Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2018, 20:49   #1
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard Lippens haalt slag thuis

bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/li...l-1184923.html

Nadat hij 2 jaar geleden de E 40 tot in Knokke heeft laten doortrekken voor een slordig bedrag van 3.5 miljard eurokes, beslist dit ouwe "adel"beest om géén eiland te laten bouwen voor "zijn" kust.
Of hoe oude adel in dit land letterlijk alles te zeggen heeft.
Nogmaals wordt hiermee het bewijs geleverd dat de politiekers eigenlijk geen kl*ten aan hun lijf hebben en schoon moeten luisteren naar enkele van die oude knarren die het land naar hun hand zetten.
Wellicht samen met de onze Filip en heel zijn adellijk gevolg.
Beheren in functie van hun willetje, ongeacht wat de bevolking en/of het land ten goede zou komen...
Noem ze maar op:
Lippens, Albert Frére,...

Moet er nog zand zijn....in Knokke alvast niet meer...
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 21:11   #2
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/li...l-1184923.html

Nadat hij 2 jaar geleden de E 40 tot in Knokke heeft laten doortrekken voor een slordig bedrag van 3.5 miljard eurokes, beslist dit ouwe "adel"beest om géén eiland te laten bouwen voor "zijn" kust.
Of hoe oude adel in dit land letterlijk alles te zeggen heeft.
Nogmaals wordt hiermee het bewijs geleverd dat de politiekers eigenlijk geen kl*ten aan hun lijf hebben en schoon moeten luisteren naar enkele van die oude knarren die het land naar hun hand zetten.
Wellicht samen met de onze Filip en heel zijn adellijk gevolg.
Beheren in functie van hun willetje, ongeacht wat de bevolking en/of het land ten goede zou komen...
Noem ze maar op:
Lippens, Albert Frére,...

Moet er nog zand zijn....in Knokke alvast niet meer...
De argumenten van Lippens lijken correct. Men verstoord de eb en de vloed. Geen golven meer en risico op meer vervuild water. Bovendien gaan mensen die honderdduizenden € of meer betaald hebben voor een exclusief zicht op zee op een berg zand kunnen kijken. Tenzij dat het de bedoeling is, rijken kloten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 22:12   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ja, en bij de volgende grote storm komen janken voor het rampenfonds omdat Knokke ondergelopen is....

Maar de kans is groot dat de man dan al dood is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 22:33   #4
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, en bij de volgende grote storm komen janken voor het rampenfonds omdat Knokke ondergelopen is....

Maar de kans is groot dat de man dan al dood is.
Hopelijk begraven ze hem dan op zee.
Als golfbreker kan hij dan mss nog iets nuttigs doen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 23:07   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

In Florida zijn de kustbewoners ook zo eikels. Massaal GOP stemmen.

Gelukkig lopen die ook als eerste onder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 23:56   #6
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De argumenten van Lippens lijken correct.
Ik weet niet of je het Radio 1 debat gehoord hebt tussen Lippens en Ven, maar ik vind de rationaliteit en 'big picture' van Ven meer steek houden tegenover de feelings van Lippens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Men verstoord de eb en de vloed
Et alors?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
meer en risico op meer vervuild water.
Ik mis hier de wetenschappelijke onderbouw van Lippens. Hij is persoonlijk naar Dubai geweest om te kijken wat voor gevolgen het eiland voor Knokke zou teweeg brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Bovendien gaan mensen die honderdduizenden € of meer betaald hebben voor een exclusief zicht op zee op een berg zand kunnen kijken. Tenzij dat het de bedoeling is, rijken kloten.
Voor een 'exclusief zicht op zee' kan je in België al terecht vanaf 75K.


Het gaat hier in de eerste instantie ook over een proefproject en niet de projectie die te zien is in de pers die geheel de kustlijn van Heist tot het Zwin bevat. Er spelen ook politieke motieven. De haven van Antwerpen (of de personen hierachter) willen estuaire vaart mogelijk maken tussen Zeebruggen en Antwerpen.

Argumenten tegen het proefeiland kunnen gerust als populistisch omschreven worden. Spijtig genoeg voor de baron ligt deze beslissing niet bij hem. Hij zal wat hand en spandiensten moeten leveren en de juiste rekeningen spijzen om dit alles tegen te houden. Zeker iets om in het oog te houden met het oog op een transparante politiek.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 05:02   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Ze kunnen het project verplaatsen naar Oostende of Nieuwpoort? Zo een eiland voor de ingang van de haven? Of is het om Knokke en zijn bewoners te kloten? Nijdig op wie wat meer heeft?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 08:21   #8
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/li...l-1184923.html

Nadat hij 2 jaar geleden de E 40 tot in Knokke heeft laten doortrekken voor een slordig bedrag van 3.5 miljard eurokes, beslist dit ouwe "adel"beest om géén eiland te laten bouwen voor "zijn" kust.
Of hoe oude adel in dit land letterlijk alles te zeggen heeft.
Nogmaals wordt hiermee het bewijs geleverd dat de politiekers eigenlijk geen kl*ten aan hun lijf hebben en schoon moeten luisteren naar enkele van die oude knarren die het land naar hun hand zetten.
Wellicht samen met de onze Filip en heel zijn adellijk gevolg.
Beheren in functie van hun willetje, ongeacht wat de bevolking en/of het land ten goede zou komen...
Noem ze maar op:
Lippens, Albert Frére,...

Moet er nog zand zijn....in Knokke alvast niet meer...
Is Lippens geen politicus dan?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 08:26   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

https://www.nieuwsblad.be/cnt/gte3ahuev

Lippens is alleen tegen dat kunstmatig eiland voor Knokke als hij het niet mag volbouwen.

in 2011 was hij nog heel erg pro. ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 augustus 2018 om 08:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 08:50   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/li...l-1184923.html

Nadat hij 2 jaar geleden de E 40 tot in Knokke heeft laten doortrekken voor een slordig bedrag van 3.5 miljard eurokes, beslist dit ouwe "adel"beest om géén eiland te laten bouwen voor "zijn" kust.
Of hoe oude adel in dit land letterlijk alles te zeggen heeft.
Nogmaals wordt hiermee het bewijs geleverd dat de politiekers eigenlijk geen kl*ten aan hun lijf hebben en schoon moeten luisteren naar enkele van die oude knarren die het land naar hun hand zetten.
Wellicht samen met de onze Filip en heel zijn adellijk gevolg.
Beheren in functie van hun willetje, ongeacht wat de bevolking en/of het land ten goede zou komen...
Noem ze maar op:
Lippens, Albert Frére,...

Moet er nog zand zijn....in Knokke alvast niet meer...
3.5 miljard? Overdrijf je niet een klein beetje?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 08:36   #11
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/li...l-1184923.html

Nadat hij 2 jaar geleden de E 40 tot in Knokke heeft laten doortrekken voor een slordig bedrag van 3.5 miljard eurokes, beslist dit ouwe "adel"beest om géén eiland te laten bouwen voor "zijn" kust.
Of hoe oude adel in dit land letterlijk alles te zeggen heeft.
Nogmaals wordt hiermee het bewijs geleverd dat de politiekers eigenlijk geen kl*ten aan hun lijf hebben en schoon moeten luisteren naar enkele van die oude knarren die het land naar hun hand zetten.
Wellicht samen met de onze Filip en heel zijn adellijk gevolg.
Beheren in functie van hun willetje, ongeacht wat de bevolking en/of het land ten goede zou komen...
Noem ze maar op:
Lippens, Albert Frére,...

Moet er nog zand zijn....in Knokke alvast niet meer...
Lippens, is dat niet de man die het begrip "horizonvervuiling" uitvond? Tegen de windmolens op zee?
Ge moet als zeeman maar eens langs de Belgische kust varen en dan van op uw schip landinwaarts kijken. Als ge dan nog niet weet wat horizonvervuiling betekent dan zult ge 't wel snappen. Of behoort die eindeloze rij appartementsgebouwen, die ge dan ziet, ook tot het natuurlijke landschap? Ik zou daar maar een dik vraagteken achter zetten.
Als er nog eens een hevige stormvloed met springtij zal komen, zoals in 1953, dan zou het nog wel eens kunnen gebeuren dat de helft van Knokke verdronken op de straat ligt. We moeten immers ook rekening houden met een stijgende zeespiegel in de nabije toekomst. In Nederland zijn ze op dat punt wel wat vooruitziender:
https://www.nu.nl/binnenland/3879516...deltaplan.html

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 08:45   #12
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/gte3ahuev

Lippens is alleen tegen dat kunstmatig eiland voor Knokke als hij het niet mag volbouwen.

in 2011 was hij nog heel erg pro. ...

Lol. Zo zie je maar. Wat een hypocriet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 16:52   #13
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
bron:http://www.knack.be/nieuws/belgie/li...l-1184923.html

Nadat hij 2 jaar geleden de E 40 tot in Knokke heeft laten doortrekken voor een slordig bedrag van 3.5 miljard eurokes, beslist dit ouwe "adel"beest om géén eiland te laten bouwen voor "zijn" kust.
Of hoe oude adel in dit land letterlijk alles te zeggen heeft.
Nogmaals wordt hiermee het bewijs geleverd dat de politiekers eigenlijk geen kl*ten aan hun lijf hebben en schoon moeten luisteren naar enkele van die oude knarren die het land naar hun hand zetten.
Wellicht samen met de onze Filip en heel zijn adellijk gevolg.
Beheren in functie van hun willetje, ongeacht wat de bevolking en/of het land ten goede zou komen...
Noem ze maar op:
Lippens, Albert Frére,...

Moet er nog zand zijn....in Knokke alvast niet meer...
Als eigenaar van een gebouw in Knokke geef ik Lippens meer dan 100% gelijk.
In de strook voor het eiland zou immers alle vuiligheid uit de zee opgesloten worden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 16:57   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als eigenaar van een gebouw in Knokke geef ik Lippens meer dan 100% gelijk.
In de strook voor het eiland zou immers alle vuiligheid uit de zee opgesloten worden.
En als hij daar golfterreinen mag aanleggen niet?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 17:38   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als eigenaar van een gebouw in Knokke geef ik Lippens meer dan 100% gelijk.
In de strook voor het eiland zou immers alle vuiligheid uit de zee opgesloten worden.
Jij spreekt dus als eigenaar van een gebouw in Knokke?

Leg eens uit wat je bedoelt met al die vuiligheid uit de zee die zou opgesloten worden in de strook voor het eiland. Uit de zee landinwaarts zie ik namelijk niet veel vuil aanspoelen. Al het vuil dat uit de zee terugspoelt komt namelijk van...het land. Wedden dat je dat goed kunt zien aan de vuiligheid die, dag na dag, op het strand wordt achtergelaten?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 18:01   #16
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
3.5 miljard? Overdrijf je niet een klein beetje?
Je hebt gelijk, ik was verkeerdelijk ingelicht.
Kostprijs 674 miljoen
Dit komt nog op +/- 65 miljoen/km.
Wat maakt dat het de duurste (en tot op heden minst gebruikte) autosnelweg is ooit aangelegd in België.

De aanleg was 3.5 jaar
bron:https://www.autogids.be/autonieuws/m...trade-a11.html
Of het zou moeten zijn dat de vakantie stroom naar Knokke vertienvoudigd is, dan zal er meer volk op rijden "in de congé".
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 18:21   #17
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als eigenaar van een gebouw in Knokke geef ik Lippens meer dan 100% gelijk.
In de strook voor het eiland zou immers alle vuiligheid uit de zee opgesloten worden.
En wat gebeurt er nu in Heist aan de kant van Zeebrugge..

Een zandvlakte met steeds hogere duinen vormt zich op het strand waardoor de appartementsbewoners stilletjes aan de zee niet meer zullen kunnen zien.

Hier heb ik Lippens nog niet over horen klagen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 18:49   #18
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En wat gebeurt er nu in Heist aan de kant van Zeebrugge..

Een zandvlakte met steeds hogere duinen vormt zich op het strand waardoor de appartementsbewoners stilletjes aan de zee niet meer zullen kunnen zien.

Hier heb ik Lippens nog niet over horen klagen .
Steeds hogere duinen is vrij relatief hé.
Om het zicht te belemmeren heb je echt hoge duinen nodig zoals in Walcheren (trouwens zichtbaar op klare dagen van in Heist)...en daar zijn we nog lang niet.
Trouwens Lippens heeft evenveel feeling met Heist als eigenaars van honden hebben met een hondenpoepparkje ...
Ik ben toevallig goed vertrouwd met Heist en heb er tientallen jaren regelmatig verbleven tijdens héél het jaar (niet alleen de "congé")
De beste jaren waren voor het samengaan met Knokke en de bemoeienis van het hele dikke nekken circus....
Heist was een levendig en echt volks vissersdorpje tot eind jaren '80.
Daar schiet nu, spijtig genoeg, niet zo veel meer van over.....maar kom...ze hebben toch een mega zandstrand...zoals in Zeebrugge.
Da's toch al iets

Laatst gewijzigd door 1000 miles : 20 augustus 2018 om 18:52.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 19:21   #19
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als eigenaar van een gebouw in Knokke geef ik Lippens meer dan 100% gelijk.
In de strook voor het eiland zou immers alle vuiligheid uit de zee opgesloten worden.
Als ge dit artikel leest van de VRT: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/14/proefeiland/ dan ziet ge daar graaf Lippens het volgende vertellen:"Ik ben in Dubai geweest om te kijken hoe ze het daar hebben gedaan. Daar passeerde een riool vol met plastic en olie. " Welnu, ik ben zelf ook nog in Dubai geweest, als zeeman, vele jaren geleden. Ik heb 3 jaar Arabische Golf gedaan en heb daar met ons schip in verscheidene havens aan de kaai gelegen. Ik herinner me nog dat het daar schering en inslag was dat die havens vervuild werden door hele velden olie. De ene minuut zaagt ge daar proper water en de andere minuut werd dat water donker, over een onoverzienbare oppervlakte. Maar in geen enkele van die havens lagen proefeilanden, zoals nu in Dubai wel het geval is. Ik geloof het dus niet dat zo'n proefeiland automatisch het strand van Knokke gaat veranderen in een open riool. Die olie of dat plastic komt ergens vandaan en daar moet Lippens zich op focuseren. Niet op dat eiland!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2018, 19:27   #20
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Als ge dit artikel leest van de VRT: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/14/proefeiland/ dan ziet ge daar graaf Lippens het volgende vertellen:"Ik ben in Dubai geweest om te kijken hoe ze het daar hebben gedaan. Daar passeerde een riool vol met plastic en olie. " Welnu, ik ben zelf ook nog in Dubai geweest, als zeeman, vele jaren geleden. Ik heb 3 jaar Arabische Golf gedaan en heb daar met ons schip in verscheidene havens aan de kaai gelegen. Ik herinner me nog dat het daar schering en inslag was dat die havens vervuild werden door hele velden olie. De ene minuut zaagt ge daar proper water en de andere minuut werd dat water donker, over een onoverzienbare oppervlakte. Maar in geen enkele van die havens lagen proefeilanden, zoals nu in Dubai wel het geval is. Ik geloof het dus niet dat zo'n proefeiland automatisch het strand van Knokke gaat veranderen in een open riool. Die olie of dat plastic komt ergens vandaan en daar moet Lippens zich op focuseren. Niet op dat eiland!

Norbert
Dit zal afhangen wat voor impact het heeft voor de stroming.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be