige fondsen om te overname te financieren.
De val van Fortis: arrogantie en misrekeningen
29/09/2008 om 00:00 door nico tanghe, pascal dendooven

http://www.standaard.be/cnt/ef214avl

België – Leterme-Reynders hadden ook perfect Fortis kunnen redden iets wat zij zonder de DEXIA ramp waarschijnlijk hadden gedaan.
Maar DEXIA dat was familie. En aangezien dat bij faling al het binnenhuis “gesjoemel” naar buiten ging komen met alle “politieke” consequentie er aan verbonden was dit zeker te vermijden.
In het boek de “geldmakkers” staat vermeld dat men voor de mogelijke bankrun bij Dexia alle biljetten van 500 € ging halen overal in Europa.
Zelf de “publiek” kunstcollectie hangt in de lucht. Waarbij sommigen zeggen dat men ze naar het “containerpark” heeft gebracht. Buiten de stukken die in een of ander bureel of salon hangen…
Vandaag met de “gillets jaunes” hebben sommigen het lef van op televisie ( c’est pas tous les jours dimanch) te komen vertellen dat het ingebouwde systeem bij het tanken er alleen maar is voor het klimaat- opwarming van de aarde. Net alsof dat cliquetsysteem een uitvinding is van gisteren. Terwijl dat dit bedrog in de “schurkenstaat” altijd al heeft bestaan.
Net alsof dat de auto eigenaars met al de belastingen (directe en indirecte) die zij betalen iets hebben teruggekregen. Nee, allen maar files en uren in hun auto zitten (onbetaalde) overuren te kloppen, nochtans op weg en terug van hun werk.
Zelf de trein (NMBS) kunnen zij niet regelen – zaterdag 17.11.18 weeral een veetransport na de kust . Voorzien vertrek 09.51u – vertraging 20 minuten aankomt te Brugge 28 minuten. En dit maar met vijfvoertuigen er waren geen zitplaatsen meer en ook geen staanplaatsen oudere mensen zaten in de gang op de trappen en dan zat er nog een fiets (niet plooibaar) tussen (zonder ticket). Aangezien de werken werd de reis in die omstandigheden ook nog langer. Spaanse, Engelse, Duitse toeristen stelde de vraag: is dat altijd zo bij jullie?
Treinen alweer minder stipt
Vandaag om 06:30 door Jef Poppelmonde

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181118_03956133

C’est pas tous les jours dimanche
https://www.rtlplay.be/cest-pas-tous...imanche-p_8455
Septième activation du système de cliquet en 2018 sur le diesel
10 juillet 201811:18
https://www.lecho.be/economie-politi.../10029961.html
Qu’est-ce que le 'système du cliquet' ?
https://www.petrolfed.be/fr/question...8me-du-cliquet

Het is duidelijk dat zolang er geen protest komt van de burger de “politiek” verder nieuwe belastingen zal blijven opleggen om hun eigen belang en systeem te handhaven.
Met de (mannelijke) benoeming van de nieuwe directeur van de Nationale Bank toont de politiek met voldoende kracht dat vrouwen in ons land van geen tel zijn.
En daar ook weeral geen reacties van die vrouwen binnen de partijen zelf. Iets wat opnieuw de “schurkenstaat” versie versterkt.
De logica is nochtans evident – als je een vrouw moet vervangen dan doet je dat toch door een ander vrouw te plaatsen. Arme CD&V zij zijn dus met al die senioren in hun besturen de weg kwijt…
Welke vrouw met verstand gaat er nu nog in mei 2019 voor CD1V stemmen is ook een goede vraag?
Eén competente vrouw vinden was blijkbaar te moeilijk’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181101_03897851
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 08:16   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Radja!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 15:16   #3
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Time out voor Radja terug naar het onderwerp

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Radja!
Luister hier naar de(zo goed als) volledige versie van Madame gilets jaunes;

Qui est Jacline Mouraud, l'égérie des "gilets jaunes"?

https://www.7sur7.be/7s7/fr/1505/Mon...s-jaunes.dhtml
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 15:26   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Luister hier naar de(zo goed als) volledige versie van Madame gilets jaunes;

Qui est Jacline Mouraud, l'égérie des "gilets jaunes"?

https://www.7sur7.be/7s7/fr/1505/Mon...s-jaunes.dhtml
komkom je begon zelf over Radja in de eerste zin van je post.
nu niet terug van onderwerp veranderen.

radja!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 21:33   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Luister hier naar de(zo goed als) volledige versie van Madame gilets jaunes;

Qui est Jacline Mouraud, l'égérie des "gilets jaunes"?

https://www.7sur7.be/7s7/fr/1505/Mon...s-jaunes.dhtml
Ik vrees dat velen onder ons de beweging v.d. Gilets Jaunes onderschatten.
Wait and see.

Laatst gewijzigd door Boduo : 19 november 2018 om 21:33.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 14:51   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik vrees dat velen onder ons de beweging v.d. Gilets Jaunes onderschatten.
Wait and see.
Wel ook ik ben benieuwd.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 17:21   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik vrees dat velen onder ons de beweging v.d. Gilets Jaunes onderschatten.
Wait and see.
Toen ik dat de eerste keer in flarden hoorde op de radio dacht ik "Wonen er nu al zoveel Chinezen in Binche? "
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 17:35   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Toen ik dat de eerste keer in flarden hoorde op de radio dacht ik "Wonen er nu al zoveel Chinezen in Binche? "
Toen ook ik dat voor de eerste hoorde met één oor, dacht ik "Wat hebben we nu ?" Die protestbeweging groeit op een nieuwe, moderne manier. De akties komen voort uit het brein van gewone Fransen. Gelijkgezinden vinden elkaar op de sociale media. De kracht v.d. soc. media onderschatten we !
De rode draad is de forse stijging van allerlei accijnzen & belastingen. De wrok zit diep. Een grote groep mensen ziet z'n levenspeil DALEN. De nieuwe breuklijn loopt dwars door de middenklasse. Op het eind v.d. maand vragen die mensen zich af of ze nog tot de middenklasse behoren...

Wait & see until saturday...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 18:07   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Het zal wel koelen zonder blazen. Eens een paar flikken en deurwaarders der op af sturen en het volk zal snel weer zijn bek houden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 18:48   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het zal wel koelen zonder blazen. Eens een paar flikken en deurwaarders der op af sturen en het volk zal snel weer zijn bek houden.
Er werden al flikken & deurwaarders op afgestuurd.
Zonder resultaat.
Alleen een triest gebeuren: 1 dode & +/- 200 gewonden
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 09:37   #11
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Toen ik dat de eerste keer in flarden hoorde op de radio dacht ik "Wonen er nu al zoveel Chinezen in Binche? "
Toen ik dat de eerste keer in flarden hoorde, dacht ik "Het gaat weer over dat deel Belgen ( = Walen ), die mentaal compleet in Frankrijk wonen"
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 09:38   #12
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

En buiten dat, het gaat hier weer over het PS-bastion Henegouwen -> die mensen hebben zelf gestemd op gigantische percentages overheidsbeslag, via hun absolute PS-meerderheden!
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 11:29   #13
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

PVDA/ Che uitschot.

Ze mekkeren omdat ze met hun dop geen diesel meer kunnen betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:13   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
PVDA/ Che uitschot.

Ze mekkeren omdat ze met hun dop geen diesel meer kunnen betalen.
Hoeveel oudjes, die gans hun leven hebben gewerkt, die van een schamel pensioentje hun stookolie niet meer kunnen betalen heb jij al in huis genomen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:27   #15
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla Voetbal bla bla bla bond voetbal bla sjotten bla bla balletje trappen bla bla bla
Voetbal, is dat geen spelletje waarbij men tegen een balletje trapt?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:34   #16
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Van mij heeft de overheid reeds lang een rode kaart, spijtig genoeg zijn er te veel mensen die met dit beleid rijkelijk hun zakken vullen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:51   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoeveel oudjes, die gans hun leven hebben gewerkt, die van een schamel pensioentje hun stookolie niet meer kunnen betalen heb jij al in huis genomen?
Ik heb mijn ma haar verwarmingsfactuur betaald, en toen die te duur was heb ik haar een nieuwe verwarmingsketel op aardgas gestoken die 40 % minder verbruikt. Op mijn kosten.

Nu gij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:04   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb mijn ma haar verwarmingsfactuur betaald, en toen die te duur was heb ik haar een nieuwe verwarmingsketel op aardgas gestoken die 40 % minder verbruikt. Op mijn kosten.

Nu gij.
is het niet triest, een welvaartstaat die het welvaartsniveau van zijn gepensioeneerden niet garandeert?

ook daar gaan die gele hesjes m.i. over.

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 november 2018 om 13:05.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:15   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb mijn ma haar verwarmingsfactuur betaald, en toen die te duur was heb ik haar een nieuwe verwarmingsketel op aardgas gestoken die 40 % minder verbruikt. Op mijn kosten.

Nu gij.
Ik ken uw ma haar verleden natuurlijk niet maar 't is erg dat ze daarvoor bij u moet aankloppen in onze "welvaart"-staat. Wat indien ze geen kinderen had gehad?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:21   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik ken uw ma haar verleden natuurlijk niet maar 't is erg dat ze daarvoor bij u moet aankloppen in onze "welvaart"-staat. Wat indien ze geen kinderen had gehad?
... dan had haar leven er wsl wel helemaal anders uit gezien natuurlijk. maar gaat dat ons niet te ver off topic leiden?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be