Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2015, 22:27   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard Geruchten Tesla Model 3

Tesla model 3 gaat de eerste Tesla in massaproductie worden met vermoedelijke prijzen vanaf 32.000 € zonder opties (naargelang dollarkoers).

Vlaanderen geeft voorlopig 5000 € premie op een 100 % E-wagen, die gaat er nog vanaf (of men neemt er opties voor)

De presentatie is pas volgend jaar in de lente (autosalon Genéve ?), maar toch zijn de geruchten niet te houden.

Vandaag lees ik enkele geruchten die wel eens waar kunnen worden:

# een CW-waarde van < 0,20 wordt nagestreefd, Tesla model S had al quasi een recordwaarde van 0,24.
< 0,20 lijkt zeer optimistisch maar kan veel eerder bij een E-wagen, men weet waarom, en staat # hieronder te lezen.

- indien die waarde gehaald zou worden, kan het zijn dat Tesla ook een model met 50 kWh maakt die dan ook de beloofde minimum 200 mi = 320 km reikwijdte in de realistische praktijk zou kunnen halen.

- dit model kan dan natuurlijk nog een stuk beterkoop worden, want totnutoe had men 60 kWh en 70 kWh versies voorspelt (de Tesla S (EU) heeft nu minimum 70 kWh).

# andere dingen die men plant en die ook verschillen van de Tesla S kan men hieronder lezen (desnoods met vertaler ):

http://teslamag.de/news/tesla-model3...n-details-5601

Tesla Model 3: Erste Design-Details möglicherweise enthüllt

18. November 2015


Das Tesla Model 3 soll erst im März 2016 enthüllt werden, doch viele Interessenten können es gar nicht abwarten, weitere Informationen über das elektrische Mittelklassefahrzeug zu erhalten. Die Kollegen von Electrek wollen von einer anonymen Quelle mit Verbindungen zum Tesla Design-Team nun erfahren haben, worauf es bei dem Design des Tesla Model 3 ankommen wird.

Obwohl wir bisher bereits wissen, dass das Model 3 kleiner als das Model S sein wird und auch als Crossover-Version erhältlich sein soll, ist über das tatsächliche Design eigentlich überhaupt nichts bekannt. Zwar erklärte Tesla-Vizechef JB Straubel erst kürzlich, dass man bei diesem Fahrzeug eine völlig neue Plattform nutzen wird, weitere Details sind seither jedoch nicht bekannt geworden.

Windschlüpfigkeit ist das A und O

Wie es nun aber heißt, soll Elon Musk die Tesla-Ingenieure dazu auffordern, ein Design zu liefern, welches einen Strömungswiderstandskoeffizienten von # weniger als 0,20 vorweisen kann. Zum Vergleich: Das Tesla Model S hat einen Wert von 0,24. Abgesehen von Einzelfertigungen und Konzepten kann aktuell nur der VW XL1 mit 0,186 einen Wert unter 0,20 vorweisen.

Sollte das Model 3 also einen cW-Wert von unter 0,20 tatsächlich schaffen, dann wäre es aktuell das einzige in größerer Serie produzierte Fahrzeug mit einem so niedrigen Wert. Einen solchen Wert zu erreichen erfordert oftmals jedoch ein ungewöhnliches Design. So sind bei Fahrzeugen mit einem Wert unter 0,20 nahezu immer die Hinterreifen abgedeckt, so auch beim VW XL1.

Ein Fahrzeug mit einem solchen Design dürfte jedoch vielen Interessenten nicht gefallen, weshalb Musk von einem solchen Vorhaben wohl absehen wird. Zwar sagte der Tesla-CEO bereits mehrmals, dass das Model 3 nicht wie andere Fahrzeuge aussehen wird, dennoch möchte man den Massenmarkt ansprechen und potenzielle Kunden mit Design und Fahrleistungen begeistern.

# Drastische Veränderungen für eine bessere Aerodynamik

Um den cW-Wert auf unter 0,20 zu senken hat Tesla Motors jedoch bereits konkrete Pläne, die für das Model 3 umgesetzt werden sollen. Diese wären:

# - Man möchte, wie bereits beim Model X, noch einmal den Versuch starten, die Seitenspiegel gegen Kameratechnik auszutauschen.

# - Man arbeitet an einem einarmigen Scheibenwischer ähnlich dem des Tesla Roadster, der verstaut wird, wenn er nicht gebraucht wird.

# - Man gestaltet das Akkupaket und den Unterbodenschutz neu.

# - Es wird ein engerer Radkasten angestrebt mit sportlichen, aber effizienten Felgen. Die Reifen zu verdecken wurde zumindest diskutiert.

# - Man experimentiert mit einem kegelförmigen Heck, jedoch nicht so extrem wie einige Bastler es für das Hypermiling nutzen.

# - Man arbeitet mit einigen Reifenherstellern daran, einen Reifen mit möglichst wenig Rollwiderstand zu entwickeln.

# - Es soll in der Front keine Lufteinlässe geben, die das Akkupaket und den Antriebsstrang kühlen, vielmehr sollen die Front und der Unterboden des Fahrzeugs als lüfterlose Kühlkörper dienen. Woher diese Idee stammt, kann man sich möglicherweise denken.


Zwei Fliegen mit einer Klappe: Kosten senken, Effizienz erhöhen

Jede damit erreichte Senkung des Strömungswiderstandskoeffizienten bedeutet, dass man weniger Batterien benötigt, um die angepeilten 200 Meilen (circa 320 Kilometer) mit dem Model 3 zu erreichen. Neben dem Kostenvorteil bedeutet dies auch, dass man das Gewicht des Fahrzeugs reduzieren kann, was sich wiederum ebenfalls positiv auf die Reichweite auswirkt.

Aufgrund solcher drastischer Mittel wird nun vermutet, # dass Tesla Motors die anvisierten 200 Meilen auch mit einem 50 kWh-Akkupaket erreichen könnte. Zum Vergleich: Der 2016er Nissan Leaf wird 110 Meilen mit einem 30 kWh-Akku schaffen. Ob die Vermutung stimmt, wird sich zeigen. Ebenfalls unklar ist bisher, ob all die genannten Details über das Design überhaupt stimmen.

Binnenkort meer, wordt vervolgd...

of dit nog: Tesla verhandelt met Duitsland over een mogelijke batterijfabriek:

http://www.handelsblatt.com/unterneh.../12601218.html
http://www.bloomberg.com/news/articl...attery-factory
http://teslamag.de/news/deutschland-...riefabrik-5587
(waarom niet in Genk ? )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2015 om 22:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 13:01   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

een poll over de mogelijke groottes van het Tesla 3 batterijpack, multiple choice (er zijn immers meer versies voorzien):

Citaat:
http://www.teslamotorsclub.com/showt...th-the-Model-3
View Poll Results: What battery sizes will be offered?

Less than 40 kWh 0%
40 kWh 7.14%
45 kWh 3.57%
50 kWh 16.07%
55 kWh 16.07%
60 kWh 35.71%
65 kWh 3.57%
70 kWh 32.14%
75 kWh 23.21%
80 kWh 14.29%
85 kWh 10.71%
90 kWh 23.21%
95 kWh 0%
100 kWh 0%
More than 100 kWh 0%
50/60/70 kWh zal het wslk ook wel worden imho, 50 kWh volgens de laatste info. Outsider 55 kWh is zeker ook mogelijk, 75 kWh toch zeer onwaarschijnlijk, imho. Dit wegens het gebrek aan plaats (te weinig wielbasis), daarbij de Tesla S heeft al 70 kWh, dus die afgestemde E-motorversie hebben ze al

Edit: Tesla S heeft ook al een 60 kWh accupack gehad, zelfs een 40 kWh in de USA, dus die afmetingen hebben ze ook. Maar een Model 3 is niet alleen korter in wielbasis hij is ook duidelijk smaller als een Tesla S.

Een kleinere batterij heeft de relatieve voordelen en één nadeel:

- auto navenant beterkoop aangezien het naakte accupack ca. 20 % van de prijs bepaald.

- sneller opladen en snelladen, 50 kWh betekent pakweg 17 minuten gewonnen bij het snelladen tot 80 % tov van een 85 kWh.

- lichtere auto, betekent beteres handling en zuiniger bij het versnellen.

- nadeel: max rijbereik is navenant minder

De grootte van het batterijpack wordt vooral bepaald door de luchtweerstand van de wagen.

De grote Tesla S 85 kWh met CW= 0,24 legt grof omgerekend ca. 6 km/kWh af.
Aan die CW-waarde zou de goodkoopste versie model 3 -voor de beloofde 320 km - 320/6 = 53 kWh nodig hebben.

Verlaagt men de CW waarde tot 0,2 of 17 % minder is zelfs 50 kWh wslk ruim voldoende.

Om een vb te geven enkel door te kiezen voor de standaard 19" velgen dus iets smallere banden/evtl verbruikskarmere banden kan men 3 ?* 5 % meer rijwijdte hebben bij dezelfde snelheid:
http://www.egear.be/tesla-model-s-range/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2015 om 13:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 13:09   #3
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Ik vind het toch maar zielig dat men zo moet rekenen hoe ver men kan geraken
en dat men zelfs de velgen ervoor moet aanpassen. Ik kies de velgen naar hoe mooi ze op een auto staan, niet naar hoe ver ik er mee kan rijden
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 13:14   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik vind het toch maar zielig dat men zo moet rekenen hoe ver men kan geraken
en dat men zelfs de velgen ervoor moet aanpassen. Ik kies de velgen naar hoe mooi ze op een auto staan, niet naar hoe ver ik er mee kan rijden
Dan neem toch de bredere velgen en banden, ook bij een fossiele wagen scheelt dat niet alleen in prijs alleen, ook in verbruik en reikwijdte.
(edit: en bij bepaalde auto´s en navenant weg ook aan afrolcomfort)
(edit: het design van de 19"velgen is identiek aan de 21"...)

Ik vind het soms zeer zielig dat jonnies die met hun zeer brede banden rondrijden dan zo traag moeten rijden anders geraken ze met hun laatste 5 liter niet meer tot aan de volgende pomp.
(Niet op jou bedoelt hé)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2015 om 13:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 13:59   #5
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan neem toch de bredere velgen en banden, ook bij een fossiele wagen scheelt dat niet alleen in prijs alleen, ook in verbruik en reikwijdte. (edit: en bij bepaalde auto´s en navenant weg ook aan afrolcomfort) (edit: het design van de 19"velgen is identiek aan de 21"...)
Maar het blijven grote smalle fietswielen. Je kan wel van 19" naar 21" gaan maar als je de wagen langs achter bekijkt is er cosmetisch iets zwaar in de fout gegaan = de fietswieltjes die eronder staan. De BMW i8 heeft dat probleem trouwens ook. Daarom dat deze wagen nooit bij de echte wagenfreaks zal aanvaard worden. Enkel wannabee boys genre the-sky-is-the-limit mediageile johnny's kopen een wagen als een BMW i8

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik vind het soms zeer zielig dat jonnies die met hun zeer brede banden rondrijden dan zo traag moeten rijden anders geraken ze met hun laatste 5 liter niet meer tot aan de volgende pomp.
(Niet op jou bedoelt hé)
Ik denk dan aan de pubers van 18 jaar met hun oude mercedes S-klasse op O-platen (niet te verwarren met Marokanen, alhoewel ..). Mensen die zo rond rijden is meestal gepeupel, het pleps van de bevolking, de onderste laag (beetje vergelijkbaar met de tesla op het rechtse baanvak die daar tegen 90 km/uur verder zoemt en constant zijn batterijmeter in het oog houdt).

Grappig
Banden op het speelgoed (standaard) : 265/35 ZR 20 op 9,5 J x 20, achter 325/30 ZR 21 op 12,5 J x 21. En omdat ze hier toch maar de groene geitenwollen sokkendragers in sandalen blijven spelen : brandstof waaraan tot 10% ethanol is toegevoegd, bijvoorbeeld ‘E10’. Ethanol levert een positieve bijdrage aan de CO2-huishouding, omdat de biologische brandstof wordt gemaakt van planten, die CO2 uit de atmosfeer onttrekken om te kunnen groeien.

(maar dat is maar pietpraat want wie kijkt nu naar het verbruik en milieu. Een wagen die als hebbeding en "toy" is bedoelt, dan kijkt men niet naar een liter meer of minder).
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 15:40   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Maar het blijven grote smalle fietswielen. Je kan wel van 19" naar 21" gaan maar als je de wagen langs achter bekijkt is er cosmetisch iets zwaar in de fout gegaan = de fietswieltjes die eronder staan. De BMW i8 heeft dat probleem trouwens ook. Daarom dat deze wagen nooit bij de echte wagenfreaks zal aanvaard worden. Enkel wannabee boys genre the-sky-is-the-limit mediageile johnny's kopen een wagen als een BMW i8
Een Tesla S staat even prachtig met 19"-8" of met 21"-8,5" neemt men beide velgen met hetzelfde design. De banden zijn eigenlijk even breed, maatje 245 mm of 245/45/19", de 21" velg is wel een halve duim breder wat de dan 245/35/21" ochottekes 1,25 cm breder trekt, men moet van achteraan al goed kijken om het verschil te zien.
Maar toch zijn de 19"-8" aerodynamisch en logisch beter omdat ze net wel netjes in de wielkasten liggen en minder verwervelingen veroorzaken. Naja iedereen zijn keus.
# http://shop.teslamotors.com/collecti...nd-tire-covers
# http://my.teslamotors.com/nl_BE/mode...ource=homepage

Wie een Performance model kiest of P85 of P90 voor de Tesla zal meestal ook de 8,5"-brede velgen nemen, ik zal eerder 8" prefereren en een gewone (hypothetische) 85D of 90D die minder krachtig is, maar toch nog altijd kracht in overvloed met... 4,4 sec van 0-100 kmh die men zeer zelden kan benutten en na x-maal is de fun en de rubber er ook af hé. Het moet voor mij niet persé 3,3 sec of 3 sec zijn... die tijden zijn bij mij al 30 jaar voorbij...

Met de vierwielaandrijving krijg je die mindere power gemakkelijk op de weg, daarbij is de D iets zuiniger hoe raar dat het ook klinkt (want bij een fossiele 4x4 is dit niet het geval), ook de wintereigenschappen is voor mij niet onbelangrijk.

Citaat:
Grappig
Banden op het speelgoed (standaard) : 265/35 ZR 20 op 9,5 J x 20, achter 325/30 ZR 21 op 12,5 J x 21.
En dan heel grappig als er dan regen valt dan kunnen de brede sloffers niet meer volgen wegens schrik voor aquaplaning..

Citaat:
En omdat ze hier toch maar de groene geitenwollen sokkendragers in sandalen blijven spelen : brandstof waaraan tot 10% ethanol is toegevoegd, bijvoorbeeld ‘E10’. Ethanol levert een positieve bijdrage aan de CO2-huishouding, omdat de biologische brandstof wordt gemaakt van planten, die CO2 uit de atmosfeer onttrekken om te kunnen groeien.
Tja maar geen kat tankt die "paar cent goedkopere E10" omdat men dan ook navenant wat meer verbruikt want ethanol heeft een navenant kleinere energieinhoud, maar dat wist je wel zeker ? Die E10 is dus eigenlijk een dikke flop# want meer als 80 % -cijfers D#- blijven bij de gewone super(E4-E5) en superplus.
Ook de standaard E5 (of België E4) helpt maar verwaarloosbaar.

Citaat:
http://www.t-online.de/auto/news/id_...ch-lohnen.html

Biosprit ein Flop

Bei Einführung von E10 hatte es Bedenken gegeben, dass der Motor wegen des erhöhten Ethanol-Gehalts Schaden nehmen könnte. Auch die "Teller-und-Tank"-Diskussion aufgrund des großflächigen Anbaus von nachwachsenden Rohstoffen wie Raps und Getreide schadete der Akzeptanz von E10. Mehr als 80 Prozent der Autofahrer mit Ottomotor tanken lieber E5 bzw. Super Plus.
Ik mag wel echt milieudenkend zijn, maar dan mag het ook gene brol zoals E10 zijn hé.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2015 om 16:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 15:45   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik vind het toch maar zielig dat men zo moet rekenen hoe ver men kan geraken
en dat men zelfs de velgen ervoor moet aanpassen. Ik kies de velgen naar hoe mooi ze op een auto staan, niet naar hoe ver ik er mee kan rijden
Hoeveel keer per jaar heb je een reikwijdte van meer dan 200 km nodig?

Juist ja.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 15:46   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan neem toch de bredere velgen en banden, ook bij een fossiele wagen scheelt dat niet alleen in prijs alleen, ook in verbruik en reikwijdte.
(edit: en bij bepaalde auto´s en navenant weg ook aan afrolcomfort)
(edit: het design van de 19"velgen is identiek aan de 21"...)

Ik vind het soms zeer zielig dat jonnies die met hun zeer brede banden rondrijden dan zo traag moeten rijden anders geraken ze met hun laatste 5 liter niet meer tot aan de volgende pomp.
(Niet op jou bedoelt hé)
Niet te spreken over hoe ze moeten rijden op een weg in minder goede staat.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 15:50   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een Tesla S staat even prachtig met 19" of met 21" neemt men beide velgen met hetzelfde design. Maarja dat is mijn smaak.


En dan heel grappig als er dan regen valt dan kunnen de brede sloffers niet meer volgen wegens schrik voor aquaplaning..


Tja maar geen kat tankt die "paar cent goedkopere E10" omdat men dan ook navenant wat meer verbruikt want ethanol heeft een navenant kleinere energieinhoud, maar dat wist je wel zeker ? Die E10 is dus eigenlijk een dikke flop# want meer als 80 % -cijfers D#- blijven bij de gewone super(E4-E5) en superplus.
Ook de standaard E5 (of België E4) helpt maar verwaarloosbaar.


Ik mag wel echt milieudenkend zijn, maar dan mag het ook gene brol zoals E10 zijn hé.
Die geitenwollers vergeten dat Biodiesel of Ethanol ten koste gaan van ander groen of van onze voeding.

Zo begrijp ik niet dat de centrale van Langerlo certificaten gaat krijgen omdat ze met pellets gaan stoken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 15:55   #10
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoeveel keer per jaar heb je een reikwijdte van meer dan 200 km nodig?

Juist ja.
Serieus?

in 2011-2014 reed ik vanaf november tot maart één tot 3x per maand naar de Alpen.
Dat is dus telkens minstens 750 km.
Die 750 km legde ik telkens samen met een medechauffeur in één maal af. Ik rijd, ik geef het stuur af, we tanken, ik neem het stuur terug over, ik geef het stuur terug af en we zijn er. Dat zou nooit gaan met eender welke elektrische wagen.
Elke zomervakantie-reis doen we ook met de wagen.
Deze zomer nog even naar Zweden geweest: 4500 km gedaan.
En daarnaast nog eens af en toe een dagje gaan mountainbiken in de Ardennen of windsurfen aan de kust. En nee, daar zijn niet overal chargers beschikbaar: bereik moet dus minstens 250 ?* 300 km zijn.
Laten we elk onze eigen rekening maken, oke?

Laatst gewijzigd door SanderK : 19 november 2015 om 15:57.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 16:22   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Serieus?

in 2011-2014 reed ik vanaf november tot maart één tot 3x per maand naar de Alpen.
Dat is dus telkens minstens 750 km.
Die 750 km legde ik telkens samen met een medechauffeur in één maal af. Ik rijd, ik geef het stuur af, we tanken, ik neem het stuur terug over, ik geef het stuur terug af en we zijn er. Dat zou nooit gaan met eender welke elektrische wagen.
Toch wel met een Tesla (aja dat bedoelde je ook sorry) maar je neemt wel een langere pauze (die je nuttig kunt benutten), dus je zult pakweg 1 uur later aankomen naargelang verkeer. Maar daarvoor laad je wel gratis bij.

Citaat:
Elke zomervakantie-reis doen we ook met de wagen.
Deze zomer nog even naar Zweden geweest: 4500 km gedaan.
En daarnaast nog eens af en toe een dagje gaan mountainbiken in de Ardennen of windsurfen aan de kust. En nee, daar zijn niet overal chargers beschikbaar: bereik moet dus minstens 250 ?* 300 km zijn.
Laten we elk onze eigen rekening maken, oke?
Idem met een zware Tesla is dat helemaal geen probleem (het www staat vol van die testen zelfs ene van Zuid-Spanje tot Noordkaap op meer als *6600 km, voldoende?
* http://www.auto-motor-und-sport.de/n...ap-663420.html Bovendien gratis opladen...

Euh... als men een Tesla 90D kan betalen (de latere kosten vallen wel heel goed mee).
Natuurlijk ieder zijn rekening, maar idd met een Tesla kan dat helemaal geen probleem meer zijn, aan het aantal superchargers te zien, als het verkeer tegenvalt, kan men zelfs eentje overslaan.

Met een BMW i3 (21,5 kWh) die maar 130 km haalt moet je ook niet doen hé want die is ook maar als stadswagen ontworpen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2015 om 16:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 16:26   #12
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoeveel keer per jaar heb je een reikwijdte van meer dan 200 km nodig?

Juist ja.
Zo goed als iedere week.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 10:51   #13
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch wel met een Tesla (aja dat bedoelde je ook sorry) maar je neemt wel een langere pauze (die je nuttig kunt benutten), dus je zult pakweg 1 uur later aankomen naargelang verkeer. Maar daarvoor laad je wel gratis bij ... Bovendien gratis opladen...
Uw plaat blijft hangen. Zijt gij misschien ne'n Holander Dan zou ik het begrijpen waarom je zo Tesla verdedigt. GRATIS is het magisch woord voor die gasten.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 11:47   #14
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Maar het blijven grote smalle fietswielen. Je kan wel van 19" naar 21" gaan maar als je de wagen langs achter bekijkt is er cosmetisch iets zwaar in de fout gegaan = de fietswieltjes die eronder staan. De BMW i8 heeft dat probleem trouwens ook. Daarom dat deze wagen nooit bij de echte wagenfreaks zal aanvaard worden. Enkel wannabee boys genre the-sky-is-the-limit mediageile johnny's kopen een wagen als een BMW i8

Ik denk dan aan de pubers van 18 jaar met hun oude mercedes S-klasse op O-platen (niet te verwarren met Marokanen, alhoewel ..). Mensen die zo rond rijden is meestal gepeupel, het pleps van de bevolking, de onderste laag (beetje vergelijkbaar met de tesla op het rechtse baanvak die daar tegen 90 km/uur verder zoemt en constant zijn batterijmeter in het oog houdt).

Grappig
Banden op het speelgoed (standaard) : 265/35 ZR 20 op 9,5 J x 20, achter 325/30 ZR 21 op 12,5 J x 21. En omdat ze hier toch maar de groene geitenwollen sokkendragers in sandalen blijven spelen : brandstof waaraan tot 10% ethanol is toegevoegd, bijvoorbeeld ‘E10’. Ethanol levert een positieve bijdrage aan de CO2-huishouding, omdat de biologische brandstof wordt gemaakt van planten, die CO2 uit de atmosfeer onttrekken om te kunnen groeien.

(maar dat is maar pietpraat want wie kijkt nu naar het verbruik en milieu. Een wagen die als hebbeding en "toy" is bedoelt, dan kijkt men niet naar een liter meer of minder).
Watch out, massive need for compensation detected!
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 12:46   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Uw plaat blijft hangen. Zijt gij misschien ne'n Holander Dan zou ik het begrijpen waarom je zo Tesla verdedigt. GRATIS is het magisch woord voor die gasten.
Maar het is ook GRATIS ttz op kosten van Tesla en het is zelfs GROENE stroom volgens Tesla. Maar blijkbaar wordt je misselijk als je die woorden leest, tja dan wordt het eens tijd dat je eraan gewend geraakt.

En het is niet die gasten want redelijk veel maken van de superchargers helemaal geen gebruik, wat wil je als je thuis een deftige laadpaal hebt of stekker en je simpel thuis kunt opladen aan een betaalbare prijs, bovendien is het rijbereik van een Tesla zo ENORM dat ook de gemiddelde Hollander dat altijd kan. Daarenboven zijn er ook Hotels die laadpalen GRATIS aanbieden moest men eens een verdere verplaatsing maken en geen goesting hebben naar een Supercharger of andere laadpaal te rijden.

Het zijn enkel de fossiele voertuigen die onderweg altijd moeten tanken, of niet ?

Of het het magisch woord voor "de fossielen" IKMOETNOGGAANTANKEN.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 november 2015 om 12:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 18:03   #16
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Wat een verweer OK uw tesla is spotgoedkoop. Amen en uit. En daar is dan ook alles mee gezegd. Tesla = een hype voor oude geitenwollen sandalendragers en binnen enkele jaren gaat dat bedrijf de dieperik in. Ik blijf wel benzine tanken en met plezier rond vlammen. Nu moet ik echter een all-in last-minute gaan boeken en mij 14 dagen ergens op een strand gaan leggen. Als je het spel speelt heb je soms een belachelijke smurf die denkt dat hij mensen denkt te straffen.

En om het verhaal te vertellen : geflitst maar vrij snel (denk een 170-180 p de autosnelweg). Dus politie aan mijn deur. Ik wist het want had de flits gezien. Probleem is met een privéwagen dus niet op vennootschap. Dus ik sta zelf als eigenaar geregistreerd. Dus uitnodiging in de brievenbus om eens in hun kantine langs te komen. Morgen maar gaan en direct kopij van mij reis mee afgeven. Ik was verdomme nog aan het optrekken. Die pummels even wat gaan uitlachen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 18:31   #17
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
En om het verhaal te vertellen : geflitst maar vrij snel (denk een 170-180 p de autosnelweg). Dus politie aan mijn deur. Ik wist het want had de flits gezien. Probleem is met een privéwagen dus niet op vennootschap. Dus ik sta zelf als eigenaar geregistreerd. Dus uitnodiging in de brievenbus om eens in hun kantine langs te komen. Morgen maar gaan en direct kopij van mij reis mee afgeven. Ik was verdomme nog aan het optrekken. Die pummels even wat gaan uitlachen
Wees blij fat je in een apenland leeft.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 19:22   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wat een verweer OK uw tesla is spotgoedkoop. Amen en uit. En daar is dan ook alles mee gezegd. Tesla = een hype voor oude geitenwollen sandalendragers en binnen enkele jaren gaat dat bedrijf de dieperik in. Ik blijf wel benzine tanken en met plezier rond vlammen. Nu moet ik echter een all-in last-minute gaan boeken en mij 14 dagen ergens op een strand gaan leggen. Als je het spel speelt heb je soms een belachelijke smurf die denkt dat hij mensen denkt te straffen.

En om het verhaal te vertellen : geflitst maar vrij snel (denk een 170-180 p de autosnelweg). Dus politie aan mijn deur. Ik wist het want had de flits gezien. Probleem is met een privéwagen dus niet op vennootschap. Dus ik sta zelf als eigenaar geregistreerd. Dus uitnodiging in de brievenbus om eens in hun kantine langs te komen. Morgen maar gaan en direct kopij van mij reis mee afgeven. Ik was verdomme nog aan het optrekken. Die pummels even wat gaan uitlachen
Nog steeds zielig maar ook grappig.

Een Tesla (voorlopig laten de anderen niets zien) of Europees alternatief, kan ook een Chinees of Japanner zijn, zal ooit de dagelijkse auto worden van jan en (rijke) alleman. Diegene die dan nog willen stoefen zullen dan hun oldtimers moeten bovenhalen en aan de Mille Miglia for Fossils moeten deelnemen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 november 2015 om 19:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 14:49   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Tesla roept alle 90.000 Model S-wagens terug

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Tesla Tesla roept alle 90.000 Model S sedans terug om de autogordels van de wagens te controleren. Er zou immers een probleem kunnen zijn met de gordels van de bestuurders- en passagiersstoel.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 15:08   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tesla roept alle 90.000 Model S-wagens terug

Bron

Detail tekst:

Positief dus dat ze zo snel in aktie komen.

Wslk deze keer een reeksje van minderwaardige bouten (mss slechte maat, of afwijkende schroefdraad).

Citaat:
Tesla roept alle 90.000 Model S sedans terug om de autogordels van de wagens te controleren. Er zou immers een probleem kunnen zijn met de gordels van de bestuurders- en passagiersstoel.
De terugroeping is wereldwijd. Het bedrijf stuurde een email naar alle eigenaars van het model in kwestie, met de vraag om hun wagen binnen te brengen in een van de 125 servicecentra van Tesla wereldwijd. De bout die de autogordel bevestigt aan de wagen moet geïnspecteerd worden.

Het probleem kwam aan het licht bij een enkel geval in Europa toen een inzittende in de passagiersstoel zich omdraaide om te praten met de passagiers op de achterbank. Daardoor brak het montagesysteem van de gordel af. Het probleem zou niet tot ongevallen of verwondingen geleid hebben, zei een woordvoerder van Tesla vandaag.

"We zijn er met ons onderzoek niet in geslaagd om de oorzaak van het probleem te ontdekken," aldus de woordvoerder. "We gaan elke wagen apart bekijken". "We verwachten dat de overgrote meerderheid van de autogordels in orde is," voegde hij eraan toe. De herstelling van het probleem zou amper zes minuten duren.
Tesla zou zich wat meer tijd moeten laten en een betere kwaliteitscontrole inlassen. Van waar en wie en wanneer kwamen die bouten?

Qua terugroepacties doen ze het voor een nieuw merk nog relatief voldoende, er zouden nog *2 slechtere zijn (GM en Toyota), toch qua aantal.
Waarom het juist gaat is natuurlijk belangrijker (vooral veiligheid is het belangrijkste).

*het is ook een link van 2014 of vóór het ondekken van de ca. 11 miljoen sjoemeldiesels..., ik denk dat het lijstje zeker zal veranderen in 2016 want bijna elk automerk van de VW group was betroffen...

*
Citaat:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/r...-a-982748.html
24.07.2014

- Absoluter Spitzenreiter war General Motors mit einer Rückrufquote von 1668 Prozent.

In 37 Rückrufaktionen ließ GM im ersten Halbjahr rund 25 Millionen Autos in den USA überprüfen, vor allem wegen Problemen mit dem Zündschloss. Mehrere tödliche Verkehrsunfälle werden damit in Verbindung gebracht. Erst am Mittwoch beorderte GM erneut 717.950 Fahrzeuge wegen Schwierigkeiten mit der Halterung der Vordersitze, unzuverlässig arbeitender Blinker und einer defekten Servolenkung zurück.

- Auf Platz zwei der Negativ-Statistik liegt Toyota mit einer Rückrufquote von 379 Prozent.

- Platz drei: der Elektrofahrzeughersteller Tesla mit 321 Prozent.

- Die deutschen Konzerne Daimler (151 Prozent), BMW (89 Prozent) und VW (61 Prozent) schnitten besser ab.

"Die Analyse der globalen Hersteller zeigt, dass insbesondere hohe Wachstumsziele die Hersteller dazu verleiten können, die Qualitätsanforderungen zu vernachlässigen", erklärte CAM-Direktor Stefan Bratzel den Negativrekord. In den vergangenen Jahren sei die technische Komplexität und damit auch die Fehleranfälligkeit gestiegen. Außerdem müssten die Konzerne immer schneller neue Entwicklungen präsentieren, gleichzeitig aber Kosten sparen. Beides schade der Qualitätssicherung.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2015 om 15:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be