Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2007, 18:31   #41
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Nu het is helemaal niet duidelijk en kan inderdaad niet zomaar worden aangetoont omdat het VB nog nooit wat bewezen heeft
Wat wel al bewezen is is dat het VB van uit de oppositie meer kan wegen op het beleid dan andere partijen die plat op de buik gaan om mee te besturen.
ilfalco is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:36   #42
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris van Severen Bekijk bericht
Eerst stelt u dat er wel kiezersbedrog is, maar zonder enige duidelijk bewijslast. Dat is als schieten in een gebouw met 300 mensen wetende dat er 1 pedofiel tussenzit. (Bij wijze van spreken) Ik vind dat een zware aantijging eerlijk gezegd, zeker om ze te maken zonder maar een poot te hebben om op te staan.

In de laatste zin bewijst u enkel wat ik gezegd heb, dat het tot op de dag van vandaag nog niet aangetoond is dat Vlaams Belang zijn kiezers zou verloochen bij een verkiezing én een overwining. Alleszins in hun campagnevoering is dit nog niet (expliciet, met uitzondering van Verstrepen) gebeurd. Onschuldig tot zolang het tegendeel bewezen is.. Dat u dat niet zint dat is persoonlijk en draagt niets bij en breekt niets af van mijn stellingname..

Maar goed, dit rond de pot gedraai levert niets op..

Waar heeft u dit gelezen?! Heb ik nochtans nergens vermeld en zo naïef om zoiets te vermelden zal ik ook nooit zijn.*

Afhankelijk van wat uw andere programmapunten gaan zijn en of deze in lijn liggen met wat ik mij voorstel bij wat een politieke partij moet trachten te bewerkstelligen kan het wel eens zijn dat mijn stem naar u gaat ja. Het gaat voor mij niet om het letterlijk, geschreven standpunt uit het programma het gaat mij om het ideaal en het idee dat erachter ligt.
Uw eerste paragraaf beantwoord alles...
Er is gebleken uit forumsessies dat er verschillende strekkingen zijn binnen het VB. Er is ook gebleken uit deze sessie dat het VB aan het postjesjagen is en gewoon zwijgt over zaken dat ze niet willen praten.
En JA ik heb geen poot om op te staan zelf met deze sessies...
Dus voila case closed. Ik kan inderdaad niks bewijzen!
Onschuldig noemt u dat dat is best...*

U heeft het altijd over de ideologie erachter. Maar het VB heeft niet één ideologie achter haar... "eigen volk eerst" misschien... Maar dan weer zullen velen zich niet scharen achter dit vlaggengezwaai... Onafhankelijk vlaanderen?... Dan kan ze evengoed NVA noemen...
Wij proberen te verstaan wat het echte idee is achter VB door het aan meneer de man te vragen maar deze ontwijkt dat een beetje dus...
largo_w is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:37   #43
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wat wel al bewezen is is dat het VB van uit de oppositie meer kan wegen op het beleid dan andere partijen die plat op de buik gaan om mee te besturen.
Inderdaad volgens mij ook zitten ze daar goed in de oppositie...
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 01:49   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris van Severen Bekijk bericht
Geen mening over de ziekte en invalide wetten? Vreemd dan heb jij het misschien over een andere politieke partij? Ontwikkelingshulpsplan? (leer eerst al maar eens deftige woorden vormen, als men met onnodige en irrelevante aantijgingen gaat afkomen kan ik zo ook gaan beginnen natuurlijk, hoe kinderachtig het ook weze). Waarom zou er sprake moeten zijn voor ontwikkelingshulp? Dat ze eerst al maar eens beginnen met de Vlamingen die elke dag op straat moeten leven omdat ze geen onderdak hebben of onder de armoedegrens leven gaan helpen. Daar heb je al werk genoeg mee..
Het programma staat duidelijk gepublibeerd op www.vlaamsbelang.org geloof ik, indien het niet strookt met uw mening is dat nog steeds geen reden om het af te breken. Maar ik wil er geld op zetten dat je het programma zelfs nog nooit gelezen hebt..
Spijtig dat je er niet bij hebt gezet hoeveel, want dan mocht je het onmiddelijk storten op rekening van Artsen Zonder Grenzen en het stortingsbewijs hier laten zien.

En idd ik vind niets terug over de stelling van het VB inverband met de wetten waarover ik de mening van de heer " de Man" heb gevraagd.
Maar mss kan jij de link geven naar de mening van het VB over de wet art.100§1, als je tenminste weet wat die wet zegt en doet.

Verder kan je de armoede in België niet bestrijden zonder deze in de ontwikkelingslanden aan te pakken.


En verder heeft de heer "de Man" zelf gepost dat elke politicus die macht krijgt onbetrouwbaar word en dat zelfs het VB zijn kiezers loochend alsdit nodig is voor zelfbehoud.


En moesten de politici van de andere partijen hun sessie houden zoals de heer" de Man" hier doet, dan zouden huneigen kiezers de eerste zijn om hen aan te vallen. De VB-kiezers worden hier duidelijk met het rietje het riet in gestuurd en toch blijven ze hun politicus verdedingen, inplaats van hem tot de orde te roepen en deftige antwoorden te eisen.

Ik snap jullie Vb-stemmers niet.

Ach bijna vergeten, ik ben bijna 50 jaar en ben nog nooit gaan kiezen.
Jantje is offline  
Oud 20 januari 2007, 01:49   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Inderdaad volgens mij ook zitten ze daar goed in de oppositie...
²
Jantje is offline  
Oud 20 januari 2007, 10:50   #46
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Het is toch geen illusie dat heel het regime krampachtig vasthoudt aan het cordon?
Is dat omdat ons programma "amper verschilt van dat der traditionele partijen"?
Filip De Man is offline  
Oud 20 januari 2007, 11:53   #47
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Het is toch geen illusie dat heel het regime krampachtig vasthoudt aan het cordon?
Is dat omdat ons programma "amper verschilt van dat der traditionele partijen"?
Dat is omdat jullie ooit sterk van de traditionele partijen verschilden en ooit een partij van Vlaams-nationalistische idealisten waren.

De leden van de traditionele partijen zitten gewoon vol met lafaards die het niet aandurven om als eerste het cordon te breken.

Lafheid, huicelachtigheid en opportunisme zijn de belangrijkste eigenschappen van de partijpolitiek. De laatste jaren heeft het VB goed haar best gedaan deze trekken over te nemen van de rest.


Als jullie echt inzitten met de toekomst van Vlaanderen, laat je gewoon Jürgen Verstrepen zijn eigen lijst opstellen en herstel je het radicale karakter van het VB. Radicalen stemmen dan op VB en de minder radicalen om de lijst Verstrepen. Uiteraard verliest het VB een deel van haar stemmen aan de lijst Verstrepen, maar hetzelfde geldt voor VLD, CD&V en N-VA. Als twee lijsten kunnen VB en de lijst Verstrepen samen veel meer stemmen halen dan het VB alleen.

Hetzelfde geldt in principe voor VLOTT, al vind ik het maar een marginale opportunistische bende zonder toekomstvisie en denk ik dat Verstrepen meer potentieel heeft, al sta ik zeker niet met hem op dezelfde lijn.

Jullie denken echter in de eerste plaats aan jullie eigen postjes, net zoals jullie stiefbroerje N-VA en boze stiefmoeder CD&V.
IlluSionS667 is offline  
Oud 20 januari 2007, 12:00   #48
Joris van Severen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Spijtig dat je er niet bij hebt gezet hoeveel, want dan mocht je het onmiddelijk storten op rekening van Artsen Zonder Grenzen en het stortingsbewijs hier laten zien.

En idd ik vind niets terug over de stelling van het VB inverband met de wetten waarover ik de mening van de heer " de Man" heb gevraagd.
Maar mss kan jij de link geven naar de mening van het VB over de wet art.100§1, als je tenminste weet wat die wet zegt en doet.

Verder kan je de armoede in België niet bestrijden zonder deze in de ontwikkelingslanden aan te pakken.


En verder heeft de heer "de Man" zelf gepost dat elke politicus die macht krijgt onbetrouwbaar word en dat zelfs het VB zijn kiezers loochend alsdit nodig is voor zelfbehoud.


En moesten de politici van de andere partijen hun sessie houden zoals de heer" de Man" hier doet, dan zouden huneigen kiezers de eerste zijn om hen aan te vallen. De VB-kiezers worden hier duidelijk met het rietje het riet in gestuurd en toch blijven ze hun politicus verdedingen, inplaats van hem tot de orde te roepen en deftige antwoorden te eisen.

Ik snap jullie Vb-stemmers niet.

Ach bijna vergeten, ik ben bijna 50 jaar en ben nog nooit gaan kiezen.
Geweldig toch. Wat u nu allemaal zit te bazuinen is écht wel hét grappigste totnogtoe. Dus u probeert hier een beetje te gaan doen alsof u er alles van kent door gewoon te zeggen: Ik ken een bepaalde wet en jij niet? Wel, dat is dan prachtig voor u, maar voor mij getuigt dat juist niets van intelligentie of bekwaamheid. Indien u mij die wet zou uitleggen en dan om een verklaring had gevraagd had ik het misschien nog kunnen begrijpen. Maar dat doet u niet, waarschijnlijk omdat u zélf nog niet eens weet wat die wet betekent! Anderzijds is het voor iedereen mogelijk om een wetboek op internet te raadplegen en te stellen dat éénieder op dit forum die welbepaalde wet niet kent? Vrij kinderachtig en irrelevant voor een quasi gepensioneerde niet?

De armoede in Belgie niet bestrijden zonder de armoede in ontwikkelingslanden niet bestrijden? Ik zal u moeten teleurstellen, maar wat een onzin is dat? Ik zal het u even uitleggen met een kort en extreem voorstel (waar ik zelf alleszins niet achtersta):
- Invoering van een volledige immigratiestop én het stoppen van alle steun aan buitenlandse ontwikkelingshulp en daarbij al dit geld gebruiken om in België de armoede te bestrijden. Ik wil voor u op een blaadje een Garantie presenteren dat het lukt. Nogmaals sta ik niet achter dit soort van politiek.

Wat u daarna stelt is al helemaal ridicuul (misschien even een woordenboek er bij pakken?) dat Mr. De Man zelf stelt dat elke politicus die de macht krijgt onbetrouwbaar wordt. Dit mag u dan wel eens quoten, letterlijk zonder enige aanpassing. U zal het niet vinden hoor..

En wat bent u toch continu bezig over Jullie en Jullie, VB stemmers?
1. Ik heb nog noooit voor het Vlaams Belang gestemd, de kans dat ik het zal doen is ook uitermate klein.
2. Ik kan er gewoon niet tegen dat van die dogmatische doemdenkers zoals Jullie van die onzin uit kramen zonder eigenlijk enerzijds te beseffen w�*t men zegt en anderzijds zonder enig bewijsmateriaal aan te brengen.
3. De houding van Mr. De Man is ook voor mij geheel volksvertegenwoordiger onwaardig, u moet mij daar niet over aanspreken, dat kan u beter aan hem richten. Dat hij nog geen enkel standpunt van het Vlaams Belang heeft gebruikt (of toch maar heel weinig) verbaasd mij nog meer. (Hoewel het wel in mijn lijn van verwachtingen ligt, maar die verwachtingen van mij zijn waarschijnlijk toch een brug te ver om ze u duidelijk te maken).
Dus alstublieft wilt u stoppen met mij persoonlijk te beledigen en mij bij de groep van Vlaams Belang stemmers te scharen? Ik apprecieer dat werkelijk niet. Ik zeg van u toch ook niet dat u een Stalinist bent?

U heeft nog niets gequote uit noch het werkelijke Vlaams Belang programma, noch uit feiten die hebben plaats gevonden. (Het enige feit dat u zou kunnen aanhalen is de veroordeling van de rechtbank voor racisme, maar u én ik weten beide hoe die er gekomen is!?) Discussieer met argumenten, standpunten en verdedig die, of discussieer niet? De manier waarop u het doet is namelijk politiekonwaardig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Van Severen draait zich om in zijn graf dat u onder die naam zulke dingen schrijft..
Joris van Severen is offline  
Oud 20 januari 2007, 12:02   #49
Joris van Severen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
²

Wat een prachtige argumentatie bouwt u toch op! In de aanval gaan is natuurlijk makkelijk zonder iets van bewijsmateriaal. Is dat niet waar U het Vlaams Belang van verwijt? Nochtans doet u net hetzelfde? Opmerkelijk kinderachtig voor een quasi-gepensioneerde..
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Van Severen draait zich om in zijn graf dat u onder die naam zulke dingen schrijft..
Joris van Severen is offline  
Oud 20 januari 2007, 12:09   #50
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Het is toch geen illusie dat heel het regime krampachtig vasthoudt aan het cordon?
Is dat omdat ons programma "amper verschilt van dat der traditionele partijen"?
Hihi...
U breekt af; roept "neen" en "boe" en als ik u vraag om wat u dat wel in de plaats zou willen zetten dan geeft u mij het antwoord "wat er nu is maar met een VB-manteltje, en ik verzeker u dat dat beter zal zijn"... Sorry dat ik toch wat achterdochtig blijf
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 12:09   #51
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris van Severen Bekijk bericht
Wat een prachtige argumentatie bouwt u toch op! In de aanval gaan is natuurlijk makkelijk zonder iets van bewijsmateriaal. Is dat niet waar U het Vlaams Belang van verwijt? Nochtans doet u net hetzelfde? Opmerkelijk kinderachtig voor een quasi-gepensioneerde..
Mag men niet akkoord gaan met de visie van een ander?
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 12:21   #52
Joris van Severen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 61
Standaard

Wat heeft dat er mee te maken? U quote altijd maar in het wilde weg, maar wilt u alstublieft eens duidelijk uit leggen wat het verband is tussen wat u stelt en wat ik gezegd heb, want dat verband is er helemaal niet. U legt mij zaken in de mond die ik nooit verkondigt heb!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Van Severen draait zich om in zijn graf dat u onder die naam zulke dingen schrijft..
Joris van Severen is offline  
Oud 20 januari 2007, 12:29   #53
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris van Severen Bekijk bericht
U legt mij zaken in de mond die ik nooit verkondigt heb!
Typische gedrag van links wanneer ze geen betere argumenten hebben. Ze verdraaien je woorden of schelden gewoon je huid vol met termen als "racist", "fascist" of "nazi". Ironisch is vooral wanneer ze je vol venijn "intolerant" noemen, zonder daarmee te beseffen dat net zij de intolerante zijde zijn.
IlluSionS667 is offline  
Oud 20 januari 2007, 12:32   #54
Joris van Severen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Typische gedrag van links wanneer ze geen betere argumenten hebben. Ze verdraaien je woorden of schelden gewoon je huid vol met termen als "racist", "fascist" of "nazi". Ironisch is vooral wanneer ze je vol venijn "intolerant" noemen, zonder daarmee te beseffen dat net zij de intolerante zijde zijn.
Tot die constatatie ben ik, betreurenswaardig, al meerdere malen gekomen. Zolang ze hun ongelijk maar Nooit moeten toegeven. Ik zeg niet dat ze het altijd mis hebben ofzo, maar als het zo is lijkt het wel erg moeilijk om zoiets toe te geven. Spijtig natuurlijk, het is een serieuze afknapper in een deftige discussie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Van Severen draait zich om in zijn graf dat u onder die naam zulke dingen schrijft..
Joris van Severen is offline  
Oud 20 januari 2007, 13:30   #55
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris van Severen Bekijk bericht
Wat heeft dat er mee te maken? U quote altijd maar in het wilde weg, maar wilt u alstublieft eens duidelijk uit leggen wat het verband is tussen wat u stelt en wat ik gezegd heb, want dat verband is er helemaal niet. U legt mij zaken in de mond die ik nooit verkondigt heb!
²=zo denk ik er ook over!

Haal er zelf uit wat je kan...

ps: illusion vooral veel gaan geloven...Zal je veel goed doen. Vooral als het gaat over mensen in een hoekje drukken...(let bvb. op de term "links" die hij hier tegen mij gebruikt... )
largo_w is offline  
Oud 20 januari 2007, 13:33   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Is het Vlaams Belang te vertrouwen als het er op aankomt? Met name op volgende punten zou ik graag weten wat VB garandeert...
  • Vlaamse onafhankelijkheid. Pas onlangs werd een voorstel ingediend over het einde van België, en dat terwijl het VB al sinds 1978 onafgebroken in de Kamer zit. Symbolisch lijkt me dat een capitulatie van formaat. Bovendien lijkt me het vreemd dat een partij die de legitimiteit van België in twijfel trekt (terecht overigens) juist legitimiteit verleent aan die staat door te zetelen in die Kamer en Senaat.
Beweert u nu dat een anti-Belgische partij niet hoort te zetelen in de Belgische instellingen? Trekt u die redenering door voor de N-VA?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 januari 2007, 13:35   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Dat is omdat jullie ooit sterk van de traditionele partijen verschilden en ooit een partij van Vlaams-nationalistische idealisten waren.
Het Vlaams Belang is nog steeds een partij met heel verschillende programmapunten dan de andere partijen (en als er dan een gelijkenis is dan komt dit voort doordat de machtspartijen allerlei punten van het VB hebben gesnoept); het Vlaams Belang is daarenboven nog steeds de partij van de Vlaams-nationalistische idealisten.

Nog steeds!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 januari 2007, 13:36   #58
Joris van Severen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 61
Standaard

Alstublieft, nu bent u écht wel aan het overdrijven?! U zegt over andere mensen dat zij bepaalde mensen in een hoekje drukken terwijl u mij al ettelijke malen bij het groepje van Vlaams Belang en meest extreem rechts van extreem rechts heeft gedrukt énkel en alleen op basis van mijn naam?!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Van Severen draait zich om in zijn graf dat u onder die naam zulke dingen schrijft..
Joris van Severen is offline  
Oud 20 januari 2007, 13:36   #59
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ps: illusion vooral veel gaan geloven...Zal je veel goed doen. Vooral als het gaat over mensen in een hoekje drukken...(let bvb. op de term "links" die hij hier tegen mij gebruikt... )
Doe geen moeite. Tenzij je eens iets intelligent zegt, is de kans klein dat hij je ooit serieus neemt

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 20 januari 2007 om 13:37.
IlluSionS667 is offline  
Oud 20 januari 2007, 13:37   #60
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 20 januari 2007 om 13:37.
IlluSionS667 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be