Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

 
 
Discussietools
Oud 14 februari 2007, 14:57   #121
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Alfred Rosenberg, Carl Schmitt, Friedrich Nietzsche, Martin Heidegger, Julius Evola en Oswald Spengler.... Amaai ik moet passen! In mijne vriendenkring zitten alleen maar gewone mensen!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 14 februari 2007, 15:01   #122
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Rosenberg en Evola waren aartsvijanden. Evola noemde Rosenberg (terecht) een kind van de Verlichting.
Uitleg?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Beiden hebben niets met elkaar gemeen.
Kunt u uitleggen waar ik die verschillen moet situeren? Ik zie nochtans enorme overeenkomsten tussen de visies van beide heren, al moet ik toegeven dat ik onvoldoende belezen ben in hun beider werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
19de-eeuws racisme - met zijn recentere uitlopers, zoals Rosenberg - was in wezen een moderne en progressieve ideologie, die meestal in functie van het kolonialisme stond.
Het 19de-eeuwse racisme (dat inderdaad erg "progressief" was) staat los van het 20ste-eeuwse volksnationalisme (dat zeer traditionalistisch was). Rosenberg was een volksnationalist, die welliswaar elementen uit de Angelsaksische rassenleer haalde, die vooral via Houston Stewart Chamberlain de Duitse intellectuelen beïnvloedde.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 15:10   #123
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Die rosenberg die ook veroordeeld is tijdens de Nurnberg processen voor misdaden tegen de menselijkheid, oorlogsmisdaden, hij die de scheiding van Joden in ghetto's beval waardoor het makkelijker werd om hen uit te roeien?
Rosenberg was enkel schuldig aan het schrijven van boeken en aan zijn inbreng in de ideologie van de NSDAP. Al de rest is onzin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Evola schreef onder andere dat Joden alle orde en superieure beschaving vernietigen. Hij beschreef het negroïde type ook als een lager ras, enz...
Kunt u hem citeren mbt dat laatste? Recente studies hebben uitgewezen dat het gemiddelde Zwart-Afrikaanse IQ inderdaad aanzienlijk lager is dan dat van de gemiddelde Belg, Duitser of Fransman. Stellen dat de gemiddelde zwarte minder intelligent is dan de gemiddelde blanke heeft dus niets met racisme te maken, maar enkel met aangetoonde feiten. Dit betekent uiteraard niet dat zwarten per definitie dom zijn en dat blanken per definitie intelligent zijn. In mijn eigen omgeving ken ik voldoende voorbeelden van domme blanken en enkele intelligente zwarten. Het gaat gewoon om gemiddelden.

Wat betreft de joden, wens in enkel te stellen dat joden duizenden jaren lang zijn buitengepest in verschillende landen onder verschillende culturen omdat ze als een schadelijke invloed werden beschouwd voor de aanwezige economie en/of cultuur. Het zou wel erg toevallig zijn geweest als dit steevast zonder aanleiding was. Het gedrag van de Zionisten vandaag bevestigt trouwens de meerderheid van de klassieke antisemitische karikaturen, wat uiteraard niet betekent dat alle Joden slecht zijn, een slechte invloed hebben of dergelijke.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 15:37   #124
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Daarvoor moet ik u verwijzen naar Sintesi di dottrina della razza, de fascistische rassenleer, dat ik in een Franse vertaling heb.

Het komt er ruwweg op neer dat Rosenberg als pantheïst en materialist de "ziel" niet als onderscheiden deel van het lichaam ziet. De ziel is wat de klassieken met lares, penates, banshee, fylgia, anima, psychè enz. benoemden. De scholastiek had die zienswijze nog bewaard.

Volgens de "biologische materialisten" getuigt elk onderscheid tussen "ras van de ziel" en "ras van het lichaam" van een soort schizofrenie. Voor Rosenberg zou het bijv. onbegrijpelijk zijn dat een Germaan een Joodse ziel kon hebben (of omgekeerd). Het "ras van de ziel" vertaalt zich - als ik het lapidair mag stellen - als een bepaalde leef- en handelwijze van dat ras.

Tot zover zit de traditionele zienswijze op gelijke hoogte met de rassenkundige Hans Günther. De enige kritiek die Evola op Günthers typologie had, was dat hij daarnaast geen "ras van de geest" onderscheidde. De "geest" is het echte onsterfelijke element in de mens dat moet vervolmaakt worden. De "ziel" daarentegen keert terug naar de etnische, biologische "stock" van de voorouders. Ik zal het hierbij houden.

Een ander werk, La Grande Triade van René Guénon, handelt onder ander over hoe het onderscheid tussen ziel en geest geleidelijk is vervaagd en vergeten in de Westerse traditie.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 14 februari 2007 om 15:38.
Volksstormer is offline  
Oud 14 februari 2007, 15:48   #125
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Rosenberg was enkel schuldig aan het schrijven van boeken en aan zijn inbreng in de ideologie van de NSDAP. Al de rest is onzin.
u zal het allicht wel beter dan de mensen die hem veroordeeld hebben op de nurnberg processen.


Citaat:
Kunt u hem citeren mbt dat laatste? Recente studies hebben uitgewezen dat het gemiddelde Zwart-Afrikaanse IQ inderdaad aanzienlijk lager is dan dat van de gemiddelde Belg, Duitser of Fransman. Stellen dat de gemiddelde zwarte minder intelligent is dan de gemiddelde blanke heeft dus niets met racisme te maken, maar enkel met aangetoonde feiten. Dit betekent uiteraard niet dat zwarten per definitie dom zijn en dat blanken per definitie intelligent zijn. In mijn eigen omgeving ken ik voldoende voorbeelden van domme blanken en enkele intelligente zwarten. Het gaat gewoon om gemiddelden.
Ik heb geen citaat gevonden. Hij rekende de negers tot het zuidelijke type en stelde vaak dat dat zuidelijke type ondergeschikt was aan het noordelijke, arische ras.
Verder kan je moeilijk een hiërarchie moeilijk uitbouwen met enkel als maatstaf intelligentie.
Verder zijn hiërachieën tussen rassen totaal overbodig en weten we al tot welke gevolgen zulke dingen leidt.

Citaat:
Wat betreft de joden, wens in enkel te stellen dat joden duizenden jaren lang zijn buitengepest in verschillende landen onder verschillende culturen omdat ze als een schadelijke invloed werden beschouwd voor de aanwezige economie en/of cultuur. Het zou wel erg toevallig zijn geweest als dit steevast zonder aanleiding was. Het gedrag van de Zionisten vandaag bevestigt trouwens de meerderheid van de klassieke antisemitische karikaturen, wat uiteraard niet betekent dat alle Joden slecht zijn, een slechte invloed hebben of dergelijke
Maar dat is wel wat de man schreef. "De joden zijn verantwoordelijk voor..."
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 14 februari 2007 om 15:49.
Kay_ is offline  
Oud 14 februari 2007, 16:19   #126
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het komt er ruwweg op neer dat Rosenberg als pantheïst en materialist de "ziel" niet als onderscheiden deel van het lichaam ziet. De ziel is wat de klassieken met lares, penates, banshee, fylgia, anima, psychè enz. benoemden. De scholastiek had die zienswijze nog bewaard.
Het onderscheid tussen ziel en geest is puur theoretisch en heeft weinig te maken met de realiteit. Hetzelfde geldt voor het onderscheid tussen ziel en lichaam. Beide zijn onafscheidelijk met elkaar verbonden en beide ondergaan cycli van ontbinding en wedergeboorte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Volgens de "biologische materialisten" getuigt elk onderscheid tussen "ras van de ziel" en "ras van het lichaam" van een soort schizofrenie. Voor Rosenberg zou het bijv. onbegrijpelijk zijn dat een Germaan een Joodse ziel kon hebben (of omgekeerd). Het "ras van de ziel" vertaalt zich - als ik het lapidair mag stellen - als een bepaalde leef- en handelwijze van dat ras.
Een Germaan met een Joodse ziel is als een man met een vrouwelijke ziel : het bestaat, maar het is eerder een afwijking.... een buitenbeentje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De enige kritiek die Evola op Günthers typologie had, was dat hij daarnaast geen "ras van de geest" onderscheidde. De "geest" is het echte onsterfelijke element in de mens dat moet vervolmaakt worden. De "ziel" daarentegen keert terug naar de etnische, biologische "stock" van de voorouders.
Zoals ik al zei, is onderscheid tussen ziel en geest artificieel. Onze instincten/intuïtie (ziel) en onze ratio (geest) vormen samen een onafscheidelijk geheel.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 februari 2007 om 16:42.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 16:48   #127
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
u zal het allicht wel beter dan de mensen die hem veroordeeld hebben op de nurnberg processen.
Bent u zo naief of doet u maar alsof?

Het proces in Nuremberg was duidelijk een politiek schijnproces dat weinig te maken had met rechtvaardigheid en alles met het monddood maken van een bepaald regime.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hij rekende de negers tot het zuidelijke type en stelde vaak dat dat zuidelijke type ondergeschikt was aan het noordelijke, arische ras.
Volgens bepaalde criteria is dat ook zo, al ga ik akkoord dat je dat niet kunt veralgemenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Verder kan je moeilijk een hiërarchie moeilijk uitbouwen met enkel als maatstaf intelligentie.
Men hanteerde een lijst van eigenschappen volgens prioriteit. Op basis van die lijst werd een hiërarchie opgesteld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Verder zijn hiërachieën tussen rassen totaal overbodig en weten we al tot welke gevolgen zulke dingen leidt.
Dergelijke hiërarchieën leiden in eerste plaats tot een beter inzicht van hoe de menselijke bevolking is ingedeeld. Daar is niets mis mee.

Uiteraard kan er van bepaalde wetenschappelijke kennis misbruik worden gemaakt, maar dat betekent niet dat we die kennis maar moeten achterwege laten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Maar dat is wel wat de man schreef. "De joden zijn verantwoordelijk voor..."
Dat soort veralgemeningen is te vermijden. Volledig mee akkoord!

Het is nochtans een zelfde soort veralgemening als "De nazis zijn verantwoordelijk voor..." of "Extreem-rechts verantwoordelijk voor..." Aan de ene kant geeft "links" constant kritiek op veralgemeningen volgens bepaalde criteria, terwijl ze zelf constant gelijkaardige veralgemeningen doet volgens andere criteria. Vind je dat zelf ook niet een beetje hypocriet?
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 17:57   #128
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Het onderscheid tussen ziel en geest is puur theoretisch en heeft weinig te maken met de realiteit. Hetzelfde geldt voor het onderscheid tussen ziel en lichaam. Beide zijn onafscheidelijk met elkaar verbonden en beide ondergaan cycli van ontbinding en wedergeboorte.



Een Germaan met een Joodse ziel is als een man met een vrouwelijke ziel : het bestaat, maar het is eerder een afwijking.... een buitenbeentje.



Zoals ik al zei, is onderscheid tussen ziel en geest artificieel. Onze instincten/intuïtie (ziel) en onze ratio (geest) vormen samen een onafscheidelijk geheel.
Ik ga de discussie beslechten, aangezien gij Evola niet hebt gelezen en ik Rosenberg niet heb gelezen (alleen kritieken op zijn werk).

Uit "luiheid" geef ik nog een citaat mee dat op de webstek van v.z.w. Traditie staat en dat zo uit Synthèse de doctrine de la race zou kunnen komen. (Ik vind het alleen vreemd dat hij toen nog de term "heidens" gebruikte.)

Citaat:
In het schitterende artikel Le Malentendu du «Nouveau Paganisme» (1936) trekt Evola van leer tegen enkele modernistische stellingen die voortvloeien uit de romantiek, waaronder het zogenaamde naturalisme. “De heidense visie zou het ontbreken aan iedere vorm van transcendentie. Ze zou zijn blijven steken in het vermengen van geest en natuur. Haar grenzen zouden niet verder reiken dan een krachtenmystiek binnen in de natuur (het oude kletspraatje van het «bos» tegenover de «Tempel») en een bijgelovige vergoddelijking van de energieën van het ras verheerlijkt onder de vorm van beelden. [...] Wat de voorchristelijke wereld, op z’n minst in al haar hogere vormen, kenmerkt, heeft niets van doen met bijgelovige vergoddelijking van de natuur, want het betrof een symbolisch begrijpen ervan, op zo’n wijze dat elk fenomeen en iedere uiterlijke handeling slechts de zichtbare weerspiegeling waren van een wereld die boven het zichtbare uitstijgt: de essentie van de heidense leerstelling omtrent de mens en de wereld was voornamelijk sacraal-symbolistisch.” (Julius EVOLA, Le Malentendu du «Nouveau Paganisme», in L’Age D’or - Spiritualité et Tradition, Pardès, Puiseaux, 1986, p. 7-9)

http://www.traditie.be/Geschiedenis/12j.html

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 14 februari 2007 om 17:57.
Volksstormer is offline  
Oud 15 februari 2007, 19:56   #129
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
CD&V is een christen-democratische partij gebaseerd op waarden als personalisme, verbondenheid, meneselijke uniciteit en rentmeesterschap.
Christen-democraten zijn verbonden met elke mens. Uw partij is, volgens uw definitie, niet Christen-democratisch omdat ze zich (n.b. in haar eigen land) méér verbonden wil voelen met deze dan met gene taalgroep.
Catalyst is offline  
Oud 15 februari 2007, 20:57   #130
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst Bekijk bericht
Christen-democraten zijn verbonden met elke mens. Uw partij is, volgens uw definitie, niet Christen-democratisch omdat ze zich (n.b. in haar eigen land) méér verbonden wil voelen met deze dan met gene taalgroep.
Als Vlaamse partij hoeft de CD&V zich niet verbonden te voelen met de Walen. Die hebben hun eigen partijen en die voelen zich zeker niet verbonden met de Vlamingen. Wat die wel goed doen is alleen de belangen van hun WAALSE kiezers verdedigen! En die doen dat schitterend!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 17 februari 2007, 19:42   #131
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

verbondenheid en identiteit zijn niet los van elkaar te zien. We mogen in dit debat het belang van de Vlaamse Gemeenschap niet onderschatten. Voor mij is dat perfect compatibel met solidariteit.
Roel Deseyn is offline  
Oud 17 februari 2007, 19:51   #132
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
verbondenheid en identiteit zijn niet los van elkaar te zien. We mogen in dit debat het belang van de Vlaamse Gemeenschap niet onderschatten. Voor mij is dat perfect compatibel met solidariteit.
Solidariteit tussen regio's is wel geen solidariteit tussen mensen .Regio's kunnen eenzijdig eisen stellen, eenzijdig banden doorprikken... Het Christendom spreekt nergens over identiteit!

Laatst gewijzigd door Catalyst : 17 februari 2007 om 19:52.
Catalyst is offline  
Oud 18 februari 2007, 20:39   #133
eddy123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 37
Standaard

[quote=Roel Deseyn;2430972].
Vreem dat mensen op dit forum de partij nog associëren met het instituut Kerk. Scheiding van kerk en staat, weet je wel.
quote]

Voor u heeft de C kennelijk niet meer de betekenis van christen
U bent ook een politieker die een economie wil 24/24 en 7 op 7
Zondagsrust en christelijke samenkomsten moeten desnoods maar wijken voor koning economie
Zijn er binnen de CD&V nog echte christenen die hievoor willen opkomen?
eddy123 is offline  
Oud 18 februari 2007, 20:55   #134
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

[quote=eddy123;2446940]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
.
Vreem dat mensen op dit forum de partij nog associëren met het instituut Kerk. Scheiding van kerk en staat, weet je wel.
quote]

Voor u heeft de C kennelijk niet meer de betekenis van christen
U bent ook een politieker die een economie wil 24/24 en 7 op 7
Zondagsrust en christelijke samenkomsten moeten desnoods maar wijken voor koning economie
Zijn er binnen de CD&V nog echte christenen die hievoor willen opkomen?
Die "C" heeft alleen nog een zekere waarde zolang ze er meer stemmetjes (geen zieltjes, dat is ouderwets!) kunnen winnen dan er mee verliezen.
Enkele jaren geleden zei Steve Stevaert (SS uit H voor de vrienden) dat hij graag zou hebben dat de kerken terug zouden gevuld zijn. Dat was een uitspraak om christelijke stemmekens te winnen voor zijn partij. Alles draait om de stem van de argeloze kiezer en het verzekeren van de goedbelegde boterham van de verkozenen.
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 18 februari 2007, 23:49   #135
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Misschien moet de CD&V dan eens eraan denken om zich de VD&V (Vrijmetselaars-democratisch & Vlaams) te noemen. U illustreert net zelf dat uw partij elke Christelijke inspiratie mist.

De nood aan een conservatieve partij wordt steeds groter. Van een partij die zich als Christelijke gezinspartij profileert zou men toch wel verwachten dat ze hierop inspeelt.

Niet alleen verraadt u iedereen die omwille van het label "Christelijk" op uw partij stemt, u negeert ook belangrijke signalen van de Vlaamse bevolking in het algemeen die het hele "progressieve" gepruts langzaamaan beu beginnen te worden.
Katholieken zijn in feite "Anti-christelijk" vanwege hun onderdanigheid aan een Roomse dictator en hun haat tegen het "heilige land Israël, daar waar ooit God zal terugkeren naar aarde en zal oordelen over de mensheid.
Sinistra is offline  
Oud 19 februari 2007, 09:34   #136
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Katholieken zijn in feite "Anti-christelijk" vanwege hun onderdanigheid aan een Roomse dictator en hun haat tegen het "heilige land Israël
Je kunt ook protestanten als anti-christelijk beschouwen vanwege hun onderdanigheid aan het "heilige land Israël" en hun haat tegen de "Heilige Stoel".

It's all a matter of interpretation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
daar waar ooit God zal terugkeren naar aarde en zal oordelen over de mensheid.
IlluSionS667 is offline  
Oud 19 februari 2007, 20:39   #137
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Je kunt ook protestanten als anti-christelijk beschouwen vanwege hun onderdanigheid aan het "heilige land Israël" en hun haat tegen de "Heilige Stoel".

It's all a matter of interpretation



Nergens in de bijbel is sprake van het Roomse Dictaat of een vermeende sympathie met de Arabische Woestijnvolkeren. Israël wordt in de bijbel nadrukkelijk als "heilige land" vermeld... Echte Christenen volgen de bijbel en niet de ideeën van iets wat een "kerkleider" moet voorstellen.
Sinistra is offline  
Oud 20 februari 2007, 09:30   #138
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Nergens in de bijbel is sprake van [...] een vermeende sympathie met de Arabische Woestijnvolkeren.
Het verhaal van de "barmhartige Samaritaan" impliceert het verlangen van Jezus om solidair te zijn tav buurvolkeren. Ook in de rest van het Nieuwe Testament vind je oproepen tot pacifisme, tolerantie, solidariteit en geweldloos verzet tegen onrechtvaardigheid. Het principe van de "andere wang" toe de keren is daar een extreem voorbeeld van. Dit is totaal het tegenovergestelde van het gedrag van jouw geliefde zionisten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Israël wordt in de bijbel nadrukkelijk als "heilige land" vermeld...
Als je het bijbelse Israel gaat gelijkstellen aan het zionistische Israel van vandaag, ben je wel heel gevaarlijk en dwaas dogmatisch bezig
IlluSionS667 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be