Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2019, 13:31   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard Hardnekkige verkeersovertreder krijgt 18 maanden cel na 23ste (!) levenslange ...

Hardnekkige verkeersovertreder krijgt 18 maanden cel na 23ste (!) levenslange rijverbod.

Citaat:
ZONHOVEN Een vijftiger uit Zonhoven is veroordeeld tot een celstraf van achttien maanden nadat hij voor de zoveelste keer werd betrapt op het rijden onder invloed van drugs en alcohol. Omdat hij dat dit keer deed in de wagen van zijn vriendin, werd ook haar Mercedes verbeurd verklaard. Beklaagde had al 23 keer een levenslang rijverbod toen hij toch weer dronken in de wagen kroop.
Die komt er vééééééééééél te goedkoop van af na de 23ste, u leest goed, 23ste levenslange rijverbod.

Citaat:
Zijn advocaat Gino Houbrechts probeerde nog een behandeling in een instelling te forceren zodat hij kon behandeld worden voor zijn verslavingen, maar het wordt dus een celstraf.
Niet echt normaal om er nog een 'goed woord' proberen voor te forceren.

Met de wagen van de vriendin/vrouw, die wagen die de rechter volledig terecht verbeurd verklaarde.

Was er een tijd geleden zo is niet een iemand die met zware BMW van zijn vriendin (een arts zelfs) ook het verkeer teisterde?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2019 om 13:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 17:32   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Het record rijverboden ligt zeker hoger.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 17:50   #3
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Talking

Mogen mensen zich al niet meer amuseren ??
Geef hem de vrijspraak , want de arme man gaat zich anders vervelen !!
Kwijtschelding van al z'n vorige boetes , euh , zelfs volledige gratie !!
Oh , en geef die dan meteen ook een nieuwe Lamborghini Gallardo
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 08:26   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Dat soort van figuren, zoals de zware verkeersovertreder waar het over gaat, verplicht een chip inplanten dat men ten allen tijde weet met wat die bezig is?

Te ver gezocht of net niet?

Alhoewel in deze science fiction tijden moet dat best kunnen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juli 2019 om 08:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 08:36   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hardnekkige verkeersovertreder krijgt 18 maanden cel na 23ste (!) levenslange rijverbod.



Die komt er vééééééééééél te goedkoop van af na de 23ste, u leest goed, 23ste levenslange rijverbod.



Niet echt normaal om er nog een 'goed woord' proberen voor te forceren.

Met de wagen van de vriendin/vrouw, die wagen die de rechter volledig terecht verbeurd verklaarde.

Was er een tijd geleden zo is niet een iemand die met zware BMW van zijn vriendin (een arts zelfs) ook het verkeer teisterde?
Die 23 veroordelingen tot levenslang rijverbod vind ik vooral een blamage voor het gerecht. Die kerel had reeds bij de 2e veroordeling effectief voor een jaar in de gevangenis moeten gegooid worden. Ons strafrecht en het strafuitvoeringsrecht is veel te veel “poco”.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 08:37   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat soort van figuren, zoals de zware verkeersovertreder waar het over gaat, verplicht een chip inplanten dat men ten allen tijde weet met wat die bezig is?

Te ver gezocht of net niet?

Alhoewel in deze science fiction tijden moet dat best kunnen.
Er was gisteren een gewezen rechter in Terzake hierover. Blijkt dat ze gewoon geen langere celstraffen kunnen uitspreken.
Was vroeger zelfs erger, dan konden er helemaal geen celstraffen uitgesproken worden.

Dus 20 keer levenslang rijverbod. En zelfs dat is een lachertje, met een examen kan je je rijbewijs gewoon terugkrijgen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 09:36   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Een en ander wordt veroorzaakt door de paardenbril van politici, rechters en flikken.

De wetgevende macht zegt: we hebben straffen voorzien, verder denken we niet na.
De rechter spreekt uit, maar trekt zich van de maatschappelijke consequenties niks aan.
De flikken zijn te lui om voor de echt hardleerse klanten, speciale controles te organiseren (vb. de wijkagent die op de juiste momenten door de straat passeert ...)

Anderzijds zou ik wel bereid zijn om centen uit te geven voor een chiplezer in mijn auto, die ikzelf kan programmeren dat mijn auto enkel bestuurd mag worden door de rijbewijzen van x y en z ... en niet die van een dief.
Als dat systeem veralgemeend wordt, dan zijn daar dingen mogelijk met ingetrokken rijbewijzen ... bla bla ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 09:38   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er was gisteren een gewezen rechter in Terzake hierover. Blijkt dat ze gewoon geen langere celstraffen kunnen uitspreken.
Was vroeger zelfs erger, dan konden er helemaal geen celstraffen uitgesproken worden.

Dus 20 keer levenslang rijverbod. En zelfs dat is een lachertje, met een examen kan je je rijbewijs gewoon terugkrijgen.
Iemand die in zulke omstandigheden toch blijft rijden, is een groot gevaar voor de maatschappij, en zou dus mogen genieten van curatieve zorgen in een gesloten psychiatrische instelling, tot hij genezen verklaard wordt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 11:05   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die 23 veroordelingen tot levenslang rijverbod vind ik vooral een blamage voor het gerecht. Die kerel had reeds bij de 2e veroordeling effectief voor een jaar in de gevangenis moeten gegooid worden. Ons strafrecht en het strafuitvoeringsrecht is veel te veel “poco”.
Klopt wat u schreef: een serieuze blamage voor het gerecht.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 11:06   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er was gisteren een gewezen rechter in Terzake hierover. Blijkt dat ze gewoon geen langere celstraffen kunnen uitspreken.
Was vroeger zelfs erger, dan konden er helemaal geen celstraffen uitgesproken worden.

Dus 20 keer levenslang rijverbod. En zelfs dat is een lachertje, met een examen kan je je rijbewijs gewoon terugkrijgen.
Verdorie die heb ik even gemist die uitzending.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 11:12   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iemand die in zulke omstandigheden toch blijft rijden, is een groot gevaar voor de maatschappij, en zou dus mogen genieten van curatieve zorgen in een gesloten psychiatrische instelling, tot hij genezen verklaard wordt.
Of een psychiatrische instelling de oplossing zal bieden dat lijkt mij twijfelachtig want 'genezen' zal dat soort figuur nooit geraken.

Men moet op zoek gaan naar hoe juist zo een persoon te raken valt dat hij/zij het nooit meer zal doen.

Of daar een oplossing voor is???

Levenslang rijverbod en minimum 25 jaar cel en ook uitzitten.

Te zwaar of moeten we wachten tot zo een gek een kind/ander persoon omver rijdt?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 11:45   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of een psychiatrische instelling de oplossing zal bieden dat lijkt mij twijfelachtig want 'genezen' zal dat soort figuur nooit geraken.

Men moet op zoek gaan naar hoe juist zo een persoon te raken valt dat hij/zij het nooit meer zal doen.

Of daar een oplossing voor is???

Levenslang rijverbod en minimum 25 jaar cel en ook uitzitten.

Te zwaar of moeten we wachten tot zo een gek een kind/ander persoon omver rijdt?
Ik denk toch ook dat er met zo'n figuren iets serieus mis is in het koppeke.

Iedereen kan al eens iets mispeuteren met de auto, maar als je van de rechter een uitbrander, 15 dagen rijverbod en een fikse boete krijgt dan gaat een normaal mens minstens toch de komende jaren wat op zijn tellen passen.

Vraag is ook of een (politie-?)rechter dat mag.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 12:01   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Geef zo'n clown 1000 keer rijverbod en hij kruipt dezelfde dag alweer achter het stuur van een voertuig. Wat heeft zo iemand nog te verliezen? 10, 100, een miljoen keer rijverbod dat maakt echt geen verschil. Boetes betaalt zo iemand waarschijnlijk niet want hij zit in schuldbemiddeling. Hij kreeg nu een gevangenisstraf maar zal met een enkelband thuis mogen zitten... Het is precies een pamperbeleid dat hier gevoerd wordt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 12:27   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of een psychiatrische instelling de oplossing zal bieden dat lijkt mij twijfelachtig want 'genezen' zal dat soort figuur nooit geraken.
...
Wat verstond je niet uit de zinsnede "gesloten psychiatrische instelling .. tot hij genezen verklaard wordt" ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 13:12   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat verstond je niet uit de zinsnede "gesloten psychiatrische instelling .. tot hij genezen verklaard wordt" ?
Hoort zo een persoon daar thuis, nee dacht ik.

Heeft niets te maken met de één of andere geestelijke aandoening dat is gewoon een dwarsligger die met zijn acties het bewijs wil leveren dat rechters en de rechtbank er totaal niet tegen opgewassen zijn tegen dat soort van vergrijpen/overtredingen.

Genezen verklaard worden mag ik daar eens hartelijk om lachen?

Die vent is een verschrikkelijk slecht voorbeeld en ik hoop dat er geen copy-cats hem gaan nadoen.

Gevangenis in en er niet meer uit dan is het gevaar toch al een beetje geweken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juli 2019 om 13:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 13:24   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoort zo een persoon daar thuis, nee dacht ik.

Heeft niets te maken met de één of andere geestelijke aandoening dat is gewoon een dwarsligger die met zijn acties het bewijs wil leveren dat rechters en de rechtbank er totaal niet tegen opgewassen zijn tegen dat soort van vergrijpen/overtredingen.

Genezen verklaard worden mag ik daar eens hartelijk om lachen?

Die vent is een verschrikkelijk slecht voorbeeld en ik hoop dat er geen copy-cats hem gaan nadoen.

Gevangenis in en er niet meer uit dan is het gevaar toch al een beetje geweken?
Die gast is nu al bijna dertig keer gepakt met meer dan 2 promille. Tel daarbij de keren dat hij niet gepakt is. Nog een geluk dat hij geen doden gemaakt heeft.

Hij zou de cel in mogen voor poging tot doodslag.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 14:35   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoort zo een persoon daar thuis, nee dacht ik.
...
Wie hoort er thuis in a) gesloten b) psychiatrische instellingen?
Antwoord: gevaarlijke zotten. (gevaar voor zichzelf of voor anderen).

Het verschil met een gevangenis: daar wordt ge los gelaten na het uitzitten van je straf (of b. toestanden ...), en daar is geen behandeling voor zotten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 16:25   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie hoort er thuis in a) gesloten b) psychiatrische instellingen?
Antwoord: gevaarlijke zotten. (gevaar voor zichzelf of voor anderen).

Het verschil met een gevangenis: daar wordt ge los gelaten na het uitzitten van je straf (of b. toestanden ...), en daar is geen behandeling voor zotten.
Ik zoek een andere oplossing dan maar: 'een vergeetput?'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be