Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2009, 21:55   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie denkt dat er te hoge prijzen zijn, en dus dikke winsten mogelijk, met het inrichten van bejaardenhuizen: ga ervoor.
Klein: in je huis enkele kamers voor een paar bejaarden;
Groter: flink wat kamers voor een mooi aantal oudjes.

'is toch allemaal redelijk simpel: je zorgt voor personeel dat 24 op 24 en 7 op 7 zorgt voor fret en onderhoud ... zorg er enkel voor dat dit niet éénmaal misloopt op een gans jaar ...


Dit vraagt natuurlijk wel een beetje startkapitaal.
Leen dit gerust.
Kan je afbetalen, als je oudjes er defintief de brui aan geven, vermits hun spaarsentjes onaangeroerd zijn omdat ... ze in het ocmw konden verblijven met niet meer dan hun pensioen.
En meneer kan met zijn madam tegen die prijzen natuurlijk nog rustig in een rusthuis gaan?
Wel dan zit u goed bij kas.

Vergeet in uw pleidooi niet te vermelden dat rusthuizen behalve het volledige pensioen, het extra zorgpensioen en eventuele andere verhogingen volledig opslorpen maar ook nog eens subsidie krijgen via de riziv en gesubsidieerde bouwtoelagen van provincie of andere.

Dat maakt een rekening van om en bij de 2000 euro per persoon.

Als u dat nog steeds verantwoord vind?
En om 4 uur klokt het meeste personeel net zoals overal gewoon af en gaat naar huis.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 september 2009 om 22:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 22:04   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En ik ben er ondertussen al achter gekomen (en niet dankzij jullie geweldige bijdragen) dat rusthuizen dus gewoon onder "hotel" worden gezet.
Toch wat dagprijzen betreft.

Rusthuizen zijn dus hotels.
Allesbehalve met een ster boven de deur dan toch.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 23:00   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En ik ben er ondertussen al achter gekomen (en niet dankzij jullie geweldige bijdragen) dat rusthuizen dus gewoon onder "hotel" worden gezet.
Toch wat dagprijzen betreft.

Rusthuizen zijn dus hotels.
Allesbehalve met een ster boven de deur dan toch.
Och, alles is "hotel" tegenwoordig. Zelfs asiezoekerscentra.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 02:38   #24
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En ik ben er ondertussen al achter gekomen (en niet dankzij jullie geweldige bijdragen) dat rusthuizen dus gewoon onder "hotel" worden gezet.
Toch wat dagprijzen betreft.

Rusthuizen zijn dus hotels.
Allesbehalve met een ster boven de deur dan toch.
U veralgemeent te veel. Er zijn wel degelijk rusthuizen die een degelijk comfort en service aan hun residenten aanbieden. Deze kan echter verschillen van rusthuis tot ruisthuis, zelfs binnen hetzelfde 'net'. En duurder is zeker niet altijd beter en ook de privé is niet altijd garantie op meer luxe en gemoedsrust.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 08:38   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U veralgemeent te veel. Er zijn wel degelijk rusthuizen die een degelijk comfort en service aan hun residenten aanbieden. Deze kan echter verschillen van rusthuis tot ruisthuis, zelfs binnen hetzelfde 'net'. En duurder is zeker niet altijd beter en ook de privé is niet altijd garantie op meer luxe en gemoedsrust.
Of je nu uw moeders en vaders in een goed of slecht rusthuis stopt is uw eigen zaak.

Feit is dat de prijs schrikwekkend hoog is, dat het pensioen van de meeste mensen ontoereikend is en dat rusthuizen ongehinderd hun prijzen mogen veranderen zoals men dat wil.

Feit is ook dat ocmw rusthuizen zelfs veel duurder zijn dan bepaalde privé instellingen voor mentale gehandicapten waar de zorg veel hoger ligt.

Feit is ook dat een rusthuis geen hotel is maar een vaste verblijfplaats en dat dit dan ook onverwijld onder de huurwet moet komen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 09:10   #26
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor zover ik op de rekeningen zie is dat nog steeds afzonderlijk bij te betalen allemaal.
En niet voor het één of het ander, met één blokje zeep komen die oude mensen zo ongeveer een halfjaar of langer mee toe.

Dus oké, je hebt ergens een uitgave post van minstens anderhalve euro gevonden.
Incontinentiemateriaal kost veel meer dan 1,5 euro.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 09:12   #27
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Excuseer maar dokters, dat is allemaal extra afzonderlijk bij te betalen.
Temeer omdat vooral huisdokters hun villa afbetalen met dagelijkse "visites" bij die ouderen.
Niemand kan het controleren hoeveel ziekebriefjes ze uitwisselen via de ziekenkas zonder "visites" te doen ook nog eens.
Vergeet niet dat zo ongeveer alle ouderen in een ocmw rusthuis enkel 1 euro moeten opleggen aan de dokters. Dus ....dat is dan ook geregeld nietwaar?

En veel personeel?
Veel inkomsten vooral.
Minstens 200 oudjes per rusthuis x 37.5 = 2'790'000 euro per jaar ....gaande naar volgend jaar 47.5 = 3'534'000
Ofte 744'000 extra inkomsten per jaar.

of in belgische frankjes = 30 miljoen 12 duizend en 885 frank extra.
Of een totaal van 142 miljoen 561 duizend 206,6 frank

En tel eens voor alle ocmw rusthuizen van gans belgie nu.

Ik spreek nergens van dokters.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 09:16   #28
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En meneer kan met zijn madam tegen die prijzen natuurlijk nog rustig in een rusthuis gaan?
Wel dan zit u goed bij kas.

Vergeet in uw pleidooi niet te vermelden dat rusthuizen behalve het volledige pensioen, het extra zorgpensioen en eventuele andere verhogingen volledig opslorpen maar ook nog eens subsidie krijgen via de riziv en gesubsidieerde bouwtoelagen van provincie of andere.

Dat maakt een rekening van om en bij de 2000 euro per persoon.

Als u dat nog steeds verantwoord vind?
En om 4 uur klokt het meeste personeel net zoals overal gewoon af en gaat naar huis.

Vergeet niet dat er bij bouwsubsidies tal van voorwaarden gesteld worden. Er moet onder andere een bepaald bedrag besteed worden aan kunst.

Ook de aanpassing van gebouwen aan de brandveiligheid kost stukken van mensen. De aanpassing van de liften, de aanleg van internet en andere nutsvoorzieningen.
Ook de animatoren en de kinesisten moeten betaald worden.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 09:25   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En ik ben er ondertussen al achter gekomen (en niet dankzij jullie geweldige bijdragen) dat rusthuizen dus gewoon onder "hotel" worden gezet.
Toch wat dagprijzen betreft.

Rusthuizen zijn dus hotels.
Allesbehalve met een ster boven de deur dan toch.

Rusthuizen worden niet onder "hotel" gezet.
Het is wel een feit dat er streng toegezien wordt op de maaltijden van de residenten. Mijn zus is chef kok in een rusthuis, ik weet dus waarover ik spreek. Ook niet vergeten dat de 3 �* 4 soorten soep gekookt moet worden.

Zoutloos
Vleesloos
Doorgestoken
Normale soep

Het vlees moet voor de één gemalen worden, voor de ander gemixt, .......

Ik kan zo nog even doorgaan.

De kost voor de maaltijden is gemiddeld ongeveer 13 euro per resident.
Het eten ligt dan op een bord in de eetkar, het bord moet dan nog op de tafel komen.

Sommige mensen kunnen niet alleen eten
Sommige mensen kunnen zich niet alleen naar het "restaurant" verplaatsen
Sommige mensen eten zeer langzaam
Sommige mensen moeten glutenvrij eten
Sommige mensen staan op dieet
Sommige mensen.......

Ik weet waarover ik spreek, ik heb vorig jaar aan een vollidge studie over de ligdagprijs meegewerkt.
De grootste kost is personeel, gevolgd door de bouw
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 10:13   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Rusthuizen worden niet onder "hotel" gezet.
Het is wel een feit dat er streng toegezien wordt op de maaltijden van de residenten. Mijn zus is chef kok in een rusthuis, ik weet dus waarover ik spreek. Ook niet vergeten dat de 3 �* 4 soorten soep gekookt moet worden.

Zoutloos
Vleesloos
Doorgestoken
Normale soep

Het vlees moet voor de één gemalen worden, voor de ander gemixt, .......

Ik kan zo nog even doorgaan.

De kost voor de maaltijden is gemiddeld ongeveer 13 euro per resident.
Het eten ligt dan op een bord in de eetkar, het bord moet dan nog op de tafel komen.

Sommige mensen kunnen niet alleen eten
Sommige mensen kunnen zich niet alleen naar het "restaurant" verplaatsen
Sommige mensen eten zeer langzaam
Sommige mensen moeten glutenvrij eten
Sommige mensen staan op dieet
Sommige mensen.......

Ik weet waarover ik spreek, ik heb vorig jaar aan een vollidge studie over de ligdagprijs meegewerkt.
De grootste kost is personeel, gevolgd door de bouw
Zal wel ...de kuisvrouwen moeten dan nog hun dweil uitwringen, zeep in het water gieten, hun emmers verversen....en zo gaan we pagina's vullen met onnozelheden om toch maar alles te verklaren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 10:16   #31
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

We draaien allemaal mee in een systeem waarin men zo lang en zo hard mogelijk moet werken voor nutteloos materialistisch gewin.

We hebben geen tijd meer voor onze kinderen en onze ouders. Dus stoppen we hen in crèches en bejaardentehuizen.

Dankzij de medische vooruitgang rekken we nodeloos lang ons leven, zodat we op het einde jarenlang hulpbehoevend zijn.

En dan hebben we nog het lef om te komen zagen dat heel dat gedoe precies wat kostelijker uitvalt dan we gehoopt hadden en dat het niet vol te houden is?
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 10:18   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Niet te vergeten dat de verpleegster zelfs soms al eens druppeltjes in een oor moet doen, een neus snuiten, een sneetje ontsmetten, een pilletje moet geven...t' zijn dan nog dikwijls verschillende pilletjes.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 19:08   #33
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zal wel ...de kuisvrouwen moeten dan nog hun dweil uitwringen, zeep in het water gieten, hun emmers verversen....en zo gaan we pagina's vullen met onnozelheden om toch maar alles te verklaren.
Als je het in het belachelijke wil trekken of onnozel wil doen ben je hier op het verkeerde adres. Ik denk dat jij beter thuishoort bij facebook of zoiets dergelijks.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 20:42   #34
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En ik ben er ondertussen al achter gekomen (en niet dankzij jullie geweldige bijdragen) dat rusthuizen dus gewoon onder "hotel" worden gezet.
Toch wat dagprijzen betreft.

Rusthuizen zijn dus hotels.
Allesbehalve met een ster boven de deur dan toch.
Ja ... 't is uwen draad ... ge moogt er dus wel wat voor opzoeken hé.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 21:14   #35
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Rusthuizen worden niet onder "hotel" gezet.
Het is wel een feit dat er streng toegezien wordt op de maaltijden van de residenten. Mijn zus is chef kok in een rusthuis, ik weet dus waarover ik spreek. Ook niet vergeten dat de 3 �* 4 soorten soep gekookt moet worden.

Zoutloos
Vleesloos
Doorgestoken
Normale soep
Men maakt dus eerst normale soep, echter zonder zout of zonder vlees ... kijkt dan op het lijstje en voegt, afhankelijk van de vereiste vlees en/of zout bij. Nadien mixt men de soep voor de gemixten. Kan toch niet zo moeilijk zijn en een beetje een goede kok doet zoiets in zijn eentje. Om op te dienen hoeft men maar het lijstje te volgen ... ene met een zoutloos soepje vraagt niet meer werk dan ene zonder vlees ...

Citaat:
Het vlees moet voor de één gemalen worden, voor de ander gemixt, .......
Komaan zeg ... een kok met een beetje inzicht heeft daar echt niet zo veel werk aan hoor. Vergelijk het gerust eens met een restaurant waar dagelijks vijftig verschillende gerechten moet worden gemaakt.

Citaat:
Ik kan zo nog even doorgaan.
Toch niet rond de organisatie van de keuken hé.
Citaat:

De kost voor de maaltijden is gemiddeld ongeveer 13 euro per resident.
Het eten ligt dan op een bord in de eetkar, het bord moet dan nog op de tafel komen.

Sommige mensen kunnen niet alleen eten
hier heb je een punt ...
Citaat:
Sommige mensen kunnen zich niet alleen naar het "restaurant" verplaatsen
OK ... nog een punt ...
Citaat:
Sommige mensen eten zeer langzaam
geen punt ... gewoon bord wat later ophalen ...
Citaat:
Sommige mensen moeten glutenvrij eten
is organisatie van de keuken ... hebben we het hierboven al over gehad ...
Citaat:
Sommige mensen staan op dieet
idem vorig antwoord ... organisatie van de keuken ...
Citaat:
Sommige mensen.......
Ik denk dat vooral mensen die totaal aangewezen zijn op hulp (lees: niets meer zelfstandig kunnen) inderdaad een grote hap opslorpen van het werk dat het personeel moet verrichten ...

voor de anderen ... volg ik een beetje wat Mambo hier insinueert ...
Citaat:
Ik weet waarover ik spreek, ik heb vorig jaar aan een vollidge studie over de ligdagprijs meegewerkt.
De grootste kost is personeel, gevolgd door de bouw
Personeel is inderdaad een grote kost omdat men zeven dagen op zeven en dit vierentwintig uur per dag moet voorzien. Da's 168 (7 x 24) uur per week, alleen al om de klok rond te krijgen wat dus resulteert in meer dan vier werknemers om gewoon altijd één iemand te voorzien.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 21:39   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En meneer kan met zijn madam tegen die prijzen natuurlijk nog rustig in een rusthuis gaan?
Wel dan zit u goed bij kas.

Vergeet in uw pleidooi niet te vermelden dat rusthuizen behalve het volledige pensioen, het extra zorgpensioen en eventuele andere verhogingen volledig opslorpen maar ook nog eens subsidie krijgen via de riziv en gesubsidieerde bouwtoelagen van provincie of andere.

Dat maakt een rekening van om en bij de 2000 euro per persoon.

Als u dat nog steeds verantwoord vind?
En om 4 uur klokt het meeste personeel net zoals overal gewoon af en gaat naar huis.

Ik weet niet of je me goed begrepen hebt.

Daarom wat duidelijker van mijn kant:
vind je dat rusthuizen te duur zijn, dan zullen ze waarschijnlijk teveel winst maken;
Wel, richt zelf een rusthuis op en eksploiteer het.


Of vind je misschien dat de staat moet bijpassen?
Ja, dan zal je de belastingen nog moeten verhogen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 21:43   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als je het in het belachelijke wil trekken of onnozel wil doen ben je hier op het verkeerde adres. Ik denk dat jij beter thuishoort bij facebook of zoiets dergelijks.
Het komt er hem gewoon op neer dat men kosten probeert te verrechtvaardigen waar die niet kunnen.

Maar ik kan het me wel voorstellen dat buitenstaanders daar dan toch een enigszins verkeerd beeld van krijgen op die manier.

Blijft een feit dat een rusthuis van het ocmw dat kan terug vallen op een netwerk van stagiars, tewerk gestelden met vrijstelling rsz en noem maar op met een pak meer residenten aanwezig dan toch veel duurder schijnen te werken dan kleinere privé instellingen voor mentale gehandicapten.

Het omgekeerde zou logischer zijn nietwaar?

Ik kan het zwart op wit bewijzen; we hebben de afschriften van de rekening van mijn schoonmoeder in een rvt (ocmw) en de afschriften van een zoon van haar die mentaal gehandicapt is in een privé instelling. We zijn immers bewindvoerder van die twee aangesteld door het gerecht en moeten dat jaarlijks neerleggen bij de rechtbank.
Het verschil is ongeveer (pakweg) rondom de 400 euro per maand dat het ocmw duurder is.
Tussen dit en een jaar komt daar nog eens extra 300 euro per maand bovenop, wat een verschil zal worden met 700 euro tussen die twee.

Haar pensioen is al verhoogd en zal niet meer volstaan, ze kan niet eens nog een banaan kopen van haar eigen geld want ze heeft geen geld meer op die manier.

Is dat het beleid waar we mee bezig zijn?
Oké, verhoog dan de pensioenen gelijkwaardig met de kosten van hun levensonderhoud!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 21:44   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet of je me goed begrepen hebt.

Daarom wat duidelijker van mijn kant:
vind je dat rusthuizen te duur zijn, dan zullen ze waarschijnlijk teveel winst maken;
Wel, richt zelf een rusthuis op en eksploiteer het.


Of vind je misschien dat de staat moet bijpassen?
Ja, dan zal je de belastingen nog moeten verhogen.
Sluit u aan bij de discussie met argumenten en blink niet uit in oppervlakkigheden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 21:45   #39
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet of je me goed begrepen hebt.

Daarom wat duidelijker van mijn kant:
vind je dat rusthuizen te duur zijn, dan zullen ze waarschijnlijk teveel winst maken;
Wel, richt zelf een rusthuis op en eksploiteer het.


Of vind je misschien dat de staat moet bijpassen?
Ja, dan zal je de belastingen nog moeten verhogen.
Even in een open doel schieten: het is niet omdat jij als ambtenaar een fors pensioen gaat hebben, dat de mensen die jou nu onderhouden dat dan ook gaan hebben....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 22:10   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Laten we eens rekenen;
47,5 euro per dag is 17337,5 euro per jaar; inbegrepen logies en maaltijden en naar het schijnt pampers en een tube tandpasta.
Dat is net iets minder dan 700'000 belgische franken!
Per persoon wel te verstaan.

Hoeveel mensen hebben dat als pensioen?
Op de schoofzak na natuurlijk.


Extra zorgen (dat ouderen nu eenmaal nodig hebben) dokters, kapper, medicijnen en what ever...geen geld meer voor.

Wie keurt zulke dingen goed hier in ons landje?
één die uit een boom is gevallen, of één die wat extra krijgt onder tafel?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 september 2009 om 22:11.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be