Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2012, 17:59   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Alexanders' geschiedenis is no altijd een van de meest mysterieuze. Heeft Couperis er niet een boek aan gewaagd?

Ik heb plm 200 kg boeken aan boor. Ingeruid nu voor aan tablet e-reader. De boot kan al dat gewicht wel hebben maar de opbergruimte ontbreekt.
Op SD heb ik 10.000 boeken bij me, geen moment van verveling en geen gezoek meer naar het boek dat ik wil lezen.
Wat dat betreft is moderne electronica een geweldige uitkomst.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 18:19   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Alexanders' geschiedenis is no altijd een van de meest mysterieuze. Heeft Couperis er niet een boek aan gewaagd?

Ik heb plm 200 kg boeken aan boor. Ingeruid nu voor aan tablet e-reader. De boot kan al dat gewicht wel hebben maar de opbergruimte ontbreekt.
Op SD heb ik 10.000 boeken bij me, geen moment van verveling en geen gezoek meer naar het boek dat ik wil lezen.
Wat dat betreft is moderne electronica een geweldige uitkomst.
Kweettet
Mijn relatie met mijn boekenbib is een ronduit tragische, gezien al mijn verhuizen. en stockages.
Ik heb kindle maar lees niet graag op scherm. Bovendien staat weinig of niets in het Nederlands.
Wat is SD?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:15   #23
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Eno

Ja, zo dacht ik er aanvankelijk ook over. Niets lekkerder dan het papieren boek. Nog steeds.
Maar ik leef op een boot met een woonruimte van 24 m2. Maar met een klein tablet kan ik heerlijk en ongehinderd overal lezen. Het lezen vanaf een tablet is wennen, niet meer dan dat.
Kindle is een Amerikaanse uitvinding, maar met Epub kun je vanaf intenernet elk boek downloaden dat je hebben wilt. Leren lezen vanaf een tablet is een kwestie van wennen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 00:39   #24
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De Griekse overheid had de noodtoestand moeten uitroepen waardoor het wegsluizen van geld onder de noemer landverraad kan worden geplaatst.

Nee, ik heb er geen goed woord voor over. Ik weet nu ook waar al dat geleende geld gebleven is : op die 2000 rekeningen. Vandaar dus.
Op zich is het goed dat dit geld in Zwitserland staat. Als zou blijken dat dit geld op frauduleuze wijze verkregen is dan kan de Griekse staat via het Zwitserse gerecht dat geld terugeisen. Iets wat ze in eigen land waarschijnlijk niet gaat lukken.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 00:50   #25
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Op zich is het goed dat dit geld in Zwitserland staat. Als zou blijken dat dit geld op frauduleuze wijze verkregen is dan kan de Griekse staat via het Zwitserse gerecht dat geld terugeisen. Iets wat ze in eigen land waarschijnlijk niet gaat lukken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De Griekse overheid had de noodtoestand moeten uitroepen waardoor het wegsluizen van geld onder de noemer landverraad kan worden geplaatst.

Nee, ik heb er geen goed woord voor over. Ik weet nu ook waar al dat geleende geld gebleven is : op die 2000 rekeningen. Vandaar dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat is wat het is: landverraad.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

HOOGVERRAAD !


Met een suasje van zoete samenzweringen en andere onzin erover om ieder wie protesteert als volkomen gek af te doen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 november 2012 om 00:51.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 18:47   #26
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het muilkorven van Journalisten zal nu misschien wat minderen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2012, 17:02   #27
De Gentenaar
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht


Dood de boodschapper! Dit gaat over de politieke en economische elite.
Hoe durven ze
De Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2012, 20:30   #28
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

De Griekse reders hebben de grootste handelsvloot ter wereld in handen: samen ruim 4100 schepen, goed voor 16 procent van de wereldhandelsvloot. Dat is meer dan de Japanners of de Chinezen.

De Griekse rederijen verdienen meer dan de hele toeristische sector. In 2010 - 2011 is (nog) niet bekend - zagen de grote reders hun inkomsten stijgen tot 15,4 miljard euro. Het toerisme genereerde - toen nog* - 9 miljard euro inkomsten.

Toch vloeit van die rederij-miljarden haast geen cent naar de staat. De reders genieten sinds jaar en dag, via een netwerk van fiscale maatregelen, feitelijk een belastingvrijstelling.

De fiscus kijkt hun rekeningen niet in. Elke Griekse miljonairsfamilie met aandelen in een rederij of in een maritiem consortium – samen zo’n duizend families – is op die manier vrijgesteld.

Een goed geolied fiscaal paradijs. De reders bewaren hun geld in Zwitserland, Cyprus, Liechtenstein en Londen.

De allerrijkste is Spiros Latsis, de zoon van de oude scheepsmagnaat John Latsis. De familie Latsis is ook actief in de scheepsbouw en de bankwereld. Zoon Spiros is bovendien de grootste aandeelhouder van Hellenic Petroleum. Op de lijst van de multimiljardairs in de wereld staat hij op nummer 68.

Hij studeerde aan de London School of Economics, samen met ene José Manuel Barroso.

In juni 2004 wordt Barroso voorzitter van de Europese Commissie. Twee maanden later, in augustus, is hij uitgenodigd voor een weekje vakantie op een pronkerig plezierjacht van de familie Latsis. Latsis heeft net PrivatSea opgestart, een exclusieve jachtclub die haar leden “een buitengewone ervaring aan boord van ’s werelds spectaculairste jachten” belooft. Inclusief de Alexandria, die met haar lengte van 400 voet het op drie na grootste jacht ter wereld is.

Daar waar Aegaeus zich in zee stortte, trekken Barroso en Spiros Latsis samen de zwembroek aan op het dek van het meest luxueuze jacht op aarde.

Een maand later keurt de Europese Commissie 10,3 miljoen euro subsidie van de Griekse staat aan de scheepswerven van de familie Latsis goed.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2012, 20:47   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Peter Mertens; Hoe durven ze


http://www.dewereldmorgen.be/artikel...den-met-elkaar

Ik heb wel eens Stavros Niarchos gezien op zijn jacht, in ochtendjas, toen dat naast mijn ferry lag in een Griekse haven. Het leek wel een ruimteschip.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2012 om 20:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 13:24   #30
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Dat spel wordt heel zorgvuldig door de Grieken gespeeld. Met hulp van de sleutelfiguren in de Griekse partijpolitiek en die van Barroso in de EU zal het Griekse kapitaal rustig verder kunnen "boeren".

Aan de andere kant wordt het nu ook voor de onwetende burger steeds duidelijker dat hem/haar een volledig financieel en fiscaal oor wordt aangenaaid. Via de overheden van de lidstaten dwingt Brussel tot steeds meer geldafgave.
Merkel speelt het spel nog wel mee. Maar aan haar lichaamstaal valt duidelijk te zien dat ze het liefst het bijltje er bij neer zou gooien.

De ongekend harde bewoordingen van Farage vallen natuurlijk slecht bij het proletariaat dat MEP heet. Veel verdienende ondemocratisch neergezet individuen die weinig tot niets presteren afgezien van een regelgeving die een rijstebrijberg tot een molshoopje decimeert.
GB zal ongetwijfeld uit de EU stappen wanneer de volgende machtswisseling plaats vindt.

Wat de banken hebben ontdekt is dat ze de politiek in hun macht hebben. En niet andersom.
Met het werken naar een controle door Brussel probeert de EU de macht opnieuw naar zich toe te trekken maar dat zal niet lukken omdat de banken hier niet aan mee zullen werken.
Alleen als de ECB geen geld meer levert aan het bankenconsortium, pas dan kan de macht van die banken gebroken worden. En neem ze het recht tot de beurs af. Dan heb je ze helemaal goed te pakken.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 16:34   #31
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Kweettet
Mijn relatie met mijn boekenbib is een ronduit tragische, gezien al mijn verhuizen. en stockages.
Ik heb kindle maar lees niet graag op scherm. Bovendien staat weinig of niets in het Nederlands.
Wat is SD?
Een geheugenkaart voor oa fotocamera's
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 18:26   #32
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Man met de e-reader kan ik honderden kilo' s boeken van boord halen.

SD = Secure Digital, een flash geheugenkaartje iets groter dan een postzegel. Tot aan 4GB opslag voor de meest gangbare. Het eis nu 64 GB.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 18:51   #33
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De Griekse overheid had de noodtoestand moeten uitroepen waardoor het wegsluizen van geld onder de noemer landverraad kan worden geplaatst.
Eigenlijk zou daar geen noodtoestand moeten voor nodig zijn. Kapitaal overbrengen naar het buitenland is naast volksverraad bovenal diefstal.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 18:57   #34
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Alleen als de ECB geen geld meer levert aan het bankenconsortium, pas dan kan de macht van die banken gebroken worden. En neem ze het recht tot de beurs af. Dan heb je ze helemaal goed te pakken.
Heu, ja ... maar wie zit er in die ECB ? Toch geen bankiers met cumuljob zeker ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 19:36   #35
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Eigenlijk zou daar geen noodtoestand moeten voor nodig zijn. Kapitaal overbrengen naar het buitenland is naast volksverraad bovenal diefstal.
Ben je zeker dat je je niet van partij vergist? Misschien is de PVDA meer iets voor jou?

Rechts = je hebt het recht op de vruchten van je arbeid, en daarmee mag je doen wat je wil.

Links = de staat heeft het recht van in ieders zakken te zitten, en te pakken wat ze kan gebruiken.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 23:59   #36
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De Griekse overheid had de noodtoestand moeten uitroepen waardoor het wegsluizen van geld onder de noemer landverraad kan worden geplaatst.
In dergelijke omstandigheden zal het eigenlijk niemand verbazen dat wie het an zijn geld naar het buitenland brengt. En dat zijn niet alleen de superrijken die dat doen...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 00:02   #37
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Alleen als de ECB geen geld meer levert aan het bankenconsortium, pas dan kan de macht van die banken gebroken worden. En neem ze het recht tot de beurs af. Dan heb je ze helemaal goed te pakken.
Dan gaan dus alle banken failliet en is iedereen zijn geld kwijt. Wat is dan de volgende stap?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 00:18   #38
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dan gaan dus alle banken failliet en is iedereen zijn geld kwijt. Wat is dan de volgende stap?
Alle macht geven aan de occupy beweging.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 00:48   #39
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dan gaan dus alle banken failliet en is iedereen zijn geld kwijt. Wat is dan de volgende stap?

Geld is virtueel. Het kost in feite niets om de banken te laten imploderen.
Banken worde door groepen gebruikt voor persoonlijke verrijking. Heeft niets meer met ondernemerschap of dienstverlening te maken.
M.a.w. het is een redelijk probleemloos verhaal de banken in hun huidige status te laten failleren.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 12:27   #40
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Geld is virtueel. Het kost in feite niets om de banken te laten imploderen.
Banken worde door groepen gebruikt voor persoonlijke verrijking. Heeft niets meer met ondernemerschap of dienstverlening te maken.
M.a.w. het is een redelijk probleemloos verhaal de banken in hun huidige status te laten failleren.
Wie draait er op voor al de spaarders die hun geld verliezen als hun bank failliet gaat?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be