Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2009, 21:38   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Rusthuizen...dagprijzen..ocmw..huurwet

De vergrijzing kost handenvol geld dat is waar.
Maar het ocmw vind alvast dat dit geld het best van al rechtstreeks naar hun toe komt.
Hun rusthuizen met ligprijs van maar liefst 37,5 euro per dag gaan tussen nu en binnen minder dan 1 jaar naar 47,5 euro per dag.
Dat is van 1162.5 naar 1472.5 of een opslag van 310 euro per persoon en per kamer !
Zelfs het wettelijk pensioen is al niet langer meer voldoende voor een rusthuis van het ocmw.


Valt dat niet onder de huurwet en zo?
En waarom niet, het is toch huren van een kamer?
Mensen zijn daar toch naar mijn weten wettelijk gedomicilieerd?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:46   #2
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Prijzen liggen inderdaad te hoog, uiteindelijk zou iedereen met zijn pensioentje moeten toekomen om een rusthuis te betalen en eigenlijk nog iets kunnen overhouden voor zichzelf.
Maar een rusthuis is natuurlijk wel een ietsiepietsie meer dan het huren van een kamer hé. Ook de broodnodige zorgen zijn inbegrepen en het hoeft niet gezegd te worden dat dat voor de ene al veel meer is dan voor de andere.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:48   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Voor dat geld bouwt ge toch zelf een huisje in de achtertuin voor de bomma ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 22:01   #4
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor dat geld bouwt ge toch zelf een huisje in de achtertuin voor de bomma ?
als je een achtertuin hebt, ja.
maar of je daar ook mee het verzorgingspersoneel gaat betalen lijkt me sterk.

het is logisch dat een rusthuis duur is.
maar nu wel niet zo duur
allez, welke gepensioneerde kan zoiets nu betalen?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 22:48   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Prijzen liggen inderdaad te hoog, uiteindelijk zou iedereen met zijn pensioentje moeten toekomen om een rusthuis te betalen en eigenlijk nog iets kunnen overhouden voor zichzelf.
Maar een rusthuis is natuurlijk wel een ietsiepietsie meer dan het huren van een kamer hé. Ook de broodnodige zorgen zijn inbegrepen en het hoeft niet gezegd te worden dat dat voor de ene al veel meer is dan voor de andere.
Het is idd iets meer dan enkel een kamertje. Je hebt er eten bij en minimale hulp bij schoonmaak bv.
Maar veel verder dan dat gaat het nu ook weer niet.
Extra zorgen is extra bij betalen!

En sta me toe eens de vergelijking te maken van bv het eten.
In de gevangenis is het eten min of meer te vergelijken met het eten in een rusthuis...echt waar. Maar in de gevangenis kost dat eten per persoon slechts 3,5 euro ...met de prijs van een externe kok inbegrepen.

Dus mijn gedacht zijn die prijzen van het ocmw rusthuis absoluut niet te verechtvaardigen...niet meer!

Nog een vergelijking; in de privé zorginstelling de vierklaver voor mentale gehandicapten ligt de prijs opmerkelijk veel lager...rondom de 800 euro en daar zitten zelfs uitstapjes en een klein spaarcentje inbegrepen. De zorgen liggen ook opmerkelijk veel hoger en de kostprijs is natuurlijk ook navenant hoger. Maar de prijs per dag/ maand ligt wel stukken lager dan in een ocmw rusthuis!

Bovendien mag geen enkele huisbaas zulke verhogingen doorvoeren wat men er ook van mag zeggen of een draai aan geeft.

Ik denk dat dit een zeer onwettelijke situatie is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 22:53   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Maar politiekers die tegen het ocmw been schoppen zullen allicht zelf wel hun schop mogen afkuisen?

En met zulke pree's schoppen die gasten enkel tegen burgers hun slecht been natuurlijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 11:38   #7
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is idd iets meer dan enkel een kamertje. Je hebt er eten bij en minimale hulp bij schoonmaak bv.
Maar veel verder dan dat gaat het nu ook weer niet.
Extra zorgen is extra bij betalen!

En sta me toe eens de vergelijking te maken van bv het eten.
In de gevangenis is het eten min of meer te vergelijken met het eten in een rusthuis...echt waar. Maar in de gevangenis kost dat eten per persoon slechts 3,5 euro ...met de prijs van een externe kok inbegrepen.

Dus mijn gedacht zijn die prijzen van het ocmw rusthuis absoluut niet te verechtvaardigen...niet meer!

Nog een vergelijking; in de privé zorginstelling de vierklaver voor mentale gehandicapten ligt de prijs opmerkelijk veel lager...rondom de 800 euro en daar zitten zelfs uitstapjes en een klein spaarcentje inbegrepen. De zorgen liggen ook opmerkelijk veel hoger en de kostprijs is natuurlijk ook navenant hoger. Maar de prijs per dag/ maand ligt wel stukken lager dan in een ocmw rusthuis!

Bovendien mag geen enkele huisbaas zulke verhogingen doorvoeren wat men er ook van mag zeggen of een draai aan geeft.

Ik denk dat dit een zeer onwettelijke situatie is.
Ja ... het ene rusthuis zal dan wel het andere niet zijn blijkbaar.
Wij kennen iemand die enorm veel zorg nodig heeft vermits ze zelf tot niets meer in staat is. Dat wil dan wel zeggen dat ze niet zelfstandig in en uit haar bed kan (moet gebeuren met zo'n tilmachine), niet meer zelfstandig naar toilet kan gaan of iets uit haar ijskast kan nemen enz... Ze is wel nog goed bij verstand maar da's dan ook het enige dat eigenlijk nog werkt.
Voor zo iemand zijn de zorgen natuurlijk immens veel hoger dan voor iemand die wel nog mobiel en gezond is.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 12:16   #8
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Zou er bij het 'Ocmw' evenveel discriminatie zijn dan bij, bv. de 'Sociale woningsmij'.?
Het is misschien nog te vroeg, om zich daarover een oordeel te kunnen vormen?

Laatst gewijzigd door bruggeman : 22 september 2009 om 12:21.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 12:19   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De vergrijzing kost handenvol geld dat is waar.
Maar het ocmw vind alvast dat dit geld het best van al rechtstreeks naar hun toe komt.
Hun rusthuizen met ligprijs van maar liefst 37,5 euro per dag gaan tussen nu en binnen minder dan 1 jaar naar 47,5 euro per dag.
Dat is van 1162.5 naar 1472.5 of een opslag van 310 euro per persoon en per kamer !
Zelfs het wettelijk pensioen is al niet langer meer voldoende voor een rusthuis van het ocmw.


Valt dat niet onder de huurwet en zo?
En waarom niet, het is toch huren van een kamer?
Mensen zijn daar toch naar mijn weten wettelijk gedomicilieerd?

Het is de verzorging die geld kost he. die kotjes waar ze die mensen instoppen die zijn al lang afbetaald hoor.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 12:22   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is idd iets meer dan enkel een kamertje. Je hebt er eten bij en minimale hulp bij schoonmaak bv.
Maar veel verder dan dat gaat het nu ook weer niet.
Extra zorgen is extra bij betalen!

En sta me toe eens de vergelijking te maken van bv het eten.
In de gevangenis is het eten min of meer te vergelijken met het eten in een rusthuis...echt waar. Maar in de gevangenis kost dat eten per persoon slechts 3,5 euro ...met de prijs van een externe kok inbegrepen.

Dus mijn gedacht zijn die prijzen van het ocmw rusthuis absoluut niet te verechtvaardigen...niet meer!

Nog een vergelijking; in de privé zorginstelling de vierklaver voor mentale gehandicapten ligt de prijs opmerkelijk veel lager...rondom de 800 euro en daar zitten zelfs uitstapjes en een klein spaarcentje inbegrepen. De zorgen liggen ook opmerkelijk veel hoger en de kostprijs is natuurlijk ook navenant hoger. Maar de prijs per dag/ maand ligt wel stukken lager dan in een ocmw rusthuis!

Bovendien mag geen enkele huisbaas zulke verhogingen doorvoeren wat men er ook van mag zeggen of een draai aan geeft.

Ik denk dat dit een zeer onwettelijke situatie is.

Wie zegt er dat de forfait die ge betaald ook uw effectieve kost is, voor god weet wat betaald uw bomma of bompa nog allemaal mee... niemand die het aan uw oren zal komen hangen.

eigenlijk zou een mens recht hebben op een individuele factuur waar alles staat uitgesplitst waar je voor betaald.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:49   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ja ... het ene rusthuis zal dan wel het andere niet zijn blijkbaar.
Wij kennen iemand die enorm veel zorg nodig heeft vermits ze zelf tot niets meer in staat is. Dat wil dan wel zeggen dat ze niet zelfstandig in en uit haar bed kan (moet gebeuren met zo'n tilmachine), niet meer zelfstandig naar toilet kan gaan of iets uit haar ijskast kan nemen enz... Ze is wel nog goed bij verstand maar da's dan ook het enige dat eigenlijk nog werkt.
Voor zo iemand zijn de zorgen natuurlijk immens veel hoger dan voor iemand die wel nog mobiel en gezond is.
Allemaal goed en wel maar splits dat eens uit en trek er bv eens de kosten uit van stagiars en dergelijke.
Wat schiet er dan nog over?
Een kwartiertje kuisen en 3 kleine hapjes per dag.

Trouwens huur je daar een kamer of huur je daar geen kamer?
Als je huurt mag moet men de wet volgen wat betreft verhoging van huurprijzen aan de index en dergelijke.

Het is gewoon van het ocmw uit een verkapte belasting op de uitgaven van de vergrijzing. X zoveel dat het kost, het vloeit integraal terug naar de kas.
Vestzak - broekzak noemen ze dat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 14:13   #12
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

eigenlijk zou een mens recht (xxxxx )hebben op een individuele factuur waar alles staat uitgesplitst waar je voor betaald.
Zomaar voor het begrip: ontbreekt hier niet een woordje, 'moeten' bv?

Laatst gewijzigd door bruggeman : 22 september 2009 om 14:14.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 14:46   #13
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zelfs het wettelijk pensioen is al niet langer meer voldoende voor een rusthuis van het ocmw.


Valt dat niet onder de huurwet en zo?
En waarom niet, het is toch huren van een kamer?
Mensen zijn daar toch naar mijn weten wettelijk gedomicilieerd?
er zijn wel speciaal rellen opgeklopt in de media zo u niet zou stilstaan bij de ware ellende in onze maatschappij. Je mag zo niet stoken.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 17:26   #14
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De vergrijzing kost handenvol geld dat is waar.
Maar het ocmw vind alvast dat dit geld het best van al rechtstreeks naar hun toe komt.
Hun rusthuizen met ligprijs van maar liefst 37,5 euro per dag gaan tussen nu en binnen minder dan 1 jaar naar 47,5 euro per dag.
Dat is van 1162.5 naar 1472.5 of een opslag van 310 euro per persoon en per kamer !
Zelfs het wettelijk pensioen is al niet langer meer voldoende voor een rusthuis van het ocmw.


Valt dat niet onder de huurwet en zo?
En waarom niet, het is toch huren van een kamer?
Mensen zijn daar toch naar mijn weten wettelijk gedomicilieerd?
De wetgeving wijzigd steeds.
Bij de meeste rusthuizen waren pampers, tandpasta, zeep niet inbegrepen in de dagprijs. Nu is dit een verplichting. Deze verplichting kost uiteraard geld.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 17:59   #15
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Uit eigen ondervinding: mijn grootmoeder verbleef het laatste jaar van haar leven (2007 - 2008) noodgedwongen in een rusthuis. Vanwege de goede reputatie onder 'kenners' heeft m'n familie en zijzelf toen geopteerd voor een OCMW-rusthuis in de buurt. De kosten liepen op tot 1600 euro in de maand, zakgeld inbegrepen. Over de zorgen en service hadden we niet te klagen, de prijs lag weliswaar hoog, maar alles was dan ook inbegrepen, ze kreeg een weliswaar kleine maar moderne eenpersoonskamer met alle faciliteiten en er heerste een ontspannen, familiale sfeer en er werden regelmatig extra's georganiseerd (uitstapjes, etentjes, dansmiddagen, enz.).

Het is dus zeker niet zo dat een OCMW rusthuis bij voorbaat slechter is dan een privérusthuis. Soms zijn privé-instellingen goedkoper, maar vaak moet je dan voor zowat alle extra's opleggen en kom je duurder uit. Wat wel onrechtvaardig is, is de nog steeds niet afgeschafte 'onderhoudsplicht'. Het tekort op het pensioen voor het verblijf in het rusthuis moeten de kinderen bijleggen. Dit bedrag hangt af van het aantal kinderen, het inkomen van de kinderen en eventueel ook de gemeente. Mijn grootmoeder had gelukkig een redelijk gezinspensioen en kon haar rusthuiskosten bijna volledig dekken, maar met een pensioentje van 900 euro kom je er dus wel degelijk niet. Als de persoon in kwestie dan geen verkoopbare eigendommen of goederen heeft, komen ze bij de kinderen aankloppen. Indien je de pech hebt enig kind te zijn en één van je ouders moet naar een rusthuis dan heb je de kans tot meer dan 500 euro per maand te moeten bijleggen, als je zelf goed je boterham verdient. Uiteraard is zulks totaal onrechtvaardig en onaanvaardbaar, mensen die de staat al ondehouden door meer dan de helft van hun brutoloon af te nemen, nog eens te straffen door hen de putten in de sociale zekerheid te laten vullen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 18:04   #16
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Allemaal goed en wel maar splits dat eens uit en trek er bv eens de kosten uit van stagiars en dergelijke.
Wat schiet er dan nog over?
Een kwartiertje kuisen en 3 kleine hapjes per dag.

Trouwens huur je daar een kamer of huur je daar geen kamer?
Als je huurt mag moet men de wet volgen wat betreft verhoging van huurprijzen aan de index en dergelijke.

Het is gewoon van het ocmw uit een verkapte belasting op de uitgaven van de vergrijzing. X zoveel dat het kost, het vloeit integraal terug naar de kas.
Vestzak - broekzak noemen ze dat.
Een rusthuis heeft vooral veel personeel. Ik ben bang dat je er met de indexering van de huurprijzen niet komt. Ook de maatregelen verkregen door de "witte woede" kosten zeer veel geld. Dit zijn beslissingen die een minister neemt maar die betaald moeten worden door de instellingen (lees de residenten).
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 19:30   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De wetgeving wijzigd steeds.
Bij de meeste rusthuizen waren pampers, tandpasta, zeep niet inbegrepen in de dagprijs. Nu is dit een verplichting. Deze verplichting kost uiteraard geld.
Voor zover ik op de rekeningen zie is dat nog steeds afzonderlijk bij te betalen allemaal.
En niet voor het één of het ander, met één blokje zeep komen die oude mensen zo ongeveer een halfjaar of langer mee toe.

Dus oké, je hebt ergens een uitgave post van minstens anderhalve euro gevonden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 19:35   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een rusthuis heeft vooral veel personeel. Ik ben bang dat je er met de indexering van de huurprijzen niet komt. Ook de maatregelen verkregen door de "witte woede" kosten zeer veel geld. Dit zijn beslissingen die een minister neemt maar die betaald moeten worden door de instellingen (lees de residenten).
Excuseer maar dokters, dat is allemaal extra afzonderlijk bij te betalen.
Temeer omdat vooral huisdokters hun villa afbetalen met dagelijkse "visites" bij die ouderen.
Niemand kan het controleren hoeveel ziekebriefjes ze uitwisselen via de ziekenkas zonder "visites" te doen ook nog eens.
Vergeet niet dat zo ongeveer alle ouderen in een ocmw rusthuis enkel 1 euro moeten opleggen aan de dokters. Dus ....dat is dan ook geregeld nietwaar?

En veel personeel?
Veel inkomsten vooral.
Minstens 200 oudjes per rusthuis x 37.5 = 2'790'000 euro per jaar ....gaande naar volgend jaar 47.5 = 3'534'000
Ofte 744'000 extra inkomsten per jaar.

of in belgische frankjes = 30 miljoen 12 duizend en 885 frank extra.
Of een totaal van 142 miljoen 561 duizend 206,6 frank

En tel eens voor alle ocmw rusthuizen van gans belgie nu.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 september 2009 om 19:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 21:15   #19
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een rusthuis heeft vooral veel personeel. Ik ben bang dat je er met de indexering van de huurprijzen niet komt. Ook de maatregelen verkregen door de "witte woede" kosten zeer veel geld. Dit zijn beslissingen die een minister neemt maar die betaald moeten worden door de instellingen (lees de residenten).
Het rusthuis waarvan ik spreek (eerdere posting) heeft nochtans altijd met heel wat personeelstekort te kampen hoor. Iedere keer wij er komen (en da's wekelijks) zien we daar maximum een twee �* drietal mensen in witte kiel rondlopen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 21:25   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Wie denkt dat er te hoge prijzen zijn, en dus dikke winsten mogelijk, met het inrichten van bejaardenhuizen: ga ervoor.
Klein: in je huis enkele kamers voor een paar bejaarden;
Groter: flink wat kamers voor een mooi aantal oudjes.

'is toch allemaal redelijk simpel: je zorgt voor personeel dat 24 op 24 en 7 op 7 zorgt voor fret en onderhoud ... zorg er enkel voor dat dit niet éénmaal misloopt op een gans jaar ...


Dit vraagt natuurlijk wel een beetje startkapitaal.
Leen dit gerust.
Kan je afbetalen, als je oudjes er defintief de brui aan geven, vermits hun spaarsentjes onaangeroerd zijn omdat ... ze in het ocmw konden verblijven met niet meer dan hun pensioen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be