Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2020, 20:19   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard Groenen vieren al grootste overwinning in Hamburg

https://www.ndr.de/nachrichten/hambu...veblog100.html



Waarom een draad? Omdat @ mambo meent dat een LEZ tegen de wil van de ganse stadsbevolking is...

Hamburg heeft een van de strengste LEZ van Duitsland ingevoerd in 2018.

"168.000 lokale dieselvoertuigen mogen de LEZ Hamburg niet meer binnen"

Citaat:
https://www.motor-talk.de/news/hambu...-t6353427.html

HAMBURG: DIESEL-FAHRVERBOTE TRETEN ZUM 31. MAI IN KRAFT

-HAMBURG MACHT ERNST: FAHRVERBOTE STARTEN AM 31. MAI
verfasst am 23.05.2018

Ab dem 31. Mai dürfen Diesel unterhalb der Abgasnorm Euro-6 nicht mehr durch die Max-Brauer-Allee fahren. Die Stresemannstraße wird nur für ältere Diesel-Lkw tabu.

RUND 168.000 HAMBURGER DIESEL-PKW BETROFFEN

Dem Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) zufolge waren in Hamburg zum Jahresanfang insgesamt 264.406 Diesel-Pkw zugelassen. Davon erfüllten 96.356 Wagen die sauberste Euro-6-Norm, 80.803 die Euro-5-Norm, die anderen Euro-4 und schlechter. Betroffen sind von dem Fahrverbot in der Max-Brauer-Allee somit gut 168.000 Hamburger Pkw sowie alle anderen Diesel aus Deutschland und dem Ausland, die nicht die Euro-6-Norm erfüllen und nach Hamburg einfahren.

Ebenfalls unter ein Fahrverbot fällt ein rund 1,6 Kilometer langer Abschnitt der Stresemannstraße. Dieser soll aber nur für ältere Diesel-Lkw gesperrt werden, nicht für Pkw. Ausgenommen sind zudem Rettungsfahrzeuge, Anwohner und deren Besucher, Müllwagen, Lieferfahrzeuge und Taxis, sofern sie Passagiere aufnehmen oder absetzen.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2020 om 20:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 21:26   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

doe nu eens uw huiswerk

vergelijk eens de LEZ zone Gent en Hamburg

en bewijs nu eens of die duitse grundlighkeit overtroffen wordt door de Gents stropkes..

Ik kan mij heel levendig inbeelden dat Hamburg ergens een democratische input heeft die ervoor zorgt dat het draagvlak dantoch significant beter is ?
Of hebbenzij niet toevallig een beter 'cascasde' voorzien, niet zomaar effe een dictatoriale copypaste vaneenbuitenlands plannetje die toevallige lokale gevoeligheden over het hoofd ziet ?

weet je: kristof Calvo met zijn anunatje heeft hier in Belgie gewoon in zijn eigne voeten zitten schieten... Daarover gaan verkiezingen ook, stel dat Bart Dewever bij groen zit ipv van peppi en kokkie almaci-calvo.. Dan zou je ineens idd zien hoe goed groen scoort, omdat daar een gans andere dynamiek zou van uitgaan..

Dus ik denk echt niet dat je resultaten zo van 1:1 kunt overenten, dat verhaaltje heb ik keer op keer gezien. Iedereen van die partijen vinden zich altijd verbonden met de winnaar van een verkiezing en droomt dan van een extrapolatie; En in realiteit gebeurt dat misschien enkele procentpunten maar niet toevallig dezelfde resultaten...

Dus maak nu eens die vergelijking tussen de LEZ
De planning ?
De snelheid van invoeren ?
De hypocriete uitzonderingen ? voor OV, of stads
Democratisch draagvlak ?
Parkeerbeleid ?
OV beleid ?
Leefbaarheid ?
uitz voor elektrisch ?
Snelheid van uitbreiden van zones ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 21:29   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

een eerste merkwaardig verschil:

je kan uw diesel 'nachrusten'... of aanpassen

bestaat die optie inBelgie ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 21:34   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

dus een verbod van 580meter....wegen
lijkt mij iets anders dan een VOLLEDIGE ZONE
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 21:35   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
doe nu eens uw huiswerk
Dat is gedaan.

Citaat:
vergelijk eens de LEZ zone Gent en Hamburg
Euronorm 4 diesel mogen niet binnen in het stadscentrum, niet in Gent niet in Hamburg. Natuurlijk zijn er verschillen in detail maar daarvoor gaat het niet hier.

Nog iets?

Citaat:
en bewijs nu eens of die duitse grundlighkeit overtroffen wordt door de Gents stropkes..
Geen idee waar jij naartoe wilt, begrijp je de draad nu al niet?

In Hamburg mogen in bepaalde straten ook Euronorm 5 diesel niet rijden, wil je de verkeersborden zien? Dus Hamburg is veel strenger dan Gent als je dat wilde weten. In Gent mag je zelf met een euronorm 4 diesel binnen als je ervoor betaalt, zulke poco-regelingen doet enkel Gent en Antwerpen (van gans Europa)

Citaat:
Ik kan mij heel levendig inbeelden dat Hamburg ergens een democratische input heeft die ervoor zorgt dat het draagvlak dantoch significant beter is ?
levendig inbeelden? Daar ben ik niets mee.
Is dat een vraag of een stelling? Antwoord toch zelf. Doe uw huiswerk.

Citaat:
Of hebbenzij niet toevallig een beter 'cascasde' voorzien, niet zomaar effe een dictatoriale copypaste vaneenbuitenlands plannetje die toevallige lokale gevoeligheden over het hoofd ziet ?
Alweer een vraag. Antwoord toch zelf. Doe uw huiswerk.

Citaat:
weet je: kristof Calvo met zijn anunatje heeft hier in Belgie gewoon in zijn eigne voeten zitten schieten... Daarover gaan verkiezingen ook, stel dat Bart Dewever bij groen zit ipv van peppi en kokkie almaci-calvo.. Dan zou je ineens idd zien hoe goed groen scoort, omdat daar een gans andere dynamiek zou van uitgaan..

Dus ik denk echt niet dat je resultaten zo van 1:1 kunt overenten, dat verhaaltje heb ik keer op keer gezien. Iedereen van die partijen vinden zich altijd verbonden met de winnaar van een verkiezing en droomt dan van een extrapolatie; En in realiteit gebeurt dat misschien enkele procentpunten maar niet toevallig dezelfde resultaten...

Dus maak nu eens die vergelijking tussen de LEZ
De planning ?
De snelheid van invoeren ?
De hypocriete uitzonderingen ? voor OV, of stads
Democratisch draagvlak ?
Parkeerbeleid ?
OV beleid ?
Leefbaarheid ?
uitz voor elektrisch ?
Snelheid van uitbreiden van zones ?
Dat hoef ik allemaal niet te weten, doe zelf uw huiswerk. Wil je Hamburg bestuderen? Lol.

Ik weet dat ondanks strenge LEZ de Groene partij zelfs de grootste winnaar wordt van de verkiezingen, en dat de CDU die de LEZ wilde afschaffen of milderen bijna 5% verloren heeft. Dat is mij voldoende.

Zelfs dat eenvoudige resultaat past niet in uw kraam? Mij eender he.
Het is FEIT.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2020 om 21:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 21:45   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een eerste merkwaardig verschil:

je kan uw diesel 'nachrusten'... of aanpassen

bestaat die optie inBelgie ??
Zoek het op.
Waarom zou je een diesel die niet veel meer waard is aanpassen?
Hoeveel Duitsers geven meer dan 3000 € om een bijna waardeloze diesel aan te passen? ENKEL voor in het stadscentra binnen te rijden?
Met 3000 € kun je al veel OV tiketjes kopen en zonder parkeerproblemen inde stad Hamburg geraken.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 21:46   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus een verbod van 580meter....wegen
lijkt mij iets anders dan een VOLLEDIGE ZONE
Nu zie ik het ook is geen volledige zone.

Dit zijn de straten waar zelfs euronorm 5 diesel niet in mag

Citaat:


De zone in Hamburg is minder gefragmenteerd, maar de regels zijn net zo ingewikkeld. De zone bestaat weliswaar maar uit twee delen, maar de delen hebben daarentegen al verschillende toegangsregels. In de zone van de Stresemannstraße vallen alleen dieselvrachtwagens met de euronorm 0-5 onder het rijverbod, personenauto's (diesel/benzine) mogen hier momenteel nog zonder beperking rijden. Echter, op de Max-Brauer-Allee, zijn ook dieselauto’s verboden.

https://www.blaue-plakette.de/nl.html
Ik dacht dat Hamburg ook een echte zone had in het centrum.
Zoals deze oude bron van bild.de:
Citaat:
https://www.bild.de/regional/hamburg...7540.bild.html


Wie groß wird die Umweltzone? Neustadt und Altstadt (dunkler Bereich) werden mit Sicherheit zum Sperrgebiet gehören, aber Ring 2 (äußerer Innenstadtring, heller Bereich) ist auch im Gespräch. Sogar über eine Ausdehnung bis zur Veddel wird nachgedacht
Dus het is een van de weinige uitzonderingen in Duitsland.

Dit zijn alle LEZ in D stand 2018:



Soit in Baden-Württemberg zijn vele LEZ.
Daar zijn de groenen zelfs baas sinds 2011
https://de.wikipedia.org/wiki/Landes...C3%BCrttemberg

Minister-President: https://de.wikipedia.org/wiki/Winfried_Kretschmann

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2020 om 22:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 22:44   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard mindblow van de dag: alle EV's hebben nog loodbatterijen...

https://cleantechnica.com/2020/02/23...ar-revolution/

ongeloofelijke mindblowing informatie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 22:47   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
https://cleantechnica.com/2020/02/23...ar-revolution/

ongeloofelijke mindblowing informatie

mindblow van de dag: alle EV's hebben nog loodbatterijen...
Wist jij dat niet?

Je kunt die ook vervangen door een Lithium Ion 12 V Li-ion hoor:

https://www.amazon.com/12V-Lithium-B.../dp/B07K4SCB1Y


Het zijn wel geen grote startbatterijen zoals bij de plofwagens.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2020 om 22:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 07:28   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een eerste merkwaardig verschil:

je kan uw diesel 'nachrusten'... of aanpassen

bestaat die optie inBelgie ??
Nee, een vriend (die ook op dit forum zit) van mij heeft z'n Mercedes Benzine laten aanpassen. Kwa uitstoot zit hij heel goed, alleen is hij niet OK voor LEZ.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 07:34   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is gedaan.


Euronorm 4 diesel mogen niet binnen in het stadscentrum, niet in Gent niet in Hamburg. Natuurlijk zijn er verschillen in detail maar daarvoor gaat het niet hier.

Nog iets?


Geen idee waar jij naartoe wilt, begrijp je de draad nu al niet?

In Hamburg mogen in bepaalde straten ook Euronorm 5 diesel niet rijden, wil je de verkeersborden zien? Dus Hamburg is veel strenger dan Gent als je dat wilde weten. In Gent mag je zelf met een euronorm 4 diesel binnen als je ervoor betaalt, zulke poco-regelingen doet enkel Gent en Antwerpen (van gans Europa)

levendig inbeelden? Daar ben ik niets mee.
Is dat een vraag of een stelling? Antwoord toch zelf. Doe uw huiswerk.


Alweer een vraag. Antwoord toch zelf. Doe uw huiswerk.


Dat hoef ik allemaal niet te weten, doe zelf uw huiswerk. Wil je Hamburg bestuderen? Lol.

Ik weet dat ondanks strenge LEZ de Groene partij zelfs de grootste winnaar wordt van de verkiezingen, en dat de CDU die de LEZ wilde afschaffen of milderen bijna 5% verloren heeft. Dat is mij voldoende.

Zelfs dat eenvoudige resultaat past niet in uw kraam? Mij eender he.
Het is FEIT.
Gisteren, op de zevende dag, kreeg de LEZ zone in Gent er stevig van langs, zelfs van de rooien.
  1. In één land verschillende regels
  2. Voor iedere zone een andere vergunning
  3. Geen goed alternatief voor mensen die hun wagen noodgedwongen weg moesten doen, niet financieel en niet kwa openbaar vervoer.
  4. Geen goed alternatief voor zelfstandigen en marktkramers, zo'n voertuigen gaan meestal (Unizo) 15 tot 20 jaar mee.
  5. ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 07:37   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zoek het op.
Waarom zou je een diesel die niet veel meer waard is aanpassen?
Hoeveel Duitsers geven meer dan 3000 € om een bijna waardeloze diesel aan te passen? ENKEL voor in het stadscentra binnen te rijden?
Met 3000 € kun je al veel OV tiketjes kopen en zonder parkeerproblemen inde stad Hamburg geraken.
Als je, zoals hier in België, voor iedere zone een nieuwe vergunning moet kopen, dan is uw 3000 euro snel op.
Zeker voor marktkramers en zelfstandigen.

Vergeet niet dat de inrichting van een bestelwagen (zoals Sortimo) al snel 5 tot 8000 euro kost. Van een marktkraamwagen weet ik het niet, maar het zal waarschijnlijk nog duurder zijn, zeker die met een koeling werken.


Maar in al z'n blindheid is er één iemand hier op het forum, die dat niet beseft.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 10:25   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nee, een vriend (die ook op dit forum zit) van mij heeft z'n Mercedes Benzine laten aanpassen. Kwa uitstoot zit hij heel goed, alleen is hij niet OK voor LEZ.
maar hé in Duitsland kan dat wel, in achterlijk belgie kan dat niet;..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 11:25   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar hé in Duitsland kan dat wel, in achterlijk belgie kan dat niet;..
Een benzine aanpassen valt nog goed mee. (eigen ervaring: van euro 1 naar euro 2)
Een veel betere katalysator -die ook beter ademt- en je hebt zelfs ietsje meer vermogen en koppel. De motor (uit)ademt terug als nieuw.

Bij een diesel kun je dat wel vergeten, men kan het bij enkele merken (aftermarket hardware hé) maar is te duur, en er is risico aan verbonden (meer verbruik, duurzaamheid enz... ADAC heeft daar vele artikels over geschreven)

In Duitsland is de keuring wel bevoegd voor de verandering van de euronorm door zijn emissietesten, na goedkeuring kan de milieunorm administratief aangepast worden in de papieren (Fahrzeugbrief).

Belgie is daar inderdaad achterlijk. Ik heb het geprobeerd in Belgie ook na talrijke mails naar de DIV. Maar zij kunnen het dwaas systeem ook niet veranderen. Onze keuring krijgt gewoon die volmacht niet, alhoewel ze wel de apparatuur hebben. (bij de hoofdkeuring). En dat bij mijn wagen van euro 1 naar euro 2, ging niet. In D was dat met 1 keuring geregeld.

Aangezien mijn wagen zelfs bouwjaar 1989 is heeft het zelfs geen euronorm gekregen in Belgie (oud gelijkvormigheidsattest stonden geen euronormen op).

Alhoewel ik voor Duitsland wel euro 2 heb voor die wagen, ook als buitenlander, maar inofficieel, ze kijken daar naar de wagen en niet naar de papieren om een groene sticker te krijgen. Uiteraard heb ik al de Duitse papieren (ABE) van die ombouw. Sowieso in Duitsland laten doen.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 februari 2020 om 11:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 11:47   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een benzine aanpassen valt nog goed mee. (eigen ervaring: van euro 1 naar euro 2)
Een veel betere katalysator -die ook beter ademt- en je hebt zelfs ietsje meer vermogen en koppel. De motor (uit)ademt terug als nieuw.

Bij een diesel kun je dat wel vergeten, men kan het bij enkele merken (aftermarket hardware hé) maar is te duur, en er is risico aan verbonden (meer verbruik, duurzaamheid enz... ADAC heeft daar vele artikels over geschreven)

In Duitsland is de keuring wel bevoegd voor de verandering van de euronorm door zijn emissietesten, na goedkeuring kan de milieunorm administratief aangepast worden in de papieren (Fahrzeugbrief).

Belgie is daar inderdaad achterlijk. Ik heb het geprobeerd in Belgie ook na talrijke mails naar de DIV. Maar zij kunnen het dwaas systeem ook niet veranderen. Onze keuring krijgt gewoon die volmacht niet, alhoewel ze wel de apparatuur hebben. (bij de hoofdkeuring). En dat bij mijn wagen van euro 1 naar euro 2, ging niet. In D was dat met 1 keuring geregeld.

Aangezien mijn wagen zelfs bouwjaar 1989 is heeft het zelfs geen euronorm gekregen in Belgie (oud gelijkvormigheidsattest stonden geen euronormen op).

Alhoewel ik voor Duitsland wel euro 2 heb voor die wagen, ook als buitenlander, maar inofficieel, ze kijken daar naar de wagen en niet naar de papieren om een groene sticker te krijgen. Uiteraard heb ik al de Duitse papieren (ABE) van die ombouw. Sowieso in Duitsland laten doen.
je importeert zo een Duitse aangepaste EURO5 benzine en komt die wijsneus dan doodleuk vertellen dat uw auto een EURO2 is
Of zou die omweg wel lukken ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 februari 2020 om 11:48.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 12:07   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je importeert zo een Duitse aangepaste EURO5 benzine en komt die wijsneus dan doodleuk vertellen dat uw auto een EURO2 is
Of zou die omweg wel lukken ?
Als je een auto importeert uit het buitenland tellen enkel de papieren (die zijn al een heel tijdje Europees he)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 12:28   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar hé in Duitsland kan dat wel, in achterlijk belgie kan dat niet;..
Inderdaad, in Duitsland heeft ie blijkbaar geen probleem hiermee.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 12:28   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als je een auto importeert uit het buitenland tellen enkel de papieren (die zijn al een heel tijdje Europees he)
Vriend is met z'n wagen op de keuring geweest.
Op papier in orde, in werkelijkheid mag ie niet binnen in de LEZ.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 13:17   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vriend is met z'n wagen op de keuring geweest.
Op papier in orde, in werkelijkheid mag ie niet binnen in de LEZ.
Welk papier? Wat in orde?

Dan is het nog niet in de DIV-databank aangepast, neem ik aan.
Ofwel is zijn euronorm*brandstofsoort onvoldoende.

De milieunorm op het inschrijvingsbewijs bepaalt dat, de DIV koppelt dat aan de nummerplaat. LEZ-Be is nummerplaatherkenning via camera's. Eens in die DIV-databank -OK voor LEZ- mag je binnen.

Ik mag ook nergens in de LEZ van Be.
Maar wel met de hoofdwagen (euro 5 benzine)

Vb. van euronorm 5 diesel:


Deze Renault diesel euronorm 4 mag al niet meer binnen in Gent en Antwerpen vanaf 1.1.2020: (In Brussel zal dat 1.1.2022 zijn)

https://waaslandcars.be/lage-emissiezone-antwerpen/

Laatst gewijzigd door Micele : 24 februari 2020 om 13:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be