Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2020, 17:28   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard Ontsnappingspoging Mocro-maffiakopstuk uit gevangenis Zutphen verijdeld.

Ambiance bij onze noorderburen.

Ontsnappingspoging Mocro-maffiakopstuk uit gevangenis Zutphen verijdeld; vier man opgepakt.

Volgende: begrijpe wie begrijpe kan?

Straf voor ontsnappen uit gevangenis: 'Niet uit te leggen' dat dat nu wel mag.

Is dat niet een beetje uitdagen in de zin van: probeer maar of je eruit zal geraken wij vangen u toch wel terug?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 19 januari 2020, 18:01   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ambiance bij onze noorderburen.

Ontsnappingspoging Mocro-maffiakopstuk uit gevangenis Zutphen verijdeld; vier man opgepakt.

Volgende: begrijpe wie begrijpe kan?

Straf voor ontsnappen uit gevangenis: 'Niet uit te leggen' dat dat nu wel mag.

Is dat niet een beetje uitdagen in de zin van: probeer maar of je eruit zal geraken wij vangen u toch wel terug?
Ontsnappen is niet strafbaar maar het helpen erbij wel denk ik.
Bobke is offline  
Oud 21 januari 2020, 12:43   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ontsnappen is niet strafbaar maar het helpen erbij wel denk ik.
Zo goed ben ik er niet van op de hoogte maar dat zou best kunnen dat hulp bieden bij een ontsnapping strafbaar is.

Toch is -en blijft het een ferme misser (van hogerhand?) dat het ontsnappen uit de gevangenis niet eens een strafbaar feit is, begrijpe wie begrijpe kan????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 21 januari 2020, 12:58   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo goed ben ik er niet van op de hoogte maar dat zou best kunnen dat hulp bieden bij een ontsnapping strafbaar is.

Toch is -en blijft het een ferme misser (van hogerhand?) dat het ontsnappen uit de gevangenis niet eens een strafbaar feit is, begrijpe wie begrijpe kan????
Ergens begrijp ik wel dat ontsnappen niet strafbaar is, als men de deur vergeet dicht te doen is het niet de fout van de gevangene.
Bobke is offline  
Oud 21 januari 2020, 13:02   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ergens begrijp ik wel dat ontsnappen niet strafbaar is, als men de deur vergeet dicht te doen is het niet de fout van de gevangene.
Of de sloten zijn stuk zoals enkele jaren geleden ergens ten velde in een gevangenis dan is het inderdaad niet de fout van de gevangene.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 21 januari 2020, 13:11   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ergens begrijp ik wel dat ontsnappen niet strafbaar is, als men de deur vergeet dicht te doen is het niet de fout van de gevangene.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of de sloten zijn stuk zoals enkele jaren geleden ergens ten velde in een gevangenis dan is het inderdaad niet de fout van de gevangene.
en waarom niet? weten die niet maar al te goed dat ze gestraft zijn en op cel moeten blijven mss???
Anna List is offline  
Oud 21 januari 2020, 14:20   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en waarom niet? weten die niet maar al te goed dat ze gestraft zijn en op cel moeten blijven mss???
Maar weten ze ook hoe ver ze mogen gaan wandelen?
Bobke is offline  
Oud 24 januari 2020, 11:21   #8
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of de sloten zijn stuk zoals enkele jaren geleden ergens ten velde in een gevangenis dan is het inderdaad niet de fout van de gevangene.
Dat zou geen enkele rol mogen spelen! Wie een straf in de gevangenis uit zit moet daar blijven tot zijn tijd er op zit! Ook al staan de deuren open. Wegvluchten moet gelijk staan met een verdubbeling van de straf in een strenger regime.
Beetje zelfde redenering als: er liggen daar wat dure spullen in de winkel. Ik neem die mee zonder betalen, ze moesten daar maar niet liggen!
andev is offline  
Oud 24 januari 2020, 13:08   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zou geen enkele rol mogen spelen! Wie een straf in de gevangenis uit zit moet daar blijven tot zijn tijd er op zit! Ook al staan de deuren open. Wegvluchten moet gelijk staan met een verdubbeling van de straf in een strenger regime.
Beetje zelfde redenering als: er liggen daar wat dure spullen in de winkel. Ik neem die mee zonder betalen, ze moesten daar maar niet liggen!
De gelegenheid maakt de dief.
Daarom dat de politie zich ook niet van uitlokking mag bedienen.
Bobke is offline  
Oud 24 januari 2020, 14:47   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De gelegenheid maakt de dief.
Daarom dat de politie zich ook niet van uitlokking mag bedienen.
Ik heb ook niet meteen een probleem met uitlokking door de politie! Indien men op die manier inbrekers, dieven enz te pakken kan krijgen, vooral op plaatsen waar ze veel actief zijn, waarom niet?
De daders zullen misschien twee keer nadenken vooraleer hun volgende slag te slaan! De daders moeten met geen enkel excuus afkomen. Mag niet! Foei!
Maar we hebben nu wel de camera's overal die het nodige werk kunnen doen.

Laatst gewijzigd door andev : 24 januari 2020 om 14:49.
andev is offline  
Oud 24 januari 2020, 14:57   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik heb ook niet meteen een probleem met uitlokking door de politie! Indien men op die manier inbrekers, dieven enz te pakken kan krijgen, vooral op plaatsen waar ze veel actief zijn, waarom niet?
De daders zullen misschien twee keer nadenken vooraleer hun volgende slag te slaan! De daders moeten met geen enkel excuus afkomen. Mag niet! Foei!
Maar we hebben nu wel de camera's overal die het nodige werk kunnen doen.
Ik ook niet eigenlijk.
Bobke is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be