Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 5 maart 2007, 12:05   #1
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard Samenbundeling van Vlaams-nationale krachten.

Geachte,

Op haar verkiezingscongres van gisteren werd nogmaals beklemtoond dat het VB het enige en echte Vlaams-nationaal alternatief is.

Op het eerste gezicht is daar niks tegen in te brengen. Door haar samengaan met CD&V heeft de N-VA alle krediet op dit punt verloren.

Maar er is een ander verhaal. Dit van de basismilitanten. Mijn ervaring op dit forum en daarbuiten leert me dat buiten het VB duizenden mensen een zeer uitgesproken Vlaamse overtuiging hebben, separatist zijn en radicaal anti-monarchistisch. Een brede waaier, gaande van rechts tot uiterst-links.

Er moet een middel bestaan deze mensen op één lijn te krijgen. Ikzelf ben er rotsvast van overtuigd dat deze mensen ook hun steentje kunnen en moeten bijdragen tot de realisatie van een onafhankelijk Vlaanderen.

Je kan dit zeer gemakkelijk oplossen door te stellen dat deze mensen maar toetreden tot het VB. Zelfs indien ze dit massaal zouden doen, moet het VB 50 % en één stem krijgen om ons doel te realiseren. Dit zie ik, eerlijk gezegd, niet zo gauw gebeuren.

Er moet dringend toch iets gebeuren. Daarom zou het voor mij zeer interessant zijn uw ongezouten mening hieromtrent te mogen vernemen, liefst zo genuanceerd als mogelijk.

Dank bij voorbaat voor uw reactie.

Robert Tondeleir
robert t is offline  
Oud 5 maart 2007, 14:33   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Er moet een middel bestaan deze mensen op één lijn te krijgen. Ikzelf ben er rotsvast van overtuigd dat deze mensen ook hun steentje kunnen en moeten bijdragen tot de realisatie van een onafhankelijk Vlaanderen.
De vraag is op welke manier deze mensen hun steentje KUNNEN bijdragen aan de realisatie van het onafhankelijke Vlaanderen.

Ikzelf zal er weer bijzijn in Gent de 15de maart en de 6de mei in St.Genesius-Rode.

Als iedereen die erover denkt zoals jij en ik ook zou daar zijn kunnen we misschien verder praten. Het zijn immers stuk voor stuk goede initiatieven die van mensen uitgaan die geen andere bedoeling hebben dan het Onafhankelijk Vlaanderen te bereiken. Zij proberen dit te doen via een bewustmakingsproces. Er de mensen van goede wil aan hun haren naartoe sleuren zal echter moeilijk gaan. Bovendien zie ik de 'Vlaamse' media aan dergelijke initiatieven nauwelijks of geen aandacht besteden, en dit juist omd�*t de makke Vlaming de dag van vandaag nog nauwelijks voor zijn indoctrinatie-lichtbak weg te krijgen is.

Ik heb dus maar één troost: ik zal mezelf niets te verwijten hebben als Vlaanderen weer méér in de greep van Belgique geraakt inplaats van minder.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 maart 2007 om 14:37.
Knuppel is offline  
Oud 5 maart 2007, 14:49   #3
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vraag is op welke manier deze mensen hun steentje KUNNEN bijdragen aan de realisatie van het onafhankelijke Vlaanderen.

Ikzelf zal er weer bijzijn in Gent de 15de maart en de 6de mei in St.Genesius-Rode.

Als iedereen die erover denkt zoals jij en ik ook zou daar zijn kunnen we misschien verder praten. Het zijn immers stuk voor stuk goede initiatieven die van mensen uitgaan die geen andere bedoeling hebben dan het Onafhankelijk Vlaanderen te bereiken. Zij proberen dit te doen via een bewustmakingsproces. Er de mensen van goede wil aan hun haren naartoe sleuren zal echter moeilijk gaan. Bovendien zie ik de 'Vlaamse' media aan dergelijke initiatieven nauwelijks of geen aandacht besteden, en dit juist omd�*t de makke Vlaming de dag van vandaag nog nauwelijks voor zijn indoctrinatie-lichtbak weg te krijgen is.

Ik heb dus maar één troost: ik zal mezelf niets te verwijten hebben als Vlaanderen weer méér in de greep van Belgique geraakt inplaats van minder.
Ja, wie weet door al dat separatisme gaan de mensen meer van België houden en opkomen voor hun rechten, hun eigen nationaliteit. Als de underdog de wolf wordt die hun eigen goed bedreigt weten ze hoe laat het is.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 5 maart 2007 om 14:50.
labyrinth is offline  
Oud 5 maart 2007, 15:59   #4
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Het vlaamse parlement kan de vlaamse onafhanklijkheid uitroepen... een meerderheid is misschien niet direct gevonden. Maar wie geloofde 5 jaar geleden dat het VB in mortsel een meerderheid zou vinden om de portretten van het koningshuis te verwijderen.

Er zitten nog wel separatisten in het parlement.

Er zijn meer duidelijke voorstanders van een onafhankelijk vlaanderen dan dudielijke tegenstanders.
Dus een referendum met alle opties lijkt me de snelste weg.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 5 maart 2007 om 15:59.
ilfalco is offline  
Oud 6 maart 2007, 08:35   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ja, wie weet door al dat separatisme gaan de mensen meer van België houden en opkomen voor hun rechten, hun eigen nationaliteit. Als de underdog de wolf wordt die hun eigen goed bedreigt weten ze hoe laat het is.
JIJ voelt je dus bedreigd door de separatisten. Niet door fascisten, racisten en egoisten maar door separatisten. Je noemt hen zelfs de 'underdog' 'die wolf' wordt.

Wat aardig van je om toe te geven dat de separatisten als underdog behandeld werden en worden in dit koningdom...

Minder aardig is het dat je hen een wolf noemt omdat zij hun doel, op democratische wijze, proberen te bereiken: Een eigen, Vlaamse staat.
Het is iets dat rondom ons voortdurend gebeurt. Zijn dat allemaal underdogs die in wolven veranderden omdat ze zich afscheurden, Labyrinth?

Jouw 'universele' liefde heeft dus wel een héél kort bereik, nietwaar? Ze reikt zelfs niet verder dan de liefde voor je eigen, Belgische volk. Het Vlaamse dat vrij wil zijn bestempel je als een wolf.
Waarom Labyrinth? Heeft de Vlaamse underdog van dit land minder rechten dan eender welk ander volk dat vrij wil zijn?

Je valt hier met andere woorden nog geen klein beetje door de mand. Je denkwijze getuigt van belgicistische zelfzucht, egoistisme en bekrompenheid.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 maart 2007, 08:36   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het vlaamse parlement kan de vlaamse onafhanklijkheid uitroepen... een meerderheid is misschien niet direct gevonden. Maar wie geloofde 5 jaar geleden dat het VB in mortsel een meerderheid zou vinden om de portretten van het koningshuis te verwijderen.

Er zitten nog wel separatisten in het parlement.

Er zijn meer duidelijke voorstanders van een onafhankelijk vlaanderen dan dudielijke tegenstanders.
Dus een referendum met alle opties lijkt me de snelste weg.
Is dit als antwoord op de vraag van Robert t bedoeld?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 maart 2007, 08:46   #7
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Er moet dringend toch iets gebeuren. Daarom zou het voor mij zeer interessant zijn uw ongezouten mening hieromtrent te mogen vernemen, liefst zo genuanceerd als mogelijk.
Ik zit er ook over te denken. Een concrete doelstelling lijkt me aangewezen. De piste van een referendum wordt verderop in deze draad gesuggereerd, en die lijkt me om diverse redenen zeer geschikt.

Zou het mogelijk zijn om een zo breed mogelijke ad-hoc burgerbeweging op gang te brengen om een referendum te eisen? Zijn de tenoren van de Vlaamse Beweging al zo ver dat ze op deze wagen zouden springen?
__________________
baarle is offline  
Oud 6 maart 2007, 09:52   #8
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Een onafhankelijkheidsreferendum komt véél te vroeg. Al is het autonomiestreven groeiende, regelrechte afscheiding is nog niet door een meerderheid gedragen, want het is een grote sprong in het onbekende. En als u dat referendum verliest ( wat u zal doen ) dan zal dit de gevestigde orde sterker en zelfzekerder maken. Men doet er beter aan eerst terug een gestructureerde massabeweging uit te bouwen.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 6 maart 2007, 10:00   #9
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Een onafhankelijkheidsreferendum komt véél te vroeg. Al is het autonomiestreven groeiende, regelrechte afscheiding is nog niet door een meerderheid gedragen, want het is een grote sprong in het onbekende. En als u dat referendum verliest ( wat u zal doen ) dan zal dit de gevestigde orde sterker en zelfzekerder maken. Men doet er beter aan eerst terug een gestructureerde massabeweging uit te bouwen.
Die "gestructureerde massabeweging", die maakt wel kans? Hoe wil u daar aan beginnen?

Het Bloc Quebecois heeft in Quebec al twee (of zijn het drie) referenda over onafhankelijkheid georganiseerd en haalde het telkens op het nippertje niet.

Dat is geen probleem: alleen al het feit dat je een referendum houdt, brengt een grote propaganda en dito massa-beweging op gang. In de Belgische situatie zou alleen al het houden van een referendum misschien tot de splitsing kunnen leiden.

Als je een referendum houdt, heb je dus sowieso al gewonnen: de mediacoverage, de propaganda, de publieke discussie... dat alles kan je nooit bereiken op de huidige manier.

En verlies je het referendum, dan kan je vijf jaar later gewoon herbeginnen zoals Quebec aantoonde. Het referendum is een politiek wapen als een ander, alleen heel wat efficiënter.

Misschien moeten we de Quebecse referenda maar eens beginnen bestuderen.

http://www.blocquebecois.org/fr/default.asp
http://en.wikipedia.org/wiki/Bloc_Qu%C3%A9b%C3%A9cois
http://fr.wikipedia.org/wiki/Bloc_qu%C3%A9b%C3%A9cois
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 6 maart 2007 om 10:01.
baarle is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:11   #10
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Die "gestructureerde massabeweging", die maakt wel kans? Hoe wil u daar aan beginnen?
Een politieke beslissing moet nu eenmaal door de brede bevolking gedragen worden, anders keert het als een boomerang terug in je gezicht.

Citaat:
Het Bloc Quebecois heeft in Quebec al twee (of zijn het drie) referenda over onafhankelijkheid georganiseerd en haalde het telkens op het nippertje niet.

Dat is geen probleem: alleen al het feit dat je een referendum houdt, brengt een grote propaganda en dito massa-beweging op gang. In de Belgische situatie zou alleen al het houden van een referendum misschien tot de splitsing kunnen leiden.

Als je een referendum houdt, heb je dus sowieso al gewonnen: de mediacoverage, de propaganda, de publieke discussie... dat alles kan je nooit bereiken op de huidige manier.

En verlies je het referendum, dan kan je vijf jaar later gewoon herbeginnen zoals Quebec aantoonde. Het referendum is een politiek wapen als een ander, alleen heel wat efficiënter.

Misschien moeten we de Quebecse referenda maar eens beginnen bestuderen.
Ik ken de Quebecse context niet, maar ik betwijfel het dat die zo hard lijkt op de Belgische. We hebben de afgelopen vijftig jaar al vele malen gezien hoe het Belgische establishment er in slaagt elke stap om de staat te ontmantelen wist om te keren naar een versteviging van die staat. Als u een referendum verliest dan geeft u een heel propaganda apparaat de wapens in handen om u te laten verketteren. Zeker in een land waar de media zo sterk in handen is van de elite.

Ik kan u maar een advies meegeven: vraag een referendum wanneer u weet dat u het gaat winnen. Anders neemt u een zeer groot risico.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:32   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

De Belgische grondwet laat hoe dan ook geen referendum toe, en Verhofstadt is er niet in geslaagd om de grondwet ter herziening vatbaar te verklaren. Dit betekent dat ook de volgende regering, grondwettelijk gezien, geen referendum kan houden.

En reken maar dat de machthebbers in dit geval de grondwet NIET aan hun laars zullen lappen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:40   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Ik kan u maar een advies meegeven: vraag een referendum wanneer u weet dat u het gaat winnen. Anders neemt u een zeer groot risico.
Baarle heeft nochtans gelijk.
Als je een referendum houdt, heb je dus sowieso al gewonnen: de mediacoverage, de propaganda, de publieke discussie... dat alles kan je nooit bereiken op de huidige manier. Via bewustmaking kunnen trouwens de kaarten grondig dooreen geschud worden in de zes maanden die meestal aan een referendum voorafgaan.
Maar er is meer. Vaak is het zo dat mensen pas ergens interesse voor iets krijgen als ze voelen dat ze ook zélf iets in de pap te brokkelen krijgen.

En verlies je het referendum, dan kan je vijf jaar later idd gewoon herbeginnen zoals Quebec aantoonde.
Het referendum is een politiek wapen als een ander, alleen heel wat efficiënter.

Jammer dus dat referenda niet door de Belgische grondwet worden toegelaten en dat die grondwet in dit geval NIET als een vodje papier zal behandeld worden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 maart 2007 om 15:41.
Knuppel is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:47   #13
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

We weten inderdaad al langer dan vandaag dat het belgische staatsapparaat de grondwet enkel respecteert als het haar goed uitkomt.

Persoonlijk vind ik een referendum ook een goed idee. In aanloop daarvan kunnen we een zeer grote bewustwording creëren.
lomeanor is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:58   #14
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
JIJ voelt je dus bedreigd door de separatisten. Niet door fascisten, racisten en egoisten maar door separatisten. Je noemt hen zelfs de 'underdog' 'die wolf' wordt.

Wat aardig van je om toe te geven dat de separatisten als underdog behandeld werden en worden in dit koningdom...

Minder aardig is het dat je hen een wolf noemt omdat zij hun doel, op democratische wijze, proberen te bereiken: Een eigen, Vlaamse staat.
Het is iets dat rondom ons voortdurend gebeurt. Zijn dat allemaal underdogs die in wolven veranderden omdat ze zich afscheurden, Labyrinth?

Jouw 'universele' liefde heeft dus wel een héél kort bereik, nietwaar? Ze reikt zelfs niet verder dan de liefde voor je eigen, Belgische volk. Het Vlaamse dat vrij wil zijn bestempel je als een wolf.
Waarom Labyrinth? Heeft de Vlaamse underdog van dit land minder rechten dan eender welk ander volk dat vrij wil zijn?

Je valt hier met andere woorden nog geen klein beetje door de mand. Je denkwijze getuigt van belgicistische zelfzucht, egoistisme en bekrompenheid.
Uw separatistische wens houdt geen rekening met de verschillende economische omstandigheden waarin beide regio's moeten leven en uw wens houdt in dat u de armen nog armer zult maken zonder iets op te lossen. Die houding brengt u dichter bij de wolf dan de onfair behandelde hond. Armen armer maken om uzelf rijker te maken. U bent al rijker !
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 6 maart 2007, 15:59   #15
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
We weten inderdaad al langer dan vandaag dat het belgische staatsapparaat de grondwet enkel respecteert als het haar goed uitkomt.

Persoonlijk vind ik een referendum ook een goed idee. In aanloop daarvan kunnen we een zeer grote bewustwording creëren.
Maar helaas, je hebt het zelf al gezien, van je eigen kartelpartner :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walter Vandenbossche Bekijk bericht
Ik ben formeel tegenstander van een referendum rond dit thema. Ik ben Vlaming, Brusselaar én Belg, ik hou van mijn land. Ik zie ook geen meerderheid die politiek dergelijke vraag zou stellen. Behoudens VB en NVA is er geen partijdie dit stdpt inneemt!
Je moet een referendum organiseren, en dat moet door de parlementsleden gedaan worden. NVA, Vlaams Belang, Dedecker,... zouden dat misschien wel willen doen? Spirit misschien ook?
Maar de trouw aan de partij zal velen op andere gedachte brengen, en trouw aan het kartel misschien ook?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 6 maart 2007, 16:17   #16
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Belgische grondwet laat hoe dan ook geen referendum toe, en Verhofstadt is er niet in geslaagd om de grondwet ter herziening vatbaar te verklaren. Dit betekent dat ook de volgende regering, grondwettelijk gezien, geen referendum kan houden.

En reken maar dat de machthebbers in dit geval de grondwet NIET aan hun laars zullen lappen.
Er is idd geen BROV mogelijk, en als art 33 van de grondwet nu niet voor herziening vatbaar verklaard wordt, zal het ook de volgende vier jaar niet kunnen.

Maar de regering kan gerust een referendum uitschrijven en zich er toe verbinden om de uitslag te respecteren.

Als er voldoende vraag naar is, behoort dat imho zeker tot de mogelijkheden.
__________________
baarle is offline  
Oud 6 maart 2007, 16:30   #17
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Maar helaas, je hebt het zelf al gezien, van je eigen kartelpartner :
Ik stem dan ook niet meer op dat kartel.
lomeanor is offline  
Oud 6 maart 2007, 20:42   #18
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Die "gestructureerde massabeweging", die maakt wel kans? Hoe wil u daar aan beginnen?

Het Bloc Quebecois heeft in Quebec al twee (of zijn het drie) referenda over onafhankelijkheid georganiseerd en haalde het telkens op het nippertje niet.

Dat is geen probleem: alleen al het feit dat je een referendum houdt, brengt een grote propaganda en dito massa-beweging op gang. In de Belgische situatie zou alleen al het houden van een referendum misschien tot de splitsing kunnen leiden.

Als je een referendum houdt, heb je dus sowieso al gewonnen: de mediacoverage, de propaganda, de publieke discussie... dat alles kan je nooit bereiken op de huidige manier.

En verlies je het referendum, dan kan je vijf jaar later gewoon herbeginnen zoals Quebec aantoonde. Het referendum is een politiek wapen als een ander, alleen heel wat efficiënter.

Misschien moeten we de Quebecse referenda maar eens beginnen bestuderen.

http://www.blocquebecois.org/fr/default.asp
http://en.wikipedia.org/wiki/Bloc_Qu%C3%A9b%C3%A9cois
http://fr.wikipedia.org/wiki/Bloc_qu%C3%A9b%C3%A9cois
Het referendum is een wapen met dubbele snede. Als jullie verliezen zit jullie project voor lang in de diepvries. Denk er aan.

Of anders gesteld: bezint eer ge begint.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 21:11.
system is offline  
Oud 6 maart 2007, 21:42   #19
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Voor Iomeanor

De Belgische Grondwet werd inderdaad gewijzigd om het Vlaams Belang voor de rechtbank te kunnen slepen (m.n. inschrijving in de G.W. van vervolging van persmisdrijven door de correctionele rechtbank i.p.v. zoals oorspronkelijk door Assisen). Vervolgens wijzigde men nog 6x de gewone wetten.

Voor allen:

De splitsing van België zit in het maatschappelijk discours. De geest is uit de fles. De Berlijnse Muur zou ook nooit vallen, zo leerde ik 22 jaar aan één stuk, totdat...
Bert Schoofs is offline  
Oud 6 maart 2007, 21:46   #20
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Voor allen:

De splitsing van België zit in het maatschappelijk discours. De geest is uit de fles. De Berlijnse Muur zou ook nooit vallen, zo leerde ik 22 jaar aan één stuk, totdat...
De Berlijnse Muur werd gesloopt terwijl u een muur tussen gemeenschappen wilt bouwen. Toch wel een merkwaardig verschil.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be