Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

 
 
Discussietools
Oud 13 februari 2007, 18:13   #1
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard Verschil CD&V/V.B. ?

Geachte,

Wat is het verschil inzake bevoegdheidsverdeling inzake:

-mobiliteit

-wetenschapsbeleid

-gezondheidszorgen en kinderbijslagen

-arbeidsmarkt en tewerkstelling

tussen uw partij en het Vlaams Belang?

Dank voor uw antwoord.

Laatst gewijzigd door Catalyst : 13 februari 2007 om 18:14.
Catalyst is offline  
Oud 15 februari 2007, 15:03   #2
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

Het programma van VB lijkt me een te zijn van maximale splitising. Het CD&V-discours gaat uit van de Vlaamse werkelijkheid en van de technische/juridische mogelijkheden op al die domeinen.
Onze aanpak is geïnspireerd door de bezorgdheid rond homogene bevoegdheidspakketten.Binnenkort zal u de verkiezingsprogramma's kunnen vergelijken. ik wil nog niet vooruitlopen op deze publicaties.
Roel Deseyn is offline  
Oud 15 februari 2007, 17:29   #3
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Het programma van VB lijkt me een te zijn van maximale splitising. Het CD&V-discours gaat uit van de Vlaamse werkelijkheid en van de technische/juridische mogelijkheden op al die domeinen.
Onze aanpak is geïnspireerd door de bezorgdheid rond homogene bevoegdheidspakketten.Binnenkort zal u de verkiezingsprogramma's kunnen vergelijken. ik wil nog niet vooruitlopen op deze publicaties.

Ik kijk er alvast naar uit. Ik hoop dat de N-VA het programma mag kruiden!
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 15 februari 2007, 19:52   #4
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Het programma van VB lijkt me een te zijn van maximale splitising. Het CD&V-discours gaat uit van de Vlaamse werkelijkheid en van de technische/juridische mogelijkheden op al die domeinen.
Onze aanpak is geïnspireerd door de bezorgdheid rond homogene bevoegdheidspakketten.Binnenkort zal u de verkiezingsprogramma's kunnen vergelijken. ik wil nog niet vooruitlopen op deze publicaties.
Beste, mijn vraag ging over het feit of u deze bevoegdheden anders wou verdelen dan het VB. Bij mijn weten niet. Of toch wel?
Catalyst is offline  
Oud 17 februari 2007, 19:58   #5
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard

Dit mag weer even naar boven...
Catalyst is offline  
Oud 18 februari 2007, 03:10   #6
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst Bekijk bericht
Beste, mijn vraag ging over het feit of u deze bevoegdheden anders wou verdelen dan het VB. Bij mijn weten niet. Of toch wel?
Het antwoord is toch al gegeven? Het VB wil gewoon het federale niveau doen verdwijnen, dus alle bevoegdheden op Vlaams niveau. Dat is eenvoudig, maar dogmatisch.

De heer Deseyn heeft echter aangegeven dat CD&V pragmatisch te werk zal gaan om homogene bevoegdheidspaketten en bestuurlijke efficiëntie te garanderen. Over de details wil de heer Deseyn echter niet vooruitlopen op de publicatie van het partijprogramma - ik denk dat we hier begrip voor moeten hebben.

Toch heb ook ik in dat verband een vraag aan de heer Deseyn: vreest u niet dat deze late publicatie van het programma bij de publieke opinie de perceptie zal creëren dat paars gelijk heeft wanneer het stelt dat de CD&V eigenlijk geen eigen programmatorisch alternatief heeft?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 18 februari 2007, 08:47   #7
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het antwoord is toch al gegeven? Het VB wil gewoon het federale niveau doen verdwijnen, dus alle bevoegdheden op Vlaams niveau. Dat is eenvoudig, maar dogmatisch.

De heer Deseyn heeft echter aangegeven dat CD&V pragmatisch te werk zal gaan om homogene bevoegdheidspaketten en bestuurlijke efficiëntie te garanderen. Over de details wil de heer Deseyn echter niet vooruitlopen op de publicatie van het partijprogramma - ik denk dat we hier begrip voor moeten hebben.

Toch heb ook ik in dat verband een vraag aan de heer Deseyn: vreest u niet dat deze late publicatie van het programma bij de publieke opinie de perceptie zal creëren dat paars gelijk heeft wanneer het stelt dat de CD&V eigenlijk geen eigen programmatorisch alternatief heeft?
De kiezer heeft veel meer aan een goed onderbouwd partijprogramma dan aan een burgermanifest waarvan de uitvoering 180° anders is dan de inhoud.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 18 februari 2007, 19:09   #8
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het antwoord is toch al gegeven? Het VB wil gewoon het federale niveau doen verdwijnen, dus alle bevoegdheden op Vlaams niveau. Dat is eenvoudig, maar dogmatisch.
Maar dat was mijn vraag niet.
Catalyst is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be