Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2007, 23:04   #121
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dewever en Verhulst zouden het hoofdstuk "Continuiteit van bestuur" eens moeten lezen (of herlezen) in een cursus Staatsrecht.
Continuïteit van bestuur kan op geen enkele wijze impliceren, dat een abstract en over geen persoonlijke vrije wil of oordeelsvermogen beschikkend dinges als een stadsbestuur op enige wijze, voor wat dan ook, morele verantwoordelijkheid kan dragen. Genoemde continuïteit kan betrekking hebben op bv de juridische verplichting van een nieuw stadsbestuur, om de kontrakten na te leven gesloten door een vroeger bestuur ed. Maar in geen geval kan een stadsbestuur als zodanig een morele verantwoordelijkheid hebben voor wat dan ook. Nog eens: een stadsbestuur is geen individuele mens, en enkel individuele mensen beschikken over rede en geweten, zodat enkel individuele mensen morele misstappen kunnen bestaan waarvoor ze zich dan eventueel later kunnen verontschuldigen. Een stadsbestuur is alleen maar een administratieve abstractie, die zoals vele andere abstracties haar nut heeft op bepaalde domeinen; doch men begaat een ernstige/listige/sluwe fout wanneer men zo'n abstractie gaat reïficeren en er een soort wezen van gaat maken dat in morele zin voor iets verantwoordelijk kan zijn.

Een verontschuldiging aanbieden impliceert dat minstens twee elementen moeten aanwezig zijn:
(1) dat de aanbieder van de excuses verklaart of toegeeft persoonlijk een moreel foute handeling te hebben gesteld, en
(2) dat dezelfde betreffende deze zijn eigen handeling zijn spijt uitdrukt.

Het is dus onmogelijk:

1) om als menselijk individu zijn excuses aan te bieden voor de daad gesteld door andere menselijke individuen; meer bepaald kan Janssens niet (ook niet via de stadsbestuur-truc) excuses aanbieden voor een daad die gesteld werd voor zijn geboorte, want daardoor ging het automatisch over de daad van andere menselijke individuen.

2) om zijn individuele oprechte spijt uit te drukken voor de daad van een ander individu (men kan het wel spijtig vinden dat de daad gebeurd is, maar men kan niet spijtig vinden dat men als persoon die daad gesteld heeft, want men hééft de daad niet gesteld)
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 23:08   #122
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wie de journaals op de RTBf gisteren en vandaag volgde, beseft onmiddellijk dat het daarom draait. De desinformatie die die rode RTBf-journalisten in hun nieuwsbulletin loosden is weerzinwekkend.
een wereld van verschil ! als je die moet geloven is het morgen na de stemming van BHV

is dit het einde van belgie en het begin van de burgeroorlog... "complêtement gaga"
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 november 2007 om 23:08.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 23:11   #123
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wie de journaals op de RTBf gisteren en vandaag volgde, beseft onmiddellijk dat het daarom draait. De desinformatie die die rode RTBf-journalisten in hun nieuwsbulletin loosden is weerzinwekkend.
dan had je de 19u speciale editie moeten gezien hebben van RTL met alle "grosses têtes" van de "fine fleur wallonne"
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 00:01   #124
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
neen dat doen we niet kijk maar:



uitleg: jij maakt me uit voor onwetend ik antwoord...
Kijk uw quotes eens na want u legt me daar woorden in de mond die ik nooit gezegd heb.

Alleszins, u hebt me verkeerd begrepen, het was niet de bedoeling u onwetend te noemen. Ik wou alleen maar weten wie het was.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 00:37   #125
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
en dan gaan mensen als jij lullen over dat Israël racistisch is...
Of het was jij of het was Firestone die zich op deze manier zou uitspreken over mijn post ... jij bent het geworden maar een overwinning zou ik het niet noemen ... proficiat

Waar schrijf ik dat Israël racistisch is?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 00:39   #126
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Die andere volkeren hebben zich ze misschien mee verzoend dat al de aandacht en het geld, de doden niet terugbrengt.

Daarnaast zijn er volkeren, die niets meer kunnen doen, omdat ze niet meer bestaan.

De haat laten rusten en verder leven lijkt me beter dan telkens opnieuw de wonden open gooien en om vergevingen en aalmoezen blijven smeken. Op den duur geef je een verkeerd beeld.
Kort en bondig
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 00:40   #127
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 15 februari 2003
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht

Waar schrijf ik dat Israël racistisch is?

wel, het land baseert zijn nationaliteitsverwerving op basis van bloedafstamming. Zoals we allen weten, wordt men pas jood via de bloedlijn van de moeder, of men nu gelooft of niet. Je kan noemen wat je wil.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 00:45   #128
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Inderdaad, en als ik me niet vergis is ook een huwelijk tussen joden en niet-joden in Israël verboden.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 00:47   #129
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Interressant. Hoor ik voor de eerste keer over. De meeste van die joden in de 2de wereldoorlog zijn dus voor niets vermoord. Of heeft Hitler zich van volk vergist? Van welke afkomst waren de joden die in Duitsland, Oostenrijk en de omringende Slavische landen te vinden waren?
In Europa leefden vooral Asjkenazische Joden, geëmmigreerd uit het huidige Georgië, en aangezien ze volgens sommige bronnen vandaag meer dan 85% van de mensen uitmaken die zich vandaag Joods noemen is de kans reëel dat het bijna allemaal Asjkenazische Joden waren die om het leven gekomen zijn tijdens WO II

Deze mensen worden dus bedrogen wanneer ze moeten claimen dat Israël hun land van oorsprong is en dat ze daar hun geboorterecht terug vinden terwijl dat eigenlijk 1.200 km ten noorden ligt

De grootste slachtoffers van deze machinatie zijn de Joden zelf, spijtig genoeg willen, kunnen, mogen de meesten onder hen dat niet inzien
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 7 november 2007 om 00:50.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 00:49   #130
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht
wel, het land baseert zijn nationaliteitsverwerving op basis van bloedafstamming. Zoals we allen weten, wordt men pas jood via de bloedlijn van de moeder, of men nu gelooft of niet. Je kan noemen wat je wil.
Juist

't was eerder een spelletje om Polly eens grondig te gaan onderzoeken waar ik effectief schrijf dat Israël racistisch is?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 01:14   #131
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

In alle discussies lijkt het me steeds duidelijker te worden dat het nooit over een heel volk gaat, een groep, een ras, dat in strijd is met een ander ras. Het is telkens een strijd tussen perverse psychopathise leiders en de onderdanen.
Vermoedelijk zelfs bij de jodenvervolging.
We zien vandaag veel duidelijker hoe een figuur als Bush feitelijk een puppet on the string is van zijn adviseurs en gestuurd word door een machtige elite. Zo was dat zeker ook het geval met Hitler. Hoe kwam zo n nietszeggend figuur van een joodse moeder aan al dat geld?
Hij was een groot redenaar... daar hebben ze hem voor gebruikt
Ik vrees dat zelfs in deze atrocity, met een vernieuwd inzicht van de achterliggende machten,een wereldbeeld zal komen dat verschilt van hetgeen we vroeger geleerd hebben. Buiten Europa hebben mensen een heel ander beeld van de 2w oorlog en de jodenvervolging.Alleen dat is al verwarrend.
Het zijn niet altijd wij die gelijk hebben...
Oorlogen worden gemanipuleerd ...
En de rest?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 01:18   #132
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
In alle discussies lijkt het me steeds duidelijker te worden dat het nooit over een heel volk gaat, een groep, een ras, dat in strijd is met een ander ras. Het is telkens een strijd tussen perverse psychopathise leiders en de onderdanen.
Vermoedelijk zelfs bij de jodenvervolging.
We zien vandaag veel duidelijker hoe een figuur als Bush feitelijk een puppet on the string is van zijn adviseurs en gestuurd word door een machtige elite. Zo was dat zeker ook het geval met Hitler. Hoe kwam zo n nietszeggend figuur van een joodse moeder aan al dat geld?
Hij was een groot redenaar... daar hebben ze hem voor gebruikt
Ik vrees dat zelfs in deze atrocity, met een vernieuwd inzicht van de achterliggende machten,een wereldbeeld zal komen dat verschilt van hetgeen we vroeger geleerd hebben. Buiten Europa hebben mensen een heel ander beeld van de 2w oorlog en de jodenvervolging.Alleen dat is al verwarrend.
Het zijn niet altijd wij die gelijk hebben...
Oorlogen worden gemanipuleerd ...
En de rest?


En de overwinnaar schrijven de geschiedenis
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 01:33   #133
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Continuïteit van bestuur kan op geen enkele wijze impliceren, dat een abstract en over geen persoonlijke vrije wil of oordeelsvermogen beschikkend dinges als een stadsbestuur op enige wijze, voor wat dan ook, morele verantwoordelijkheid kan dragen. Genoemde continuïteit kan betrekking hebben op bv de juridische verplichting van een nieuw stadsbestuur, om de kontrakten na te leven gesloten door een vroeger bestuur ed. Maar in geen geval kan een stadsbestuur als zodanig een morele verantwoordelijkheid hebben voor wat dan ook. Nog eens: een stadsbestuur is geen individuele mens, en enkel individuele mensen beschikken over rede en geweten, zodat enkel individuele mensen morele misstappen kunnen bestaan waarvoor ze zich dan eventueel later kunnen verontschuldigen. Een stadsbestuur is alleen maar een administratieve abstractie, die zoals vele andere abstracties haar nut heeft op bepaalde domeinen; doch men begaat een ernstige/listige/sluwe fout wanneer men zo'n abstractie gaat reïficeren en er een soort wezen van gaat maken dat in morele zin voor iets verantwoordelijk kan zijn.

Een verontschuldiging aanbieden impliceert dat minstens twee elementen moeten aanwezig zijn:
(1) dat de aanbieder van de excuses verklaart of toegeeft persoonlijk een moreel foute handeling te hebben gesteld, en
(2) dat dezelfde betreffende deze zijn eigen handeling zijn spijt uitdrukt.

Het is dus onmogelijk:

1) om als menselijk individu zijn excuses aan te bieden voor de daad gesteld door andere menselijke individuen; meer bepaald kan Janssens niet (ook niet via de stadsbestuur-truc) excuses aanbieden voor een daad die gesteld werd voor zijn geboorte, want daardoor ging het automatisch over de daad van andere menselijke individuen.

2) om zijn individuele oprechte spijt uit te drukken voor de daad van een ander individu (men kan het wel spijtig vinden dat de daad gebeurd is, maar men kan niet spijtig vinden dat men als persoon die daad gesteld heeft, want men hééft de daad niet gesteld)
Het is ook niet de privépersoon Patrick Janssens maar de Burgemeester van Antwerpen die de verontschuldigingen aanbood, als vertegenwoordiger van en in naam van de uitvoerende macht, uitvoerende macht die gedeeltelijk collaboreerde, en niet in naam van de individuele collaborateurs:met die individuën heeft P. Janssens geen uitstaans. Die uitvoerende macht in Antwerpen is continu. Als een minister het opstapt na een grove fout in zijn departement erkent hij daarmee ook geen persoonlijke verantwoordelijkheid maar een politieke verantwoordelijkheid.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 08:39   #134
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Inderdaad, en als ik me niet vergis is ook een huwelijk tussen joden en niet-joden in Israël verboden.
Ik geloof dat dat sinds een paar maanden veranderd is. Onder de druk van niet praktizerende immigranten.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 08:43   #135
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
In alle discussies lijkt het me steeds duidelijker te worden dat het nooit over een heel volk gaat, een groep, een ras, dat in strijd is met een ander ras. Het is telkens een strijd tussen perverse psychopathise leiders en de onderdanen.
Vermoedelijk zelfs bij de jodenvervolging.
We zien vandaag veel duidelijker hoe een figuur als Bush feitelijk een puppet on the string is van zijn adviseurs en gestuurd word door een machtige elite. Zo was dat zeker ook het geval met Hitler. Hoe kwam zo n nietszeggend figuur van een joodse moeder aan al dat geld?
Hij was een groot redenaar... daar hebben ze hem voor gebruikt
Ik vrees dat zelfs in deze atrocity, met een vernieuwd inzicht van de achterliggende machten,een wereldbeeld zal komen dat verschilt van hetgeen we vroeger geleerd hebben. Buiten Europa hebben mensen een heel ander beeld van de 2w oorlog en de jodenvervolging.Alleen dat is al verwarrend.
Het zijn niet altijd wij die gelijk hebben...
Oorlogen worden gemanipuleerd ...
En de rest?
Ik hoor nu al een paar keer dat de moeder van Hitler joods was, hijzelf dus ook, vermits het jodendom van moeder op kind voortgaat. Zijn daarvoor ook enige bewijzen, of is dit fantasie, één of andere bizarre wensdroom ? Het zou wel bijzonder afschuwelijk zijn. Maar in Mein Kampf vind je daar niks over ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 08:51   #136
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Inderdaad, en als ik me niet vergis is ook een huwelijk tussen joden en niet-joden in Israël verboden.
ja maar dat is geen racisme... dat is de geloofsovertuiging of onoverkomelijk cultuurverschil of gewoon een vrije keuze
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 09:36   #137
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik hoor nu al een paar keer dat de moeder van Hitler joods was, hijzelf dus ook, vermits het jodendom van moeder op kind voortgaat. Zijn daarvoor ook enige bewijzen, of is dit fantasie, één of andere bizarre wensdroom ? Het zou wel bijzonder afschuwelijk zijn. Maar in Mein Kampf vind je daar niks over ?
Bij mijn weten niet de moeder, wel de grootmoeder langs vaders kant, Hitler was dus zeker geen Jood langs deze bloedlijn

Hansjurgen Koehler schrijft in zijn boek “Inside The Gestapo” het volgende over Maria Anna Schicklgruber, de grootmoeder van Adolf Hitler
Citaat:
A little servant girl ... came to Vienna and became a domestic servant ... at the Rothschild mansion ... and Hitler’s unknown grandfather must be looked for in this magnificent house
Walter Langer schrijft in zijn boek “The Mind Of Hitler
Citaat:
Adolf’s father, Alois Hitler, was the illegitimate son of Maria Anna Schicklgruber … she was living in Vienna at the time she conceived. At that time she was employed as a servant in the home of Baron Rothschild. As soon as the family discovered her pregnancy she was sent back home … where Alois was born
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 7 november 2007 om 09:37.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 10:03   #138
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Joodse organisaties toch niet tevreden met excuses De Wever

Het Forum der Joodse Organisaties neemt geen genoegen met de excuses van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Dat blijkt vandaag uit een opiniestuk van het Forum in De Morgen.

Vorige week had De Wever zich bij het Forum nochtans mondeling verontschuldigd voor zijn uitspraken naar aanleiding van Patrick Janssens' publieke excuses voor de rol van het Antwerpse stadsbestuur in de deportatie van de Joden. De Wever had de excuses van de Antwerpse burgemeester "gratuit" genoemd.

Toen aanvaardde het Forum, dat alle Joodse verenigingen in Vlaanderen vertegenwoordigt, de excuses van De Wever. Maar het opiniestuk dat De Wever in De Morgen publiceerde na het gesprek met het Forum zet nu kwaad bloed.

Volgens Pinkas Kornfield, ondervoorzitter van het Forum, schiet de tekst van De Wever op cruciale punten tekort: "Veel van de overeengekomen punten worden niet in de uiteindelijke verklaring van De Wever vermeld. Bij onze ontmoeting gaf hij aan dat hij nooit heeft gezegd dat de Joden de Holocaust misbruiken. Volgens hem waren zijn woorden verdraaid. Hij zou dat in zijn publieke verklaring corrigeren. Maar in zijn opiniestuk is daar niets van terug te vinden".

Bovendien zou De Wever beloofd hebben om afstand te nemen van zijn verwijzing naar de bezetting van de Palestijnse gebieden. "Ook dat heeft hij niet rechtgezet", luidt het. (belga/dm)
-----------

Wie denken ze wel dat ze zijn?? een beschermde diersoort ofzo? Man man toch, als ze zichzelf zo "onderscheiden" van de rest, wel: draag de gevolgen!!



Het wordt tijd om te professionaliseren.

Te beginnen: een specialisatie invoeren in de politieke wetenschappen: hoe bied ik publieke excuses aan? Weg met de amateurtjes.

Vervolgens een minister van publieke excuses, met bijbehorende administratie en kabinet uiteraard. Een een afzonderlijk 'excuses & verontschuldigingen' katern in het Staatsblad.

Tenslotte een interfederale werkgroep die voorstellen uitwerkt voor het eisen van publieke excuses van de Duitsers, Fransen, Nederlanders, Oostenrijkers, Spanjaarden en Italianen voor hun ongevraagde bezoekjes de voorbije eeuwen.

Om te beginnen hé.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 10:10   #139
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht


Het wordt tijd om te professionaliseren.

Te beginnen: een specialisatie invoeren in de politieke wetenschappen: hoe bied ik publieke excuses aan? Weg met de amateurtjes.

Vervolgens een minister van publieke excuses, met bijbehorende administratie en kabinet uiteraard. Een een afzonderlijk 'excuses & verontschuldigingen' katern in het Staatsblad.

Tenslotte een interfederale werkgroep die voorstellen uitwerkt voor het eisen van publieke excuses van de Duitsers, Fransen, Nederlanders, Oostenrijkers, Spanjaarden en Italianen voor hun ongevraagde bezoekjes de voorbije eeuwen.

Om te beginnen hé.
Een wereld vol excuses... zal voor een deel de werkloosheid oplossen.
een excuustuus zal dat wel oplossen...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 11:31   #140
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Walter Langer schrijft in zijn boek “The Mind Of Hitler

Adolf’s father, Alois Hitler, was the illegitimate son of Maria Anna Schicklgruber … she was living in Vienna at the time she conceived. At that time she was employed as a servant in the home of Baron Rothschild. As soon as the family discovered her pregnancy she was sent back home … where Alois was born
Hier bestaan toch serieuze twijfels over, hoor. In het veel serieuzere en recentere werk van Ian Kershaw worden deze veronderstellingen de grond in geboord. De meest waarschijnlijke grootvader van Hitler is Johann Georg Hiedler.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be