Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2020, 16:46   #1
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard Universele normen en waarden

Decennia hebben we links en rechts moeten horen dat onze huidige normen en waarden niet goed genoeg waren; dat normen en waarden universeel zijn.

Dat is een lalaland-filosofie volgens mij, want iedere cultuur kenmerkt zich juist door zijn eigen normen en waarden te reflecteren in hun cultuur.
Ik hoor het ook vaak als argument gebruikt worden, maar kan me daar weinig bij voorstellen. Zijn universele normen en waarden cherry picken van je eigen normen en waarden waar iedereen universeel mee mag omgaan?

Wat zijn de universele normen en waarden?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 17:31   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Uvrm, Evrm.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 23:58   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Waar zijn dan de wetten tegen discriminatie bij mannen?
Ik heb dat eens doorlezen en verder geklikt wat die verdragen en rechten inhouden.

Maar ik zie ze ook alleen in het westen toegepast worden.
Mensen misbruiken ze om migratiewetten te omzeilen.
We zien ook een evenwicht tussen man en vrouw in de politiek.

Terwijl er misschien wel mannen zijn die beter zouden werken en meer dossierkennis zouden opdoen alvorens allerlei te beslissen.

Of dit universele normen en waarden zijn vraag ik me sterk af De wereld volgt niet mee in de "logica" dus...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 09:42   #4
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Zijn universele normen en waarden niet 1 en dezelfde norm en waarde die voor ieder mens gelijk opgaan?

Is positieve discriminatie dan wel “universeel” te noemen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 09:49   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Kunnen wij, als mannen, de jarenlange discriminatie van de dienstplicht nog aanklagen?
Alleen mannelijke Belgen werden verplicht soldaat in het grote Belgische leger.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 december 2020 om 09:49.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 11:37   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Decennia hebben we links en rechts moeten horen dat onze huidige normen en waarden niet goed genoeg waren; dat normen en waarden universeel zijn.

Dat is een lalaland-filosofie volgens mij, want iedere cultuur kenmerkt zich juist door zijn eigen normen en waarden te reflecteren in hun cultuur.
Dat bewijst alleen dat er vele variaties zijn, die toch hun grondslag hebben in de eenheid daarvan.
Zoals er ook vele diersoorten zijn, die allemaal deel uitmaken van de algemene soort dier.
De biologie ordent ze dan tot een systeem en dat kan ook met de normen en waarden.
Citaat:

Ik hoor het ook vaak als argument gebruikt worden, maar kan me daar weinig bij voorstellen. Zijn universele normen en waarden cherry picken van je eigen normen en waarden waar iedereen universeel mee mag omgaan?

Wat zijn de universele normen en waarden?
Universele waarden en normen hebben hun grondslag in de logica als eenheid der tegendelen van goed en kwaad.
Gebaseerd op de eenheid van Zijn en Niets als positief (goed) en negatief (kwaad).
Maar de mensheid is daar nog niet aan toe dat te doorgronden.
Maar wel heb ik daar al over geschreven in mijn nieuwe bijbel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 11:44   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat bewijst alleen dat er vele variaties zijn, die toch hun grondslag hebben in de eenheid daarvan.
Zoals er ook vele diersoorten zijn, die allemaal deel uitmaken van de algemene soort dier.
De biologie ordent ze dan tot een systeem en dat kan ook met de normen en waarden.
Universele waarden en normen hebben hun grondslag in de logica als eenheid der tegendelen van goed en kwaad.
Gebaseerd op de eenheid van Zijn en Niets als positief (goed) en negatief (kwaad).
Maar de mensheid is daar nog niet aan toe dat te doorgronden.
Maar wel heb ik daar al over geschreven in mijn nieuwe bijbel.
Hoe makkelijk is het dan niet om een constructie te bouwen door elitairen wie bepaalt wat goed en slecht is? Dat inlepelt via “the narrative” en ons zo vormt tot hun evenbeeld? Man is slecht, vrouw is goed. Transgender is normaal, anders denken is transfoob. Blank is slecht, getaand is goed?

Universeel is dat iedereen hetzelfde naar die normen en waarden behandeld wordt zonder enig onderscheid te maken. Zoals dat verpersoonlijkt is in het beeld van Jezus Christus. Zoals het gesproken is door de Levende God.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 12:13   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoe makkelijk is het dan niet om een constructie te bouwen door elitairen wie bepaalt wat goed en slecht is?
Zo gemakkelijk is dat niet, want elk goed is zelf weer verdeeld in goed en kwaad en elk kwaad ook in kwaad en goed.
En wat de elitairen denken is ook weer tegengesteld aan wat het volk denkt.
Dat is onze moderne democratie.
Citaat:
Dat inlepelt via “the narrative” en ons zo vormt tot hun evenbeeld? Man is slecht, vrouw is goed.
Waarom? Een verklaring ontbreekt hier.
Citaat:
Transgender is normaal,
zeker niet voor iedereen, maar alleen voor wie dat zo voelt en wil.
Citaat:
anders denken is transfoob.
waar jij last van hebt.
Citaat:
Blank is slecht, getaand is goed?
Vroeger dacht men juist andersom, dat is dan wel een voorbeeld van dialectiek dat elke moraal zijn tegendeel heeft.
Maar wat jij noemt is een eenvoudige starre verdeling van goed en kwaad, maar dat is niet het systeem van de logica, waarin elk goed ook een kwade zijde heeft en andersom.
Citaat:
Universeel is dat iedereen hetzelfde naar die normen en waarden behandeld wordt zonder enig onderscheid te maken.
Universeel is niet dat we allemaal hetzelfde denken, maar dat alle verschillen een eenheid zijn.
Dat maakt de rijkdom uit van het leven.
Zoals er vele soorten van mensen zijn en velerlei culturen, zo is er ook een veelheid aan moraal.
Ook verschillend naar de tijden.
Citaat:
Zoals dat verpersoonlijkt is in het beeld van Jezus Christus. Zoals het gesproken is door de Levende God.
Jezus heeft een hoop onzin beweert waar niemand naar leeft.
En wat Hem betreft komen we allemaal in de hel.

Wie met begeren naar een vrouw kijkt, die trekt beter zijn ogen uit zijn hoofd.
Als het aan hem lag, dan liepen bijna alle mannen nu blind rond.
Mattheus 5:27/29
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 16:41   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo gemakkelijk is dat niet, want elk goed is zelf weer verdeeld in goed en kwaad en elk kwaad ook in kwaad en goed.
En wat de elitairen denken is ook weer tegengesteld aan wat het volk denkt.
Dat is onze moderne democratie.
Waarom? Een verklaring ontbreekt hier.
zeker niet voor iedereen, maar alleen voor wie dat zo voelt en wil.
waar jij last van hebt.Vroeger dacht men juist andersom, dat is dan wel een voorbeeld van dialectiek dat elke moraal zijn tegendeel heeft.
Maar wat jij noemt is een eenvoudige starre verdeling van goed en kwaad, maar dat is niet het systeem van de logica, waarin elk goed ook een kwade zijde heeft en andersom.
Universeel is niet dat we allemaal hetzelfde denken, maar dat alle verschillen een eenheid zijn.
Dat maakt de rijkdom uit van het leven.
Zoals er vele soorten van mensen zijn en velerlei culturen, zo is er ook een veelheid aan moraal.
Ook verschillend naar de tijden.
Jezus heeft een hoop onzin beweert waar niemand naar leeft.
En wat Hem betreft komen we allemaal in de hel.

Wie met begeren naar een vrouw kijkt, die trekt beter zijn ogen uit zijn hoofd.
Als het aan hem lag, dan liepen bijna alle mannen nu blind rond.
Mattheus 5:27/29
Die verklaring ontbreekt zekerlijk niet! Er zijn voorbeelden aangehaald waar vrouwen regels krijgen die het discrimineren tegen mannelijk mogelijk maakt.
Hoe universeel is dat? Waar universele normen en waarden zijn zijn geen uitzonderingsregeltjes nodig.

Ik zie die realiteit ervan binnenslepen in onze politiek. Waar een "beeld" naar buiten wordt gedragen, niet wat het volk kiest, maar wat gevolgd moet worden.
50% mannen en vrouwen bijvoorbeeld. Terwijl er misschien 60% meer mannen dan vrouwen geschikt kunnen zijn en andersom.
Als de normen en waarden universeel zijn, zijn ze dat voor iedereen. Het is dus een klucht en iets dat ons aangeleerd wordt van hogerhand. Want niemand wordt geboren met universele normen en waarden, die krijgen we mee vanuit de opvoeding en omgeving/cultuur.

Weinigen die de grenslijn bewaken van wat onze Europese identiteit reflecteert. Velen die een tragisch lot aanvaarden zonder enige tegenstand te bieden.
Daar is niets universeel aan, dat was een erfenis van Griekse filosofie, christelijke traditie, vrijheid van meningsuiting en ga maar door.
Ik blijf toch liever vasthouden aan mijn roots. Hoe conservatief dat ook mag zijn! Vlaanderen kan beter en is beter.

Weg met dat universeel gedoe en gewoon onszelf zijn dus. Europa mag haar erfenis niet weggooien en zich laten leeg zuigen door liberalen en andere globalisten. Feministisch emobeleid heeft meerdere beschavingen voor de onze zware tribulatie gebracht.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2020, 09:44   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die verklaring ontbreekt zekerlijk niet! Er zijn voorbeelden aangehaald waar vrouwen regels krijgen die het discrimineren tegen mannelijk mogelijk maakt.
Je hebt ze niet aangehaald, maar ik heb zelf wel eens zoiets gelezen.
Maar niet om je zo druk over te maken, omdat de discriminatie tegen vrouwen zeker veel erger is geweest.
De Paus gelooft er ook nog steeds in, en jouw Jezus.
Normaal neuken kon hij niet.
Ik verdenk hem nog steeds een homo geweest te zijn....
Citaat:
Hoe universeel is dat? Waar universele normen en waarden zijn zijn geen uitzonderingsregeltjes nodig.
Juist wel en dat is de dialectiek van de moraal dat elke wet of ethiek or moraal (hoe je dat ook noemen wil) zijn tegendeel heeft.
Zo hebben de mannen eeuwen lang de vrouw gediscrimineerd (met name de christenen) en dat heeft dus in jouw zeggen het tegendeel gekregen.
Citaat:

Ik zie die realiteit ervan binnenslepen in onze politiek. Waar een "beeld" naar buiten wordt gedragen, niet wat het volk kiest, maar wat gevolgd moet worden.
De democratie is niet volledig, begrijpelijk, omdat de leiders meer kennis beschikken dan het volk.
Citaat:
50% mannen en vrouwen bijvoorbeeld. Terwijl er misschien 60% meer mannen dan vrouwen geschikt kunnen zijn en andersom.
Inderdaad. Maar de vrouwen moeten het nog leren om ook geschikt te worden of om hun speciale vrouwelijke kwaliteiten geaccepteerd te zien. Het is een begin om tot gelijkwaardigheid te komen.
Citaat:
Als de normen en waarden universeel zijn, zijn ze dat voor iedereen.
Universeel betekent niet dat iedereen gelijk moet denken.
Maar dat er een eenheid is in de moraal als een totaal systeem.
Zo zijn de wetten van de mensen anders dan die van de dieren en die van de microwezentjes weer anders dan die van ons.
Zouden we allemaal in het oneindige heelal herzelfde denken, dat zou dan maar saai worden.
Citaat:
Het is dus een klucht en iets dat ons aangeleerd wordt van hogerhand. Want niemand wordt geboren met universele normen en waarden, die krijgen we mee vanuit de opvoeding en omgeving/cultuur.
Maar die waarden ontwikkelen zich in de historie tot steeds grotere mate van redelijkheid en begrip.
En niet alleen van hogerhand, ook het volk denkt mee.
En qua geboorte zit het ook in ons als potentie om die regels te kunnen begrijpen en er ook zelf verder over na te denken.
Citaat:
Weinigen die de grenslijn bewaken van wat onze Europese identiteit reflecteert. Velen die een tragisch lot aanvaarden zonder enige tegenstand te bieden.
Opstandigheid is niet voor iedereen weggelegd, maar toch leven we in een democratie waarin iedereen zijn stem kan laten horen en uit brengen.
Citaat:
Daar is niets universeel aan, dat was een erfenis van Griekse filosofie, christelijke traditie, vrijheid van meningsuiting en ga maar door.
Universeel is pas mijn atoomtheorie.
De mensen van nu zijn nog slechts op aarde bezig om die tot een eenheid van de moraal te brengen.
Citaat:
Ik blijf toch liever vasthouden aan mijn roots. Hoe conservatief dat ook mag zijn! Vlaanderen kan beter en is beter.
Veel succes ermee.
Citaat:
Weg met dat universeel gedoe en gewoon onszelf zijn dus. Europa mag haar erfenis niet weggooien en zich laten leeg zuigen door liberalen en andere globalisten. Feministisch emobeleid heeft meerdere beschavingen voor de onze zware tribulatie gebracht.
ik weet niet wat je met emobeleid bedoelt, maar juist het patriarchale denken van met name de oude bijbel heeft een hoop ellende bezorgd in onze cultuur, waar we nu langzaam maar zeker bezig zijn van te genezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2020, 12:01   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kunnen wij, als mannen, de jarenlange discriminatie van de dienstplicht nog aanklagen?
Alleen mannelijke Belgen werden verplicht soldaat in het grote Belgische leger.
Dat was inderdaad zuiver discriminatie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 09:30   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Dus universele normen bestaan niet. Het is een non argument van duivelse figuren die onze vorige normen en waarden verafschuwden.
Omdat ze nergens geraakte in onze samenleving was dat volgens hen de schuld van ons patriarchaat. Zo kwamen rechten in leven die vrouwen mannen laat discrimineren, migranten meer excuusjes tot asiel gaf, een ongekozen bestuur en ga maar eindeloos door.

De hardste roepers die hun gelijk wilden halen met “universele normen en waarden” weten meestal niet eens wat ze juist verdedigen.
Iedereen roept the narrative na en dwingt het elkaar op zonder er eens bij stil te staan.
Dat zijn geen normen en waarden maar de komst van fascisme.
Want zeg maar iets over de “beschermde wezens” die het patriarchaat geweld aandoen en ze hebben een waslijst namen waarmee ze u gerechtelijk kunnen vervolgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 11:24   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus universele normen bestaan niet.
Zeker wel, lees de universele rechten van de mens van de VN:
https://mensenrechten.nl/nl/universe...en-van-de-mens
Citaat:
Het is een non argument van duivelse figuren die onze vorige normen en waarden verafschuwden.
De universele waarden zijn om te beginnen die van positieve en negatieve waarden, dus van wat goed is en wat kwaad.
De algemeen positief geaccepteerde normen zijn die zich als een gemeenschapsmens te gedragen, negatief is te liegen, te stelen en de moorden.
Positief in deze is dus de waarheid te spreken, het eigendom van een ander te respecteren en ook het leven van een ander.
Het gaat hier dus om de relatie tot de medemens.
Dat maakt de gemeenschap uit.
Citaat:
Omdat ze nergens geraakte in onze samenleving was dat volgens hen de schuld van ons patriarchaat.
discriminatie van vrouwen is onrecht.
Citaat:
Zo kwamen rechten in leven die vrouwen mannen laat discrimineren, migranten meer excuusjes tot asiel gaf, een ongekozen bestuur en ga maar eindeloos door.
Daar mag je dus tegen protesteren.
De waarden zijn niet statisch, maar zijn een proces van nadenken en verder ontwikkelen.
Citaat:
De hardste roepers die hun gelijk wilden halen met “universele normen en waarden” weten meestal niet eens wat ze juist verdedigen.
Maar jij weet het gelukkig wel, met Jezus voorop. Heb je naaste lief als algemeen universeel gebod, hoewel de echte liefde geen gebod kan zijn.
Citaat:
Iedereen roept the narrative na en dwingt het elkaar op zonder er eens bij stil te staan.
Wat bedoel je met narrative?
Een verhaaltje? Het evangelie?
Citaat:
Dat zijn geen normen en waarden maar de komst van fascisme.
Je bedoelt het christendom met één dictatoriale god die alles weet en wiens slaven wij zijn.
Maar we leven nu in een democratie.
Citaat:
Want zeg maar iets over de “beschermde wezens” die het patriarchaat geweld aandoen en ze hebben een waslijst namen waarmee ze u gerechtelijk kunnen vervolgen.
Pas nu ontstaat de echte liefde voor de zwakkeren, die je niet meer mag discrimineren, zoals de christenen dat 2000 jaar lang hebben gedaan door op anderen neer te kijken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 december 2020 om 11:27.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 11:25   #14
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik blijf toch liever vasthouden aan mijn roots. Hoe conservatief dat ook mag zijn! Vlaanderen kan beter en is beter.
Ik wist niet dat het christendom in Vlaanderen is ontstaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 11:41   #15
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zeker wel, lees de universele rechten van de mens van de VN:
https://mensenrechten.nl/nl/universe...en-van-de-mens
De universele waarden zijn om te beginnen die van positieve en negatieve waarden, dus van wat goed is en wat kwaad.
De algemeen positief geaccepteerde normen zijn die zich als een gemeenschapsmens te gedragen, negatief is te liegen, te stelen en de moorden.
Positief in deze is dus de waarheid te spreken, het eigendom van een ander te respecteren en ook het leven van een ander.
Het gaat hier dus om de relatie tot de medemens.
Dat maakt de gemeenschap uit.
discriminatie van vrouwen is onrecht.
Daar mag je dus tegen protesteren.
De waarden zijn niet statisch, maar zijn een proces van nadenken en verder ontwikkelen.
Maar jij weet het gelukkig wel, met Jezus voorop. Heb je naaste lief als algemeen universeel gebod, hoewel de echte liefde geen gebod kan zijn.
Wat bedoel je met narrative?
Een verhaaltje? Het evangelie?
Je bedoelt het christendom met één dictatoriale god die alles weet en wiens slaven wij zijn.
Maar we leven nu in een democratie.
Pas nu ontstaat de echte liefde voor de zwakkeren, die je niet meer mag discrimineren, zoals de christenen dat 2000 jaar lang hebben gedaan door op anderen neer te kijken.
Als de huidige normen en waarden moeten schuiven en er wettelijke rechten komen, laat dat blijken alsof de vorige rechten, normen en waarden slechter waren. Terwijl het schip net is beginnen zinken door ons erfenis de rug toe te wijzen.
De christelijke literatuur, geschiedenis en kunst heeft de Vlaming mee de ruggengraat gegeven die hem/haar staande hield. Nergens lees ik dat man of vrouw ongelijk waren in de samenleving.
Dus waarom achterpoorten via “universeel” als het al unisex is?

Maar zie wat feministen doen. Eerst scheiden ze staat en kerk en dan gebruiken ze de kerk om ongelijkheid tussen man en vrouw aan te wijzen. Dit zijn dan voorbeelden om wetten te duwen die net meer ongelijkheid veroorzaken.
Het is een farce leugen dat vrouwen ergens onderdrukt werden in onze samenleving. Toen staat en kerk scheidde en vrouwen hun stemrecht opeisten werden ze bijgestaan door mannen uit de samenleving.
Er was en is gelijkheid voor het recht, ongeacht uw origine.

The narrative is de matrix die je kunt kraken. Er wordt een nieuw verhaallijn geschreven dat het slechte en goede inlepelt. Dat terwijl zij die inlepelen niet eens door hebben hoe slecht en psychopathisch het hele verhaal geworden is.
Hoe magical het idee van sommigen ook mag klinken, het conservatieve vasthouden is niet meer en minder dan puur zelfbehoud. Deze nieuwe normaal wordt overschaduwd door een duistere bedoeling tegen de mensheid.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 12:25   #16
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als de huidige normen en waarden moeten schuiven en er wettelijke rechten komen, laat dat blijken alsof de vorige rechten, normen en waarden slechter waren.
De rechten zijn een ontwikkelingsproces en de huidige zijn beter dan die van vroeger.
Citaat:
Terwijl het schip net is beginnen zinken door ons erfenis de rug toe te wijzen.
Laat de doden de doden begraven en lees mijn nieuwe Bijbel.
Citaat:
De christelijke literatuur, geschiedenis en kunst heeft de Vlaming mee de ruggengraat gegeven die hem/haar staande hield.
Dus echt Vlaams is het niet, maar joods.
Citaat:
Nergens lees ik dat man of vrouw ongelijk waren in de samenleving.
Dan heb je de oude Bijbel blijkbaar nooit gelezen hoe bijvoorbeeld Lot zijn dochters als hoer weg wilde geven of de vader het recht heeft zijn dochter als slaaf te verkopen en om de zondeval niet te vergeten die met name aan Eva wordt verweten en dan de 144.000 uitverkorenen die zich niet met een vrouw hebben bevuild.
Citaat:
Dus waarom achterpoorten via “universeel” als het al unisex is?
Jij staart je blind op de seks, maar seks is de natuurlijke grondslag van de liefde tussen man en vrouw.
Maar Jezus wist niet wat liefde is, en kwam niet verder dan medelijden en broederliefde.
Blijkbaar was hij homoseksueel.
Citaat:
Maar zie wat feministen doen. Eerst scheiden ze staat en kerk
dat is niet van de feministen.
Wiki
Met de Verlichting en de Franse Revolutie kwam na eeuwen van inmenging onder Europese bevolkingen de roep naar een staatsrechtelijke scheiding van kerk en staat. Sindsdien is het een leidend principe in de staatsinrichting van democratische rechtsstaten, en is het in de loop van de 19e en 20e eeuw in bijna alle Europese landen, en wereldwijd, in de wet verankerd.[1]
Citaat:
en dan gebruiken ze de kerk om ongelijkheid tussen man en vrouw aan te wijzen.
Noem een duidelijk voorbeeld.
Citaat:
Dit zijn dan voorbeelden om wetten te duwen die net meer ongelijkheid veroorzaken.
Vrouwen zijn ook anders dan mannen.
Citaat:
Het is een farce leugen dat vrouwen ergens onderdrukt werden in onze samenleving.
In de moderne tijd gaat het al stukken beter.
Maar vroeger was dat zeker zo.
Maar blijkbaar heb je een hekel aan vrouwen.
Citaat:
Toen staat en kerk scheidde en vrouwen hun stemrecht opeisten werden ze bijgestaan door mannen uit de samenleving.
Er was en is gelijkheid voor het recht, ongeacht uw origine.
Zo hoort het ook.
Citaat:
The narrative is de matrix die je kunt kraken. Er wordt een nieuw verhaallijn geschreven dat het slechte en goede inlepelt.
Dat terwijl zij die inlepelen niet eens door hebben hoe slecht en psychopathisch het hele verhaal geworden is.
Dat was het christelijke verhaal en nu is het anders en zal later waarschijnlijk ook weer veranderen.
Maar jij wil terug en dat kan niet.
We rijden niet meer op een ezeltje.
Citaat:
Hoe magical het idee van sommigen ook mag klinken, het conservatieve vasthouden is niet meer en minder dan puur zelfbehoud.
Het is de dood.
Citaat:
Deze nieuwe normaal wordt overschaduwd door een duistere bedoeling tegen de mensheid.
Het is het licht naar een nieuwe tijd.
Het behoort bij je computer.
Jezus had zo'n ding niet, zodat zijn discipelen veel later moesten verzinnen wat Hij gezegd zou kunnen hebben.

En ook ik heb nu zelf mijn nieuwe Bijbel kunnen schrijven (ook op mijn website) voor de mensheid.

En dat je ook fanatieke feministen hebt die wat overdrijven, daar gaat de wereld echt niet aan ten onder.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 06:37   #17
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Ik heb de Bijbel zeer goed gelezen en die is heel duidelijk.
Gelijk welke kleur of gender, je bent allen 1 in Christus. Ik heb niets tegen vrouwen, maar als ze gelijke rechten, normen en waarden willen moeten er dus geen uitzonderingsregeltjes uitgevonden worden.

In het westen kon iedere vrouw of transgender ergens naartoe werken en dat bereiken als het potentie er was. Of men nu loodgieter of politieker wil worden, hun geaardheid of geslacht beperkt dat parcours niet. Als er sprake van discriminatie was konden deze mensen met de vorige wetten reeds een zaak aanspannen.

Waarom dan doen alsof transgenders of vrouwen gediscrimineerd worden in de politiek als ze simpelweg niet verkozen zijn? Waarom een politiek evenwicht scheppen via "universele wetten" en doen blijken alsof hun falen aan hun minderheidspositie ligt? Kan het niet gewoon zijn dat deze mensen via de democratische weg minder gekozen worden?
Is discriminatie dan wel het gepast woord om evenwicht te balanceren waar geen vragende partij is? Behalve dan bij roeptoeters die bij het minste discriminatie of nieuwe fobie verzinnen om beleid op te voeren. Het is net discriminatie in haar puurste vorm en vrouw onvriendelijk als men zou beweren dat vrouwen het niet zonder uitzonderingsregeltjes kunnen halen. Ze maken er een weerloos wezen van die blijkbaar geen stem voor zichzelf heeft en het via de normale procedure niet meer kan bereiken.

Of wat van abortus? Waar zijn de mensenrechten bij het kind? Waarom pas na geboorte laten beginnen? Waar zijn de rechten van de man?

Die universele normen en waarden zijn gewoon de draak aan het spelen met onze oude normen en waarden. Waarvan niemand kan zeggen wat er verkeerd aan was en waarom ze vervangen moesten worden met uitzonderingsregeltjes.
Waar universele normen en waarden heersen zijn geen achterpoortjes en/of uitzonderingsregels nodig. Dan was iedereen gelijk volgens onze normen, waarden en rechten. Het probleem wordt veroorzaakt waar er geen was om beleid te voeren. Liberale feministen te danken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 10:55   #18
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb de Bijbel zeer goed gelezen en die is heel duidelijk.
Maar mijn nieuwe Bijbel heb je niet gelezen.
Citaat:
Gelijk welke kleur of gender, je bent allen 1 in Christus.
1 Is niet veel, eenheid moet het zijn, de eenheid van een oneindig aantal microwezentjes die de ware Goden zijn.
En in eenheid met Mij, de ware wedergeboren Christus en niet die oude dwaas, die terecht aan het kruis gestorven is.
Citaat:
Ik heb niets tegen vrouwen, maar als ze gelijke rechten, normen en waarden willen moeten er dus geen uitzonderingsregeltjes uitgevonden worden.
Er zijn geen wetten zonder uitzonderingen.
Citaat:
In het westen kon iedere vrouw of transgender ergens naartoe werken en dat bereiken als het potentie er was. Of men nu loodgieter of politieker wil worden, hun geaardheid of geslacht beperkt dat parcours niet. Als er sprake van discriminatie was konden deze mensen met de vorige wetten reeds een zaak aanspannen.
Blijkbaar weet je niks van de geschiedenis af, en was het nog niet zo lang geleden dat de vrouwen geen stemrecht hadden.
Citaat:

Waarom dan doen alsof transgenders of vrouwen gediscrimineerd worden in de politiek als ze simpelweg niet verkozen zijn? Waarom een politiek evenwicht scheppen via "universele wetten" en doen blijken alsof hun falen aan hun minderheidspositie ligt? Kan het niet gewoon zijn dat deze mensen via de democratische weg minder gekozen worden?
Dat kan. Maar men kan ook besluiten om de manlijke wereld van de politiek, die nooit vrede op aarde heeft gebracht, nu ook eens voor de vrouwen open te stellen.
Om dat eenzijdige patriarchale denken te doorbreken.
Citaat:
Is discriminatie dan wel het gepast woord om evenwicht te balanceren waar geen vragende partij is? Behalve dan bij roeptoeters die bij het minste discriminatie of nieuwe fobie verzinnen om beleid op te voeren. Het is net discriminatie in haar puurste vorm en vrouw onvriendelijk als men zou beweren dat vrouwen het niet zonder uitzonderingsregeltjes kunnen halen. Ze maken er een weerloos wezen van die blijkbaar geen stem voor zichzelf heeft en het via de normale procedure niet meer kan bereiken.
Tja, dat valt niet mee, beste kerel.
Maar na eeuwen van onrecht jegens de vrouwen, met name ook door het christendom, zitten we nu blijkbaar in een tegengestelde reactie.
Van God naar man naar God als vrouw.
Wie weet hoe leuk dat nog gaat worden....
Citaat:
Of wat van abortus? Waar zijn de mensenrechten bij het kind? Waarom pas na geboorte laten beginnen? Waar zijn de rechten van de man?
Een kind moet gewild zijn om het leven van de moeder en dat van zijn eigen niet te verpesten.
Dat is de kwaliteit van het leven in plaats van de kwantiteit de vrouw als broedmachine te laten functioneren.
Die tijd is voorbij.
Citaat:
Die universele normen en waarden zijn gewoon de draak aan het spelen met onze oude normen en waarden.
Het oude gaat voorbij.
Citaat:
Waarvan niemand kan zeggen wat er verkeerd aan was en waarom ze vervangen moesten worden met uitzonderingsregeltjes.
Dat het verkeerd was is heel gemakkelijk te begrijpen.
Citaat:
Waar universele normen en waarden heersen zijn geen achterpoortjes en/of uitzonderingsregels nodig.
Speciaal voor de Vlamingen wel, die nog steeds in die oude Jezus geloven, die zichzelf gecastreerd had om niet voor de verleiding der vrouwen te vallen.
Citaat:
Dan was iedereen gelijk volgens onze normen, waarden en rechten.
We zijn niet allemaal gelijk.
Vrouwen zijn anders dan mannen.
Ze hebben andere kwaliteiten.
Citaat:
Het probleem wordt veroorzaakt waar er geen was om beleid te voeren. Liberale feministen te danken.
Wat denkt je eigen vrouw ervan, als je die hebt?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 15:38   #19
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Ik heb geen boodschap aan universele waarden en normen. Ik bepaal mijn eigen lotsbestemming, met mijn eigen normen en waarden.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 08:59   #20
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Ik heb geen boodschap aan universele waarden en normen. Ik bepaal mijn eigen lotsbestemming, met mijn eigen normen en waarden.
Noem dan iets origineels wat alleen jij hebt bedacht.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be