Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2010, 13:00   #61
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Als ze niet eens 2 euro bij heeft, wat gaat ze dan doen in die winkel?
Of had ze maar juist 1,60 € bij ofzo?
Wie loopt er nu zonder geld op straat trouwens?
trouwens zo moeilijk is het niet om de procedure 'reiziger zonder geld' te vragen é; maar ja dan verbind je u er wel toe te betalen binnen de 15 dagen en wie liever klaagt die zal dat niet doen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 13:07   #62
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Nu ja,lijn drie woensdagnamiddag?

Ik heb mijn bedenkingen bij de lege lijnen op de Lijn,maar tram3 op woensdag?graag wat meer beweging daar
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 14:14   #63
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Maar het probleem is niet zozeer de klantvriendelijkheid van De Lijn hoor die is doorgaans goed genoeg.
Jij hebt duidelijk nog nooit een echte Antwerpse bus- of tramchauffeur gezien (ik bedoel niet een chaufeur van in de buurt die naar Antwerpen rijdt, maar een echte sinjoor).
Ik zeg altijd goedendag en danku en merci, en twee op drie keer zeggen ze gewoon niets terug.
Heb ook al zo'n 6 tal keer meegemaakt dat men weigert een vervoersbewijs te verkopen ('ge moet dat kopen aan de automaat mijnheer').
Ik ben ook al eens tussen twee haltes van de bus gegooid omdat ik 2 cent te weinig bij had (daarbij natuurlijk verzwijgen dat er een procedure "reiziger zonder geld bestaat").
Ik ben al eens uitgescholden voor "achterlijke" omdat ik niet begreep wat de buschauffeur me vertelde.
En dan vertel ik nog niet over de keren dat nietsvermoedende toeristen een vraag stellen en gewoon ongeloofelijk grof bejegend worden en NIET geholpen worden.
etc.

Ik zou het nog gewoon vinden, mocnt ik niet regelmatig bussen uit de Kempen of uit de streek van Duffel en Mechelen nemen. Daar doen de chauffeurs tenminste normaal.

Laatst gewijzigd door dejohan : 24 augustus 2010 om 14:31.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 16:16   #64
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Jij hebt duidelijk nog nooit een echte Antwerpse bus- of tramchauffeur gezien (ik bedoel niet een chaufeur van in de buurt die naar Antwerpen rijdt, maar een echte sinjoor).
Ik zeg altijd goedendag en danku en merci, en twee op drie keer zeggen ze gewoon niets terug.
Heb ook al zo'n 6 tal keer meegemaakt dat men weigert een vervoersbewijs te verkopen ('ge moet dat kopen aan de automaat mijnheer').
Ik ben ook al eens tussen twee haltes van de bus gegooid omdat ik 2 cent te weinig bij had (daarbij natuurlijk verzwijgen dat er een procedure "reiziger zonder geld bestaat").
Ik ben al eens uitgescholden voor "achterlijke" omdat ik niet begreep wat de buschauffeur me vertelde.
En dan vertel ik nog niet over de keren dat nietsvermoedende toeristen een vraag stellen en gewoon ongeloofelijk grof bejegend worden en NIET geholpen worden.
etc.

Ik zou het nog gewoon vinden, mocnt ik niet regelmatig bussen uit de Kempen of uit de streek van Duffel en Mechelen nemen. Daar doen de chauffeurs tenminste normaal.

heb jij ook de andere kant al is gezien ?????

ik rij regelmatig in antwerpen met de bus mee , en wat ik daar zie van andere reizigers .................

zwart rijden , presies of 't is normaal
buschauffeurs die onder hun voeten krijgen omdat de bus te laat is door file of panne
en verder de reiziger stapt op , dus ist niet aan de chauffeur om als eerste te begroeten , doet de klant dit dan antwoord de chauffeur wel !


veel respect voor de meeste chauffeurs !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 16:22   #65
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
heb jij ook de andere kant al is gezien ?????

ik rij regelmatig in antwerpen met de bus mee , en wat ik daar zie van andere reizigers .................

zwart rijden , presies of 't is normaal
buschauffeurs die onder hun voeten krijgen omdat de bus te laat is door file of panne
en verder de reiziger stapt op , dus ist niet aan de chauffeur om als eerste te begroeten , doet de klant dit dan antwoord de chauffeur wel !


veel respect voor de meeste chauffeurs !
Ik begroet altijd eerst. 2 op de 3 keer krijg ik geen antwoord. Ook niet als ik 'alstublieft' en 'dankuwel' zeg bij het kopen van een kaartje.

Al is heel de wereld boertig tegen de chauffeur, dat is nog geen reden om tegen mij geen goedendag terug te zeggen. Da's echt wel basisbeleefdheid.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 17:23   #66
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nu vraag ik me toch af of De Lijn niet verplicht is de reizigers voldoende te informeren? Bij de NMBS is er de regel dat als er geen loket open is in het station, men bij betaling op de trein zelf geen toeslag moet betalen.
Staat niet geprogrammeerd in de prodatatoestellen van De Lijn.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 17:54   #67
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Jij hebt duidelijk nog nooit een echte Antwerpse bus- of tramchauffeur gezien (ik bedoel niet een chaufeur van in de buurt die naar Antwerpen rijdt, maar een echte sinjoor).
Ik zeg altijd goedendag en danku en merci, en twee op drie keer zeggen ze gewoon niets terug.
Heb ook al zo'n 6 tal keer meegemaakt dat men weigert een vervoersbewijs te verkopen ('ge moet dat kopen aan de automaat mijnheer').
Ik ben ook al eens tussen twee haltes van de bus gegooid omdat ik 2 cent te weinig bij had (daarbij natuurlijk verzwijgen dat er een procedure "reiziger zonder geld bestaat").
Ik ben al eens uitgescholden voor "achterlijke" omdat ik niet begreep wat de buschauffeur me vertelde.
En dan vertel ik nog niet over de keren dat nietsvermoedende toeristen een vraag stellen en gewoon ongeloofelijk grof bejegend worden en NIET geholpen worden.
etc.

Ik zou het nog gewoon vinden, mocnt ik niet regelmatig bussen uit de Kempen of uit de streek van Duffel en Mechelen nemen. Daar doen de chauffeurs tenminste normaal.
Wat is die "procedure" voor "reiziger zonder geld"?
Toeslag van 60€ ?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 17:55   #68
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Al is heel de wereld boertig tegen de chauffeur, dat is nog geen reden om tegen mij geen goedendag terug te zeggen. Da's echt wel basisbeleefdheid.

kwestie van het pijnpunt eventjes in deftig licht te plaatsen
volgens mij heeft dejohan het zelf niet door...
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 18:00   #69
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wat is die "procedure" voor "reiziger zonder geld"?
Toeslag van 60€ ?
U vraagt de chauffeur de procedure 'Reiziger zonder geld' toe te passen en toont uw identiteit (dit mag ook een vervangend identiteitsdocument afgeleverd door de politie zijn).
De chauffeur noteert uw persoongegevens en de ritprijs op het document "reiziger zonder geld".
U ondertekent het document 'Reiziger zonder geld'.
U ontvangt een "biljet niet-betaald" voor uw verplaasting + een overschrijving voor het te betalen bedrag. Op deze overschrijving is het rekeningnummer vermeld waarop u moet storten.
U betaalt dit bedrag binnen de 14 dagen.
Betaalt u niet op tijd, dan geldt de administratieve geldboete van 71 Euro.
Het bedrag dat u zal moeten betalen is de ritprijs (voor verplaatsing met een gewoon biljet aangekocht op de bus) vermeerderd met 5,00 euro administratiekosten.

het grote struikelblok is het feit dat je uzelven dient de identificeren en dus akkoord gaat tot betalen
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be