Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2006, 09:33   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard Eén op tien ambtenaren moet allochtoon zijn

Eén op tien ambtenaren moet allochtoon zijn
De Vlaamse regering wil dat tegen 2015 vier procent van de Vlaamse overheidsambtenaren allochtoon is, dus afkomstig van buiten de Europese Unie. Om dat streefcijfer te halen, moet vanaf nu één op de tien aanwervingen door een allochtoon ingevuld worden.

Tegen 2010 moet een derde van het Vlaamse middenkader vrouw zijn. Vandaag telt de Vlaamse overheid 51 procent vrouwen. Hoe hoger op de hiërarchische ladder, hoe minder vrouwen vertegenwoordigd zijn. De top telt 10 procent vrouwen, het middenkader 23 procent.

bron webstek HLN

Ik vraag me af hoe ze dat gaan regelen ... als er bvb niet voldoende allochtonen zijn die slagen voor de proeven oid.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 09:43   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Ik vraag me af hoe ze dat gaan regelen ... als er bvb niet voldoende allochtonen zijn die slagen voor de proeven oid.
zie de oplossing van Temsamani hé: als allochtonen niet slagen, dan verandert men gewoon de proeven, ofwel neemt men ze sowieso aan, waarna ze op kosten van de belastingbetaler nog wat cursussen mogen volgen én hun maandloon krijgen.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 09:44   #3
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Eén op tien ambtenaren moet allochtoon zijn
De Vlaamse regering wil dat tegen 2015 vier procent van de Vlaamse overheidsambtenaren allochtoon is, dus afkomstig van buiten de Europese Unie. Om dat streefcijfer te halen, moet vanaf nu één op de tien aanwervingen door een allochtoon ingevuld worden.

Tegen 2010 moet een derde van het Vlaamse middenkader vrouw zijn. Vandaag telt de Vlaamse overheid 51 procent vrouwen. Hoe hoger op de hiërarchische ladder, hoe minder vrouwen vertegenwoordigd zijn. De top telt 10 procent vrouwen, het middenkader 23 procent.

bron webstek HLN

Ik vraag me af hoe ze dat gaan regelen ... als er bvb niet voldoende allochtonen zijn die slagen voor de proeven oid.
Enkele weken geleden is daar al een voorstel over gedaan, ze gaan onbekwamen aannemen en die terplaatse opleiden, waarom zou je nog naar school gaan als het op deze manier ook kan, dit telt enkel voor allochtonen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 10:21   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe ze dat gaan regelen ... als er bvb niet voldoende allochtonen zijn die slagen voor de proeven oid.
Dan schaffen ze gewoon die proeven af, en als dat nog niet genoeg is ook wel de taalvereistes etc etc, mischien een extra premie voor de allochtoon die zich komt aanmelden en zo, je weet wel, alle middelen zijn goed
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 10:24   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
waarom zou je nog naar school gaan als het op deze manier ook kan, dit telt enkel voor allochtonen.
Juist.

Besef wel dat degenen die wél naar school gingen en een diploma haalden hierdoor negatief gediscrimineerd zullen worden.
Maar vermits dat toch maar allochtonen zijn, en meerderheden niet kunnen gediscrimineerd worden volgens de witte van Belgische KGB, (What's in a name?)zal dat geen problemen opleveren.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 11:03   #6
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Eén op tien ambtenaren moet allochtoon zijn
De Vlaamse regering wil dat tegen 2015 vier procent van de Vlaamse overheidsambtenaren allochtoon is, dus afkomstig van buiten de Europese Unie. Om dat streefcijfer te halen, moet vanaf nu één op de tien aanwervingen door een allochtoon ingevuld worden.

Tegen 2010 moet een derde van het Vlaamse middenkader vrouw zijn. Vandaag telt de Vlaamse overheid 51 procent vrouwen. Hoe hoger op de hiërarchische ladder, hoe minder vrouwen vertegenwoordigd zijn. De top telt 10 procent vrouwen, het middenkader 23 procent.

bron webstek HLN

Ik vraag me af hoe ze dat gaan regelen ... als er bvb niet voldoende allochtonen zijn die slagen voor de proeven oid.
Je gaat er al van uit dat er effectief niet voldoende allochtonen kunnen slagen ?
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 11:04   #7
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard misleidende titel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Eén op tien ambtenaren moet allochtoon zijn
De Vlaamse regering wil dat tegen 2015 vier procent van de Vlaamse overheidsambtenaren allochtoon is, dus afkomstig van buiten de Europese Unie. Om dat streefcijfer te halen, moet vanaf nu één op de tien aanwervingen door een allochtoon ingevuld worden.

Tegen 2010 moet een derde van het Vlaamse middenkader vrouw zijn. Vandaag telt de Vlaamse overheid 51 procent vrouwen. Hoe hoger op de hiërarchische ladder, hoe minder vrouwen vertegenwoordigd zijn. De top telt 10 procent vrouwen, het middenkader 23 procent.

bron webstek HLN

Ik vraag me af hoe ze dat gaan regelen ... als er bvb niet voldoende allochtonen zijn die slagen voor de proeven oid.
Het is weer tekenend en betreurend: die titel.

Het impliceert immers dat 1/10 ambtenaren allochtoon moet zijn,
terwijl dit cijfer slechts slaat op de aanwerving.

Weeral zo'n schoolvoorbeeld van misleiding ...
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 11:05   #8
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dan schaffen ze gewoon die proeven af, en als dat nog niet genoeg is ook wel de taalvereistes etc etc, mischien een extra premie voor de allochtoon die zich komt aanmelden en zo, je weet wel, alle middelen zijn goed
Bron ?
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 11:08   #9
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Weeral zo'n schoolvoorbeeld van misleiding
titel is van HLN. beter zou geweest zijn nieuwe ambtenaren moeten voor 1/10 allochtonen zijn.

Maar als ik het goed begrijp heeft een pool bvb pech want hij is geen allochtoon? Dus gaat het in de praktijk grotendeels over n-afrikanen, turken en congolezen evt oos-blokkers.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 11:12   #10
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Omdat allochtonen gemiddeld lager zijn opgeleid, en bij de meeste proeven en testen veel slechter scoren dan autochtonen, en tegelijk niet meer dan tien procent van de Vlaamse bevolking uitmaken, komt deze maatregel neer op een radicale discriminatie op basis van afkomst ten nadele van individuen met autochtone achtergrond. Noteer dat géén quota worden opgelegd op andere domeinen, zoals bv. sociale huisvesting (waar allochtonen een onevenredig groot aantal ‘sociale’ woningen bezetten). Quota zijn op zich reeds racistisch, omdat ze de rechten van een individu afhankelijk maken van diens ras of etniciteit. Maar bovendien hanteert de ‘Vlaamse’ regering het quota-principe ook nog eens op racistische wijze, doordat ze het principe enkel toepast op domeinen waar dit de allochtonen goed uitkomt. De politieke kaste is bv. blijkbaar bereid om rassentellingen in te voeren bij aanwervingen, en iedere kandidaat-ambtenaar en ambtenaar daartoe van een raciaal label te voorzien. Maar diezelfde kaste is niet bereid om zo’n raciale labels uit te delen aan bv. de gevangenisbevolking, zodat de burgers zouden kunnen vaststellen hoe het met de raciale/etnische samenstelling van de gevangenisbevolking is gesteld (want zo’n telling zou ‘stigmatiserend’ zijn).
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 11:33   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Tja....
Niks belet natuurlijk aan de administratie om dan de allerbesten er uit te zoeken,namelijk mensen uit de gestadig groeiende Oost-Aziatische gemeenschappen die ongetwijfeld,en vrij gemakkelijk,de ingangsvoorwaarden zullen vervullen....

Je zou wel gek zijn,als verantwoordelijke,om daaruit niet te recruteren,ze zijn namelijk geschoold,ijveriger en van nature uit toegewijd.


no problemo dus
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 11:38   #12
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

In onze gemeente ook al wat met hoofdoek bij de gemeentelijke administratie; En wat opvalt is dat zij steeds als er iemand van het eigen( turkse) volk z'n zin niet krijgt zich komen moeien ondanks dat het hun dienst niet is!
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 12:14   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Bron ?
D�*t mijn beste heb ik zélf een zekere Temsamani in Ter Zake horen zeggen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 12:17   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Omdat allochtonen gemiddeld lager zijn opgeleid, en bij de meeste proeven en testen veel slechter scoren dan autochtonen, en tegelijk niet meer dan tien procent van de Vlaamse bevolking uitmaken, komt deze maatregel neer op een radicale discriminatie op basis van afkomst ten nadele van individuen met autochtone achtergrond. Noteer dat géén quota worden opgelegd op andere domeinen, zoals bv. sociale huisvesting (waar allochtonen een onevenredig groot aantal ‘sociale’ woningen bezetten). Quota zijn op zich reeds racistisch, omdat ze de rechten van een individu afhankelijk maken van diens ras of etniciteit. Maar bovendien hanteert de ‘Vlaamse’ regering het quota-principe ook nog eens op racistische wijze, doordat ze het principe enkel toepast op domeinen waar dit de allochtonen goed uitkomt. De politieke kaste is bv. blijkbaar bereid om rassentellingen in te voeren bij aanwervingen, en iedere kandidaat-ambtenaar en ambtenaar daartoe van een raciaal label te voorzien. Maar diezelfde kaste is niet bereid om zo’n raciale labels uit te delen aan bv. de gevangenisbevolking, zodat de burgers zouden kunnen vaststellen hoe het met de raciale/etnische samenstelling van de gevangenisbevolking is gesteld (want zo’n telling zou ‘stigmatiserend’ zijn).
Dat autochtonen gediscrimineerd worden zal Pelgrim Forever en co een zorg wezen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 juli 2006 om 12:20.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 12:20   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Tja....
Niks belet natuurlijk aan de administratie om dan de allerbesten er uit te zoeken,namelijk mensen uit de gestadig groeiende Oost-Aziatische gemeenschappen die ongetwijfeld,en vrij gemakkelijk,de ingangsvoorwaarden zullen vervullen....

Je zou wel gek zijn,als verantwoordelijke,om daaruit niet te recruteren,ze zijn namelijk geschoold,ijveriger en van nature uit toegewijd.




no problemo dus

Citaat:
zie de oplossing van Temsamani hé: als allochtonen niet slagen, dan verandert men gewoon de proeven, ofwel neemt men ze sowieso aan, waarna ze op kosten van de belastingbetaler nog wat cursussen mogen volgen én hun maandloon krijgen.


Wél problemen dus.
Pure discriminatie zelfs.
Hoezeer je ook je best doet om het niet te hoeven zien.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 juli 2006 om 12:21.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 13:14   #16
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Eén op tien ambtenaren moet allochtoon zijn
De Vlaamse regering wil dat tegen 2015 vier procent van de Vlaamse overheidsambtenaren allochtoon is, dus afkomstig van buiten de Europese Unie. Om dat streefcijfer te halen, moet vanaf nu één op de tien aanwervingen door een allochtoon ingevuld worden.

Tegen 2010 moet een derde van het Vlaamse middenkader vrouw zijn. Vandaag telt de Vlaamse overheid 51 procent vrouwen. Hoe hoger op de hiërarchische ladder, hoe minder vrouwen vertegenwoordigd zijn. De top telt 10 procent vrouwen, het middenkader 23 procent.

bron webstek HLN

Ik vraag me af hoe ze dat gaan regelen ... als er bvb niet voldoende allochtonen zijn die slagen voor de proeven oid.

De titel is hier zeer misleidend: men wil dat 4% van de ambtenaren allochtoon is, dat wil zeggen 4 op 100 en niet 1 op 10!!
Om hieraan te kunnen voldoen zal men echter vanaf nu voor iedere negen autochtone aanwervingen één allochtoon moeten aanwerven.

Verder ben ik normaal gezien helemaal geen voorstander van quota's maar men zal iets moeten doen om er voor te zorgen dat werknemers niet steeds autochtonen boven allochtonen verkiezen wanneer alle andere vaardigheden gelijk zijn...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 13:21   #17
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

En staat er een maximum op?

Anders zou men wel eens hetzelfde kunnen voorkrijgen als de Fransen met hun nationale voetbalploeg, nl 1/10 autochtoon...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 13:29   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
De titel is hier zeer misleidend: men wil dat 4% van de ambtenaren allochtoon is, dat wil zeggen 4 op 100 en niet 1 op 10!!
Om hieraan te kunnen voldoen zal men echter vanaf nu voor iedere negen autochtone aanwervingen één allochtoon moeten aanwerven.
De titel is idd zeer misleidend als het één allochtoon per negen autochtonen moeten zijn inplaats van een op tien....

Je stapt verder nogal licht over de flagrante discriminatie van autochtonen heen....

Citaat:
Omdat allochtonen gemiddeld lager zijn opgeleid, en bij de meeste proeven en testen veel slechter scoren dan autochtonen, en tegelijk niet meer dan tien procent van de Vlaamse bevolking uitmaken, komt deze maatregel neer op een radicale discriminatie op basis van afkomst ten nadele van individuen met autochtone achtergrond.
Citaat:
Temsamani: als allochtonen niet slagen, dan verandert men gewoon de proeven, ofwel neemt men ze sowieso aan, waarna ze op kosten van de belastingbetaler nog wat cursussen mogen volgen én hun maandloon krijgen.

Allochtonen hebben evenveel kans om goed onderwijs te volgen als autochtonen. Waarom halen zijn dan niet de nodige diploma's en waarom moeten zij jobs krijgen waar autochtonen zonder diploma geen enkele kans op hebben?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 14:14   #19
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Je gaat er al van uit dat er effectief niet voldoende allochtonen kunnen slagen ?
Ja, dat is best mogelijk.
Enkele manden geleden wou men in Antwerpen stad ook meer allochtonen aanwerven (wat ik persoonlijk een goed idée vind, op voorwaarde dat de kandidaten slagen in de aanwervingsexamens).
Het bleef bij een goedbedoelde poging. De meeste kandidaten kwamen zelfs niet in aanmerking bij gebrek aan taalkennis. Van Peel zei: "het is veel erger dan ik vermoedde".
Als taalkennis onvoldoende is, dan moet men in eerste plaats de nodige maatregelen nemen op dit te verhelpen.
De import van jonge huwelijkspartners uit het moederland is zeker één van de bijzonderste oorzaken.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 14:17   #20
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Eén op tien ambtenaren moet allochtoon zijn
De Vlaamse regering wil dat tegen 2015 vier procent van de Vlaamse overheidsambtenaren allochtoon is, dus afkomstig van buiten de Europese Unie. Om dat streefcijfer te halen, moet vanaf nu één op de tien aanwervingen door een allochtoon ingevuld worden.

Tegen 2010 moet een derde van het Vlaamse middenkader vrouw zijn. Vandaag telt de Vlaamse overheid 51 procent vrouwen. Hoe hoger op de hiërarchische ladder, hoe minder vrouwen vertegenwoordigd zijn. De top telt 10 procent vrouwen, het middenkader 23 procent.

bron webstek HLN

Ik vraag me af hoe ze dat gaan regelen ... als er bvb niet voldoende allochtonen zijn die slagen voor de proeven oid.
ach ja: 4 procent is gelijk aan 10 procent (vergelijk de titel van ons blokkertje met het werkelijke plan van de regering).

Volgens het Vb zijn 300 procent van ons land al allochtonen. Je zou dit afleiden uit de geweldige schrik die zij hebben voor deze gasten.
MAAR: PDW in al zijn glorie bekende, natuurlijk op de Nederlandse televisie, dat het er 4 procent waren. Mijn gedacht zwaar overdreven, maar Allah.

En dus: om de discriminatie uit de weg te helpen ( te weinig allochtonen die een jobke hebben bij de staat) gaat men dat optrekken.

Ik zou zeggen: niets aan de hand en weeral minder werkloosheid bij de allochtonen, niet?

Had PDW niet gelogen dan zouden het er misschien maar 2 procent zijn geweest. Het VB zorgt altijd voor het tegenovergestelde van wat zij beloven

Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 juli 2006 om 14:18.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be