Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2013, 09:12   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Islam en bedreigingen België

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131210_052

Citaat:
De video op de YouTube-account van Brian De Mulder bevat een audiofragment van twee minuten waarin een ‘nasheed’, een soort muzikaal moslimgedicht, wordt gezongen in het Nederlands. Een man roept in plat Antwerps op om de wapens op te nemen en naar Syrië te trekken. Vervolgens bedreigt hij minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) en de Nederlandse politicus Geert Wilders. ‘O De Crem, O Wilders, tawagheet (verraders, nvdr.) die vallen om, pas maar op een autobom’, wordt gezongen.

Maar daar laat de zanger het niet bij. Zijn bericht bevat ook een rechtstreeks dreigement voor ons land. ‘Bommen val, Atomium ik hoor een knal, lichaamsdelen overal’, klinkt het grimmig. Net zoals in gelijkaardige video’s roept de strijder ook op tot de invoering van de sharia. ‘O moslims, de sharia komt eraan. Welkom in Belgistan! De vlaggen zijn gehesen, de zwaarden zijn geslepen’, is nog te horen. Vervolgens worden beelden getoond van strijders die het vuur openen.

Video analyseren

De antiterrorismecel van de politie neemt de video bijzonder serieus. Het audiobericht opgestuurd naar Antwerpen, waar een risicoanalyse zal worden uitgevoerd. Het is vooralsnog niet duidelijk of de man in het audiofragment De Mulder zelf is, maar daar heeft het wel alle schijn van. Een video uit oktober, waarin een gewapende man bijzonder opruiende taal verkondigt in het plat Antwerps , werd eveneens aan hem toegeschreven.

De Mulder vertrok in januari naar Syrië nadat hij zich had bekeerd tot de islam, vermoedelijk na een gesprek met voormalig Sharia4Belgium-leider Fouad Belkacem.
Wanneer gaan onze politieke klootz... eindelijk eens in actie schieten tegen dat gedoe, ipv die kerels te laten omringen door een legertje advocaten die moeten zorgen dat "hun rechten" niet geschonden worden???
Jaag die kerel bij de eerste confrontatie een kogel door zijn kop, heeft hij meteen al zijn rechten gehad! Maar...oei! Dat mag ik niet zeggen/schrijven! Liever wachten tot ze onze burgers de lucht in blazen! Er lopen al genoeg gestoorden rond die dat idee genegen zullen zijn!
Maar het zal allemaal om te lachen zijn uiteraard....

Laatst gewijzigd door andev : 11 december 2013 om 09:14.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 09:53   #2
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik denk dat het veralgemenen van mensen minstens even gevaarlijk is. Het laat geen ruimte om de zaken objectief te bekijken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 09:58   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik denk dat het veralgemenen van mensen minstens even gevaarlijk is. Het laat geen ruimte om de zaken objectief te bekijken.
zijt gij al ingeschreven in het seminarie? of plan je gewoon om zalvend pastoor te worden?

Natuurlijk is "veralgemenen" héél héél héél erg en even gevaarlijk als het atomium te laten ontploffen.

"Vele zigeuners stelen"... oops, zulke uitspraak, dat verdient de doodstraf! Beter het atomium door één "individu" te laten ontploffen met 250 doden of zo, dan is het een fait divers.

Goed zo? Mag ik nu in het klooster?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2013 om 09:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:02   #4
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het atomium laten ontploffen
Laat gij uw kinderen dan ook thuis op schooluitstap?
"Oh neen!!!!! NIET NAAR BRUSSEL!!!!!! Er lopen daar moslims muuhu!!!!"
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:07   #5
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Nog zo'n randdebiel die zich bekeert tot het groepje gestoorden.
Wat is dat eigenlijk voor een religie?
"Ik maak u kapot!"
"Nee, ik neuk eerst je moeder en maak jullie allemaal dood!"
"Allahu akbar"
"Ongelovigen! Sterf!"


Als ie ambras wil komen maken moet hij dat maar doen, hij denkt dat hij voor de zaak van de islam vecht, maar eigenlijk maakt hij alleen maar dat de gewone mens een afschuw krijgt van zijn geloof. Op lange termijn komt dit de rechtse zaak ten goede.
Dumb fuck...
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:17   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het atomium laten ontploffen
Laat gij uw kinderen dan ook thuis op schooluitstap?
"Oh neen!!!!! NIET NAAR BRUSSEL!!!!!! Er lopen daar moslims muuhu!!!!"
Ge kunt ze beter een sprookjesboekje kopen:

Yusuf Ali vertaling:
Citaat:
8.12. Remember thy Lord inspired the angels (with the message): "I am with you: give firmness to the Believers: I will instil terror into the hearts of the Unbelievers: smite ye above their necks and smite all their finger-tips off them."
Shakir vertaling:
Citaat:
8.12. When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.
Pickthall vertaling:
Citaat:
8.12. When thy Lord inspired the angels, (saying): I am with you. So make those who believe stand firm. I will throw fear into the hearts of those who disbelieve. Then smite the necks and smite of them each finger
.



Raar genoeg wordt die "terror" of "fear" (Pickthall had het blijkbaar al afgezwakt) vertaald als "ontzag".... kwestie van te weten op welke manier deze mensen denken. Ik zou nochtans denken dat men dit vers zou moeten vertalen als : "ik zal terreur zaaien in de harten der ongelovigen", en tot nader order is dat nog steeds iets anders dan "ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen". (beetje eufemisme kan hier blijkbaar nooit kwaad bij koranvertalingen).

Citaat:
8.12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
------------
Brianneke is natuurlijk totaal doorgeslagen, helemaal in de juiste koranitische stand gebracht (noteer: dit is een ERKENDE GODSDIENST in dit land).

Enig idee hoeveel Briannekes hier rondlopen? Gevoed in de honderden moskeeën die er ondertussen als paddestoelen uit de grond rezen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2013 om 10:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:26   #7
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Nu is de vraag circe, is dat de boodschap die moslims eruit halen in België?
Ik denk dat er zijn, maar ik ben er sterk van overtuigd dat ze geen meerderheid vormen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:27   #8
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Brianneke is natuurlijk totaal doorgeslagen
Bjian.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 11 december 2013 om 10:28.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:31   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Nu is de vraag circe, is dat de boodschap die moslims eruit halen in België?
Ik denk dat er zijn, maar ik ben er sterk van overtuigd dat ze geen meerderheid vormen.
Zalig de armen van geest. En hij weende bittere tranen.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:39   #10
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Vergeet maar niet wat ze naar voren duwen in de media en wat ze achterhouden.
De moorden van een tegenstander kunnen ze uitvergroten op hun schermen.
Maar van zichzelf tonen ze enkel operaties waar geen burgerslachtoffers vallen.
Dat is er ergens onderaan weggemoffeld.
Het mes snijdt langs beide kanten. Al die zever in de wereld zou niet tussen de burgers mogen staan.
Shrijft eens brieven naar de imams van het land en vraag wat zij van de situatie vinden. Dat de samenleving onder spanning staat en of zij iets kunnen doen om die spanning te ontnemen.
Ge kunt er natuurlijk ook meer spanning op leggen en meer oordelen zaaien zonder onderscheid te maken. Dat gaat natuurlijk helpen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:42   #11
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Nu is de vraag circe, is dat de boodschap die moslims eruit halen in België?
Ik denk dat er zijn, maar ik ben er sterk van overtuigd dat ze geen meerderheid vormen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vergeet maar niet wat ze naar voren duwen in de media en wat ze achterhouden.
De moorden van een tegenstander kunnen ze uitvergroten op hun schermen.
Maar van zichzelf tonen ze enkel operaties waar geen burgerslachtoffers vallen.
Dat is er ergens onderaan weggemoffeld.
Het mes snijdt langs beide kanten. Al die zever in de wereld zou niet tussen de burgers mogen staan.
Shrijft eens brieven naar de imams van het land en vraag wat zij van de situatie vinden. Dat de samenleving onder spanning staat en of zij iets kunnen doen om die spanning te ontnemen.
Ge kunt er natuurlijk ook meer spanning op leggen en meer oordelen zaaien zonder onderscheid te maken. Dat gaat natuurlijk helpen.

De vraag die je jezelf moet stellen: is het aan imams om spanning te ontnemen?
Je moet je hier verdomme aan de regels houden, en als je spanning creëert moet je bestraft worden. Weeral niet door een imam, maar door de politie en justitie
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 11 december 2013 om 10:44.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:44   #12
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Er zijn er al volop bezig met positief resultaat.
En plakker: FUCK THE RULES!

We don't need your education!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 10:45   #13
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er zijn er al volop bezig met positief resultaat.
En plakker: FUCK THE RULES!

We don't need your education!
Hahaha, serieus?
Man man man, dat belooft...
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:01   #14
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik denk dat het veralgemenen van mensen minstens even gevaarlijk is. Het laat geen ruimte om de zaken objectief te bekijken.
Een dooddoener waarmee je alles kunt relativeren en/of goedpraten, nietwaar... Het gaat hier al lang niet meer over "één individu"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:04   #15
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Nu is de vraag circe, is dat de boodschap die moslims eruit halen in België?
Ik denk dat er zijn, maar ik ben er sterk van overtuigd dat ze geen meerderheid vormen.
Zoals de nazi's ook niet de meerderheid van de Duitse bevolking vormden.
Het heeft veel geholpen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:28   #16
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er zijn er al volop bezig met positief resultaat.
En plakker: FUCK THE RULES!

We don't need your education!
Staat allemaal vast in het grote sprookjes boek , niet?
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:41   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Staat allemaal vast in het grote sprookjes boek , niet?
Ik denk dat ge er batst opzit.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 12:19   #18
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik denk dat het veralgemenen van mensen minstens even gevaarlijk is. Het laat geen ruimte om de zaken objectief te bekijken.
Door te veralgemenen kom je dichter bij de waarheid.

Jij wil niet dat die waarheid gekend is.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 12:19   #19
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ge kunt ze beter een sprookjesboekje kopen:

Yusuf Ali vertaling:


Shakir vertaling:


Pickthall vertaling:
.



Raar genoeg wordt die "terror" of "fear" (Pickthall had het blijkbaar al afgezwakt) vertaald als "ontzag".... kwestie van te weten op welke manier deze mensen denken. Ik zou nochtans denken dat men dit vers zou moeten vertalen als : "ik zal terreur zaaien in de harten der ongelovigen", en tot nader order is dat nog steeds iets anders dan "ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen". (beetje eufemisme kan hier blijkbaar nooit kwaad bij koranvertalingen).


------------
Brianneke is natuurlijk totaal doorgeslagen, helemaal in de juiste koranitische stand gebracht (noteer: dit is een ERKENDE GODSDIENST in dit land).

Enig idee hoeveel Briannekes hier rondlopen? Gevoed in de honderden moskeeën die er ondertussen als paddestoelen uit de grond rezen?
Doe niet zo theatraal, jij zit zelf bij een partij die de islam subsidieert en die pro-immigratie is.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 12:56   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Doe niet zo theatraal, jij zit zelf bij een partij die de islam subsidieert en die pro-immigratie is.
dat is het eerste dat ik ervan hoor. Heb jij daar enige link voor?

En ik doe niet theatraal: ik geef gewoon vier vertalingen van hetzelfde koranvers waaruit blijkt hoe vredelievend deze door België erkende godsdienst wel is.
Ik heb nooit geweten dat NVA godsdiensten erkend heeft.

en volgende keer dat je ad hominem begint duw ik op het rode driekhoekje. reageer op de INHOUD aub. Lukt dat nog denk je?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be